Kirjoittaja Aihe: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)  (Luettu 4422 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Kirjoittaja: Lauchuo
Ikäraja: S
Genre: fluffy, romance, draama
Paritus: Noora/Elli
Tiivistelmä: Kun kaneli ei enää riitä

A/N: Kanelinmakuisen kahvin (S) piti alunperin olla vain yksittäinen (lyhyt) raapalesarja, mutta se poiki sitten lisää innostusta kirjoittaa ja näin päivänvalon näkee lupaamani jatko-osa. Kertoo siis samoista henkilöistä, tällä kertaa nimillä: Elli on tarjoilijatyttö, Noora minäkertoja.

Ainiin ps. en vielä oo varma tuleeko ikäraja nousemaan, mutta toistaiseksi se on S, luulisin ettei kuitenkaan K-11 korkeammaksi nouse, jos on noustakseen.

Teksti osallistuu haasteisiin Kirjoitusterttu (Femmeterttu) ja Vuosi raapalehtien V.



Oot mun nouseva aurinko

I (150 sanaa)

Syksyn ensimmäisenä koulupäivänä Noora saattaa Ellin yliopiston auditoriolle, antaa pusun poskelle ja toivottaa hyvää koulupäivää ennen kuin katoaa omalle luennolleen. Elli oli hakenut yliopistoon jo edellisenä keväänä, muttei ollut päässyt - silloin hän olisi ollut samalla vuosikurssilla Nooran kanssa. Tänä vuonna hänet kuitenkin oli hyväksytty sisään yliopistoon ja Noora oli ollut iloinen kuullessaan Ellin pääsevän samaan paikkaan opiskelemaan. Kesä oli mennyt kuin siivillä, tytöt olivat jo suunnitelleet yhteenmuuttoakin. Elli sai yhä tehdä satunnaisia vuoroja opiskelujensa ohella samassa kahvilassa kuin aiemminkin ja hänellä oli edellisen vuoden ajalta hyvät säästöt - rahan ei siis pitäisi tuottaa ongelmia. Nooran äiti oli kaikesta huolimatta huolissaan ajatuksesta, olivathan tytöt seurustelleet vasta neljän kuukauden verran.

Mutta syksyn ensimmäisenä koulupäivänä Noora saattaa miettiä vain sitä, miten onnellinen hän on nyt, kun Elli on samassa koulussa. Luennolla hän pystyy keskittymään vain googlettamaan lähialueen kiinalaisia ravintoloita: ensimmäisen koulupäivän kunniaksi Elli halusi viedä hänet syömään ja elokuviin, ikäänkuin muistutuksena heidän ensimmäisistä treffeistään.


II (100 sanaa)

Ensimmäinen viikko koulussa sujuu hyvin. Nooran yliopistokaverit tapaavat Ellin vihdoin, he hyväksyvät hänet heti porukkaan mukaan. Ja Elli saa heti kavereita omalta vuosikurssiltaan. Tuntuu siltä, kuin kaikki rakastaisivat Elliä, eikä Noora ihmettele sitä yhtään; Elli on avoin, helposti lähestyttävä ja suloinen. Mutta aina välillä Noora muistuttaa, että Elli on hänen: pussaa, pitää kädestä tai hymyilee suloisen rakastavasti katsoessaan.

Ja vaikka Noorallakin on kavereita, hän alkaa tuntea olonsa yksinäiseksi, kun yhtäkkiä Elli jakaa huomiotaan muillekin. Hänen kavereistaan tulee heidän molempien kavereita, ei niin, että kaverit ajattelisivat Elliä hänen tyttöystävänään, vaan yhtenä heistä. Eikä Noora enää tunne oloaan ainutlaatuiseksi, vaikka sitä onkin.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2016 01:14:25 kirjoittanut Lauchuo »
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 2/X (2.3.2016)
« Vastaus #1 : 02.03.2016 14:45:58 »
THE JATKO ON TÄÄLLÄ <3 Jes, mahtavaa, ihanaa, upeaa! Jes jes jes! Elikkä siis... JEE eiku. Nää nimet on ehkä häiritsevimmät ikinä, mutta mä tulen kestämään sen kuin mies. Tai sinne päin. Musta oli tosi odotettavissa tämä mustasukkaisuus aspekti ja ei, se ei ollut huono asia, koska siitähän mä just haluan lukea! Joten sitä lisää kiitos! Mun hampaita alkoi melkein särkeä tämä alun fluffy, koska fluffy on ihanaa kyllä, mutta yltäkylläinen, jo koko kestän kestänyt ihkutus on hurjan turruttavaa. Joten jee, mustasukkaisuutta ja jee draamaa! Myös vähän kuvailua tytöistä voisin haluta, jotta niistä saisi otetta enemmän, nyt kun he ovat nimiä eivätkä kirjatyttö ja tarjoilijatyttö.

