Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

The Handmade´s Tale: Ruusuja Herran tarhassa | K11 | Serena Joy ja Offred | Draama | LW17

<< < (2/3) > >>

Kelsier:
Lyra: kiitos paljon ihanasta kommentistasi. Se lämmitti mieltäni kovasti ;D Munkin mienlestä Handmade´s Tale on upea ja upeasti kuvattu sarja.

Nyyhti:
Olipa kivaa löytää tästä fandomista ficci! Olen sarjaa katsonut jonkin verran, mutta kolmoskauden kesken piti lopettaaa. Ei niinkään siksi, että tarina olisi ollut huono, mutta sarjan tunnelma on niin ahdistava, etten pystynyt enää putkeen katsomaan ilman että tuli kamala olo :D Tätä pitäisi minusta katsoa yksi jakso viikossa, harmi kun ei ole tullut sillä tavalla telkkarista!

Toisen kauden tapahtumat eivät minulla aivan tuoreessa muistissa olleet, joten tämän lukeminen oli vähän kuin olisi lukenut näitä uudelleen. Se oli hyvä, ja tästä sai kivasti vähän "uutta" näkökulmaa - ei toki aivan uutta, mutta sellaista mitä sarjassa ei ole suoraan kerrottu.

Nuo Junen kursivoidut kohdat toimivat todella hyvin, ja kuulin ne elävästi hänen äänellään kerrottuna! Oli erittäin hyvin saanut vangittua hänen persoonansa noinkin pieniin tekstinpätkiin.

Kelsier:
nomps: Yle ainakin näytti sarjaa jakso per viikko tahdilla. Mutta kiitos kivasta kommentistasi. Halusin kirjoittaa lisävalaistusta Serena Joyn ja June/Ofredin ajatuksiin, mutta pysytellä kuitenkin tiivisti niiden parin jakson juonessa, joihin tämä liittyy.  :-*

Larjus:
Olipa yllättävää mutta ilahduttavaa löytää fici tästä sarjasta! Olen sarjaa katsonut juuri sen verran kuin Yle on näyttänyt (leffankin olen nähnyt), joten tässä mainitut tapahtumat ovat juuri sopivalla tavalla tuttuja. Vaikka myönnänkin, että siitä tuntuu olevan ikuisuus, kun olen ne jaksot nähnyt, ja välillä tuntuu, etten muista mitään :D

Kauniisti kirjoitettu pikkufici. Olit saanut saamasi laulunsanat näkymään ficissä juuri sopivalla tavalla, ja voi että miten tykkäsin etenkin noista loppusanoista. Kiva idea ja toteutus siinä, että fici loppuu samoihin sanoihin kuin biisikin. Lisäksi se tosiaan kuvastaa Junen hahmoa hyvin. Päättäväinen ja omapäinen kuin mikä, mutta ei vanno, ei lupaa. Tiettyä ristiriitaisuutta.

Vastaavasti Serenan "minä en" sopii hänellekin mainiosti. Serenan hahmo on aina ollut mulle tosi ristiriitainen, tosin ihan vain sen suhteen, etten tiedä, mitä koko naisesta pitäisi ajatella :D Aina välillä on näkynyt lupaavia häivähdyksiä siitä, että hänellä olisi ymmärrystä ja hän olisi Junen puolella, mutta sitten käykin jotain ja mun tekisi mieli läimiä häntä pitkin poskia ja huutaa että herää nainen, tule järkiisi :D Siksi musta olikin kiva lukea myös hänen ajatuksiaan. Jossain sisuksissani koin kouristuksen, kun Serena totesi uskovansa Gileadiin ja järjestelmään, koska vaikka yritänkin ymmärtää häntä niin... Ei :D

Tykkäsin siitä, miten olit vanginnut sarjan tunnelman (ja tapahtumat) hyvin tekstimuotoon. Tätä lukiessa mieleeni palautui hyvin jaksojen sisältö, vaikka alkuun olinkin, että kääk, muistanko enää mitään. Niitä jaksoja katsoessa tuntemani puistatuskin teki comebackia, joten todellakin onnittelut sarjan tunnelman kirjoittamisesta.

Ihanasti tuossa lopussa tulee vielä hyvin esille Serenan ja Junen eroavat ajatukset. Serena puhuu karkaamisesta, mikä sanana ainakin minulle tuo mieleen enemmän pelkuruuden ja luovuttamisen, kun taas June puhuu pakenemisesta, mistä minulle tulee enemmän mieleen sorron ja vaaran välttely (ja uhmaaminen) ja oman vapautensa takaisin lunastaminen. Serena on ylpeä siitä, että hän jää kun muut heikkouttaan (ja tyhmyyttään) yrittävät karkuun. June taas aikoo paeta ja saada vapautensa ja elämänsä takaisin. Nykyisessä järjestelmässä he ovat niin erilaisia, vaikka Serena kivasti ajatteleekin, että vanhassa elämässä he olisivat voineet olla ystäviäkin.

Todella mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä lukukokemus. Kiitän.

Kelsier:
Larjus: Minusta oli kiinnostavaa ja kolkkoa, kun etenkin toisella kaudella avattiin sitä miten paljon Serena oli osallistunut Gileadin aatteelliseen luomiseen. Siksi on minusta mahdollista, että Serena myös uskoo Gileadiin loppuun asti ja tämä innoitti minua kirjoittaessani ficciä. Kiitos sinulle kommentistasi! :-*

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta