Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Kompromissi, S, Eraser/Mic, dialogi-ficlet  (Luettu 1365 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 127
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Kompromissi
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Paritus: EraserMic
Genre: Slice of life

Summary: “Keittiö muuten kaipaa uusia verhoja, Eraser.”

A/N: Dialogia kovin pitkästä aikaa! Näitä on sen verran mukaisaa kirjoittaa, että herää kysymys, miksen harrasta tällaisia useamminkin. :3 Osallistuu haasteisiin Arkifest ja Kerrontahaaste.



***



“Keittiö muuten kaipaa uusia verhoja, Eraser.”

”Hm?”

”Niin että meidän keittiö saattaisi kaivata uusia verhoja.”

”Ottaen huomioon, ettei siellä edes ole sellaisia tällä hetkellä, toteamuksesi on ihan aiheellinen.”

”Jep jep... Miten olisi keltaiset?”

”Kesken työpäivänkö sinä haluat verhoja miettiä?”

”Voihan sitä muutakin tuumia tässä kokeita korjatessa!”

”Sietäisi kai keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.”

Multitasking, honey! Älä suinkaan kapasiteettiani ala epäillä!”

”Ei tulisi mieleenkään.”

”Noh, lakkaa mulkoilemasta noin söötisti ja sano mielipide siitä keltaisesta!”

”No jos minulta kysytään, mieluummin jokin toinen väri. Keltainen on vähän räikeä.”

”Sellainen hempeän sitruunainenkin?”

”Keltainen kuin keltainen.”

”Right, ehdota sitten jotain muuta.”

”Ei sillä niin väliä ole. Sen kuin päätät jotain ja sillä hyvä.”

”Eääh, en minä sitä niin halua! Minä kysyn tässä kompromissia!”

”Paremminkin vaadit sellaista.”

”Aivan, joten yritystä peliin, Eraser!”

”Hmmmmh...”

”Joo-o!”

”No minä laittaisin mieluummin vaikka siniset.”

Sinistä? Meidän keittiöön?”

”Hm.”

”Tummaa vai vaaleaa?”

”Ihmeen pikkutarkka suhtautuminen sinulla...”

”I know, mutta jos sen hoitaa kerralla kondikseen, sitä ei tarvitse miettiä enää sen jälkeen! Ellei suunnitelmissa ole sitten vaihtaa verhoja vaikka vuodenajan mukaan?”

”Ei todellakaan ole.”

”Sitä minäkin! Mutta että sinistä... Ei sillä, etteikö se olisi hieno väri, mutta keittiöön, eääh...”

”Nemurilla on siniset verhot omassaan.”

”Usko pois, olen huomannut.”

”Hankitaan sitten vihreät.”

”Vihreät?”

”Kompromissina keltaisesta ja sinisestä.”

Heey, that’s brilliant! Ei yhtään huono idea!”

”Älä viitsi huutaa, Mic...”

”Okei, sori sori! Mutta seuraava kysymys: tummaa vai vaaleampaa vihreää?”

”Sillä ei ole mitään väliä. Tee niin kuin tykkäät.”

”Selvä homma! Lisäkompromissina saat sitten valitusoikeuden lopputulokselle!”

”Otettaisiinko mahdolliset valitukset sitten huomioon jollain tavalla?”

”No sitä onkin hankala sanoa.”

« Viimeksi muokattu: 21.07.2018 21:12:30 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Fandom saatika hahmot eivät ole minulle tuttuja, mutta ketä se muka häiritsee? Ei ainakaan minua, heh.

Voi että, olipas tämä söpö!^^  Ja hauska. Dialogi oli hyvin onnistunutta! Hahmojen luonteet tulivat esille, vaikka tämä olikin lyhyt. Ei jäänyt sellaista oloa, että ei olisi tiennyt kumpi puhuu ja mitä nyt tapahtuu. Olen kateellinen, itse olen ihan surkea dialogikirjoittaja.

Voin samaistua Miciin! Itse olen hyvin pikkutarkka kaikesta. Tai no en kaikesta, mutta ainakin sisustuksesta! Ja väreistä! Kun muut sanovat jonkun olevan punainen, minun mielestäni se on punaisen kellahtava, lol. Eli joo, go Mic! Ja olihan Eraserkin hellyyttävä^^ Ainakin kyseessä on kekseliäs kaveri, lainaan Miciä ja sanon että brilliant!

Kiitoksia tästä, tämä oli oikein mukava pieni dialogipätkä.
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 127
  • Kurlun murlun
Hii, kiitos kommentista, Grazioso! <3 Mahtavaa, että päädyit tämän pariin, vaikkei fandom tai hahmot olisikaan tuttuja! Varsinkaan tämän tarinan kohdalla se ei haittaa yhtään, koska slice of life kuitenkin kyseessä. ;D Arkituumailu sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen!

Dialogien kohdalla on aina vähän se mietintämyssyn alla, pysyykö perässä sen kanssa, kuka hahmo puhuu milloinkin. Kahden henkilön välisessä keskustelussa se sujuu suurin piirtein hyvin, mutta jos mukana olisi enemmän hahmoja... Hmm... Pitäisi kokeilla, tuleeko kolmen hahmon välisestä keskustelusta mitään. :D EraserMicin tapauksessa hahmoilla on tyystin vastakkaisista luonteista juontaen aika erilaiset tyylit ilmaista itseään, mikä helpotti kirjoittamista suuresti. Mutta varmasti sinullakin dialogit sujuu, huolet pois! ^^

Lainaus
Kun muut sanovat jonkun olevan punainen, minun mielestäni se on punaisen kellahtava, lol.
Oh, I feel you. :D Värisävyissä on todella suuria eroja ja pieniä vivahteita, jotka monimutkaistavat yksinkertaiselta vaikuttavaa asiaa oleellisesti! Inhottavinta on törmätä johonkin sellaiseen väriin, joka on lähellä hyvää, muttei kuitenkaan ihan. :P

Eraserhead on kekseliäs kaveri, kieltämättä. <3 Lisäksi tuntuu, että Micille sisustaminen ja muu sellainen olisi sekä tärkeämpää että luontevampaa, joten oli kaikista järkevintä antaa ohjat tämän näppeihin. Päänsisäisesti ajattelen, että keittiöön saatiin lopulta sellaiset mukavat metsänvihreät verhot. ;D

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 827
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Grazioson tavoin päädyin lukemaan tämän dialogin ilman aiempaa fandomtuntemusta, ja avautui ja toimi kyllä tosi hyvin! Minäkin ihailen taitoasi kirjoittaa selkeää ja helposti seurattavaa dialogia, koska se on haastava laji, etenkin kun ei ole johtolauseita joista kulloinenkin puhuja aina ilmenisi. Minä olen lukijana sellainen, että menen hyvin helposti sekaisin puhujista pelkkää dialogia lukiessani, mutta tämän tekstin kanssa minulla ei ollut sitä ongelmaa ollenkaan. Siihen vaikutti varmaan se, että hahmot erottuivat hyvin omiksi persoonikseen. Eraser vaikuttaa viileän asialliselta kaverilta, joka keskittyisi mieluummin olennaiseen (kuten töihin) eikä mihinkään verhojen väritykseen, mutta Mic puolestaan intoilee, että kyllä ne verhot on nyt saatava. Oikeastaan he vaikuttavat tasapainottavan toisiaan kivasti; eihän siitä tulisi mitään, jos jouduttaisiin ihan oikeasti tekemään suuria kompromisseja, kun toinen haluaisi väen vängällä keltaista ja toinen taas ehdottomasti sinistä eikä kumpikaan suostuisi joustamaan. ;D Mic on herttainen kun haluaa huomioida Eraserin mielipiteen, ja Eraser on suloinen kun kuitenkin lopulta ees vähän yrittää (ehkä voidakseen keskittyä taas niihin töihin, mutta silti ;D). Onneksi lisäkompromissina saatiin vielä valitusoikeus, vaikka se sitten olisikin vain nimellinen sellainen!

Värit ja erityisesti värisävyt on kyllä tärkeitä, siinä mielessä minäkin samaistun Miciin. Omassa kodissani tosin vallitsee iloinen värien sekamelska, koska opiskelijabudjetilla intressit ovat vielä pääosin muualla kuin sisustamisessa. Minulle tuli tästä dialogista ihan mieleen se, kun äitini löysi minulle kirpparilta TV-tason (hän suunnittelee hommaavansa minulle TV:n valmistujaislahjaksi), jonka puu on kerrassaan hirvittävän väristä eikä käy yhteen minkään muun huonekaluni kanssa... D:

Kiitoksia tästä ihanan arkisesta ja samaistuttavasta hetkestä, oli oikein piristävää luettavaa! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 127
  • Kurlun murlun
Suurkiitos, Walle! <3 Ihan mahtavaa kuulla, että perässä pysyminen on helppoa dialogiasettelusta huolimatta. Pitääpä ottaa työn alle uudemmankin kerran! Näiden hahmojen tapauksessa tosiaan koin kirjoittamisen suhteellisen helpoksi, etenkin, kun Eraser saa lähinnä murahdella vastauksiaan ja Mic puolestaan viljelee ahkerasti englantia lauseissaan. :D

