Kirjoittaja Aihe: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi  (Luettu 2450 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« : 05.04.2018 13:53:02 »
Nimi: Kaaosteoria
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: draama
Paritus: Jiri/Kalevi, viittaus Heikki/Kaleviin
Haasteet: Spurttiraapale V ja Yhtyeen tuotanto II Samuli Putro – Matkamuistot

A/N: Katsaus Kalevin opiskeluaikojen alkuun, silloin, kun se vielä opiskeli fysiikkaa.


Kaaosteoria

elämä on sarja
yllätysten sarja
se joka sitä pelkää
jää sisälle ja pölyyntyy
niin kuin matkamuistot


(Samuli Putro – Matkamuistot)


”Olin ihan varma, että tässä olis jotain.”


Irvistän ja yritän paeta Jirin sanoja, sen pisamaisia kasvoja ja niiden epäuskoista ilmettä. Väärinkäsitys, sitä se vain oli. Ei muuta.

Ei
muuta.

En osaa lakata ajattelemasta sitä hetkeä. Se pyörii luupilla mun mielessä, mutta sadannenkaan kerran jälkeen mä en ymmärrä, mitä oikein tapahtui. Oliko se kätkettynä niihin pitkiin, merkitseviin katseisiin? Oliko se todella niin ilmiselvää kuin Jiri oli antanut ymmärtää?

Että meidän välillä muka olisi… jotain sellaista?

Ei ikinä. Kyse on pelkästään Jirin yksipuolisesta ihastuksesta. Jätkä vain luuli sen olevan molemminpuolista, ja siitä tämä hämmennys on peräisin.

Joo. Joo.

Huomaan hypisteleväni olkavarren tatuointiani ja suutun itselleni. Ei tämä ole yhtään samanlaista kuin silloin. Ei vähääkään.

Tatuointi ei ole edes vuotta vanha. Sen viivat ovat yhä koholla muusta ihosta. Tykkään tatuoinnin symmetrisyydestä, mutta on sillä merkityskin. Eikä se liity mitenkään Jiriin, paitsi ehkä sillä tavalla, etten aavistanut jätkän yrittävän lähennellä mua. Se sopii kaaosteorian periaatteeseen. Elämän käännekohtia on mahdoton ennustaa. Opin sen lukiosta. Siksi mä täälläkin olen enkä lääkiksessä.

”Ei sun tarvitse mennä lääkikseen, jos se ei kiinnosta sua. Sä voit tehdä mitä haluat, Kale.”

Kielletty muisto hapuilee pintaan, ja mä tungen sen väkipakolla takaisin. Tunnen säikähdyksen jättämän kaiun rinnassani. Olen luvannut itselleni, etten mene takaisin sinne. Ei ole mitään, minne palata. Olen unohtanut.

Jirin partaveden tuoksu. Sen käsi mun olkapäällä. Kihisevää jännitystä vatsassa. Jirin katse polttaa. Katson sen huulia ja mun suuta kuivaa. Millaistahan se olisi, suudella Jiriä?

Mitä vittua sä ajattelet?

En mitään. En yhtikäs mitään.


”Luulit väärin. Mä tykkään vain naisista.”
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:08:01 kirjoittanut Sokerisiipi »

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Kaaosteoria, S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #1 : 05.04.2018 15:09:26 »
Voi Kale ♥ Tämä oli omalla tapaa tunnelmallinen pätkä. Ihan kuin olisin hetken aikaa seissyt Kalevin vieressä ja katsonut sen kasvoilla vaihtuvia ajatuksia. Jotenkin tuli itsellekin ihan pakahduttava tunne, että haluaa koskea Jiriä, mutta sitten kuitenkaan ei tavallaan saa. Kuinka uuvuttavaa sellainen on. Höpsö mies. Onneksi se on kasvanut tästä.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Kaaosteoria, S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #2 : 11.04.2018 13:13:32 »
Arte: Tää on itsestänikin tosi onnistunut tunnelman puolesta! Ihanaa, että pääsit Kalevin pään sisään. Joo, onneksi Kalevi osaa myöhemmin hyväksyä tämän puolen itsestään, mutta tässä se juoksee vielä täysiä karkuun omia tunteitaan. Kiitos kommentista! ^^

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #3 : 09.07.2018 11:54:22 »
Kommenttikampanjasta moooi!

Kuten Artekin sanoi, mä tykkäsin myös tän tunnelmasta!
Kalevi on niin oma itsensä, kun ei voi myöntää tiettyjä fiiliksiä edes itselleen. Tunnelmaa välitti myös asettelu tässä, se tahditti tekstin juuri oikein.

Irvistän ja yritän paeta Jirin sanoja, sen pisamaisia kasvoja ja niiden epäuskoista ilmettä. Väärinkäsitys, sitä se vain oli. Ei muuta.

Ei
muuta.
Tällä tavalla juuri tulee se fiilis kuinka Kaveri yrittää kovasti vakuuttaa itsensäkin!

Heikki tietysti kummittelee taustalla, mut onhan Kalevi toki unohtanut senkin, eikä se tietty vaikuttanut enää mihinkään. ::)

Mä eläydyin ihan täysin Kalevin haluun suudella Jiriä. Ja siihen kuinka partaveden tuoksu voi saada vähän sekaisin.

Kiva lukea taas tälläistä Kalevia, joka on aivan lukossa itsensä kanssa, eikä osaa yhtään myöntää edes itselleen mitään!

Kiva lukukokemus oli, joka oli multa jostain syystä jäänyt lukematta aiemmin. Onneksi bongasin kommenttikampanjasta! :)
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #4 : 05.08.2018 13:17:33 »
Dokumentti: Jee, toinen tunnelmasta tykkäävä <3 Kalevi yrittää kusettaa itseään parhaansa mukaan, siinä kuitenkaan täysin onnistumatta. Juu, Heikki on unohdettu! Ei enää mitään muistikuvia tai fiiliksiä koko jätkästä ::) Ihanaa, että tähän pystyi eläytymään ja pidit Kalevin lukkoisuudesta. Kiitos kommentista!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #5 : 22.08.2018 10:27:00 »
Bongasin tämän joskus kesällä ja luin, mutta lomalla kommentointi oli hieman harvaa. Tämä on kuitenkin kummitellut sen verran paljon mielessä, että oli pakko tulla kaivamaan tämä esiin.

Kuten Arte ja Dokumenttikin tuossa jo totesivat, niin tämän tunnelma on mieletön. Kuinka noiden kahden lauseen väliin voikaan mahtua tuollainen kirjo ajatuksia ja fiiliksiä. Tykkäsin!

Toki Kalevi on niin hukassa että vähän sattuukin, mutta toisaalta ihanaa tietää kuinka hän tästä vielä kasvaa ja oppii. Niin, ja Heikki on jo unohdettu ja kaikkea, juupa juu, ja lehmät letää ;D Toisaalta oli myös mielenkiintoista kuulla Kalevin kipuilusta minuutensa kanssa, sillä toisalata häntä vähän niin kuin kiinnostaa kokeilla, mutta sitten ei kuitenkaan uskalla. Kieltäminen on helpompaa, mukapa. Ja sitä paitsi hänhän tykkää vain naisista (ja Heikistä).

Olen iloinen että palasin tämän pariin, sillä tämä oli toisella lukukerralla jopa puhuttelevampi.

Kiitos tästä,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #6 : 13.10.2018 15:53:35 »
Vendela: Oi, olen imarreltu siitä, että tämä teki niin suuren vaikutuksen! Ajatella ^^ Tykkään itsekin tämän tunnelmasta ja Kalevin hienovaraisesta paniikista. Juujuu, Heikki on unohdettu, abikevät ei koskaan tapahtunut ja kaikkea muuta yhtä uskottavaa ;D Kalevi ei ole tässä vielä valmis kohtaamaan itsestään sitä puolta, joka haluaisi kokeilla. Kieltäminen ja itsepetos on helpompaa. Kiitos kommentista!!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Kaaosteoria | S | draama | Jiri/Kalevi
« Vastaus #7 : 13.10.2018 19:24:14 »
Voi, minunkin piti lukea tämä uudelleen. Tämä on kyllä edelleen tosi hyvä <3 Edelleen käy Kalevia sääliksi, ja edelleen tulee sellainen hengästynyt fiilis. Hyvä teksti <3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman