Kirjoittaja Aihe: Prätkähiiret: Tinan syntymäpäivä (S)  (Luettu 1172 kertaa)

Mythofan1

  • ***
  • Viestejä: 217
Prätkähiiret: Tinan syntymäpäivä (S)
« : 12.06.2018 15:24:35 »
Nimi: Tinan syntymäpäivä
Kirjoittaja: Mythofan1
Ikäraja: S
Fandom: Prätkähiiret
Tyylilaji: seikkailu
Vastuuvapaus: En omista Prätkähiiriä. Vain omat hahmoni. Kunhan vain annan mielikuvituksen lentää.
Kuvaus: Yllätysbileet vapaustaistelijoiden tyyliin.



                       
                       Tinan syntymäpäivä

Tina nukkui huoneessaan, kunnes moottoripyörän muotoinen herätyskello rupesi pitämään meteliä.
- Häh? Kuka? Mitä? Missä? Milloin? Tina kysyi unen pöpperössä.
Hän sammutti herätyskellon ja vilkaisi sitä.
- Voi ei! Mähän myöhästyn bussista! Tina huudahti ja loikkasi sängystä. Tina veti vaateet päälleen ja syöksyi kylpyhuoneen läpi keittiöön. Siellä oli jo muu perhe isä, äiti, isoveli Turbo ja pikkusisko Mindy.
- Huomenta, Tina. Otatko voileivän? äiti kysyi.
- Kiitos äiti, mutta ei nyt. Mulla on kiire. Moikka Mindy, Tina sanoi ja pörrötti sisarensa hiuksia.
- Tina, Mindy kikatti.
Tina hymyili, söi nopeasti voileivän, nappasi olkalaukkunsa ja aikoi juuri juosta ovesta, kun Turbo huusi:
- Hei, sä taisit unohtaa jotain. Sun aurinkolasis.
Turbo heitti Tinalle vanhat aurinkolasit. Tina nappasi ne lennosta.
- Kiitti, broidi, Tina huikkasi, heilautti kättään ja juoksi ovesta.
Bussi oli juuri lähtenyt, kun Tina ehti pysäkille.
- Kiva, tosi kiva, Tina puuskahti.
- Hei, Tina! Haluuks kyydin, kuului hänen takaansa.
Tina kääntyi ja näki parhaat kaverinsa Maxien ja Vilman.
- Terve, kaverit! Sopii mulle, Tina sanoi ja hyppäsi Maxien taakse prätkän selkään.
Tyttökolmikko ajoi kohti koulua. Samaan aikaan Turbo soitti Motolle ja Vinskille.
- Okei, jätkät. Onks kaikki tukikohdas reilassa? Turbo kysyi.
- Jeah! Se on kuin pommin jäljiltä. Niinku sä sanoit. Mä kytkin prätkään hätäviestin, mikä aktivoituu vasta, ku tytöt pääsee koulusta, Moto ilmoitti.
- Okei, hyvä. Näist tulee vuoden parhaat yllätysbileet, Turbo sanoi.
Myöhemmin tytöt pääsivät koulusta. Tina ja moni muu teinihiiri ihaili Maxin uutta prätkää.
- Kunpa mä saisin prätkän synttärilahjaks, Tina huokaisi sivellessään Maxin prätkän bensatankkia.
Silloin Maxien prätkän tietokoneen näyttöön ilmestyi Rontin naama.
- Teinivapaustaistelijat! Hätätila! Rontti huusi.
Rihannah syöksyi näytön eteen.
- Rontti! Oon kuulolla. Mitä tapahtuu? Rihannah kysyi.
- Rotat! Ne löysi meidän tukikohdan! Me tarvitaan apua ja ... AAAAH! Rontti huusi ja kuva sammui.
- Rontti! Kuuleks sä!? Rontti! Rihannah huusi.
Sitten Rihannah kääntyi muihin päin.
- Tais tulla reissu tukikohtaan, Rihannah sanoi synkkänä.
- Okei, Rihannah. Sähän oot meidän johtaja, Andy mutisi ja nousi prätkän selkään.
Rihannah hyppäsi prätkänsä selkään ja kaasutti.
Kaikki muutkin syöksyivät omilleen paitsi Tina, joka jäi seisomaan pihalle.
- Ai, mä kans vai? Tina kysyi epäröiden.
- Tietty! Sun broidishan kans vaaras on, Rihannah hymähti.
- Mut eihän mulla ole prätkääkään, Tina sanoi.
- Ei se o mikään este. Hyppää kyytiin! Max huudahti.
Tina tuijotti yllättyneenä Maxia, mutta kiipesi sitten prätkän selkään.
Teinivapaustaistelijat kaasuttivat koulun pihalta kohti luostaria. Jengi pysäytti luostarin taakse ja Rihannah näppäili tunnusluvun. Salaovi avautui ja jengi ajoi sisään. Tukikohtaan oli tosiaan kuin pommin jäljiltä.
- Max, Andy! Tutkikaa paikka! Tina, Maxie, Vilma ja Rita! Mun mukaan etsiin eloonjääneitä! Rihannah käski.
