Kirjoittaja Aihe: Jouluksi kotiin | Harry/Draco + Teddy | S, fikletsarja, 3/3  (Luettu 1894 kertaa)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Nimi: Jouluksi kotiin
Kirjoittaja: kaaos
Fandom: Harry Potter
Ikäraja: S
Pituus: fikletsarja
Jatkosijoituspaikka: Godrickin notko
Vastuunvapaus: Rowlingille kuuluva kuuluu hänelle, en tienaa tällä!

Yhteenveto: Nuoren Teddyn isoäiti menehtyi äkisti ja poika tarvitsee kiireesti uuden kodin. Kuinkas käykään, kun hänestä onkin kiinnostunut kaksi innokasta isäkandidaattia?



Jouluksi kotiin
1/3


”Hän on minun sukulaiseni. Olen edesmenneen tätini Andromeda Tonksin lähin elossa oleva sukulainen ja hän oli Edward Lupinin virallinen huoltaja, joten tässä ei nähdäkseni ole mitään epäilystäkään, etteikö pojan huoltajuuden kuuluisi siirtyä minulle.”

”Minä olen Teddyn kummisetä! Ja hänen nimensä on Teddy! Tottakai huoltajuus siirtyy minulle. Niin hänen vanhempansa olisivat toivoneet.”

”Hyvät herrat, rauhoittukaa nyt Merlinin tähden! Tässä ei nyt auta toistenne päälle puhuminen tai papereiden viskely. Herra Malfoy, mitä minä juuri sanoin?”

Harry Potter ja Draco Malfoy yrittivät huutaa kilpaa kolmetoistavuotiaan Edward Lupinin huoltajuutta itselleen. Kumpikin toivoi selvästi ja suurella tunteenpalolla poikaa itselleen.

Rouva Tonks oli kuollut äkisti aivan näin joulun alla, ja nyt Sosiaalitoimisto Orvoille Taikalapsille yritti selvittää, kenelle teinipojasta huolehtiminen vastedes kuuluisi. Oli se nyt kumma, ettei töistään päässyt kotiin ajoissa edes viikkoa ennen joulua, kuinka konttoristi Higgensin olisi tarkoitus oman perheen juhlapyhät järjestää, kun piti iltamyöhällä kuunnella kahta tappelevaa aikuista?

Pojan vanhemmat eivät olleet kirjoittaneet testamenttia, joten ensisijainen sijoituspaikka oli ollut luonnollisesti lapsen isoäidin luona. Taika-adoptiolain pykälä kolmentoista mukaan Draco Malfoyn perustelu oli pätevä. Rouva Tonks oli ollut pojan virallinen huoltaja ja lisäksi Malfoy oli pojan kanssa samaa verta. Vanhat pykälät suosivat sukulaisuutta ja se olisi puoltanut Malfoyta lapsen uudeksi huoltajaksi.

Adoptiolain myöhemmissä lisäyksissä painotus on taas ollut sosiaalisissa suhteissa. Herra Harry Potterilla oli ennestään suhde poikaan. Hän oli toiminut melko esimerkillisenä kummisetänä etenkin pojan ollessa pieni. Selvitysten mukaan Potter oli tosin viime vuosina siirtynyt lähinnä syntymäpäiväkortti-kummisedäksi, joten tilanne ei ollut lainkaan yksinkertainen.

Taika-adoptiokonttorin sosiaalivelho Higgens vertaili katseellaan kahta isäkandidaattia ja pohti samalla, mistä lähtisi etsimään viimeisiä lahjoja omalle perheelleen.

”Hyvä on”, Higgens sanoi ja asetteli silmälasejaan nenänvarrelleen ja paukutteli pergamenttinippujaan ja suoristi työpöytänsä lakikirjapinoja. ”Olen tehnyt päätökseni tämän kinkkisen pulman suhteen. Paras vaihtoehto lapsen kannalta on, että hän muuttaa teidän kummankin luokse. Ja koska itse en suosi kahden erillisen kodin järjestelmää, etenkään näissä epävakaissa orpojen tilanteissa, päätän, että saatte muuttaa saman katon alle kaikki kolme.”

Konttoristi paukautti sauvaansa pöydän puupintaa vasten, kuin olisi ollut kovinkin päätäntävaltainen tuomari.

”Saatte kuitenkin itse sopia kenen talossa asutte ja kuinka järjestätte huonejaon, mutta älkää aikailko, Teddy siirretään toivomaanne osoitteeseen ylihuomenna. Hyvää illanjatkoa, herrat Malfoy ja Potter. Ja onneksi olkoon.”
« Viimeksi muokattu: 08.12.2020 08:02:38 kirjoittanut Vendela »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 268
Eikä ;D Mulla on ollut työnalla H/D ficci jonka nimi olisi ollut Jouluksi kotiin ;D Nyt en ala ollenkaan!! No ei vaan, huippua kun kirjoitit, mun täytyy nyt vaan keksiä uusi nimi (tai jättää julkaisematta) ;D

Mutta joo, se siitä ja nyt itse asiaan eli tähän ficciin. Kiva idea! Mulle tulee mieleen yksi leffa, minkä nimeä en kyllä nyt muista, mutta siinä oli joku vastaava kuolema/adopito/asutaan yhdessä-kuvio, joten odotuksen on nyt korkealla tämän suhteen :) Eikä tämä varmaan edes noudattele tuota leffaa, mutta tuli vaan mieleen.

Luin nuo alkutiedot näköjään hieman huolimattomasti, sillä olin jo sanomassa, että niin Godrickin notkoonko nämä sitten muuttavat yhdessä mutta se olikin tämän ficin jatkosijoitusosasto ::) Voi minua! Taidan olla nyt jossain ihan muussa kun kommentointimoodissa, joten ehkä parempi etten sano enää muuta kun että kivaa kun kirjoitat, jatkoa odotan :D

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vendela: No voi sentään! Ehdottomasti julkaiset joka tapauksessa! Samalla nimellä tai jollain muulla. Voisin vaikka väittää, että tämä mun "jouluksi kotiin" ei ole mikään ensimmäinen teksti joka on sillä tavalla otsikoitu :'D Vai on odotukset korkealla! no leffaa en tiedä ehkä mitä tarkoitat... mutta ehkä se tulee mieleeni jossain välissä, mutta en ainakaan ole sen perusteella tätä kirjoittanut. Kiitti kommentista!

Kirjoittajan sananen: tämä on siis aivan tämmöinen pikkusarja vain, se on kokonaan valmis ja mun oli tarkoitus laittaa samaan aloitusviestiin kaikki kolme pätkää, mutta tulikin kiire tuossa aamulla... ja halusin sen ekan osan kuitenkin jo julkaista hahah. ajattelin, että mulla kestäisi kauemmin lukaista nämä toiset fikletit läpi, mutta eipä siinä niin kauaa kestänytkään. laitan nämä kuitenkin omiin viesteihinsä... jostain syystä. lukuiloa! hyvää joulua!


2/3


“En edelleenkään ymmärrä, kuinka perustelet tämän hirvittävän röttelön paremmaksi kodiksi pienelle lapselle, kuin minun modernin asuntoni. Olisin aivan hyvin voinut ostaa lisää huoneita kotiini, sekä sinulle, että Edwardille… Milloin sinä olet viimeksi siivonnut täällä?” Draco valitti ja nyrpisteli nenäänsä kaikelle. Potterin koti oli aivan järkyttävä loukko.

Joka puolella oli valtavasti pölyä, omituinen kotitonttu näytti kärsivältä, eikä ollenkaan siltä, että aikoisi edes harkita joulusiivousta lähivuosina. Kammottavia muotokuvia hänen omista sukulaisistaan roikkui seinillä ja ne kommentoivat häntä ikävästi.

“Teddy on kolmetoista, ei mikään pikkulapsi. Ja tämä on hänen sukunsa koti, kuten myös sinun kotisi tästä päivästä alkaen. Oikeastaan tämä talo olisi voinut olla jo aiemminkin sinun, olethan sinäkin puoliksi Musta”, Potter huokaisi ja heilautti onnettoman ja laiskan siivousloitsun erästä jugendkaappia kohti. “Kyllä tästä hyvä saadaan, kunhan autat minua. Missä huoneessa haluat asua?”

“En todellakaan yhtään missään”, Draco sävähti ja kurkisti järjestyksessä ehkä kymmenennen karmivan oven taakse. Se oli jonkinlainen pannuhuone, jonka hyllyillä pölyttyi kaikenvärisiä rohtopulloja. Ne saattoivat, ehkä, kiinnostaa häntä -maankuulua liemimestaria- hieman, mutta pullojen aika olisi joskus myöhemmin.

“Tässä on keittiö... Olen asentanut tuon jääkaappipakastimen, mutta talo hylkii sitä hieman. Niin ei kannata ihmetellä jos sen edessä on välillä vettä…” Potter sanoi.

“Voi hyvänen aika”, Draco vastasi ja heilautti sauvaansa keittiön katonrajaan mutisten loitsusarjan. No nyt heillä ei olisi riesanaan mahdollisia vesivahinkoja.

Potter katsoi häntä aavistuksen.. ihaillen? Ja nosti peukalonsa pystyyn.

Keittiön korjauksesta itsevarmempana Draco marssi salongin oven läpi seuraaviin huoneisiin ja alkoi aivan uudella innolla viskellä seinille ja lattioille äitivainaaltaan oppimiaan sisustusloitsuja. Potter seurasi häntä ja yritti toistaa joitakin loitsuista, epäonnistuen totaalisesti tietenkin, mutta tunti tunnilta Kalmahanaukion talon alakerta alkoi näyttää asuttavalta. Ylemmät kerrokset jäisivät ehdottomasti myöhemmälle.

Kaiken kaikkiaan, jo oli aikakin, että Draco tuli pistämään kiinteistöä arvoiseensa kuntoon. Harvinainen, sukupolvia vanha velhokoti, kuitenkin.

“Mahtavaa! Kiitos Malfoy! Täällä alkaa näyttää upealta”, Potter sanoi iloisesti.

Toisen alakuloisuus oli karissut huone huoneelta ja nyt mies suorastaan hymyili leveästi. Ja hymy tuntui tarttuvan Dracoonkin. Oli ollut yllättävän hauskaa remppailla taloa yhdessä Potterin kanssa.

“Minusta tuntuu, että on parempi antaa Teddyn itse päättää huoneestaan…” Potter sanoi, kun Draco ripusti hopeanharmaita verhoja kevein sauvanheilautuksin erään tilavan huoneen verhotangolle.

“Höpsistä, Potter. Yksi vanhempien merkittävimmistä tehtävistä on opettaa lapselleen tyyliä ja makua. Luuletko, että minä sain itse sisustaa huoneeni murrosikäisenä? Millainen hirvitys sekin olisi ollut?”

“No et tietenkään, mutta olisitko halunnut?”

Draco muisteli hetken nuoruuden huonettaan Malfoyn kartanossa ja sitä, kuinka hän piilotti salaa Welton Ponin julisteen patjansa alle, vaikka hän olisi tietenkin halunnut katsella popparia seinällään.

“Olet mahdollisesti oikeassa”, Draco myönsi, “tässä asiassa.”

Potter virnisti hänelle poikamaisesti ja se sai Dracossa aikaan erinäisiä, vaikeasti määriteltäviä tunteita.


Illalla he istuivat keittiössä ja Potter tarjoili valmistamaansa puolukkaglögiä. Se tuoksui herkulliselta ja varmasti maistuisikin, kuten kaikki Harryn toistaiseksi kokkailemat ruuatkin.

He olivat saaneet Dracolle makuuhuoneenkin laitettua sellaiseksi, että hän ehkä pystyisi nukkumaan siellä. Kaikki oli silti todella omituista ja käynyt hyvin äkkiä.

“Huomenna hän sitten tulee”, Draco sanoi ja puhalsi mukiin, sillä glögi oli edelleen liian kuumaa juotavaksi.

“Niinpä. Jännittääkö?” Potter kysyi ja viilensi Dracon juomaa sanattomasti.

“Tottakai.”

“Minä uskon, että sinusta tulee hyvä isä, Draco”, Potter, siis Harry, sanoi ja virnisti jälleen tuiketta silmiinsä. “Sinulla on niin paljon loistavia kasvatusperiaatteitakin!”
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Kirjoittajan sananen: tässä siis vielä kolmas osa, kolmannesta ja melko nuoresta näkökulmasta <'3 haha nämä osat myös pitenivät radikaalisti osa osalta. mutta sellaista se joskus on!


3/3


Teddy pureskeli alahuultaan ja hyppäytti reppua olallaan. Hän oli lähtenyt Tylypahkasta joululomalle etuajassa herra Higgensin kanssa, mutta kuka nyt hautajaisiin olisi tahtonut? Mummin muistotilaisuudesta oli vasta muutama päivä ja hän oli edelleen surullinen ja järkyttynyt, silti päällimmäisenä pojan mielessä oli kuitenkin nyt muutto uuteen kotiin, Harry Potterin luokse.

Kummisetä oli Teddyn mielestä tosi cool, mutta hän ei ollut vuosiin saanut viettää kunnolla Harryn kanssa aikaa, joten Teddy ei oikeastaan tuntenut kummiansa kunnolla. Lisäksi sosiaalivelho Higgens oli kertonut vasta hetkeä aikaisemmin, että hän muuttaisi uusien isiensä, Harryn ja Dracon, luokse, joten ilmeisesti kummisedällä oli puolisokin, josta Teddy ei edes tiennyt mitään.

Nyt hän seisoi Higgensin vieressä, tämän ilmiinnytettyä heidät Teddyn uuden kotitalon eteen. Ovi aukesi narahdellen ja esiin astuivat hänen hieman resuinen ja pitkähiuksinen kummisetänsä sekä etäisesti tutun näköinen, vaalea, tyylikkäästi pukeutunut mies. Herra Higgens tervehti Harrya ja Dracoa ja katosi sitten poksahtaen mustan salkkunsa kanssa.

Teddy käänsi lippiksensä lipan sojottamaan taakse ja seurasi miehiä sisälle taloon. Hän yllättyi iloisesti, sillä ne muutamat kerrat, kun Teddy oli ollut Harryn luona kylässä, oli poika kauhistellut kummitustalomaista paikkaa, mutta nyt kaikkialla oli siistiä ja valoisaa. Ja jouluista.

“Tulepas tähän Teddy, ihana nähdä sinua pitkästä aikaa. Tervetuloa”, Harry sanoi ja veti Teddyn lämpimään ja tiukkaan halaukseen. Se tuntui kivalta. “Mutta lippalakki talvella? Onkohan se paras idea?”

“Äsh!” Teddy tuhahti, nappasi lakin päästään vain laittaakseen sen paremmin.

“Minusta se on oikein, makee”, Draco sanoi ja hymyili hieman. Teddy pyöräytti silmiään.

Valosarjat kiemurtelivat eteiskäytävän katonrajassa ja olohuoneen nurkassa seisoi komea joulukuusi. Harry sanoi hieman kysyvästi, että ehkä he voisivat sinä iltana koristella sen yhdessä.

”Tässä on huoneesi, Edward”, Draco kertoi ja päästi heidät tyhjään huoneeseen, jossa oli vain sänky, hylly ja työpöytä. (Mikä ihmeen Edward?)
”Harryn hyvä idea oli jättää sen sisustaminen sinun tehtäväksesi. Jotta saat tehdä siitä juuri sinun näköisesi”, Draco jatkoi ja hymyili oksettavan lempeästi Harrylle.
Teddy ei niin tulisi kestämään, jos hänen uudet vanhempansa olivat sellaisia ällöjä julkisia hellyydenosoittajia.

”Ihan kiva”, Teddy sanoi ja muutti hiuksensa samaan beigen ja harmaan sävyyn, kuin koko tylsä huone oli. ”Mutta sano minua Teddyksi.”

Harry virnisti iloisesti ja tönäisi hellästi Dracoa. Yäk. Pussailuhommat saisivat ainakin jäädä sitten suljettujen ovien taakse.



Teddy tarkkaili Dracoa ja Harrya koko iltapäivän ja tutkaili uutta kotiaan. Aina välillä suru mummista nousi pintaan, mutta hän sai niiskautettua sen yleensä tiehensä.

”Mikä aika tämä on alkaa valmistaa illallista, Potter!” kuului Dracon ääni keittiöstä. ”Lapselle tärkeää ovat selkeät rutiinit ja niihin kuuluvat muun muassa selkeät ruokailuajat!”

”En minä ole mikään lapsi…” Teddy sanoi ja nojaili keittiön ovenkarmiin. ”Sitä paitsi mummi kokkaili aina ihan milloin sattui.”

”No se ei tule jatkumaan! Potter, nyt töpinäksi siitä!” Draco hössötti ja taputti sanojensa painoksi Harryn olkapäitä. Harry pisti naureskellen veitset kuorimaan ja pilkkomaan vihanneksia.

”Käskystä…” Harry hymähti ja vinkkasi Teddylle silmäänsä.

”Kuinka kauan te olette olleet naimisissa?” Teddy kysyi lysähtäessään keittiön pöydän ääreen. Hän alkoi keikkua tuolilla katsellessaan, kuinka kummankin miehen kasvoille ilmestyi todella erikoiset ilmeet.

”Tuotanoin..” Harry takelteli ja Draco pukkasi häntä kyynärpäällään.

”Harry! Nyt ei ole aika!” Draco sanoi kurtistaen kulmiaan.

”Siis minulle on aivan okei jos ette ole, eikös naimisiin meneminen ole kuitenkin aika vanhanaikaista? En tiedä haluaisinko itsekään mennä…”

Draco istui Teddyn eteen ja alkoi höpötellä, kuinka se ei onneksi ollut Teddyn kohdalla vielä ollenkaan ajankohtaista ja että he puhuisivat kyllä jossain vaiheessa Harryn ja Dracon väleistä, mutta ei juuri nyt ja... mutta Teddy ei jaksanut kuunnella, vaan tirskahti Harrylle, joka sanoi äänettömästi ”blaablaablaa” Dracon takana.

Vihannesmuhennos liiteli höyryävänä pöytään ja se tuoksui ihanalta, mutta Teddy irvisti silti, sillä se oli vihannesmuhennosta. Hän kyllä söi kuitenkin suurella ruokahalulla, sillä viimeaikoina pojalla oli ollut usein kiljuva nälkä. Tylypahkassa oli onneksi aina riittävästi ruokaa.

”Lihaa, Potter. Kasvava nuori tarvitsee proteiinia. Teddy on selvästi nälissään”, Draco sanoi.

”Tässä on proteiinia, hän tulee varmasti kylläiseksi”, Harry vastasi. ”Mistä ruuista sinä pidät, Teddy? Voisimme jouluksi tehdä vaikka kaikkien suosikkeja. Mitäs sanotte?”

”Pizzaa!” Teddy vastasi nopeasti.

”Entä mikä on sinun lempiruokasi?” Harry kysyi Dracoltakin ja se oli Teddyn mielestä aika outoa.

Draco näytti punastuvan ja mutisi, että hän oli kyllä nauttinut kaikista Harryn tekemistä ruuista. Siis yyääk. Teddy ei todella ollut romantikko.



Teddy heräsi keskellä yötä ja hiipi hakemaan vettä juodakseen. Hän kurkisti olohuoneeseen ja kauhistui. Harry ja Draco istuivat sohvalla hyvin lähekkäin ja keskustelivat matalalla äänellä. Teddy ei missään nimessä halunnut jäädä seuraamaan mitään noloa tai ällöä, joten hän kipaisi vain äkkiä keittiöön.

”Minäkin pidän sinusta”, Teddy joutui vasten tahtoaan kuulemaan Harryn sanovan, ohittaessaan jälleen olohuoneen oven. Hän pysähtyi, pidätti hengitystään ja katsoi toinen silmä ummessa oven raosta, kuinka Draco nojautui vasten Harrya.

Pussailu taisi Harryn mielestä melkoisen kivaa, sillä kummisetä näytti ihan hirvittävän iloiselta miesten vetäytyessä erilleen. Ehkä se ei ollut ihan niin ällöä sittenkään. Ehkä se oli kuitenkin melkein kaunista. Tai jotain.

“Teddy!” Harry säikähti huomatessaan hänet ja poika pinkaisi karkuun.


« Viimeksi muokattu: 04.12.2020 16:44:42 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 268
Oih, tämäpä oli oikein ihana ja suloinen :D

En tosiaan itsekään muista tuota leffaa kovin hyvin, mutta joku romanttinen höpsötys se oli ;D Kivaa, että tässä oli kuitenkin erilainen ote asiaan ja tuo viimeinen osa oli erityisesti mieleeni! Oli kivaa muuttaa kertojanäkökulma ja se toimi todella hyvin.

Hauskaa kuinka Harry ja Draco remppasivat yhdessä taloa. Draco taitaa olla hieman kätevämpi noiden loitsujen kanssa, tai sitten Harry on ollut laiska kun ei ole aikaisemmin laittanut paikkoja kuntoon. Kivaa, että tässä oli muutenkin niin paljon taikaa, siitä on aina mukava lukea :) Teddyn hiustenväri oli oikein oivallinen ja Dracon yritys olla nuorekas sai minut hihittelemään. Hauskaa ja rentoa kerrontaa!

Ehkäpä Jouluksi kotiin ei tosiaan ole mikään kovin yllättävä nimi, mutta olen jo keksinyt vaihtoehtoisen nimen tuolle omalle ficilleni. Jotenkin tuntuisi hassulta julkaista samanniminen teksti samana vuonna tänne Joulukadulle :D Mutta katsellaan nyt saanko tuon edes siihen malliin, että sen voi julkaista.

Kiitos tästä, oli oikein suloinen kurkistus näiden kolmen elämään ja loppu jäi ihanan avoimeksi ja toiveikkaaksi sen suhteen, että hyvään suuntaan tässä ollaan menossa!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Aww, tämä oli kiva! Harryn ja Dracon tähänastinen elämä oli tainnut olla sinkkuelämää ja melko vakiintumatonta kun he noin vain pystyivät muuttamaan yhteen. Kätevää että molemmilla on jokin vahvuusalue kotitöissä. Sinällään surulista kuulla, että Harrysta oli tullut etäinen Teddyn kanssa, mutta se sopi hyvin tähän. Kyllä tästä kolmikosta vielä taitaa tulla oikein toimiva perhe :)
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vendela: kiitos jälleen kommentista! Mukavaa, että luit ja annoit palautetta! Joo, Harry ei oikein selvästi ollut piitannut kotinsa kunnosta, tai oli tottunut siihen että siellä on vähän epäkodikasta. Onneksi Draco näki paikan potentiaalin!

Elfmaiden: Kiva kuulla! Ei ollut tosiaan perheitä ennestään kummallakaan miehellä tässä :3 Dracon varmaan ainakin aluksi voisi kuvitella pitävän myös oman asuntonsa, etenkin kun Teddy on niin ison osan vuodesta Tylypahkassa... mut ehkä tilanteet muuttuvat ja drarryn välit lämpenevät, niin toista asuntoa ei myöhemmin enää tarvita... ja kyllä, mäkin uskon, että tälle kolmikolle tulee varsin hyvä perhe-elämä! Kiitos kommentista!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 754
Tämä oli hymyilyttävä ja sydäntä lämmittävä söpö pieni ficletsarja! Luin tämän aamukahvia juodessa ja tarina on täydellinen aloitus päivälle :) Vaikka tässä hypittiinkin paljon tunteiden ja ajatuskulkujen yli (sillä tästähän olisi voinut tehdä paljon pidemmänkin, kun näkökulmiakin on useampi), mielestäni tämä toimii yllättävän hyvin! Lukija saa ikään kuin itse täyttää tyhjät kohdat, ja luulenkin, että Harry ja Draco ovat pitäneet enemmänkin yhteyttä ennen tätä muuttoa Kalmanhanaukiolle. Sen verran nopeasti he onnistuivat löytämään yhteisen sävelen ;)

Oli hauskaa saada mukaan myös juniori-Teddy. Tykkäsin erityisesti tuosta lippiksestä ja hänen varhaisteini-ikäisyyden reaktioista Harryn ja Dracon tunnesekoiluun ja muuhun. Myös tuo Dracon sisustusvimma ja vanhemmuuden vietti nauratti, kuten myös se, millaiseksi Teddy muutti hiuksensa nähdessään huoneen - mikä mainio tapa kertoa, mitä asioista ajattelee :D Oli silti hyvä, että mukana oli hieman vielä tuota Teddyn surua, sillä asia on kuitenkin niin tuore. Se toi sopivaa tasapainoa tälle feelgood-meiningille :)

Kiitos suuresti tästä tekstistä! Tämä oli ihanan kevyt ja lämminhenkinen luettava ja sai hymyn huulille :)

between the sea
and the dream of the sea

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Voi kuinka mukava ja kiva teksti tämä onkaan. :) Hiukan taas eri näkökulmaa, mitä Harryn ja Dracon tilanteissa yleensäkin ja sehän on virkistävää. Ja Teddyn silmin tässä oli vielä nuorenkin näkökulmaa. Teddylle ehkä pitäisi kertoa että isit tässä vasta tutustuvat ja suudelmakin oli vasta ensimmäinen. Teddyn nahoissa olisin ehkä sellaisesta tiedosta hieman järkyttynyt. No kuitenkin.

Naurahtelin täällä tuota, että velhoperheen talo hylkii jästi-jääkaappipakastinta. Kiva yksityiskohta siitä, mitä taikamaailmassa tapahtuu ja miten taika voi näinkin vaikuttaa. Hyvää ja mukavaa joulua sinullekin.  :-*

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Tämäpä oli suloinen ja hauska! Harry ja Draco kiistelemässä Teddystä, remontoimassa taloa ja viimeinen osa Teddyn silmien kautta toimivat hyvin. Erityisen ihanaa oli, kun hän pääsi lopussa todistamaan pientä pusutteluhetkeä ♥ Viimeisessä osassa Teddyn nuoruus tuli hyvin esiin ja kaikissa kolmessa osassa tykkäsin dialogista tosi paljon. Kiva ajatus tehdä näistä kolmesta perhe, kun tavallisesti Harryn ja Dracon lapset ovat joko kummankin omia tai sitten jollakin konstilla saatuja yhteisiä :) Tämä kuvio kuitenkin toimi todella hyvin ja Teddy sai itselleen ihanat isät!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Hiddenben, kiitos ihanasta kommentista! Mukava kuulla että toimi näin lyhyenäkin. Kieltämättä tällaisessa asetelmassa olisi ollut aineksia pidempäänkin fikkiin, ja tykkään kyllä tästä perhekuviosta. Mä ajattelen että ei Harrylla ja Dracolla ainakaan mitään romanttista ollut ennen tämän fikin tapahtumia, mutta mahdollisesti olivat jossain määrin ”asiallisissa” väleissä kuitenkin.

Fairy tale, ihana kuulla jos oli virkistävä näkökulma. Toisinaan tuntuu ettei mikään freesi ole mahdollista drarryn maailmassa :’D nuorta teddyä oli söpöä kirjoittaa. Kiitos kovasti ja oikein hyvää joulua näin jälkikäteen ja erityisesti uutta vuotta kun se on vielä edessä!

Thelina, mä en kestä henkilökohtaisesti mpreg fikkejä ja sit jos harrylla ja dracolla on niiden omat lapset niin mä paritan ennemmin ne lapset keskenään ja jotenkin en kestä itse kirjoittaa myöskään sekä scorbusta että drarrya samaan (vaikka muiden tekstit onkin ok!) x) mutta oon haaveillu perhe-drarrysta, joten tämä kuvio on mun omilla hankalilla ehdoilla ainut mahdollinen haha! Kiitos kovasti kommentista! Mä luulen myös että H ja D on just sopivat faijat teini-Teddylle!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Jouluksi kotiin | Harry/Draco + Teddy | S, fikletsarja, 3/3
« Vastaus #11 : 15.02.2022 23:17:49 »
Tämä oli tosi viihdyttävä lukupläjäys! :D Hymyilin ihan kippurassa jo ensimmäisen osan sosiaalivelho Higgensille, jonka ajatukset askartelevat ihan muissa ongelmissa kuin Teddyn huoltajuudessa ja joka haluaisi vain saada koko asian pikaisesti pois päiväjärjestyksestä, ja sama lempeän humoristinen ote jatkuikin ilokseni läpi tekstin. Tällainen huoltajuustaistelu on kiintoisa lähtötilanne, ja voi mitä kaikkea se mahdollistaakaan! En osannut yhtään odottaa, että koko kolmikko päätyisi saman katon alle, mutta se osoittautuukin lopulta aika luontevaksikin ratkaisuksi. Harrysta ja Dracosta kuoriutuu ilahduttavaa yhteistyöhenkisyyttä, kun he pikakunnostavat Kalmanhanaukiota yhdessä, ja luulenpa, että Teddyllekin koti on lopulta ihan mukiinmenevä.

Minusta on hulvatonta, miten asioiden todellinen laita ei vielä ihan pääse valkenemaan Teddylle, kun Draco pitää huolen siitä, ettei Harry lavertele kaikkea. :D Väkisinkin välittyy sellainen kutina, että Dracolla on jo Harrya kohtaan aavistuksen lämpimiä tunteita, joiden kestävyyden hän haluaa ensin katsastaa. Parivaljakon kanssakäyminenkin on hassusti jo melkein kuin vanhalla avioparilla, joten aivan selvästi tässä on aineksia romanssiin, joka ilahduttavasti konkretisoituukin lopun suudelman myötä! :-* Vaikka Teddy teinipojalle tyypilliseen tapaan inhoksuu romantiikkaa ja hellyydenosoituksia, häntäkin taitaa kuitenkin ihan vähän kiinnostaa, millaiset välit hänen uusilla huoltajillaan oikein onkaan, kun hän puolivahingossa jää tirkistämään ovenraosta. ;D Oivasti olet tavoittanut teini-Teddyn lippiksineen ja periaatteellisine vihannesmuhennosvastustuksineen!

Tästä sarjasta tuli tosi hyvä mieli, kiitos ihanasta iltalukupalasta! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day