Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Painajaisia | S | Todoroki ja Midoriya | draama | one shot  (Luettu 651 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Todoroki herää Hosu Cityn tapahtumien jälkeen sairaalassa painajaisiin.



Nimi: Painajaisia
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti

Fandom: My Hero Academia
Hahmot: Todoroki ja Midoriya (hienoisia viitteitä Tododekuun)

Ikäraja: S
Tyylilaji: draama
Sanamäärä: 582

Vastuunvapaus: Kaikki tunnistettavat hahmot, tapahtumat ja miljööt kuuluvat My Hero Academian luojille. En ansaitse tällä rahaa.


A/N: Tododeku on ihan minun lempiparitus BnHA:sta! Sain tähän fikkiin idean pari päivää sitten ja - ihme ja kumma - sain sen myös kirjoitettua ihan luettavaksi fikiksi asti. Oli kyllä vallan mukavaa viimeinkin paneutua tähän parivaljakkoon ja noin muutenkin päästä kirjoittamaan lempihahmostani Todorokista <3





Painajaisia


"Onko kukaan koskaan kertonut sinulle, että turvaudut voimaasi liikaa?"

Veitsen terä välähtää pimeässä. Hän tuntee viiltävää kipua vasemmassa olkavarressaan ja lamaantuu paikoilleen. Poskelle lentää veripisaroita. Huimaa. Stainin silmissä on hullun katse, ja hän yrittää käyttää tultaan, mutta mitään ei tapahdu.

Vasen käsi tipahtaa hervottomana hänen jalkoihinsa.

"Se tekee sinusta varomattoman taistelijan, Endeavorin poika."



Shoto säpsähti hereille. Oli hiljaista. Hän kuuli vain omat, raskaat hengenvetonsa ja sydämentykytyksen korvissaan. Lakana tuntui kostealta. Shoto pyyhki hikistä otsaansa ja räpytti silmiään hämärässä. Vasenta kättä jomotti ja sen ympärille kääritty side tuntui liian kireältä, mutta se oli siinä, toimintavalmiina. Shoto hengähti huojentuneena ja antoi käden valahtaa takaisin vierelleen.

"Todoroki-kun?"

Shoto käänsi päätään. Midoriya istui viereisellä sairaalasängyllä ja katsoi häntä huolestuneena. Midoriyan kännykkä valaisi tämän kasvot kelmeällä valonkajolla.

"Oletko kunnossa?" Midoriya kuiskasi. Hän ei ehkä halunnut herättää vastakkaisella sänkyrivillä nukkuvaa Iidaa.

Shoto nielaisi kuivaan kurkkuunsa ja käänsi katseensa takaisin kattoon. "Olen." Hän näki silmäkulmastaan, että Midoriya jatkoi tuijottamista, ja kun tämä ei missään vaiheessa kääntänyt päätään, oli Shoton viimein pakko nousta istumaan.

"Olen kunnossa, Midoriya", hän vakuutti ja katsoi tämän syliin jäänyttä kännykkää. "Mitä sinä katsot?"

Midoriya katsoi alas kuin olisi jo unohtanut koko videon. "Ah", hän ähkäisi ja raaputti niskaansa. "Se ei ole mitään ihmeellistä…"

Shoto heitti jalkansa sängynreunan yli ja nousi seisomaan. Midoriya näytti vähän hermoilevan, kun hän istahti tämän sängylle.

"Sinun ei pitäisi liikkua kauheasti, Todoroki-kun…"

"Onko tuo All Might?" Shoto siirsi keskustelun takaisin videoon. Midoriya poimi kännykän taas käteensä ja näytti Shotolle pientä ruutua.

"Olen nähnyt tämän klipin joskus aiemminkin", Shoto hymähti. "Tästä on jo monta vuotta aikaa." Hän oli toivonut, että Midoriya intoutuisi puhumaan All Mightista, mutta tämä oli jäänyt taas tuijottamaan häntä sillä onnettoman huolestuneella katseella, joka teki Shoton olosta vain kurjemman.

"Midoriya…" hän huokaisi ja hieroi kulmaansa. "Minä en –"

"Ymmärrän kyllä, jos et halua puhua siitä", Midoriya keskeytti hänet. "Mutta… minä…" Hän kohautti alakuloisen näköisenä olkiaan. "Minä en ole ollut välttämättä tarpeeksi ystävieni tukena. Minusta tuntuu, että sen takia me päädyimmekin tähän pisteeseen… Haluaisin sinun vain tietävän, että mikä tahansa sinun mieltäsi painaa, voit siitä kyllä minulle kertoa. Tai eihän sinun välttämättä ole pakko juuri minulle kertoa, mutta… mutta minä nyt satun olemaan tässä ja…" Hän ynähti epämääräisesti ja käänsi punoittavat kasvonsa toisaalle. Shoto hymähti. Midoriyan sinnikkyys oli ihailtavaa.

"Minä mietin usein, miltä tuntuisi elää ilman vasenta puoltani", hän sanoi ja tarkasteli taas siteisiin käärittyä kättään. "Haaveilin siitä, että joku päivä pääsisin siitä kokonaan eroon. Mutta eilen…" Hän hengitti syvään. "Stain melkein leikkasi käteni irti ja minä pelästyin. En olisi koskaan uskonut, että pelkäisin menettäväni vasemman käteni, mutta silti… Se ei ole ollut koskaan täysin osa minua, mutta ajatus sen menettämisestä tuntui siinä hetkessä silti yhtä kamalalta kuin oikeankin käteni."

"Tuo ei ole totta, Todoroki-kun. Se on ollut aina osa sinua, ihan yhtä lailla kuin tämäkin", Midoriya sanoi ja laski kätensä Shoton oikealle ranteelle. Shoto katsoi Midoriyan sormia, sitten tämän kasvoja. Midoriya hymyili hänelle kannustavasti ja päästi sitten hänen kädestään irti. Hetki oli nopeasti ohi, mutta Shotoa hymyilytti silti.

"Haluaisitko katsoa tämän kanssani? Voin laittaa sen takaisin alkuun."

Shoto nyökkäsi. Midoriya painoi olkansa hänen olkaansa vasten ja he katsoivat videon ilman ääniä. Välillä Shoto vilkuili vastapäätä nukkuvan Iidan kasvoja, mutta tämä hengitteli rauhallisesti ja näytti levolliselta. Se oli hyvä, ainakin joku heistä kolmesta sai nukutuksi. Silloin Shoto tajusi, ettei hän ollut kysynyt Midoriyalta, miksi tämä oli vielä hereillä. Ehkä Midoriyan jalka vaivasi tai ehkä tämäkin oli nähnyt painajaisia. Kun hän käänsi päätään kysyäkseen asiasta, hän huomasi Midoriyan kuitenkin jo vaipuneen uneen. Hän sulki videon ja pujahti vähin äänin takaisin omaan sänkyynsä, ennen kuin itsekin vahingossa nukahtaisi.



"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Voi, tästä tuli sellainen lämpimän turvallinen tunnelma sekä lukijalle että varmasti Todorokillekin. ^^ En ole liiaksi lukenut tästä shipistä, mutta oikein mukava paritus kyllä, etenkin hurt/comfortissa ja draamassa. H/c:tä ei näköjään ollut erikseen genremainintana, mutta imuroin tästä silti ison annoksen sitä. ;D

Pidin siitä, että tarina alkoi sillä painajaisella, joka Todorokia jää häiritsemään. Siinä pääsee tavallaan vielä enemmän sisälle kuluvaan hetkeen ja itse tarinaan, ja lisäksi se on narratiivinkin kannalta varsin oleellinen. Ja sekin, että Stainkin kutsuu Todorokia Endeavorin pojaksi, oikein vielä kääntää veistä haavassa raajan katkomisen päätteeksi...

Midoriya on kyllä aina niin empaattinen ja huolehtivainen. <3 Samalla myös hienotunteinen, eikä utele liikaa pahoista unista ja niiden jättämistä levottomuuden tunteista, mutta kuitenkin on läsnä ja valmiina kuuntelemaan, jos Todoroki haluaisi purkaa sydäntään. Sellaista hahmoa Todoroki tarvitseekin viereensä.

Pidin kovasti myös siitä, että All Might oli Midoriyan katsomassa videossa. Midoriyan tuntien se ei todellakaan ole mikään yllätys, mutta samalla sillä tuntui olevan lohdullinen merkitys sekä tälle että Todorokille. Molemmat kuitenkin ovat kasvaneet All Mightin taisteluja katsoen ja inspiroituneet niistä. Varmasti Midoriyakin kaipasi rohkaisua Hosu Cityn tapahtumien jälkeen, ja vanhakin videoklippi antoi tarvittavaa pontta uusiin haasteisiin. Ei ole AM:lläkään ollut helppoa, mutta silti on aina noustu nauraen kiperästä tilanteesta.

Kiitoksia tästä iltapalasta! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Ayudara: Minäkään en ole hirmuisesti lukenut Tododekusta fikkejä, yllättävää kyllä! Tosin syynä taitaa vain olla se, että Finin anti siitä on erittäin pieni ;D (t. en myönnä lukeneeni sinun ainokaista Tododeku-fikkiä liian moneen otteeseen.) Kai sitä voisi enkkupuoleltakin fikkejä kerran vuodessa käydä katsomassa, mutta pelkään, että unohdan kokonaan, miten suomi toimii, jos alan toisella kielellä lukemaan :D

Midoriya on kyllä Paras Poika! Sillä on ihmisten auttaminen verissä ;–; Ajattelen, ettei hänkään ollut ihan parhaimmillaan Hosu Cityn tapahtumien jälkeen, mutta silti häneltä riittää kannustusta ja kuunteleva korva Todorokillekin. Oon samaa mieltä, että All Mightissa on Midoriyalle jotain hyvin lohdullista, erityisesti tuossa yhdessä klipissä. Vähän niin kuin unilelu, joka on pysynyt aina hänen mukanaan pienestä pitäen :D Ja vaikkei Midoriya tietäisikään All Mightin merkitystä Todorokille, niin ainahan on hyvä aloittaa toisen lohduttaminen esittelemällä niitä asioita, jotka tekevät omasta olosta paremman.

Ihana kuulla, että tämä välitti lämpöisiä ja turvallisia tunnelmia! Kiitos paljon kommentista >3<

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Hyun

  • ***
  • Viestejä: 44
  • mwah
Hiukan kyyneleet nousi silmiin tätä lukiessa, Tododeku kuuluu itselläkin Kiribakun ohella lempishippeihin, ja vaikka tää ei täysin Tododekua ollutkaan, niin kuten alussakin mainitaan niin se kyllä tulee esille tuosta tekstin tunnelmasta. Taaskin, erittäin Canonissa oot hahmot onnistunut kirjoittamaan !
click

ava ja bannu Sokerisiiveltä

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Hyun, Tododeku is da best <3 Tällaiset orastavan ihastuksen ja suhteen alkutaipaleet ovat musta niin kivoja kirjoitettavia, kun läsnä on sellaista pientä kutkutusta, vaikka hahmot ovatkin ihan kavereita vielä. Kiitos tästäkin kommentista! ^–^

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"