Kirjoittaja Aihe: MCU: Erossa (varmasti parempi näin) | S | Thor/Loki | College!Au, angst  (Luettu 1543 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 478
  • ava by Claire
Ficin nimi: Erossa (varmasti parempi näin)
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: MCU
Tyylilaji/Genre. college!AU, angst
Paritus: Thor/Loki
Vastuuvapaus: MCU kuuluu tekijöilleen. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Aina eka kerta V (ensimmäinen ero), FinFanFun1000 (sana 611. inessiivi)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Loki oli viihtynyt suurimman osan joululomasta Thorin luona. Oli hän joulupäivänä sekä jo aattona käynyt kotona, lähinnä halatakseen äitiä ja toivottaakseen hyviä pyhiä. Isä oli tervehtinyt häntä murahtamalla kuin hän olisi ollut joku puolituttu naapuri, mutta oli kuitenkin kumpanakin päivänä ollut täysin selvin päin. Se oli hyvä, koska Lokin ei tarvinnut tuntea huonoa omatuntoa, kun ei murehtinut äitiään, koska hänen sydämensä oli muutoinkin painava. Thor oli ollut aivan ihana, hukuttanut hänet suudelmiin aina hänen palatessaan sisälle, vaikka kyseessä olisi ollut vain viiden minuutin pistäytyminen pikkupakkasessa. He olivat nukkuneet vierekkäin ja kertoneet toisilleen, kuinka ikävä heillä oli ollut ensimmäisen yliopistolukuvuoden aikana.

Kaikki tämä oli vain vahvistanut Lokin rinnassa puristavaa kipeää päätöstä. Thor ansaitsi päästä kokemaan yliopiston etäsuhteesta vapaana. Tämä oli äärimmäisen innoissaan uudesta joukkueesta ja koulusta ja entistäkin komeampi. Sellainen ihminen, jonka kuului olla nauttimassa ystäviensä seurasta eikä kaipaamassa jossain kaukana olevaa vaatimatonta poikaystävää. Sitä hän Thorille toivoi, onnea ja iloa, ja sitä heidän suhteensa ei ainakaan juuri nyt tuottanut. Ei hän koskaan lakkaisi rakastamasta toista, ei voisi, kun ajatteli, miten hyvin tämä oli häntä nämä vuodet kohdellut. Mutta rakastaa voisi ystävänäkin, olematta tiellä.

Päivät olivat kiirehtineet ohi ja huomenna pitäisi palata kampukselle. Loki huokasi syvään. Hänen olisi sanottava sanottavansa nyt, hän ei todellakaan aikonut jättää asiaa puhelimen saatikka viestin varaan. Thor touhuili tavaroita kassiinsa hänen istuessaan tämän sängyllä.

”Muru, haluaisin jutella yhdestä jutusta”, hän äännähti ja taputti patjaa vierellään. Toinen tuli niin luottavaisen näköisenä, että Lokin kurkkuun nousi pala. Hän sai pehmeän suudelman poskelleen.

”Rakas, kunpa voisin ottaa sinut mukaan. Ehkä me voitaisiin sanoa, että olet vaihto-oppilas.” Thor naurahti omalle hupsulle unelma-ajatukselleen.

Loki hymyili surumielisesti. Syteen tai saveen. ”Minä olen miettinyt… että… pitäisikö meidän pitää vähän taukoa?” Hän katsoi, kun kysymys upposi toisen tajuntaan.

”Mutta… mutta miksi?” Thor kuulosti lähes säikähtäneeltä. Tämä oli ottanut kiinni hänen kummastakin kädestään.

”No, minä ajattelin, että voisimme ehkä tapailla muitakin, tutustua uusiin tyyppeihin, pitää hauskaa…” Loki yritti näyttää mahdollisimman itsevarmalta, aikuiselta, joka oli pohtinut ongelmaa joka kantilta.

Thor painoi leukansa hänen olkapäätänsä vasten. ”Onko… onko sinulla… jo joku toinen?” Äänessä ei enää kuulunut vain pieni säikähdys, se oli pelokas.

Loki hengitti sisäänsä tutun vaalean hiuspehkon tuoksua. ”Ei, muru, ei tietenkään. Minä vain… toivoisin, että me kumpikin saataisiin aito yliopistoelämys. Ettei tarvitsisi huolehtia muusta kuin pääseekö kurssista läpi tai kuinka kurjaa on lampsia luennolle sateessa.”

Thor kietoi vahvat käsivartensa hänen ympärilleen. ”Ehkä me sitten voidaan tehdä niin… pitää vähän taukoa”, tämä kuiskasi tukahtuneesti.

Kaikki tämän olemuksessa soti sanomaa vastaan, Loki tunsi sen kyllä. Hän upotti sormensa untuvaisiin niskavilloihin.

”Näin on varmasti parempi. Kaikki on ihan hyvin.” Loki tiesi vakuuttavansa sitä yhtä paljon itselleen kuin Thorille.

Tämä oli pitkän aikaa hiljaa, puhahdellen vain välillä paidan läpi hänen iholleen. ”Sinä olet särkenyt sydämeni.”

Sanat tulivat ulos hiljaa ja totisina ja Lokia huimasi ja oksetti. ”Muru, voin lähteä, jos haluat. Äiti ottaa minut mielellään kotiin yhdeksi yöksi.”

Thor tarrautui häneen kiinni vain tiukemmin. ”Olet poikaystäväni vielä tämän illan, eikö niin?”

Loki ynähti myöntyväisesti, suunavaaminen olisi avannut myös kyynelkanavat.

”Sitten minä aion halata ja suudella sinua niin pitkään kuin voin. Jos saan. Jos sinä haluat sitä.” Uhmaa, kipua ja epätoivoa.

Loki kuuli sen kaiken. Mutta myös valtavasti rakkautta. ”Saat tietenkin, muru. Ja mehän pysytään ystävinä. En minä tahdo menettää sinua.” Pienet pisarat valuivat jo pitkin poskia.

Hän sulki silmänsä ja tunsi, kuinka Thorin huulet hipaisivat ne pois. ”Minä olen aina sinun ystäväsi”, tämä supisi hänen korvaansa.

Sen yön he kuitenkin lepäsivät jo erillään, omilla puolillaan sänkyä, pelkästään kädet pitivät kiinni toisistaan. Ja aamulla he sanoivat hyvästi vain kätellen ja se tuntui Lokista maailmanlopulta, vaikka hän oli kuvitellut uuden, paremman ja kiltimmän maailman vasta alkavan tästä.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 791
Terveisiä Kommenttikampanjasta ja isot pahoittelut, kun olen hieman myöhässä kommentoimassa. Luin tämän heti tuoreeltaan ja sen vuoksi halusin valita tämän, kun huomasin tämän olevan tarjolla. Odotin ja toivoin, että tässä olisi samanlaiset hahmot kuin tuossa Liikaa -jatkiksessasi, niin kuin sitten olikin. :) Sen myötä tätä oli todella mukava lukea, kun Thorin ja Lokin AU-tarina oli jo entuudestaan tuttu.

Pidin tästä kovasti, vaikka minulle tulikin samalla hirveän paha mieli näiden kahden vuoksi. :( Erot ovat aina niin raastavia silloin, kun on ollut ihanaa ja rakkaudentäyteistä yhdessäoloa, jota tässä kuvattiin. Jäin miettimään tätä Lokin päätöstä, ja vaikka ymmärsin hänen näkökantansa hyvin, tavallaan en ymmärtänyt sitä ollenkaan. Minusta tuntui, että Loki varmasti uskoi ajattelevansa asiaa juuri Thorin kannalta ja että eropäätös olisi juuri Thorille paras ratkaisu. En kuitenkaan voinut olla ajattelematta, että Loki teki siinä virheen. On hyvin vaikea tietää, mikä on toiselle parasta, koska ei voi koskaan olla varma siitä, miten toinen asiat kokee. :(

Minusta tuntui myös, että Loki tunsi edelleen olevansa jotenkin alempiarvoinen Thoriin verrattuna, ja se vaikutti tähän asiaan. Vähän niin kuin Loki olisi halunnut antaa Thorille tilaisuuden löytää jonkun häntä paremman. :( Minusta kuitenkin Loki aliarvioi Thorin tunteet häntä kohtaan. Peilaan tätä ehkä liikaakin sen jatkotarinasi pohjalta, mutta minusta tässäkin tuli hyvin esiin se, että Thor halusi juurikin Lokin, eikä ketään toista. :) Loki ei ehkä vain itse nähnyt sitä, edes kaikkien vuosien jälkeen. Mutta kyllähän nämä Thorin tunteet olivat ainakin lukijalle hyvin selvät:

Lainaus
”Muru, haluaisin jutella yhdestä jutusta”, hän äännähti ja taputti patjaa vierellään. Toinen tuli niin luottavaisen näköisenä, että Lokin kurkkuun nousi pala. Hän sai pehmeän suudelman poskelleen.

”Rakas, kunpa voisin ottaa sinut mukaan. Ehkä me voitaisiin sanoa, että olet vaihto-oppilas.” Thor naurahti omalle hupsulle unelma-ajatukselleen.

On tietenkin niin, että kaukosuhde useiden vuosien ajan on raskas sekin. Kuuluuhan se tietenkin nuoruuteen nauttia elämästä ja tapailla vapaasti erilaisia ihmisiä, mutta mielestäni tilanne muuttuu, jos on jo löytänyt rakkauden. Silloin ei tuollaiselle huolettomuudelle ole enää samalla tavalla mahdollisuutta. En tiedä, kumpi on huonompi asia: kaivata kaukana olevaa rakastaan vai surra tämän menettämistä nyt, kun Loki teki tämän eropäätöksen. Mielestäni molemmat ovat ikäviä asioita, eikä Thorin elämä varmastikaan helpottunut, vaikka Loki niin ajatteli, sillä aivan varmasti tämä ero koski Thoriin pitkän aikaa. :( Joka tapauksessa Lokin olisi minusta pitänyt antaa Thorin tehdä valinta, eikä tehdä sitä hänen puolestaan.

Surin tässä niin sitä, että sen sijaan, että asiasta olisi keskusteltu yhdessä ja mietitty parasta vaihtoehtoa molemmille, Loki meni ja toteutti heidän eronsa, vaikka tauosta puhuikin. Ja teki sen vielä sillä tavalla, että Thor jäi ehkä siihen käsitykseen, ettei Loki kuitenkaan välittänyt hänestä tosissaan. :( Silti tämä oli minusta hyvin elämänmakuinen, kun juuri noinhan se varmasti menee liian usein. Tämä särki minun sieluani ihan hirveästi, kun molempien todelliset tunteet tulivat tässä niin koskettavasti esiin:

Lainaus
Thor kietoi vahvat käsivartensa hänen ympärilleen. ”Ehkä me sitten voidaan tehdä niin… pitää vähän taukoa”, tämä kuiskasi tukahtuneesti.

Kaikki tämän olemuksessa soti sanomaa vastaan, Loki tunsi sen kyllä. Hän upotti sormensa untuvaisiin niskavilloihin.

”Näin on varmasti parempi. Kaikki on ihan hyvin.” Loki tiesi vakuuttavansa sitä yhtä paljon itselleen kuin Thorille.

Tämä oli pitkän aikaa hiljaa, puhahdellen vain välillä paidan läpi hänen iholleen. ”Sinä olet särkenyt sydämeni.”

Tämä oli hyvin hieno ja ajatuksia herättävä tarina. :) Nyt tämän perusteella jäin miettimään sitä, mahtaako tämä olla yhteensopiva tuon jatkiksesi kanssa. Tuntuu hirveän surulliselta, jos niin on, eikä Thorille ja Lokille ole tulossa siinäkään onnellista loppua. :( Toivon kuitenkin parasta, vaikka tyydyn tietenkin siihen ratkaisuun, jonka valitset, ja yritän siihen asti ajatella tätä omana tarinanaan. Suuri kiitos tästä! :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 478
  • ava by Claire
Pahatar: Loki nimenomaan haluaa antaa Thorille tilaisuuden tavata jonkun "paremman" (subjektiivisessa mielessä siis, ei Lokikaan sentään ajattele, että olisi objektiivisesti paska vaihtoehto). Ja Loki on varmasti tehnyt päätöksensä omien tiedostamattomien pelkojensa ja epävarmuuksiensa pohjalta, eikä ole lopulta erityisesti ajatellut kummankaan todellisia tunteita, vaikka niin itselleen väittääkin. Ai, joo, ja toki tämä on sitä samaa koulu!AU:ta kuin Liikaa eli voit peilata oikein hyvin Lokin käytöstä siihen millainen hänen elämänsä oli ennen Thoria.
Jos olet jo lukenut Liikaa uusimmat luvut, olet ehkä arvellutkin jo ainakin jotensakin onnellista loppua. Myös poikien collegeaika saa onnellisen lopun tässä tarinassa (K18). Julkaisin tämän reilusti ennen kuin aloin julkaista jatkista, mutta samaan sarjaan se kuuluu joka tapauksessa.
Kiitos, kun kommentoit! :-*
« Viimeksi muokattu: 21.02.2024 19:21:52 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)