Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Mitä triviaalimpia asioita, S, Eraser/Mic, ficletsarja 3 + 1  (Luettu 710 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 090
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Mitä triviaalimpia asioita
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Paritus: Eraser/Mic
Genre: Arkidraama ja pehmoilu

Summary: Kolme kertaa, kun Hizashi soittaa Shōtalle, ja yksi kerta, kun Shōta soittaa Hizashille.

A/N: Jouduin vähän miettimään, mistä fandomista ja shipistä kirjoittaisin Lyrics Wheelistä saamaani biisiin liittyen, ja syntyihän tästä sitten jotain. Tämä on kyllä niin sellainen mukavuusship, jonka pariin oli kiva palata pitkästä aikaa. 🖤 Osallistuu LW:n lisäksi Sana/kuva/lause -haasteeseen lauseella Jotkut ihmiset eivät koskaan muutu.


Lyriikkapyörän biisi:  Stevie Wonder - I Just Called to Say I Love You

Spoiler: näytä
No New Year's Day to celebrate
No chocolate covered candy hearts to give away
No first of spring, no song to sing
In fact, here's just another ordinary day

No April rain, no flowers bloom
No wedding Saturday within the month of June
But what it is, is something true
Made up of these three words that I must say to you

I just called to say I love you
I just called to say how much I care
I just called to say I love you
And I mean it from the bottom of my heart

No summer's high, no warm July
No harvest moon to light one tender August night
No autumn breeze, no falling leaves
Not even time for birds to fly to southern skies

No Libra sun, no Halloween
No giving thanks to all the Christmas joy you bring
But what it is, though old, so new
To fill your heart like no three words could ever do

I just called to say I love you
I just called to say how much I care, I do
I just called to say I love you
And I mean it from the bottom of my heart

I just called to say I love you
I just called to say how much I care, I do
I just called to say I love you
And I mean it from the bottom of my heart

Of my heart
Of my heart (baby, of my heart)



***



1. Kevät


"Mic?" Shōta vastaa puhelimeensa ja kuulee tuota pikaa iloisen äänen rätisevän lankoja pitkin.

"Eraser baby, arvaa mitä?"

"No?"

"Ei kun arvaa!"

"...löysit maasta tuhat jeniä?" Shōta ehdottaa kuivaan sävyyn, muttei liian kuivaan huolimatta siitä, että Hizashi tapaa toisinaan soitella hänelle mitä triviaalimpia asioita mielensä päällä.

"Hoho, melkein! Sen sijaan löysin kaupasta niitä kirsikkakukkateemaan sopivia täytekeksejä, jotka katosivat tuhkana tuuleen tyyliin... kolme vuotta sitten!"

Hizashin haltioitunut äänensävy saa Shōtan väkisinkin hymähtämään. "Että peräti kolme vuotta sitten katosivat?"

"Heey, älä yhtään tuomitse!" Hizashi toruu rempseästi ja rouskutuksestaan päätellen kuuluu parhaillaan mutustelevan keksilöydöstään. "Ooh, ovat yhtä tastyjä kuin männävuosina."

"Hmm."

"Sinäkin olet aika tasty."

"Oliko sinulla muutakin asiaa?"

"Sitä, että tuletko illalla mussuttamaan näitä?"

Shōta päästää pienen huokaisun. "Valitan. Velvollisuudet kutsuvat."

"Niinhän ne aina", Hizashi toteaa, muttei kuulosta liian pettyneeltä. "Pitänee säästää sinulle muutama keksi..."

"Hmm."

"Näkyillään sitten töissä! Love you!"

"...mmm."




2. Kesä


"Hm?" Shōta mutisee kännykkäänsä.

"Howdy, Eraser! Tiesitkö, että olet saanut uuden adoptiotenavan nurkillesi?"

Shōtan mielessä käväisee, puhuuko Hizashi jostakusta uudesta oppilaasta, muttei parhaalla tahdollaankaan saa tämän ajatuksenjuoksusta kiinni.

"Jos viitsit vähän tarkentaa?"