Mut siis oon tän suuri fani, ja sun. Sun suurin fani.  :-*


I'm into Herbology now u_u

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 2/X (2.3.2016)
« Vastaus #2 : 03.03.2016 11:43:06 »
Ihan vaan koska Kanelikahvi oli super-söppänä, niin pitäähän tämäkin sitten käydä lukaisemassa. Tykkään muuten siitä, että olet tällä kertaa päättänyt käyttää hahmojen nimiä kerronnassa, helpottaa huomattavasti kommentoijan hommaa, kun ei aina tarvitse puhua tarjoilijatytöstä ja kertojatytöstä. :D Paljon helpompaa puhua Ellistä ja Noorasta, kunhan vain ensin oppii muistamaan, että kumpi olikaan kumpi... :'D

Mäwwww, ihan hurjan söpöä, oikeasti! Mistä näitä tällaisia ihmisiä oikein saa, jos mäkin vaikka hakisin itselleni sieltä samanlaisen? :D Ei mutta, ihan vakavasti puhuen, oikeastikin todella söpöä, että nämä jatkavat edelleen tätä suloista yhdessäoloaan. Sinälleen ymmärrän Nooran äidin huolen tuosta yhteenmuutosta, mutta ymmärrän myös nuoren parin pilvissä leijumisen, koska eikös se ensihuuma olekin juuri sitä, että leijutaan pää pilvissä 24/7, eikä huomata niitä toisen puutteita yms. Neljä kuukautta kun kuitenkin on vielä suhteellisen lyhyt aika, ainakin mun mittapuullani, mutta jotkut ovat valmiita tällaisiin muutoksiin nopeammin kuin toiset, joten mene ja tiedä sitten onko tuo hyvä vai huono idea tämän kaksikon osalta. (:

Ihanaa, että Elli sulautuu joukkoon noin saumattomasti, koska uutena porukkaan tulo ei välttämättä ole aina kovinkaan helppoa, koska kaikilla muilla on jo ne vanhat tutut kuviot ja sitten kun sinne tuleekin yksi lisää, niin voipi kuviot mennä sekaisin... Mutta eipä se tietenkään ollutkaan ihan koko totuus siinä... Toisaalta harmillista, että Noora tuntee noin, mutta toisaalta se on myös erittäin realistista, koska silloin kun on vain Elli ja Noora, on helppo uskoa olevansa spesiaali keissi, mutta sitten kun siihen tulee muitakin, niin sitten sä et olekaan enää ainoa, jolle se toinen jakaa huomiotaan. Varmaan jotenkin myös se, että Elliä ajatellaan yhtenä porukan jäsenenä eikä juurikin Nooran tyttöystävänä vaikuttaa asiaan, koska aiemmin Noora on ajateltu aina Ellin kautta, kun taas nyt hänet ajatellaan enemmänkin omana itsenään, tai jotain sellaista... Jotenkin varmaan haen tässä takaa sitä, että nyt Elli joutuu tavallaan jakamaan Nooran muidenkin kanssa, kun taas aiemmin Noora oli VAIN Ellin, tai jotain... :'D

Mutta siis, jee jee, lisää näistä kahdesta, jään ehdottoman varmasti seuraamaan tämän loppuunkin, mutta katsotaan sitten jatkossa, kuinka usein pompin sanomaan jotain, vaikka yritänkin olla paikalla säännöllisen epäsäännöllisesti. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 4/X (30.5.2016)
« Vastaus #3 : 30.05.2016 15:26:37 »
Frac KYLLÄ jatko on täällä! Vihdoin! Ihana suurin fanini <3 Joo, tää osa tästä sarjasta tulee kyllä painottumaan nimenomaan sille mustasukkaisuudelle, että sitä kyllä todellakin on luvassa! Pitääkin ottaa huomioon tuo, että näitä voisi ehkä kuvaillakin enemmän, jos jossain kohtii ehtisi sellaistakin!

LillaMyy, huh, kilometrikommentti taas vaikkei tässä ees ollut kuin kaksi osaa! Kanelikahvi oli ehkä vähän sellainen aloitus tälle, jossa kerrotaan miten nää päätyy yhteen (vaikka sen alunperin olikin tarkoitus olla vain yksi yksittäinen raapalesarja), ja tosiaan nyt kun hahmot on jo vähän tutumpia, ansaitsevat he jo nimetkin. Kyllä, juurikin tuo, että Noora joutuu tavallaan jakamaan nyt Ellin! (en oo ihan varma sekoititko sä nää vikassa lauseessasi, mutta ei hätää, mäkin sekoitan vielä välillä :'D) Kiitos kommentista sullekin <3

III (100 sanaa)

Toisen viikon jälkeen Elli kertoo, kuinka on tavannut koulussa mukavan pojan, Sakarin, jonka kanssa hän tekee parityötä kemian peruskurssilla. Sakari on tumma ja pitkä, hänellä on suklaanruskeat silmät ja raamikkaat kasvonpiirteet, ja Noora tietää heti hänet nähdessään, että hän on oikea naistenmies. Mutta Noora nielee epäilyksensä: eihän mitään ole tapahtunut, Elli tekee hänen kanssaan vain parityötä.

Mutta Noora ei voi olla ärtymättä, kun Elli kertoo hänelle päivästä toiseen, kuinka Sakari osaa sitä ja tätä, kuinka Sakarilla oli niin vakaat kädet laboratoriotunnilla, kuinka Sakari tietää jokaisen alkuaineen latinankielisen nimen ja kemiallisen merkin, kuinka hän tietää niin monen erilaisen kemiallisen yhdisteen kaavan.


IV (100 sanaa)

Yhtenä päivänä Noora näkee, kuinka Elli seisoo käytävän päässä luokkatilan edessä ja nauraa jollekin jutulle, jonka Sakari on hänelle kertonut. Noora nielee ärtymyksensä ja kääntyy - eihän hänellä oikeastaan edes ollut mitään asiaa Ellille, hän halusi vain käydä tervehtimässä tyttöystäväänsä ennen tuntien alkua. Mutta hän ei halua tervehtiä Sakaria, sillä hänen täytyisi leikkiä iloista ja ymmärtäväistä, vaikka sisimmässään hän kiehuu raivosta ja haluaisi vain äristä Sakarille, tehdä selväksi, että Elli on hänen omansa.

Ja illalla Noora itkee yksin omassa sängyssään, sillä hän on kieltänyt Elliä tulemasta käymään, koska hänellä on paljon koulutehtäviä. Tuskin Elli sitä uskoo, mutta hän ei kysy enempää.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 4/X (30.5.2016)
« Vastaus #4 : 30.05.2016 16:34:57 »
No niin, asiaa! Tietenkin Sakari on pitkä ja suklaasilmäinen, tietenkin! Onko jossain muuten kerrottu mitä nämä plikat opiskelee? Nyt just en muista. Ja jes, draamaa! Lisää lisää lisää! Noora on ihanan samaistuttava kaikkine ärrimurreineen. :3

Lainaus
kuinka Sakarilla oli niin vakaat kädet laboratoriotunnilla

Ihana yksityiskohta, vakaat kädet! Ja muutenkin kivoja noi mistä Elli puhuu, taidoista, ei ulkonäöllisistä seikoista tai luonteesta. Turtur. Toivotaan, ettei Elli oikeasti ihastu Sakariin. :o Että se on vain Nooran päässä tämä juttu nyt.

Kiitos näistä. :3


I'm into Herbology now u_u

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 6/X (17.7.2016)
« Vastaus #5 : 17.07.2016 00:04:37 »
Frac, en ole ihan varma onko kerrottu mitä ne opiskelee, mutta ainakin seuraavassa raapaleessa käy ilmi jonkin verran! Mutta siis voinen paljastaa, että tyttöset opiskelevat jotain kemiaan liittyvää, ehkä myös vähän biologiaa ja sen sellaista, en oikeasti ole ihan satavarma itsekään mitä ne opiskelee, mutta ainakin kemiaa! Lisää mustasukkaisuutta näissä, toivottavasti tyydyttävät mustasukkaisuustarpeesi! :3

A/N: Sori kauheasti kaikille että näissä on taas kestänyt ikuisuus :( Nyt kuitenkin Räntsäkkeen synttärin kunniaksi julkaisen lisää, koska en ehtinyt kirjoittaa mitään uutta ja kysyin että haluaisiko hän sen sijaan jotain lisää vanhoihin jatkiksiin! Olkaatten hyvät siis!

V (100 sanaa)

Seuraavana päivänä Noora ei edes yritä mennä tervehtimään Elliä. Ehkä on parempi saada etäisyyttä, ehkä he ovat liian takertuneita toisiinsa. Ja ehkä se auttaa Nooraa huomaamaan, että Elli on vain kaveri Sakarin kanssa, että Sakari on vain hänen parinsa parityössä kemian kurssilla.

Ruokalassa Noora näkee, kuinka Elli istuu samaan pöytään Sakarin kanssa, vilkaisee vain kauempana olevaan Nooraa ja vilkuttaa hänelle hymyn kera. Noora vilkuttaa takaisin, mutta se satuttaa silti. Miksei Elli syö hänen kanssaan? Onko Sakari niin paljon parempaa seuraa kuin hän?

Illalla Elli kertoo tekstarissa, että he keskustelivat parityön toteutuksesta ja työnjaosta. Noora vastaa vain “ok, kiva kun vastasit”.


VI (150 sanaa)

Seuraavaan kahteen päivään Nooralla ei ole luentoja, ne on peruttu opettajien koulutustilaisuuksien vuoksi, vain ensimmäistä vuosikurssia käyvien kurssien luennot ja tunnit pidetään. Niinpä Noora ei näe Elliä kahteen päivään, mutta hän voi kyllä kuvitella, kuinka innoissaan Elli on, kun näkee silti Sakaria. Pala nousee Nooran kurkkuun hänen ajatellessaan sitä ja hän koittaa saada ajatuksensa muualle chattailemällä netissä. Ehkä hänkin löytää uusia kavereita, joille antaa aikaa.

Parikymppinen miehenalku, Niilo, saa Nooran nauramaan ja unohtamaan Ellin. Eikä Noora malta sulkea konetta ja lopettaa hänen kanssaan juttelemista, joten he chattailevät myöhään yöhön, niin pitkään, että Noora meinaa nukahtaa tietokoneensa ääreen. Ennen lopettamista he lisäävät toisensa Facebook-kavereiksi, sillä he haluavat jatkaa juttelua myöhemminkin, ja Niilo vakuuttaa olevansa paikalla samaan aikaan huomenna ja toivottaa Nooralle “hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia”. Se saa Nooran ajattelemaan taas Elliä, ja hän vastaa lyhyesti. Sitten hän itkee itsensä uneen, sillä Elli ei ole laittanut edes hyvänyöntoivotuksia.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 6/X (17.7.2016)
« Vastaus #6 : 17.07.2016 14:01:15 »
No kyllä se nyt on jo aika kommentoida näitä neitokaisia. Kiitos kaunis näistä uusista osista. ♥

No voihan nyt. Uusi ihana tuttavuus vie mukanaan, ja tuo on niin tuttu tunne kyllä. Häiritseehän se väkisinkin, jos itse saa vain minimaalista huomiota, kun toisella on liian kiire viihdyttää uutta ihanaa tuttavuuttaan. Mut pitäähän siinä rakkaudessa ryppyjäkin olla.

Jospa neitokaiset jossain vaiheessa havahtuvat tähän ja puhuisivat, tai varmaan siitä tulee enemmän riita. Mut parempi riitakin kuin tällainen yksikseen mököttäminen, kun se toinen ei välttämättä edes hoksaa, että siippaa joku harmittaa.

Olin ihan yllättynyt, kun tähän ei ollut vielä ehtinyt ilmestyä tämän enempää osia. Luulin, että olisin jäljessä paljon enemmän kuin oikeasti olinkaan, mutta pari rapsua vaan piti lukea, niin oltiinkin taas messissä. : )

Jatkahan taas jossain vaiheessa, minä lupaan seurailla! o/

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 6/X (17.7.2016)
« Vastaus #7 : 31.08.2016 16:30:51 »
Ohoh, puoli ikuisuutta vierähti, mutta nyt olen taas jatkon kimpussa. Ja, jos sotken noita nimiä useamminkin, niin pahoittelen sitä jo etukäteen, menee hetki niihin totutellessa. (:

>: Voi Nooraa, ei varmasti ole helppoa, kun toinen on löytänyt itselleen hyvän kaverin, ja sitten mustasukkaisuus iskee. Vieläpä, jos Sakari kerta on naistenmies, niin sitten sitä ei voi olla huolehtimatta, että jos nyt vaikka sattuisikin käymään niin, että Elli kiinnostuu tästä. Kun eihän sitä ikinä tiedä, että jos minä en olekaan tarpeeksi hyvä tai tarpeeksi nätti taitaitaitai... >: Voin siis samaistua erittäin hyvin Nooraan tässä kohti, itse olisin varmaan ihan suossa tuossa kohti, koska never know, jos toinen päättääkin, että "hei, sori vaan, mutta vaihdan sut nyt tähän toiseen syystä x tai y". Sille ei tarvitse olla edes mitään kunnollista syytä, kun jo pelkästään sen tarpeeksi hyvän kaverin tai uuden kiinnostavan tuttavan lisääminen kuvioon riittää, että toiselle tulee epävarmuutta asiasta. >:

No voihan, sama meno jatkuu sitten täälläkin. >: Toisaalta, onhan se ihan ymmärrettävää, kun ei tuollaisesta päästä ihan tuosta noin vain ylitse, vaan sitä pitää ihan oikeasti pohtia vähän pidempäänkin. Toisaalta ihan hyvä kyllä, että Noora pitää vähän etäisyyttä Ellistä, koska se saattaa omalta osaltaan auttaa asiaa, mutta toisaalta se ei varmasti ole hänelle millään tasolla helppoa. Koko ajan kuitenkin varmasti pyörii mielessä, että mitä Elli on sillä hetkellä tekemässä Sakarin kanssa. Etenkin, kun Elli vielä ruokalassa istuu Sakarin eikä Nooran kanssa, niin varmasti päässä pyörii ties vaikka ja mitä ajatuksia. >: Sitten taas tämä Niilo-kuvio kuulostaa toisaalta ihan kivalta, koska kyllä Noorakin nyt kaipaa välillä jotain iloista elämään, mutta sitten taas toisaalta, kun hän selkeästi sai siitä sitten loppujen lopuksi huonon maun suuhun, niin ei se nyt sitten ollutkaan niin kivaa. Toki, se tuo vaihtelua tarinaan, kun ei ole vain Nooran pohdintaa Ellistä ja Sakarista, mutta tarinan teema pysyy silti aika samoissa uomissa.

