Kirjoittaja Aihe: Voltron: Legendary Defender  (Luettu 8141 kertaa)

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 183
  • Sanokaa Remoksi vaan
Voltron: Legendary Defender
« : 12.10.2018 14:38:46 »
Siis mitä ihmettä! Eikö kukaan finissä fanita Voltronia? Sarja kuitenkin yksi tämän hetken kuumimmista fandomeista ja suurimpia fanbasen omaavia sarjoja ja paritusinnoittajia ;D

Etsin sanaa 'voltron' koko finistä, enkä löytänyt mitään, joten perustetaanpa tälle aivan loistavalle animaatiosarjalle oma topic. Ja ei, älkää katsoko sitä suomeksi.

Joulukuussa tulee siis kahdeksas ja viimeinen kausi Netflixiin, ja pakko kyllä sanoa että kontrolloivampaa ja vihaisempaa fanbasea en ole koskaan nähnyt. Tästäkin olisi mielenkiintoista täällä keskustella :)
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Legendary Defender
« Vastaus #1 : 12.10.2018 17:24:47 »
Onhan täällä useitakin Voltron-ficcejä, mene esim. Toiseen ulottuvuuteen, järjestä topikit aiheittain (klikkaa "Aihe") ja mene toiseksi viimeiselle sivulle, löytyy pilvin pimein ficcejä ;D

Lisäksi Avaruuspiraatti teki aikanaan hyödyllisen listauksen (joskin siitä taitaa puuttua aika monta uutta ficciä?) joka löytyy täältä:

Voltron-ficcejä


Fandom on kyllä hieno! Tumblerin puolella on kovasti pöhinää ja Discordistakin löytyy kaikkea kivaa :)

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: Legendary Defender
« Vastaus #2 : 12.10.2018 18:22:25 »
Kääk, ihanaa että joku loi tälle oman topikin <3 Voltron on elämäni suola!! \o/ Kauheasti jänskättää 8. kausi, ei niinkään itse kauden takia vaan siksi, että fanbase on totta tosiaan super myrkyllinen ja oli lopputulema mikä tahansa, ihmiset vetää siitä varmasti tavalla tai toisella herneet nenään. (Ei kyllä sillä, etten minäkään muka olisi koskaan vetänyt herneitä nenääni. Olin tosi surullinen Adamin kohtalosta ja miten hänestä ja Shirosta tehtiin seitsemännen kauden lippulaiva, vaikka he eivät saaneet screen timea melkein laisinkaan ja suhdekin jäi tosi tulkinnanvaraiseksi). Sotasuunnitelmani on katsoa sarja loppuun 8. kauden ilmestyessä ja ihastella fanarttia. En ole muutenkaan seurannut kauheasti mitään discourse-juttuja, niin ihan mukavasti olen saanut elää rauhassa omassa voltronnurkkauksessani.

Toivottavasti viimeinen kausi sitoo kaiken mukavasti yhteen eikä jätä turhan montaa aukkoa täyttämättä. Kauheasti pelkään Shiron puolesta, tuntuu että jos joku pääviisikosta tapetaan, se tulee olemaan Shiro. Rakastuin 7. kaudella MFE-tiimiin ja toivon, että he saavat paljon screen timea viimeisellä kaudella. James Griffin on mun uus baby, vaikka vähän mulkvisti hän onkin. Salainen toiveeni 8. kaudelle on, että Lotor tulisi vielä takaisin ;--;

Tosi röyhkeästi haluan nyt mainostaa tässä myös omia Voltron fikkejäni. Tekstien jakaumasta eri paritusten kesken ei ole varmaan vaikea arvata, mikä on minun lemppariparitukseni sarjasta ;D Klancella on sydämessäni hyvin erityinen paikka, mutta Shatt on myös aika korkealla listallani. En ole vastaan mitään parituksia, mutta nuo kaksi ovat mun go-to paritukset, jos jotain haluan kirjottaa.

Mitkä on teidän OTPt sarjasta?

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Voltron: Legendary Defender
« Vastaus #3 : 12.10.2018 22:43:05 »
Katoin sarjaa kutoskauteen asti (suomeksi, mun mielestä oli ihan ok dubbaus), mutta seiskakautta en ole jaksanut/halunnut katsoa, kun ottaa edelleen päähän koko Adashi queer-baiting. Fandomista olen pysynyt kaukana, tumpussa seurasin paria giffausblogia (jotka olen sittemmin unfollowanut kun kiinnostus lopahti). Ehkä mä joskus katon seiskakauden vielä, sitten kun queer-baiting lakkaa kyrsimästä näin kovasti.

Parituksissa ei ole ollut mitään, mistä olisin ollut intohimoinen. Klance-juttuja tuli rebloggailtua ja on se edelleen ihan suloinen paritus, ei siinä mitään. Hunk/Lance on myös söpö^^ ja miksei myös Matt/Shiro. Kutoskaudella innostuin jonkin verran Allura/Romellesta, olisivat kyllä todella söpöjä jos multa kysytään^^
We had each other. That's how we won.

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 183
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Voltron: Legendary Defender
« Vastaus #4 : 24.10.2018 17:39:07 »
Avaruuspiraatti: Jotenkin en itse jaksa uskoa, että Shiro vielä kupsahtaisi toisen kerran kun hän on kerran niin jo tehnyt ja palannut kuolleista :D toivottavasti ainakaan ei!

Ja minäkin niin toivon että Lotor tulee takaisin! Eikä minkäänlaisena hirviö-rumiluksena vaan omana itsenään. Ja toivon jotenkin, että hän tajuaisi pahuutensa ja joutuisi siitä maksamaan mutta ei kuolemalla... (Miten niin muka meitsin lempihahmo) Hänellä on muutenkin aivan loistava ääninäyttelijä.

Mitkä on teidän OTPt sarjasta?

Minulla ei oikeastaan ole sellaista. Tykkäsin Lotorin ja Alluran parituksesta, mutta harmi että se päättyi kuten päättyi. Olisi jotenkin ollut jännempää jos Lotor olisikin oikeasti kääntynyt hyväksi, koska eihän pahisten lapset automaattisesti synny pahoiksi... Lance/Allura ei iske ollenkaan, mielestäni ovat niin epäsopiva pari että huh huh mutta vaikuttaa siltä että se tulee tapahtumaan. Lance on kuitenkin aika nuori poitsuli ja sellainen epävarma naistenmies, ja Allura on vähän kypsempi ja hienostuneempi. En vaan jotenkin näe, että kukaan hänenkaltaisensa tuntisi vetoa Lanceen muuta kuin ystävänä. Varsinkin jos hän jo haksahti Lotoriin joka on miljoona kertaa vaikutusvaltaisempi ja "miehekkäämpi" (kypsempi siis)!

Klancesta en niin ihmeemmin piittaa, mutta ei se minua häiritsekään. Söpö pari ja kivaa taidetta löytyy. Enemmän kuitenkin häiritsee fanbasen jatkuva pakkomielteisyys kyseisestä parituksesta ja vihjeiden näkeminen siellä missä niitä ei ole, ja että he yrittävät pakottaa tekijät toteuttamaan tämän parituksen.

Eririn: Minä taas en ole ollenkaan ymmärtänyt näitä queer-baiting väitteitä. On totta, ettei Shiron suhteeseen paneuduttu sen enempää, mutta toisaalta koin jo koko päätöksen Shiron homoudesta aika fanbasea palvelevana, eikä sen tarkoitus koskaan varmaan ollutkaan olla mikään kantava teema. Uskon että seuraavalla kaudella siitä tulee enemmän asiaa joka tapauksessa :) Ihan kiva että piirretyssä on kerrankin homoseksuaalinen hahmo, eikä sitä mielestäni tarvitse sen enempää lypsää kun kuitenkin homoseksuaalisen hahmon olemassaolo on jo groundbreaking. Itselle tuli tämä vähän yllätyksenä kuitenkin! En ajatellut Shirosta sillä tavalla, joten puolestani olisi voinut jäädä toteutumattakin. Sen sijaan Lance ja Keith olisi ehkä ollut "uskottavampi" itselleni henkilökohtaisesti.
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Voltron: Legendary Defender
« Vastaus #5 : 26.10.2018 01:21:34 »
Remo: No siis, mikäli mä olen oikein ymmärtänyt, Shiron homous oli käytännössä subtextiä jos asiasta ei tiennyt jo valmiiksi, ja mä lasken tämän queer-baitingin piiriin. Kuten sanottu, en oo seiskakautta nähnyt, joten sen paremmin en osaa sanoa. Mutta mun mielestä, jos tuotantotiimi hypettää asiaa, niin silloin asia pitää tuoda esille kunnolla. Olisiko esimerkiksi Adashi pusu jossain flashbackissä ollut niin vaikea asia animoida? En usko.

Mulle lesbona tää asia on aika tärkeä. En tarkoita, että jokaisen homohahmon pitäisi julistaa homouttaan jatkuvasti, mutta sen voisi tuoda esille aina silloin tällöin (esim: Brooklyn Nine-Ninessa Captain Holtin homous kerrotaan jo pilotissa ja hänen aviomiehensä Kevin esiintyy joka kaudella ainakin kerran - jo tällainen riittää mainiosti). Haluan eksplisiittistä representaatiota.

Toivottavasti tää avasi mun fiiliksiä paremmin.

Lotorin haluisin muuten mäkin takaisin, mielellään nimenomaan pahiksena. Tykkäsin nimittäin hänestä pahiksena ihan hirveästi, yksi parhaita pahiksia joita olen nähnyt!
We had each other. That's how we won.