Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Väärässä ajassa ja paikassa (S • rakkauden vaikeudesta, Charlie/Harry • ficlet-mittainen kirje)

(1/3) > >>

Waulish:




S
Juhannustaikoja; Parittomien viikkojen viihdykettä haasteella 1 (kirje)
Harry Potter ei ole minun omaisuuttani. Tämä teksti on fanifiktiota, jota kirjoittelen vain omaksi (ja mahdollisesti muiden) iloksi.
Finikesän Parittomien viikkojen viihdykettä -haasteessa on ensimmäisenä haasteena kirjeen kirjoittaminen, ja jostain syystä minut valtasi halu kirjoittaa kirje Charlielta Harrylle. En ole ikinä ennen kirjoittanut tätä paritusta, mutta Beelsebuttin Harry/Charliet ovat saaneet minut avaamaan silmäni siinä piileville mahdollisuuksille (kiitokset siis Bbuttikselle :-*). Innostuin kirjoittamaan tämän kirjeen myös käsin, koska siitä saa tuplatupapisteet Finikesää varten, ja kirjeen voi kurkata näistä linkeistä: sivut 1 ja 2.

Tämä on myös juhannustaika ihanalle FractaAnimalle, joka mainitsi toiveissaan Charlien. Toivottavasti pidät! :-*


Harry,

Romaniassa kesä on kauneimmillaan. Hämmästyn vuosi toisensa jälkeen siitä, miten elinvoimaisen vihreää kaikki on. Lehdet, ruohonkorret, kukkien varret… Elokuussa on jo toisenlaista. Elokuun vihreä on syvempää, tummempaa, jotenkin enemmän nähnyttä ja väsyneempää. Rakastan minä sitäkin, mutta eri tavalla.

Rakkaus on kummallinen asia.

Ihmettelet varmaan, miksi kirjoitan sinulle. Niin ihmettelee osa minustakin, se osa joka ei osaa olla ihmisten keskuudessa. Totta puhuakseni en ole varma, luetko näitä sanoja koskaan. Ehkä lasken ne vesille vanhassa tuliviskipullossa, aaltojen armoille. Ehkä joku joskus jossain lukee ne, hymähtää tai hymyilee. Ehkä sinä et lukisi niitä, vaikka saisitkin tämän kirjeen. En minä sitä ihmettelisi, en todella ihmettelisi.

Ron kirjoittaa sinusta jokaisessa kirjeessään. Ei hän usein kirjoita – tiedäthän sinä hänet –, mutta kun hän kirjoittaa, hän kirjoittaa asiaa ja pitää minut tilanteiden tasalla. Se on ihan hyvä. Olen eristyksissä täällä kaukana. Joskus pöllöpostilla kestää kuukausia.

Ron on kertonut, että sinun harteillesi on laskettu paljon vastuuta taikalainvartijaosastolla. Sinut on kuulemma ylennetty auroriviraston päälliköksi. Onneksi olkoon! En voisi kuvitella parempaa miestä siihen tehtävään, Harry.

Minusta tuntuu, että Ron on huolissaan sinusta. Tai ehkä minä kuvittelen. Se on kai todennäköistä. Minä en ole koskaan ollut hyvä lukemaan rivien välistä, niin kuin en ole koskaan ollut hyvä ottamaan asioita puheeksi. Tiedäthän sinä.

Suo anteeksi.

Sain viime viikolla vastuulleni hyvin harvinaisen vasta löydetyn lohikäärmeen, australiansuippokuonon. Se on varsin pieni lohikäärmeeksi, mutta se on sitäkin pippurisempi. Se kuitenkin kiintyy hoitajiinsa, olen jo havainnut sen. Sinä saattaisit pitää siitä.

Jos haluat, voisit tulla katsomaan sitä. Minulla on lomaa elokuun lopussa. Ron mainitsi, että sinullakin on. Voisin viedä sinut Bucura-järvelle. Se on suuri jäätikköjärvi yli mailin merenpinnan yläpuolella. Siellä on kaunista. Karpaatit kohoavat korkeuksiinsa horisontissa, ja tuntuu kuin lepäisit niiden syleilyssä.

Ymmärrän, jos et halua tulla etkä vastata. Ymmärrän, jos haluat repiä tämän kirjeen. Se on minulle okei.

Toivon vain, että tiedät, miten pahoillani olen siitä, mitä meidän välillämme tapahtui silloin Fleurin ja Billin häissä. Se oli väärässä ajassa ja paikassa.

Minä kadun sitä, mutta minä en kadu meitä.

Voi hyvin
Charlie

Melodie:
ohHOH aika rohkea ehdotus lohikäärmeiden katselusta! Enpä olisi Charliesta uskonut alkukirjeen varovaisen murehdinnan jälkeen!

Aika herttainen kirje, puhuttelee Harrya jotenkin niin suorasanaisesti. Harmi vain, ettemme saaneet tietää mitä niissä häissä tapahtui! Toivon kuitenkin, että Harry vastaa kirjeeseen ja tulee lepäilemään vuorien (ja Charlien) syleilyyn.

Kiitos tästä!

FractaAnima:
Ooooooooooooh <3___<3

Ihana ihana ihana ihana ihana Walle <3 Kiitos hirmu paljon, että tartuit Charlieen ja Charlie/Harry on kyllä ihan huippua. Musta oli jotenkin kivaa vasta pikkuhiljaa ymmärtää, että kyllä tässä nyt on muutakin kuin yksipuoleinen juttu, että jotain on jo taustalla ja sitten se vielä pistettiin aikaan ja paikkaan mainitsemalla Billin ja Fleurin häät. Hieno canon-sidonta! Oi vitsi, oon niin innoissani, etten osaa edes kommentoida!

Ihania yksityiskohtia: Karpaatit, Bucura-järvi, australiansuippokuono! Aaah, näistä minä pidän! Ja siis sulin viimeistään tässä kohtaa sun Charlielle:

--- Lainaus ---Ihmettelet varmaan, miksi kirjoitan sinulle. Niin ihmettelee osa minustakin
--- Lainaus päättyy ---
Parasta. <3

Kiitos Walle tästä, aivan ihana yllätys!

- Frac

Odo:
Aaaaaaa, miten ihana! Halusin jättää kommentin järkevämpään aikaan ja paikkaan (heh), mutta en malttanut. Olipa kaunis kaikinpuolin. Lyhyesti, kiitos. <3

Waulish:
Melodie, kieltämättä aika rohkea veto Charlielta! ;D Aattelin, että hän osaisi olla myös suorasanainen, vaikka hän muuten tässä kirjeessä aika varovaisesti tunteistaan puhuukin. Minäkin toivon, että Harry vielä päätyy vuorten ja Charlien syleilyyn. Kiitos kovasti kommentista! :-*

Frac, ihana sinä! ♥ Ihanaa, että Charlie/Harry oli mieluista luettavaa, ja että kaanoniin sitominen toimi, vaikka se pelkäksi maininnaksi jäikin. Tämä kirje ehkä herättää enemmän kysymyksiä kuin tarjoaa vastauksia, mutta no, tällaisia kirjeet kai usein ovat. Iiks, mukavaa että näinkin lyhyestä tekstistä nousi esiin kivoja yksityiskohtia! Kiitoksia kovasti! :-*

Odo, kommenttisi tuli juuri järkevään aikaan ja paikkaan, jos minulta kysytään! Ihanaa että tykkäsit, kiitos paljon! :-*

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta