Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Yllättävä joululahja (S, Peeta/Katniss)  (Luettu 2255 kertaa)

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 441
  • © Ingrid
Nimi: Yllättävä joululahja
Kirjoittaja: Vanilje
Ikäraja: Sallittu
Fandom: Nälkäpeli
Paritus: Peeta/Katniss
Haasteet: Jouluhaaste V, Fanfic50 (048. Joulu), Ficlet300 (034. Kokonainen)
Vastuuvapaus: Hahmot kuuluvat Suzanne Collinsille, minä vaan lainaan niitä tuotoksiini, joista en saa rahallista korvausta.

SPOILAA NÄLKÄPELIN ENSIMMÄISTÄ OSAA!

A/N: Tämän tosiaan tuonne finin joulukalenteriin raapustelin aikanaan, mutta ajattelin tämän nyt julkaista ihan täällä yleisellä puolella myös kun on tuosta joulukalenterista jo sen verran aikaa. Toivottavasti pidätte, vaikka joulu menikin jo!



Ovelle koputettiin. Katniss käveli hitaasti avaamaan, kuka ihme voisi olla heidän ovellaan tähän aikaan illasta ja vieläpä jouluaattona? Keittiöstä kuului hiljaista astioiden kilinää Katnissin äidin laittaessa ruokaa Prim apunaan. Joulu oli aina ollu lämmin juhla, jolloin sai vain viettää aikaa perheen kanssa ja Katniss piti siitä. Siltikään hän ei voinut estää joitakin muistoja nousemasta pintaan, etenkään Nälkäpelin jälkeen. Hän kaipasi isää.

Katniss tarttui kahvaan ja työnsi oven hitaasti auki. Viileän kylmää ilmaa puhalsi ovenraosta sisään ennen kuin ovi oli niin auki, että tyttö saattoi nähdä kuka ulkona oli. Ovella seisoi Peeta. Hänen hiuksillaan oli valkeita lumihiutaleita ja hän hymyili.

Katniss ei voinut peittää hämmästystään, eiväthän he olleet olleet Peetan kanssa tekemisissä juuri lainkaan sen jälkeen kun Nälkäpelin juhlallisuudet olivat ohitse. Ja nyt tämä seisoi hänen ovellaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Peeta huomasi tytön kummastuneen ilmeen, sillä hän hymähti ja sanoi: ”Et tainnut osata odottaa minua.”

Hetken hiljaa seistyään Katniss vastasi. ”Rehellisesti sanottuna en.”

Peeta astui askeleen lähemmäs ja vasta silloin Katniss huomasi tämän kädessä olevan paketin. ”Ajattelin vain tulla toivottamaan teille hyvää joulua.”

Tyttö otti paketin Peetan ojennetuilta käsiltä ja katsoi tätä. Pojan posket olivat punaiset pakkasen jäljiltä ja lämpimät silmät katsoivat suoraan häneen. Katniss ei oikein tiennyt mitä olisi voinut sanoa ja päätyi vain lopulta mumisemaan: ”Kiitos.”

Hetken ilmassa vallitsi vaivaantunut hiljaisuus, jota Katniss oli osannut odottaa, eiväthän he olleet viikkoihin puhuneet sanakaan, hädin tuskin nähneet toisiaan. Hän tunsi itsensä jännittyneeksi, kunnes Peeta teki jotakin odottamatonta. Tämä vetäisi tytön lähelleen tiukkaan halaukseen.

Sitä hän ei osannut odottaa. Se tuli niin yllättäen, että häneltä vei hetken aikaa tajuta mitä juuri tapahtui. Aluksi Katniss tunsi kehonsa jännittyvän, mutta kun Peeta ei päästänyt hänestä irti, pikku hiljaa hän alkoi rentoutua. Ei hän voinut väittää tuntevansa oloansa täysin mukavaksi, mutta Peetan olemuksessa oli jotakin rauhoittavaa. Katniss tiukensi otettaan lahjan ympärillä pojan kuiskatessa hiljaa hänen korvaansa: ”Minulla on ollut ikävä sinua.”

Siinä seisoessaan Katniss ymmärsi tilanteen olleen omalla kohdallaan täysin samoin, vaikka hän ei sitä itselleen ollutkaan halunnut myöntää. Hän oli vain halunnut unohtaa kaikki Nälkäpelin kauhut, ja kuvitteli myös Peetan jättämisen taka-alalle edistävän asiaa. Nyt hän kuitenkin huomasi asian olevan toisin, ja pitkästä aikaa hänelle tuli tunne ettei hän haluaisi siitä hetkestä mihinkään.

Ulkona lumisade tiheni entisestään, ja keittiöstä alkoi leijua jouluruokien kevyt tuoksu. Ja kaikesta huolimatta sillä hetkellä Katniss tunsi olonsa kokonaisemmaksi, vaikka isä ei ollutkaan viettämässä joulua hänen kanssaan.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012 19:49:19 kirjoittanut Vanilje »


i lost my heart / my home is the ocean

GuruLove

  • ***
  • Viestejä: 176
Vs: Yllättävä joululahja (S, Nälkäpeli, Peeta/Katniss)
« Vastaus #1 : 14.01.2012 12:48:49 »
Ihuna. (; <3 Nälkäpeli on mun elämä ja rakastan siitä tehtyjä ficcejä/raappaleita/shotteja. (;

Tää oli kyl tosi söpö ja niin ja näin mä en osaa kommentoida. :'D
Mutta mua jäi kyllä vaivaamaan se, mitä Katniss sai lahjaksi. >: D Mä oon tällänen sekava, että mulla jää aina mietintään tollaset pienet seikat, jotka ei välttämättä oo edes tärkeitä. Kuten se, että mitä niis sadois neljännespelin säännönmuutos kuoris on..? (:

No joo, mutta kuitenkin. Lisää tälläsiä ihanuuksia. (:

love, GuruLove
petajagurnau.blogspot.com

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 441
  • © Ingrid
Vs: Yllättävä joululahja (S, Nälkäpeli, Peeta/Katniss)
« Vastaus #2 : 26.01.2012 22:03:53 »
GuruLove, kiitos kommentistasi! Hienoa kuulla että pidit tästä noinkin paljon. : ) Olen otettu sanoistasi. Ja on kyllä totta että monesti tuollaiset pienet jutut voi jäädä häiritsemään jos niihin kiinnittää huomiota. Sen verran voin sanoa, että Peetan antama lahja oli jotain, mikä liittyy tämän "erityisosaamisiin". Jokainen siitä päättäköön itse, onko kyseessä jokin leivonnainen vai joku muu juttu kenties. ; ) Mut hei kiitos vielä kerran, kommenttisi piristi! ♥


i lost my heart / my home is the ocean

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 606
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Nälkäpeli: Yllättävä joululahja (S, Peeta/Katniss)
« Vastaus #3 : 22.07.2021 13:18:48 »
Jouluficejä heinäkuussa, koska miksipäs ei ¯\_(ツ)_/¯ Tää kuulosti semmoselta et vois olla jotain kivaa söpöä, mitä kaipaan (aina) elämääni, ja Peeta/Katniss on niin soma parituskin, että sitä lukee enemmän kuin mielellään. Nää hahmot tarttee kaikkea hyvää ❤

Tää fici olikin paitsi söpö myös kaunis! Taustalla toki Nälkäpelin ja kaikki muut yhteiskunnan kauheudet sekä ikävää isää kohtaan, vaikka joulun lämpöä ja läheisyyttä ilmassa onkin. Hahmotkin kuulostavat juuri itseltään, ja tykkään siitä, että Katnisskin lopulta myönsi itselleen ikävöineensä Peetaa. Yleensä hän on niin kova ja yrittää piilottaa niin paljon tunteita itseltäänkin, vaikka ei niiden myöntäminen heikkoutta ole. Ihanaa ett Katniss alkoikin tuntea itsensä vain kokonaisemmaksi ❤ Se on rakkauden ja läheisyyden voimaa se :3

Olipa kiva syventyä tällaiseen pieneen hetkeen itsekin, vähän sama kuin Katnissilla, eihän tästä halua minnekään ;D Kiva löytää tällaisia vanhojakin helmiä Finin uumenista.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中