Pahoittelen syvästi, että olen näin törppö ja kommentoin ihan pirun hitaasti, mutta hei, kommentoin sentään edes jossain kohtaa?! :D Kiitoksia siis taas näistä, lisääkin voisin lukea, kun nyt taas kerta vauhtiin pääsin. (;

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Räntsäke ja LillaMyy, kiitän suuresti kommenteistanne, oon kyllä lukenut ne jo useempaankin kertaan, mutta nyt haluan vaan saada nää julkaistua, niin en jää vastailemaan teille sen enempää. Tietäkää kuitenkin, että teidän kommentit merkkaa mulle hirveästi ja saan paljon lisää motivaatiota kirjoittaa, kun joku jaksaa kommentoida! <3 :3

VII (150 sanaa)

Toinen vapaapäivä kuluu hurjan jännityksen vallassa, kun Noora odottaa, että pääsee taas chattailemään Niilon kanssa. Oikeastaan hän unohtaa Ellin koko päiväksi, ei edes muista, ettei Elli ole yli vuorokauteen laittanut hänelle mitään viestiä. Hän unohtaa, että vielä eilen ajatteli, ettei Elli ehkä välitäkään hänestä enää. Että ehkä Elli välittää vain Sakarista nykyään.

Päivä kuluu, kun Noora tuntuu saaneen täysin uutta intoa esimerkiksi siivoamiseen, leipomiseen, askarteluun. Päivän aikana hän imuroi, siivoaa tiskipöydän, järjestää kirjahyllynsä vihdoin, sillä hänen on pitänyt tehdä se jo pitkään. Sitten hän leipoo pieniä suloisia pullia ja lopuksi askartelee koristeiksi joulua varten seinille laitettavia tonttuja. Ehkä on vielä aikaista sille, mutta hänen tekee mieli askarrella, eikä hän tiedä mitä muutakaan tekisi.

Lopulta kello on tarpeeksi ja Noora rynnistää koneelle, avaa Facebookin ja hymyilee huomatessaan, että Niilo on jo laittanut hänelle viestin. Lämmin olo tuntuu leviävän Nooran kehoon samalla tavalla kuin alkuaikoina silloin, kun Elli otti häntä kädestä kiinni.


VIII (100 sanaa)

Muutaman tunnin keskustelun jälkeen Niilo esittää Nooralle kysymyksen:

Onko sulla muuten poikaystävää? Sun faceprofiilissa ei lue mitään ;)

Noora miettii hetken vastaustaan, henkäisee syvään ennen kuin lopulta vastaa. Ei hän oikeastaan valehtele vastauksessaan.

Ei mulla oo. Kuinka niin?

Tuntuu jollain tavalla jännittävältä, että joku on kiinnostunut Nooran parisuhdetilanteesta. Se saa sukat pyörimään Nooran jaloissa.

No kuhan mietin vaan. Ehkä me voitas käydä kahvilla joku päivä?

Noora henkäisee taas, tällä kertaa hämmästyksestä, eikä ensin osaa vastata mitään. Mutta voihan hän käydä kahvilla, vaikka seurusteleekin? Eihän se tarkoita mitään, kyllähän kavereita saa yhä tavata. Sitä paitsi Ellikin kävi syömässä Sakarin kanssa.

Voidaan me.


IX (100 sanaa)

Lauantaiksi Noora on sopinut tapaamisensa Niilon kanssa. Häntä hermostuttaa vähintään yhtä paljon kuin ensimmäisillä treffeillä Ellin kanssa - vaikkei ehkä pitäisi. Eihän hän ole menossa treffeille, eihän hän edes pidä Niilosta sillä tavalla. Tai ainakaan hänen ei kuuluisi pitää.

Aamupäivä menee sopivaa vaatetusta valitessa. Iltapäivä meikkaamisessa, säärikarvojen ajamisessa (miksi hän edes ajaa säärikarvansa? Eihän Niilo niitä pääse näkemään), ja viinin juomisessa hermostuksen vähentämiseksi. Ei hän ota kuin yhden lasin, ihan varmuuden vuoksi, ei sovi olla humalassa.

Noora lähtee junallekin varttia aiemmin kuin normaalisti, ei hän halua myöhästyä missään tapauksessa. Hänestä alkaa tuntua, että ehkä hän ottaa koko jutun hieman liian vakavasti.


X (150 sanaa)

Noora tunnistaa Niilon heti. Niistä taivaansinisistä silmistä, samansävyisestä pystytukasta ja ketjuja täynnä olevasta nahkatakista ei voi erehtyä. Ja Niilo tunnistaa Nooran, kävelee tytön luokse ja halaa tervehdykseksi.

“En kai mä ryhtynyt liian tuttavalliseksi?” Niilo kysyy ja virnistää. Noora haistaa tupakan Niilon suusta, muttei sano siitä mitään. Saahan Niilollakin olla jokin pahe.

“Et, tää on ihan ok”, Noora vastaa ja hymyilee, eikä vedä kättään pois, kun Niilo ottaa häntä kädestä kiinni.

“No, mihin sä haluat mennä? Mä oon tykännyt tuosta kahvilasta”, Niilo kysyy ja osoittaa Nooralle harvinaisen tutuksi käynyttä kahvilaa tien toisella puolella. Noora meinaa panikoida, mutta saa viime hetkellä itsensä takaisin kontrolliinsa.

“Öö, tuota, mä oon joskus käynyt siellä ja siellä on tosi tympeää asiakaspalvelua, mennään jonnekin muualle mielummin”; Noora vastaa. Hän ei missään tapauksessa halua törmätä Elliin, vaikkei hän tiedäkään, onko Elli edes töissä.

Hetken hän katuu lähtöään Niilon kanssa kahville, mutta sitten hän muistaa Sakarin, eikä kadu enää.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
A/N: Noniin, tää teksti on tullut nyt päätökseensä, tosin tähän jatkuu perään sitten vielä se kolmas osa tätä sarjaa :3 Saapi nähdä, milloin saan sen aloitettua, mutta nauttikaa nyt tästä siihen asti!

XI (100 sanaa)

Niilon kanssa olo tuntuu vapautuneelta, siltä, että Noora voi olla juuri sitä mitä on. Hän kertoo itsestään kaiken, siltä tuntuu, mutta jättää kertomatta Ellistä. Eikä hän edes tiedä miksi, ehkä hän pelkää, että Niilo lähtisi pois jos tietäisi hänen seurustelevan. Vaikka eihän sillä pitäisi olla väliä, kavereitahan he vain ovat.

Kahvittelun jälkeen Niilo kysyy, haluaisiko Noora lähteä hänen luokseen, viettämään iltaa ja katsomaan vaikkapa elokuvaa. Noora epäröi hetken, mutta kieltäytyy lopulta. Ehkä ensi kerralla, hän sanoo, toivottaa hyvät päivänjatkot ja melkein juoksee pois. Tuntuu tavallaan väärältä, että hän piti Niiloa kädestä, mutta samalla se tuntuu niin kovin erikoiselta ja jännittävältä.


XII (100 sanaa)

Sunnuntai kuluu, kun Noora lähinnä makaa kotona ja itkee tyynyyn. Hänestä tuntuu niin yksinäiseltä, edes Niilon kanssa juttelu ei tunnu auttavan. Itse asiassa se masentaa Nooraa vain lisää, sillä joka kerta laittaessaan Niilolle viestin hän ajattelee Elliä.

Vasta illalla Nooran päivässä tuntuu pieni valonpilkahdus. Puoli kahdeksalta hän saa Elliltä viestin:

Mitä sä oot tehnyt tänään? En oo kuullut susta koko viikonloppuna, kauhea ikävä :(

Hymy nousee Nooran kasvoille ensimmäistä kertaa sinä päivänä ja hetkeksi hän unohtaa Niilon kokonaan. Mutta Noora ei kehtaa vastata itkeneensä, joten hän kertoo leiponeensa, siivonneensa, askarrelleensa, kaikkea mitä teki lauantaina, muttei Niilosta. Eihän pieni valkoinen valhe haittaa?


XIII (100 sanaa)

Heti seuraavalla viikolla Niilo kysyy, haluaisiko Noora lähteä uudestaan treffeille. Se kuulostaa pelottavalta: Miten niin uudestaan treffeille? Hehän kävivät viimeksi vain kahvilla. Noora epäröi, mutta kaikesta huolimatta suostuu, kun Niilo ehdottaa, että tekisi kotonaan Nooralle illallisen ja he voisivat katsoa leffaa.

Niinpä seuraavana tiistaina Noora koputtaa Niilon kotioveen, henkäisee syvään, kun se aukeaa ja hymyilee nuorelle miehelle joka katsoo häntä ovenraosta. Oikeastaan hänen pitäisi olla menossa Ellin luo syömään, ajatus välähtää hänen mielessään, mutta kun Niilo vetää hänet syleilyynsä ja suutelee suoraan suulle, kovaa ja intohimoisesti, kaikki muut ajatukset katoavat. Nooraa ei haittaa ollenkaan, että Niilo tekee niin kysymättä lupaa.


XIV (100 sanaa)

Ilta kuluu Nooran (ja Niilonkin) mielestä liian nopeasti, Niilon sylissä tuntuu hyvältä maata ja hänen huulensa maistuvat hyviltä. Kumpikaan ei tahdo erota toisistaan, joten lopulta Noora jää yöksi, nukkuu Niilon kyljessä kiinni. Eikä se silloin tunnu yhtään väärältä.

Aamulla Noora kietoutuu Niiloon, hätkähtää tuntiessaan kätensä alla oudon kovan rintakehän. Nenässäkin haisee mieheltä Ellin sijaan, ja hetken ajan Nooraa hämmentää. Missä hän on? Sitten hän muistaa. Muistaa kaiken, mitä tapahtui illalla ja etenkin mitä tapahtui yöllä, sen jälkeen kun hän meni sänkyyn Niilon kanssa.

Niiloa herättämättä Noora nousee varovasti miehen vierestä, pukee vaatteet ylleen ja hiipii ulos niin varovasti kuin kykenee.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)
« Vastaus #10 : 12.12.2016 13:36:24 »
Hipsulihei, huolta nyt ei, olen palannut, eiku. :D

Oh my, olen siis kohdassa, jossa Noora löytää netistä Niilon JA SE SAA NOORAN UNOHTAMAAN ELLIN! MITÄ MITÄ MITÄ? Tämä ei tiedä hyvää. Musta Noora on omalla tavallaan suloinen saadessaan uutta puhtia Niilosta, kaikki se leipominen ja askartelu. Ja musta tuntuu, että Noora tosissaan ihastuu jo (vaikkei myöntäisikään) Niiloon, kun odottaa keskustelua niin paljon. Koko ajan Elli kuitenkin kolkuttelee taustalla. Meneeköhän kohta ristiin oikea ihastuminen ja pelkkä Ellin saattaminen mustasukkaiseksi. Mua vähän jännittää.

Ai kamala, olis ollut aika paha, jos nää olis pamahtaneet Ellin kahvilaan, ihan sama olisko Elli ollut töissä tai ei. Varmasti joku työntekijä olis tunnistanut Nooran ja puhunut Ellille jotain. O_O Ja siis apua, just kun pystyn hengittämään, kun Elli laittaakin viestiä Nooralle, niin sitten Noora onkin tollomus ja lähtee treffeille Niilon kanssa. MITÄ? ...FUUUUUUUCK!

Ethän sä nyt voi jättää tätä tähän? Joko se uusi on ulkona? Sano, että olen vain missannut sen. MÄ HALKEAN TÄSTÄ TIEDOTTOMUUDESTA! Toisaalta, tarinan kannalta oon tosi iloinen, ettei se mennytkään niin, että Noora kieltäytyy näkemästä Niiloa enää koskaan ja sit ne elää Ellin kanssa happily ever after. Tämä on PALJON mielenkiintoisempaa! Nyt mua kyl kiinnostais nähdä vähän Ellin puolta hänen ja Sakarin väleistä, mutta myös nähdä kuinka tässä kaikessa oikein käy? Mä en oo enää ees varma, mitä mä haluaisin, että tässä käy. APUA!

Lau, please, send help (siis jatkoa, tai se uusi sarja tai se, kyllä tiedät, TARVIIN SITÄ)!

- Frac


I'm into Herbology now u_u

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)
« Vastaus #11 : 14.12.2016 12:38:53 »
Ohoh, olen näköjään jäänyt taas paitsioon näistä. Meinasin jo aikaisemmin lukaista Fractan kommentin läpi, mutta onneksi vältyin kiusaukselta tai olisin varmaan vahinkospoilinut itseäni. :'D

>: Joo, eihän Noora tavallaan valehtele, kun sanoo, ettei hänellä ole poikaystävää, mutta ei hän oikeastaan puhu tottakaan, koska hänellä on tyttöystävä... Kaksipiippuinen juttu. Muutenkin on vähän ristiriitaiset fiilikset tästä, koska jee, ihastuminen on kivaa, kun joku vastaa siihen, mutta kun Nooralla on Elli jo.......... Onneksi sentään eivät menneet siihen yhteen kahvilaan, koska siitä olisi voinut koitua jotain vähän turhankin dramaattista. Tai mistäs minä tiedän, vaikka se draama kehittyisi jo ihan muutenkin koko tästä jutusta, koska Noora lähti treffeille Niilon kanssa, vaikka kuinka yrittää väittää itselleen, ettei ne ole treffit. Nyt vähän pelottaa lukea tätä loppuun, kun en halua tietää, mitä Fracta edelläni kiljui...

Voi ei, Noora, minkä menitkään tekemään. >: Alku oli vielä ihan jeee, Noora unohtaa Niilon hetkeksi ja saa Elliltä viestin, mutta sitten mentiinkin ihan kuperkeikkaa väärään suuntaan, kun Noora meni Niilon luo illaksi ja YÖKSI! Ei ikinä hyvä idea, vaikka mitään ei tapahtuisikaan, koska sillä nyt vasta annetaankin toiselle osapuolelle väärä kuva, jos on tarkoitus olla "vaan kaveria", kuten alussa sanottiin.

Komppaan Fractaa, että tarvitsen sen jatkon ja nopeasti, koska MITÄ HITTOA NOORA?! >: Ellistä ja Sakarista olisi myös mielenkiintoista kuulla sitä kolikon toista puolta, mutta pärjään ilmankin sitä, jos vaan työnnät sen kolmannen osan ulos asap! :D Kiitoksia siis tästä, tätä oli mielenkiintoista seurailla!

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)
« Vastaus #12 : 30.11.2017 23:31:59 »
Kommenttivaihdosta moi! Mä järkytyin just äsken, kun oikeasti luulin jo kommentoineeni tätä! :o No korjaan nyt asian. Tän tosiaan kuin jo jokin aika sitten ja tykkäsin kovin. Vaikken näistä aikaisempaa tekstiä ole lukenut, pääsi tähän silti hyvin mukaan. Hahmojen taustasta ja seurusteluhistoriasta kerrottiin tarpeeksi, että tarinaan pääsi hyvin mukaan heti alusta saakka.

Tykkäsin kuinka aluksi Noora oli hyvin onnellinen, että he olivat samassa koulussa ja suunnitteli heille jo yhteistä asuntoa yms. Ja ensin vain pienet asiat häiritsi. Esimerkiksi, että kaverit olivatkin yhtäkkiä yhteisiä, eivätkä vain Nooran.

Nooran vakuuttelu, että Elli ja Sakari ovat vain kavereita oli jotenkin juuri sellaisen mustasukkaisen tyttöystävän ajatuksia, mutta myöhemmin mietin itsekin, että ehkä niiden välillä oli enemmänkin.

Lopussa olin tosi iloinen, kun Elli laittoi Nooralle viestiä, mutta mitä Noora oikein säätää! Lähti sitten Niilon luokse ja päätyi tämän kanssa vielä sänkyynkin, huh! En olisi uskonut ja olisin toivonut, että olisi tuon jättänyt tekemättä! Ellin viestistä päätellen, itse uskoisin ettei Ellillä ole menossa mitään säätöä Sakarin kanssa.

Jäin sen verran koukkuun, että mun on ollut tarkoitus tässä selvittää ootko jo kirjoittanut näistä jatkoa, täytyy tällä viikolla selvitellä sitä!

Kiitos tästä lukukokemuksesta, oli mukavaa luettavaa! :)
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 069
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)
« Vastaus #13 : 06.01.2018 16:28:31 »
Hei olen vihdoin täällä! Rakentelen tätä vähän tälleen lukemisen ohessa, joten tästä tulee varmaan  jaaritteleva, hypähtelevä ja itseään toistava kommentti, mutta koeta kestää. :D

Mustao n jotenkin kierolla tavalla ihanaa, miten tunnelma muuttuu jo kahden ekan raapaleen välillä niin radikaalisti: ensin ollaan yhtä hattaraaja pilvilinnaa ja sitten todellisuus iskee päin kasvoja. Yhtäkkiä pitääkin jakaa kaikki ja itse jää vähän toisen varjoihin. Samaistun tähän liian tehokkaasti, joten fiilaan Nooraa kyllä.

Ja oh, lisää draamaa heti seuraavassa raapaleparissa. Sakari ei yllättänyt, eikä sitä seuraava eksponentiaalisesti kasvava mustasukkaisuus. Nooran omistushaluisuus käy tässä ehkä vähän hyökkääväksi, vaikkei se (ainakaan vielä) käytöksessä näykään. Mutta pitäisihän Nooran nyt ymmärtää, että asiat kannattaisi puhua halki, ei niistä muuten selvitä!

Voihan Niilo ja Noora. En ymmärrä Nooran etäisyys-logiikkaa lainkaan tässä kohdassa, enkä pidä sitä tyttöjen kannalta kauhean hyvänä kehityssuuntana, että Noora menee internettiin lirkuttelemaan minkään miehenalkujen kanssa. Nyt olisi hyvä tehdä reality-check ja olla yhteydessä siihen omaan kultaan, että voitaisiin vaikka käydä treffeillä ja nukkua vierekkäin, jättää ne pojanruipelot omaan arvoonsa. >:)

Tässä kohtaa tuli lapsellinen tarve julistaa Noora idiootiksi. Kavereita on toki hyvä olla, eikä kahvillakaan käyminen ole paha asia, mutta tuo tuollainen kertomatta jättäminen ei ole ok. u_u Kuten ei ole sekään, että Elli unohtui aivan täysin.

Lainaus
Hänestä alkaa tuntua, että ehkä hän ottaa koko jutun hieman liian vakavasti.
Siltä minustakin alkaa tuntua.

Huaaa, mikäs lopetus tämä tällainen on? Noora on varsin tyhmä tyttö nyt. Tuollaiset ihastukset on pahasta, jotka vievät ajattelukyvyn mennessään. Olen edelleen team-Elli, joten pistäpä nyt kirjoittaen se kolmaskin osa, niin nähdään miten tytöille käy!

Pus. :-* <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Oot mun nouseva aurinko, S, raapalesarja, 14/14 (3.10.2016)
« Vastaus #14 : 29.07.2019 16:17:56 »
Olipa tämä kiva jatko Kanelinmakuiselle kahville!

Mua vähän hämmensi, että miten Noora säätää välillä pojan kanssa. Ei siinä toki mitään väärää ole :) , ihmetytti vain.

Mietin myös, että vaativatko kemian parilabratyöt Suomessakin noin paljon yhteistyötä nyt kuitenkaan (oon itse humanisti ja siksi vähän ulalla). Jenkeistä sen verran kokemusta farmasiaa opiskelleen kaverin kautta, että siellä tuo on kyllä enemmän kuin totta ja niillä on muutenkin läksyjä ihan hulluna.

Nooran mustasukkaisuutta olit kuvannut hyvin. Toisaalta hänen oli helppo puhua Niilon kanssa ja olla rentona. Tuli jotenkin sellainen olo, ettei Noora Ellin kanssa voisi saavuttaa juuri tuollaista rentoutta.

Yhtäkkinen tekstarihiljaisuus kummankin tytön suunnalta tuntui kyllä hyvin oudolta! Samoin Nooran etäisyysjärkeily on vähän kummallista. Ei toisessa pidä tietenkään kiinni roikkua, mutta kyllä tervehtimään voi mennä ja kysyä jos jokin mieltä painaa.

Ai niin, ihana otsikko ::)

Kiitos mukavasta lukuhetkestä!
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)