Lainaus
Eraser vaikuttaa viileän asialliselta kaverilta, joka keskittyisi mieluummin olennaiseen (kuten töihin) eikä mihinkään verhojen väritykseen, mutta Mic puolestaan intoilee, että kyllä ne verhot on nyt saatava. Oikeastaan he vaikuttavat tasapainottavan toisiaan kivasti; eihän siitä tulisi mitään, jos jouduttaisiin ihan oikeasti tekemään suuria kompromisseja, kun toinen haluaisi väen vängällä keltaista ja toinen taas ehdottomasti sinistä eikä kumpikaan suostuisi joustamaan. ;D Mic on herttainen kun haluaa huomioida Eraserin mielipiteen, ja Eraser on suloinen kun kuitenkin lopulta ees vähän yrittää (ehkä voidakseen keskittyä taas niihin töihin, mutta silti ;D).
EIKÄ, tämä kaikki on ihan naulan kantaan!! ;D Teki mieli oikein huutaa komppaamista kovaan ääneen! EraserMicin ehkä suurin ja kiistaton hienous on nimenomaan se, että hahmot ovat keskenään skaalan kaksi ääripäätä, mutta silti tulevat toimeen ja symbiooseilevat (?) niin tehokkaasti että oksat pois. Minulla on tämänkaltaisiin havaintoihin liittyvä ficinpoikanen itse asiassa meneillään... Nyt kun vielä saisi sen ihmisten ilmoille, thehe. :D Voisin väittää, että canonin puolesta shipping fuelia ei ole tarjolla liikaa EraserMicin tapauksessa, mutta voi jösses, miten rikas fandom sillä parituksella onkaan... Olin ihan häkeltynyt, kun astuin kyseiseen karhunrautaan.

Monenkirjavat sävyt voivat toisinaan kyllä aiheuttaa ahdistusta, mutta luonnollisesti asioita on hyvä priorisoida ja keskittyä opintoihin. ^^ Itselläni oli nykyiseen asuntoon muuttaessani mukana muutama huonekalu, jotka sitten saivat kavereita kirpputorilta ja Ikeasta. Osa oli mustaa ja osa sellaista perinteistä pyökinväristä, ja kirjavahko kokonaisuus alkoi nopeasti ahdistaa. Ratkaisu oli Clas Ohlson ja näppärä pönttö mustaa maalia. ;D Otteet ovat suhteellisen noviisin tasoa, mutta nyt on kalusteet jakkaraa lukuun ottamatta mustia (ja tällä hopeanharmaalla jakkarallakin on mustat "sukat" :D).

Mutta joo, huonekalujen tuunaaminen on ehdottoman hyvä ja antoisa harrastus! Suosittelen ehdottomasti, jos puitteet ja resurssit sallivat. Siinä Clasun maalissa oli/on sekin hyvä ominaisuus, ettei se haise voimakkaalle, joten samassa huoneessa kärsii kyllä nukkua kohtapuoliin maalaushomman jälkeenkin! Tällä hetkellä kämpässäni on tiettyjä sisustuksellisia epäkohtia, joihin puuttuisin mielelläni, mutta toisaalta kykenen elämäänkin niiden kanssa. Suurin juttu ja mielihalu olisi saada seinille pelkkää mustavalkoista taidetta, mutta se tarkoittaisi parista päheästä jutusta luopumista, hnngh. Saa nähdä, millainen kotiluolasta muodostuu sitten hamassa tulevaisuudessa seuraavan muuton yhteydessä!

Tulipas höpötettyä! Kiitoksia vielä ja ihanaa, että piristi! <33

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Löysinpäs ficcisi pariin taas vaihteeksi stalkkinappulan kautta :D Ja huomasin siinä samalla, että olin tallentanut tämän ficin kirjanmerkkeihini jo joskus aiemmin lukemista odottamaan. Hoituipa sekin tässä samalla, ja nyt onkin heti perään kommentin vuoro 8)

Olipas muksaa lukea sulta taas pelkkää dialogia, sulta kun nämä hoituu niin kivasti, ja EraserMic on hyvä parivaljakko pelkästä puheesta koostuviin ficeihin, kun heillä on molemmilla niin selvän erilaiset äänet. Ei voi erehtyäkään ajattelemaan, että Eraser sanoisi jotain "multitasking, honey" ;D

Lainaus
”Sinistä? Meidän keittiöön?”
Tän tosin kuulin Ismon äänellä tismalleen niin kuin se sanoi "Huumeita? Meidän kellarissa!?" 😂😂😂

Jotenki tosi söötti tämä keskustelun aihekin 😍 Kyllähän sitä on hyvä miettiä verhojen väriä kokeita korjaillessa, ja saman tienhän sitä voisi vaikka seuraavalla oppitunnilla kysyä luokankin mielipidettä XD Vaikka kyllähän se Eraserin mielipide on Micille tärkeämpi :'3 Verhot on muutenkin sen verran näkyvä osa sisustusta, että on hyvä suunnitella niiden hankkimista. Ei kannata valita ihan mitä tahansa värisävyä!

Lainaus
”Hankitaan sitten vihreät.”
”Vihreät?”
”Kompromissina keltaisesta ja sinisestä.”
:D Tääkin kohta oli söötti ja hauskakin. Ja onhan tuo omalla vähän oudollakin tavallaan ihan looginen ratkaisu! Parhaimmassa tapauksessa kumpikaan ei ole tyytyväinen ;D

Kiitos tästäkin ihanasta illan viihdyttäjästä 😍
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中