Kirjoittaja Aihe: Pikkusisko | S | draama, sisarusfluffy | Elena & Valtteri | raapale  (Luettu 1842 kertaa)

liljankukka

  • Vieras
Ficin nimi: Pikkusisko
Kirjoittaja: liljankukka
Ikäraja: S
Genre: Draama, sisarushöttö
Henkilöt: Elena & Valtteri

A/N: Jotain nopeeta ja puhelimella kirjotettua :DD Loppu on vähän tönkkö, mutta väliäkö tuolla :-D


P i k k u s i s k o

”Oikeestikko?”

”Joo, ihan oikeesti.”

”Ootsä ihan varma?”

”Oon, ihan sataprosenttisen varma.”

”Mut ethän sä voi olla raskaana!”

”Miten niin en voi?”

”No kun sä oot mun pikkusisko!”

Elena ei voinut enää pidätellä naurua nähtyään veljensä ilmeen. Toisen posket hehkuivat punaisina ja tämän katse oli ihmeen vakava.

”Miks sä naurat?” Valtteri kysyi hämmentyneenä.

”No kun sä oot ihan hölmö”, Elena naurahti hyväntahtoisesti.

”Enhän oo!” Valtteri sanoi ja mutristi huuliaan.

”Valtsu, mä oon kakskytviis”, Elena sanoi ja katsoi veljeään merkitsevästi.

”Ja mä oon kolkyt, mitä sitte?” Valtteri kysyi entistä hämmentyneemmin.

”No sitä, että vaikka mä oonkin sun pikkusisko, me ei olla enää lapsia! Mä oon naimisissa ja nyt mulle on tulossa vauva”, Elena yritti selittää mahdollisimman yksinkertaisesti.

Valtterin hartiat lysähtivät ja hän huokaisi. Kyllä hän tiesi ettei Elena ollut enää se sama pikkusisko jota hän oli suojellut naapurin pojilta, kun he olivat olleet pieniä.

”Joo, kyllä mä tiiän...” Valtteri mumisi hiljaa.

”Hei Valtsu...” Elena sanoi ja siirtyi istumaan veljensä viereen sohvalle.

”Mitä?” Valtteri kysyi ja katsahti siskoaan.

”Mä tuun aina olemaan sun pikkusisko ja sä mun isoveli, mutta me ollaan jo aikuisia”, Elena sanoi, suikkasi veljensä poskelle suukon ja halasi tätä tiukasti.

”Niin kai...” Valtteri mumisi surullisesti, mutta halasi takaisin.

”Mä rakastan sua isoveli”, Elena kuiskasi toisen hiuksiin.

”Mäkin sua pikkusisko”, Valtteri kuiskasi takaisin ja painoi kätensä toisen mahalle.

Molemmat tiesivät, että kaikki tulisi muuttumaan vauvan myötä, mutta onneksi siihen olisi vielä aikaa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Poimin tämän kommenttikampanjasta, kun se vaikutti jotenkin niin suloiselta. Ja olihan se nimenomaan sellainen söpöhöpö pikku tarina, joka sai hymyn kasvoilleni. :)

Onhan se vähän sellaista, kun pikkusiskot ja -veljet saavat vauvoja. ;) Tuntuu, että vastahan ne olivat vauvoja itsekin. Mutta silti se on tosi suloista, eikä se sitä sisaruutta mihinkään muuta. Moni asia muuttuu, mutta se sisaruusrakkaus ei katoa minnekään.

Sinun teksteissäsi on paljon dialogia ja vähän kuvailua, mutta silti se toimii tosi hyvin ja syntyy selvä mielikuva tilanteesta. Siinäpä taito, mitä toivoisin itsellenikin! Kiitos tästä suloisesta illan piristeestä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

liljankukka

  • Vieras
Kiitos kommentista, Fiorella! Kuvailu ei tosiaan ihan oo mun alaa, mutta ehkä mä vielä opin! :D Kiva että tykkäsit <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Terveisiä vaihdokkaista! (:

Okei, aika aww! Vaikka tavallaan samalla mulle henkilökohtaisesti aika haikea ja arka paikka, kun en oman isoveljeni kanssa voi kokea tällaista. >: Mutta, ehkä yritän päästä tuosta yli ja kommentoida vain tätä höttöpuolta tässä, koska sisarushöttö on parasta! (:

Tuossa alussa oli ehkä hieman vaikeaa pysyä kärryillä, kumpi puhujista oli Elena ja kumpi Valtteri, mutta se onneksi helpottui sitten, kun Valtteri paukautti tämän raskausjutun esille, koska sen jälkeen puhujat eivät enää VOINEET olla toisin päin. :D Sen jälkeen piti siis lukea alku uudestaan, että sai siihen oikean tuntuman. Voin kyllä todella hyvin asettaa itseni Valtterin asemaan, koska en osaa kuvitellakaan, miten itse reagoisin, jos mun pikkusisko ilmoittaisi mulle olevansa raskaana! Toki, tässä varmasti tilannetta helpottaa se, että Elena on jo naimisissa, joten todennäköisesti hän ei ainakaan heti alkuun joudu olemaan vauvan kanssa yksin, mutta on se silti isommalle sisarukselle varmasti vähän kumma paikka, kun on tottunut siihen, että se nuorempi on se PIKKUsisko tai -veli. :D Eikä pikkusiskot tai -veljet noin vaan kasvakaan ISOIKSI isosisarusten silmissä! :D

Kiitoksia tästä, tykkäsin kyllä! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Voi kun tämä oli suloinen :) Ihanan simppeli juoni, ja toimi tosi hyvin tällaisenä lähes pelkästään dialogina! Sisarukset olivat keskenään tosi herttaisia. Kylläpä hyppäisin mielelläni jommankumman kenkiin, jos tuollaisen sisaruksen saisi! Tykkäsin hirmu paljon tuosta Valtterin "yksinkertaisuudesta", kun hän ei vain voinut uskoa, että pikkusisko on raskaana, iästä ja avioliitostakin huolimatta ;D
Never regret something that once made you smile.