Kirjoittaja Aihe: Jos rakkaus sen sallii | S | Angst  (Luettu 1134 kertaa)

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Jos rakkaus sen sallii | S | Angst
« : 08.07.2018 18:49:28 »
Nimi: Jos rakkaus sen sallii
Author: Minä
Ikäraja: S
Varoitukset: Kerrotaan henkilön itsetuhoisuudesta.
Tyylilaji: Angst
Vastuunvapaus: Ihan originaalia kamaa tämä on.

A/N:
Kuuluu haasteisiin Genretasohaaste 02 ja Het10 01.

Jos rakkaus sen sallii

Seisoin ikkunan äärellä. Kahvimuki oli käsissäni, ja se poltti niitä, mutten välittänyt. Nostin mukin huulilleni, juoden mustaa kahvia.

Tuijotin kauas pellolle, katsellen leikkiviä lapsia. He nauroivat, vetivät toisiaan käsistään, halailivat ja pitivät hauskaa. Minä huokaisin tuntiessani ikävän jäytävän sisintäni.

"Minä rakastan sinua..." valhe kuiskasi sisälläni. Se oli hyvin pieni kuiskaus, ihan kuin aaveen henkäys. Se sulatti hieman jäätynyttä sydäntäni.

Sydämeni oli jäätynyt kauan sitten. Se oli jäätynyt, kun olin katsonut sinun huutavan päin naamani. Olit haukkunut minua huoraksi, vaikka sinä olit tehnyt väärin. Sinä olit pettänyt minua, en minä.

Vaalea tukkani valui pitkin laihaa selkääni. Olin riutunut masennuksen takia. Katselin käsiäni, joilla risteilivät vanhat arvet. Ironisinta oli se, että olin tehnyt nuo arvet juuri sinun takiasi.


Sinä iltana, kun olit jättänyt minut yksin syntymättömän lapseni kanssa, ystäväni olivat tulleet luokseni ja lohduttaneet minua. Tuhahdin. Olin kuunnellut laihoja lohdun sanoja tekaistu hymy huulillani, ihan kuin niillä olisi mitään merkitystä. Kukaan ei ollut välittänyt. He olivat vain esittäneet, luullen sitoneen minun haavani. Minä kuitenkin näin niiden lutkien kuorien läpi. Olivathan he puhuneet sinusta ties minkälaista paskaa.

Katsoin rauhallisesti kehtoon. Vauvani nukkui siellä. Eero Aholla oli vaalea tukka, vaaleammat kuin minulla, ja siniset, hellyyttävät silmät. Ne silmät olivat samaa sinistä kuin sinunkin olivat olleet.

Puristin silmäni kiinni hetkeksi, muistaen viimeiset sanat ennen lopullista tuomiota.

"Jos rakkaus sen sallii, niin älä putoa. Älä putoa siihen vaaralliseen pimeyden loukkuun."

Ihan kuin noista sanoista olisi ollut ikinä mitään hyötyä. Hymähdin.

Rakkauteni sinua kohtaan kuoli kuin valon sammuttanut lohduton pimeys.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2020 11:43:02 kirjoittanut Cedarella »