"Okei, hear me out: olin tässä aikeissa pölähtää kylään kämppäsi suunnalle, kun vastaan tuli ihan hervottoman söpö kissa!"

"Ahaa."

"Ihan lähellä tätä sinun lähikauppaasi", Hizashi täsmentää.

"Minkä värinen kissa?"

"Sellainen maailman viekkain ginger!"

Shōta tyrskähtää. Hän on kuullut yönmustista ja hiilenharmaista, muttei maailman viekkaimmista oranssinsävyisistä.

"Ei kuulosta tutulta. Oliko se yksin?"

"Oli sillä kaveri, se kirjava."

"Hmm. Pitää viedä molemmille kalaa huomenna."

"Tuota minä juuri meinasin!" Hizashi naurahtaa sydämellisesti. "Olet adoptoinut koko tienoon kujakissut siipiesi suojaan."

"Se tuskin yllättää?"

"Nope! Suloista se kyllä on."

"Toteutan vain yhteiskunnallista velvollisuutta", Shōta toteaa ja tuumii lisäksi, että kissojen onneksi ulkona on siihen vuodenaikaan lämmintä yölläkin.

"Yeah, yeah. Ja kaupan päälle olet ihan mahdottoman kulta. Minun kultababyni."

"...olet melkoinen lässyttäjä."

"Yllättikö?"

"Tuskin."




3. Syksy


"No?" Shōta vastaa puhelimeensa pidellen sitä kauempana korvastaan, jottei kastelisi sitä.

"No terrrve!" Hizashi tokaisee päälleliimatun hilpeästi. "Arvaapas millainen sää ulkona on? Siellä sataa koko taivaan täydeltä!"

Shōta tuhahtaa ja potkii märät saappansa eteiseen, jotteivät ne kastelisi lattiaa liiaksi. "Olen asiasta harvinaisen tietoinen."

"Oh man, sinäkin! Kastuitko pahastikin?"

"Jotenkuten", Shōta mutisee haroessaan märkiä hiuksia otsaltaan. Kylpyveden laskeminen välittömästi ei ole yhtään huono idea. "Entä itse?"

"Yltä päältä ja alta sieltä", Hizashi loruilee ja aivastaa ronskisti niin, että Shōta säpsähtää. Hizashi ei ole koskaan ollut sievin mahdollinen aivastaja. "Toivottavasti huominen sää on kivempi."

"Sinä tosiaan soitit minulle vain jauhaaksesi säästä?" Shōta kysäisee.

"Niin tein! Mitäs sitten?"

"Kunhan varmistin."

Hizashi tirskahtaa linjan toisessa päässä. "Halusin varoittaa sinua tuosta myräkästä, mutta myöhästyin. Anteeksipyynnöt, baby."

"Eipä se sinun velvollisuutesi ole varoitella", Shōta toteaa. "Mutta kiitos vain."

"Tiedätpä nyt ainakin varoa tummia pilviä!" Hizashi velmuilee tuttuun tapaansa ja saa Shōtankin hymähtämään.

"Varotaan, varotaan."




+1. Talvi


"Kas, Eraser! Mikä suo minulle tämän kunnian?" Hizashi hihkaisee vastatessaan Shōtan soittoon. Moista ei tapahtunut harva se päivä, harva se viikkokaan.

"Oletko huonossa paikassa?"

"Käyn läpi kaupan nuudelivalikoimaa", Hizashi vastaa ja nappaa hyllystä pari pussia naudanmakuisia nuudeleita. "Mitäs mielen päällä?"

"Minulla on pieni ongelma."

"Oho? Minkä sortin?"

"Keitin liikaa vettä."

Hizashi purskahtaa hekotukseen keskellä kaupan käytävää niin, että pari asiakasta katsahtaa hänen suuntaansa. Shōta ei toden totta tapaa soitella hänelle sellaisissa asioissa. Hizashi itse olisi hyvinkin voinut samassa tilanteessa tarttua puhelimeen, mutta että toisin päin...

Shōta taisi olla harvinaisen pehmona.

"Seriously, man, keittyvät ne teet ja nuudelit vähemmälläkin! Mistä moinen virhearvio?" Hizashi kiusoittelee.

"Kai minä alitajuisesti mietin kysyväni sinua päivällisseuraksi."

"Johan nyt toki!" Hizashi virkkoo. "Minä tuon sitten nuudelit ja olen siellä... parinkymmenen minuutin päästä!"

"Asia selvä. Nähdään."

"Nähdään, muru!"

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Nöffff!!! Vöeee että oon iloinen että a: lyriikkani osui sulle ja b: että kirjoitit näistä kahdesta ihanuudesta <3

Jännästi fiilistelin sitä, kuinka ficin alusta loppuun asti mun mielessä pyörähteli sellainen tietty kahtiajakoisuus: en ollut oikein missään vaiheessa ihan varma, oliko nää kaksi jo yhdessä vai ei! Jotenkin ehkä kallistuin lopulta jälkimmäiseen, ehkä mua miellytti ajatus, että tässä elettiin pre-relationsip ensihuumaa johon Shōtakin lopulta upposi :P

Ja kuten aina ennenkin, ihailen sun otetta hahmoista <3 nää kaksi tuntuu aivan sellaisilta kuin pitkääkin, sikäli mikäli yhä muistan ne oikein, haha, on nimittäin muutama vuos kun oon viimeksi kattellut MHA:ta ;D mutta toisaalta näiden kahden persoonallisuudet onkin mun mielessä ehkä vahvimpana just sun ficeistä eikä itse sarjasta <33

Kiitos :-*

[ Niin ja voi Mic, soitat keskustellaksesi säästä xDDD tosin jos kyseessä ois ollu videopohjainen puhelu, niin likomärkä Shōta olis saattanut aiheuttaa muitakin puheenaiheita :P ja nyt alko haluttaa sellasta ficciä jossa Shōta tulee kotiin vastaavassa säässä ja Mic sitten hoivaa (ja lämmittää winkwink) Shōtan taas hyväksi ja paremmaksikin! ;D ]
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No voi että, olipas tämä suloinen ja miellyttävä, tuli lukiessa hyvä mieli :) Tykkään tästä simppelistä mutta niin toimivasta ideasta, ja eipä sitä mitään monimutkaista aina ficeihin tarvikaan. Ja minähän tunnetusti tykkään arkisesta pehmoilusta niin tällaisille teksteille lämpenen koska tahansa 😍 Niin sydäntä lämmittävää, että Mic soittelee ihan pikkuisistakin asioista Eraserille, vaikka eiköhän siinäkin ole aina pohjimmaisena syynä se, että saa kuulla toisen äänen ja vaihtaa muutaman sanan yhdessä (sekä kutsua babyksi ja muuta mukavaa :D). Selvä rakkauden merkki! ♥ Ihana kans kun sitten lopussa roolit olivat päinvastoin, vaikka keskustelu hyvin samanhenkisenä pysyykin :3 Mutta mihinpä sen tarvitsisikaan muuttua. Kiva oli heidän dialogiaan lukea, se eteni jouhevasti ja toi mun mielestä hyvin esiin hahmojen persoonia. Varsinkin Micin vuorosanat oli ihanan hulvattomia!

Lainaus
"Hoho, melkein! Sen sijaan löysin kaupasta niitä kirsikkakukkateemaan sopivia täytekeksejä, jotka katosivat tuhkana tuuleen tyyliin... kolme vuotta sitten!"
Kyllähän tämmöset on niin puhelun arvoinen asia! :D (Ja jos Marianne Kismet ja Tutti Frutti -suklaalevy palaa joskus kauppoihin niin mulle pitää soittaa asiasta ;D)

Hauska muuten kans sekin pieni yksityiskohta, että olit jakanut joka osan eri vuodenajoille! Niin vain aika kuluu, mutta nämä kaksi jatkavat toisilleen soittelua ja ovat niin hellyttäviä 😍 Ja hyvä niin ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中