Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

The Handmade´s Tale: Ruusuja Herran tarhassa | K11 | Serena Joy ja Offred | Draama | LW17

<< < (3/3)

Vuorna:
Iltaa ja onnea Kommenttiarpajaisten voitosta! Tää teksti oli kiinnittänyt mun huomion jo aikaisemmin fandominsa takia, en oo nimittäin tainnut aikaisemmin lukea suomenkielisiä ficcejä The Handmaid's Talesta. Myös tekstin hahmot ilahduttivat mua kovasti, Serena Joy ja June ovat molemmat älyttömän mielenkiintoisia hahmoja ja heidän mietteitään on kiehtova lukea. Onneksi päädyin tämän nyt lukemaan enemmän ajatuksella sun arpajaisvoiton ansiosta.

Itse oon sarjaa katsonut johonkin kolmoskauden puoliväliin, ja kakkoskaudesta tykkäsin oikeastaan aika paljon. Serena on mielenkiintoisuutensa puolesta todella kiinnostava hahmo, ja tässä Serenan ajatukset avautuivat kyllä tosi hyvin! Tuo luottamus ja ylpeys Gileadin "täydellisestä" järjestelmästä, johon kuitenkin sekoittuu hienoinen katkeruus Fredin kohtelusta – joka sekin kanavoituu vihana Junea kohtaan. Hämmentävä nainen tuo Serena, mutta olit erinomaisesti saanut tavoitettua hänen hahmonsa tässä! Ihan kuten Junenkin, hän oli oma kipakka ja nokkela itsensä. Tuo pointti siitä, että vanhassa maailmassa June ja Serena olisivat voineet olla ystäviä, pitää ihan hyvin paikkansa. Noin niin kuin luonteenpiirteiltään he tuntuvat olevan hyvinkin yhteensopivia ja siitä on ihan sarjassakin nähty välähdyksiä, mutta sitten ne aatteelliset erot tuhoavat kaiken.

Pidin paljon tuosta "minä en"-toistosta. Sarjaa katsoessa kieltämättä toivoin ihan hitosti että Serena olisi karannut, mutta toisaalta karkaamattomuus sopii hänelle täydellisesti. Tuo Junen ristiriita oli myös herkullinen, tietäen että pakomahdollisuuden tarjoutuessa hän ei kuitenkaan lähtenyt ja minkälaisia riskejä pakoyrityksillä on ollut. Kaikkiaan tämä oli oikein hieno teksti, tämä sopi sarjan tyyliin erittäin hyvin ja sekä Serena että June olivat varsin erinomaisesti kirjoitettuja. Pidin myös tosi paljon sun käyttämästä kielestä, erityisesti tuossa Junen osuudessa. Kiitos paljon tämän tekstin kirjoittamisesta, se ilahdutti mun iltaani kovasti!

Kelsier:
Vuorna: Minäkin pidän Serenaa hämmentävänä ja siksi niin kiinnostavana hahmona. Kiva, että hahmot tuntuivat samanlaisilta kuin sarjassa. Kiitos kommentistasi! :-*

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta