Kirjoittaja Aihe: Avengers/MCU: Sun huulilta (suudelma maistuu katkeruudelta) | S | raapalesarja 20/20 (LW17 bonari)  (Luettu 4510 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 960
Ööääääwhatt, no nyt kyllä pääsi yllättämään tämä käänne :o
Vaikka Lokia on aina mukava nähdä, Buckyn motiivit ja kohtalo polttelee juuri nyt polttavammin 8)
Aaaaaa, jännitys kyllä tiivistyy hyvin kohtalokkaasti🙈

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Violetu: Loki vähän niin kuin pakotti itsensä mukaan ;) Bucky tavataan tuolla ihan lopussa vielä. Kiitos, että olet jaksanut seurailla! :-*

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



XIX (150)


Tyrmistys valtasi kirjaston.

”Miksi minun ja Tonyn pitäisi suudella?” Steve kysyi ääni kuivana.

Loki katsahti häneen. Katse oli sekunnin ajan surumielinen. ”Mistä minä tiedän. Jos ette ole vielä supertiimiaivoillanne osanneet päätellä, niin minä en ole täällä vapaaehtoisesti.”

Temppuilija heilautti päätään mielenosoituksellisesti. Steve oli kuin tulisilla hiilillä.

”No, mutta”, Clint totesi iloisesti, ”ollaan kerrankin Hydralle mieliksi. Me kaikki kyllä tiedämme, että te kaksi haluatte suudella, joten toimeen vain. Me olemme valmiina hyökkäämään.”

Nat nyökkäsi hyväksyvästi sekä Stevelle että Tonylle, mitä nyt valmiusasennoltaan kykeni. Tony liukui kapteenin tykö. Steve sydän hakkasi kuin villintynyt hevoslauma. Hetki on tullut.

”Annetaanpa heille sitten näytös, josta ovat maksaneet”, Tony sanoi ja runttasi huulensa Steven omiin.

Vähään aikaan ei tapahtunut mitään. Sitten Tony vetäytyi väkivaltaisesti irti Stevestä.

”Petturi”, hän sähisi.

Kädet kurottelivat jo takaisin Capin kaulaa kohti tarttuakseen siihen äskeistä selvästi vähemmän lempeämmin, kun Loki äkkiä tapautti käsiään yhteen ja sekä hän että Steve hävisivät vihreään savupilveen.



XX (350)



Tony tavoitteli tyhjää huudahtaen kuin satutettu eläin. Nat riensi hänen luokseen. Tuolin selkänojassa törrötti Clintin ampuma nuoli. Hetkeen ei kuulunut muuta kuin askelten rahina, kun muutkin tiimiläiset liikkuivat Tonyn luo. Tämä tärisi kauttaaltaan Natin käsi olkapäällään.

”Mitä oikein tapahtui?” Bruce kysyi lempeästi.

”Steve petti meidät.” Tony rojahti istualleen sanojen myötä. Hänen äänestä vapisi raivosta ja kivusta. ”Hydralla on joku hänelle niin tärkeä, että hän siirtyi heidän puolelleen.”

Nat puisteli päätään. ”Mahdotonta. Ei Steve....”

Tony keskeytti hänet töykeästi. ”Kyllä Steve. Hän uneksi suutelevansa jotain ihan toista.”

Se maistui katkeralta kuin olisi syötetty maullaan huijaavaa myrkkyä. Muut auttoivat Tonyn ylös ja tiimi lähti takaisin aulaan valppaasti tarkkaillen. Siellä ei kuitenkaan ollut ketään, ainostaan sama hiljaisuus kuin heidän saapuessaan kartanoon. Hydran agentit pysyivät piilossa, jos heitä paikalla oli koskaan ollutkaan. Ulkona heitä odotti kourallinen Furyn agentteja.

”Yhteydet katkesivat heti, kun menitte sisään. Mutta saimme todennäköisen syyn kiinni.”

Agentti viittasi peremmälle pihaan, jossa kaksi muuta piteli edelleen Asgardin raudalla kahlehdittua Lokia paikallaan. Tony ei ollut jäänyt odottamaan agentin sanoja vaan oli jo kirinyt välimatkan kiinni. Agentit katsoivat parhaaksi poistua, kun jäljellä olevat Avengersit piirittävät Lokin.

”Sinä kusipää tiesit tästä.” Tonyn ääni oli terävän samettinen.

Loki kohautti harteitaan. ”Cap kertoi heille ihan itse. Sanoinhan, että olen täällä vasten tahtoani.”

Nat osoitti häntä jalleen aseellaan. ”Miten niin kertoi ihan itse?”

Loki irvisti paljastaen valkoisen hammasrivin. ”Minä en kertonut näystäni muille kuin teille. Sitten ylättäen yhtenä iltana Hydra on hakemassa minua, koska se näky pitää toteuttaa.” Uusi irvistys ei ollut edellistä hienovaraisempi. ”Heillä ei ole hajuakaan minkä kanssa leikkivät. Toimitatteko minut muuten takaisin Asgardiin? Vain he pystyvät poistamaan nämä raudat.”

Tony oli sylkäistä kepposten jumalan päälle, mutta Clint ehti kolkata tämän ensin. He raahasivat vihreän mytyn jälleen mukanaan päämajaan. Furyn nimi pääsi oikeuksiinsa tämän kuullessa Stevestä. Avengers oli saanut syvän haavan. Ryhmän vakaa sydän oli revitty rinnasta. Tony lukkiutui huoneisiinsa ja antoi kenen tahansa hoitaa lehdistön, joka pian tiesi, että Captain America ei ollut enää Captain America. Se ei kuitenkaan auttanut, sillä petos sattui päivällä ja öisin hänen unissaan Steve suuteli hänen sijastaan ruskeatukkaista, rautakätistä miestä.

Riks räks yhä pienemmiksi palasiksi.

Toisaalla rusohuuli paranteli pellavapään riivittyä sielua.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 960
Ohhoh.  Vaikka kuinka rakastan Steve/Buckya, siitä ei pääse yli eikä ympäri, että Steve on tässä(kin) aika kusipää.
Spoiler: näytä
Olen ikuisesti katkera Endgamesta. "I'm with you till the end of the line" my ass.

Kiinnostaisi kyllä, että mikä oli Steven perimmäinen motiivi, riittääkö pelkkä rakkaus (nähtävästi riittää). Oliko Cap vaan liian väsynyt, ettei jaksanut yrittää pelastaa/käännyttää Buckya hyvisten puolelle🤔
Toisaalta eiköhän siitäkin olisi tullut konflikti, Bucky ja Tony kun ei oikein canonissakaan toimi yhteen... vaikea paikka kyllä Stevellä. Tonyn vedättäminen oli aika dick move.

Lokin osallisuus selkeni lopussa aika hyvin, mikäpä olisikaan parempi keino laittaa kuvia jonkun päähän kun Lokin voimilla😔
Tämä herätti paljon pohdintoja, mikä on ficcien kohdalla kiva juttu^^

Kiitokset tästä, lisää marvelia tulemaan vaan ;)

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Täällä ollaan viimeinkin näiden viimeisien osien parissa! Huh sentään mitä käänteitä tässä tulikaan!

En saanut pienesti toivomaani Stony-loppua, mutta Violetun tavoin täytyy kyllä todeta, että Steve oli tässä yllättävän kusipäinen. Ehkä se rakkaus oli se, mikä hänet pakotti toimimaan, mutta silti... Tämä oli hyvä näin, vaikka pieni osa minussa jäikin kaipaamaan pientä pörröistä Steve/Bucky kohtausta, vaikka toisaalta kuinka pörröinen se ehkä olisikaan ollut. Sillä toivon että Steve on paskana kaikesta tekemästään ;)

Suuret kiitokset tästä tarinasta! Oli mielenkiintoista seurata tätä ja kaikkiin avoimiin kysymyksiin saatiin lopulta vastaukset. Sydämeni tosiaan särkyi hieman Tonyn puolesta ja toivon, että Steve kärsii sellaisista omantunnontuskista ettei mikään tai kukaan pysty helpottamaan niitä ;D Onni oli kuitenkin se, ettei kukaan lopulta kuollut, kuten pelkäsin!

Erityisen hieno yksityiskohta oli se, kuinka tämän ficin nimi sitoutui itse tarinaan. Tonyn ja Steven viimeinen suudelma oli todellakin katkera, ja uskon että molemmat maistoivat sen.

Hyvää alkanutta vuotta ja uusia tarinoita kohden!

Vendela
« Viimeksi muokattu: 03.01.2020 11:45:29 kirjoittanut Vendela »

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Violetu ja Vendela: kiitokset teille ahkerasta kommentoinnista!
Minulle meinasi tulla viimeisten osien kanssa blokki vastaan, kun olin ajatellut todellakin kirjoittaa (Buckyn lupaileman) näyttävän action-lopun enkä sitten osannutkaan.??? Onneksi Loki tunkeutui takaisin näyttämölle ja apuun ;D
Steve hoiti tämän tosiaankin varsin kusipäisesti. Toisaalta Hydrallekin saattaa tulevaisuudessa olla luvassa vaikeuksia, kun meneivät sorkkimaan ja pakottamaan tulevaisuutta mielensä mukaiseksi. Kuten Loki tuolla sanoikin Heillä ei ole hajuakaan minkä kanssa leikkivät.
Ihanaa, että tykkäsitte ja elitte jännityksellä mukana. Kiitos! :-*


Suuri kiitos jokaiselle, joka luki ja seurasi (sekä niille, jotka kommentoivat aiemmin että niille, jotka eivät kommentoineet lainkaan). :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Ohoh. Harvoin pääsee teksti yllättämään niin paljon kuin tämä teki. ;) Luin edellisen kommenttini jälkeen ilmestyneet osat nyt kerralla, ja tuntui etten oikein tiennyt mitä ajatella.

Lainaus
Enemmän häntä vaivasi se, että Tony oli hänestä mahdollisesti oikeasti kiinnostunut eikä hän halunnut särkeä miehen sydäntä, jos Hydra ottaisi hänet tulevaisuudessa.
Steven viimeiset kunnialliset aatteet ennen siirtymistä pimeälle puolelle? ;)

Minäkin helpotuin siitä, ettei kukaan kuollut, varsinkaan Nat (joka oli siinä Steven vierellä). Oli tavallaan kiva, että Steve valitsi Buckyn, koska heillä selvästi oli hyvin vahva side, mutta olisin mieluummin suonut Buckyn vaihtavan puolta.  ;D Tässä ei ollut ihan sellainen Bucky, jollaisena hahmon itse näen, mutta kuljetit tarinan jännittävän arvaamattomia polkuja pitkin aina loppuun saakka.

Lainaus
”Saanko siis vastakaikua?”
”Saat”, Bucky sanoi pehmeästi. ”Niin paljon, että se on kaiken pois riivityn arvoista.”
Toivoa sopii, että tosiaan kaiken jälkeen oli vastassa todellinen rakkaus? Stevekin vaikutti epäröivän, mutta oli kuitenkin halukas ottamaan riskin nähdäkseen toisen kortit.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Tutkin listaustasi kommenttiarpajaisten tiimoilta.
Etsin Potteria tai originaalia, koska ne on itselleni mieluisimmat fandomit. En tunne lainkaan Avengers/MCU fandomia, mutta otsikko sai mut nyt sitten hyppäämään tänne. :D Olen ollut etenkin teininä suuri suuri Uniklubi fani ja biisi soi nyt sitten nonstoppina päässä otsikon myötä. :'D
En tiedä mitä tästä kommentoinnista tulee, kun en tosiaan fandomia tunne lainkaan, mutta aina voi kokeilla jotain uutta! ;)

Tajusin ensimmäisen osan luettuani, että tässähän on vielä kaiken lisäksi mun lähettämät LW17 sanat! :D Kuinkas sattuikaan, haha. ;D

Sitten itse kommentointiin. Oli todella vaikea pysyä hahmojen mukana, kun ei tiedä yhtään mitään. :D Tälläisissä fandomiin sidotuissa teksteissä hahmoja ei tarvitse esitellä yhtä paljoa kuin esimerkiksi originaaleissa, koska lukijan voi olettaa tuntevan hahmot. Mutta nyt kun en tiedä heistä mitään meni hetki edes ymmärtää jotain. Mutta kyllä loppua kohden sitten jo ymmärsi paremmin, vaikkei hahmojen kyvyt oikein avautuneetkaan minulle.

Itse tarina oli kiehtova, rakkaus saa tekemään kaiken näköistä ja joskus myös pettämään läheiset. Harmi että Tonylle kävi noin huonosti, jostain syystä kiinnyin häneen tätä lukiessa. :D

Tässä oli kiva tarinan kaari ja pidin kirjoitustyylistäsi todella paljon. Lyhyet raapaleet tuntuivat tuovan tarpeeksi infoa, mutta jättävän tarpeeksi tilaa myös tulkinnalle.
Hahmot olivat oikein kivoja, vaikka en tiedä heistä mitään, että ovatko he miten samankaltaisia kuin alkuperäiset. :D

Mukavaa oli tutustua uuteen fandomiin ja pahoittelen, kun kommenttini on tätä luokkaa.
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Fiorella:Tulevaisuudessa Steve sitten näkee oliko kaikki todella sen arvoista. Mutta voin paljastaa, etten ajatellut Bckyn rakkautta feikiksi, joten ainakin sellainen hopeareunus. Kiitos sinulle tarinan seuraamisesta ja kommentoinnista :-*

Dokumentti: Kiva, että uskalsit tarttua tuntemattomaan fandomiin ja vielä vähän pitempään tekstiin! Hauska, että kiinnyit Tonyyn, hänen sydämenongelmansa olivat kuitenkin keskeisellä sijalla tässä. Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)