Viisikko etsi jonkun aikaa, kunnes Rita huusi:
- Kamut! Mä löysin Rontin!
Rontti makasi laatikkopinon alle jääneenä niin, että ainoat, mitkä hänestä näkyivät, olivat käsi ja osa häntää.
Rihannah ryntäsi paikalle ja kaivoi Ritan avustuksella isoveljensä esiin.
- Rontti! Ootsä okei?! Andy! Tänne niin ku ois jo! Rihannah karjaisi.
Andy syöksyi salamana paikalle Max aivan kintereillään.
Andy tutki Rontin, joka alkoi vähitellen palata tajuihinsa.
- Rotat. Ne sai muut. Minnin, Annin, Miihkalin, Vinskin, Moton ... Turbon, Rontti sanoi.
Kuullessaan veljensä joutuneen vangiksi Tina puristi kätensä nyrkkiin ja silmiin tuli vihainen katse.
- Mä vapautan Turbon, Tina mutisi. Hän kääntyi lähteäkseen, kun Rihannah tarttui häntä olkapäästä.
- Tina. Me voidaan pelastaa ne vain, jos me ollaan tiiminä. Kaikki seitsemän, Rihannah sanoi.
- Kahdeksan, Rontti oikaisi.
Rihannah katsoi veljeään tympeästi. Tina hymyili ja asetti kätensä alimmaiseksi tiimin merkiksi. Koko porukka asetti kätensä päällekkäin tiimin merkiksi, myös Rontti.
Vähän myöhemmin jengi ajoi aavikolla etsien rottien piiloa.
- Ollaan ajettu jo yli tunti eikä vieläkään mitään, Vilma valitti kunnes hänen prätkänsä putosi kuoppaan. Muu jengi ajoi kuopan reunalle.
- Kuoppa johtaa rottien piiloon, Rihannah henkäisi.
- Helppo Sherlockin on loistaa, kun Watson tekee jalkatyön. Auts! Vilma mutisi.
Jengi laskeutui kuoppaan. Vilma makasi kaatuneen prätkänsä päällä. Samassa Max huomasi tunnelin suuaukon. Jengi suuntasi tunneliin.
- Pitäkää aseet valmiustilassa. Me voidaan törmätä rottiin, Rontti kuiskasi. Jengi hiipi käytävässä pitäen todella matalaa profiilia.
Äkkiä mutkan takaa kuului ääntä. Jengi pujahti sivukäytävään. Heidän ohitseen käveli pari rottaa, toinen pitkä, toinen lyhyt.
Kun rotat olivat kadonneet, jengi livahti käytävään. He tulivat suureen luolaan. Tina huomasi veljensä makaavan luolan lattialla tajuttomana ja kädet selän taakse sidottuina.
- Turbo! Tina huudahti ja syöksyi veljensä luo ennen kuin Rontti ennätti estää. Tina laskeutui veljensä viereen ja käänsi hänet ympäri.
Turbo avasi silmänsä ja katsoi sisartaan.
- Tina! Varo! Turbo huusi huomatessaan Tinan takana rotan. Tina oli huomannut rotan ennen Turboa ja kamppasi hänet. Muut tulivat Tinan luo ja Maxie vapautti Turbon. Samassa Rihannah huomasi, että heidät oli piirittänyt lauma rottia.
Tina tarttui kamppaamaansa rottaa rinnuksista.
- Okei, kaveri! Missä muut on? Tina tivasi.
Sen sijaan, että olisi vastannut, rotta tarttui itseään päästä ja veti sen irti. Sieltä paljastuikin Moto.
- Täshän me! Moto naurahti.
Silloin muutkin rotat vetivät naamionsa pois ja sieltä paljastuivat Minni, Anni, Miihkali ja Vinski.
- Yllätys! Hyvää syntymäpäivää, Tina! Kaikki huusivat.
Tina oli niin yllättynyt, että päästi irti Motosta.
Rontti kaivoi taskustaan kaukosäätimen, osoitti sillä luolan kattoon ja painoi napista. Luolan katto avautui ja lattia nousi kohti kattoon tullutta aukkoa.
He nousivat koulun liikuntasaliin, joka oli koristeltu upeasti. Tina tuijotti salia silmät ymmyrkäisinä.
- Vain parasta mun pikkusiskolle, Turbo sanoi.
Moto painoi CD-soittimen play-näppäintä ja hevirock alkoi soida salissa. Maxie ja Vilma ojensivat Tinalle pienen paketin. Tina avasi sen ja sieltä paljastui kaulakoru, jossa oli hohtokivestä tehty sydän.
- Vau! Voi tytöt! Te ootte niin parhaita! Tina huudahti ja halasi kavereitaan. Tina sai kaikilta upeita lahjoja. Vasta, kun hän oli avannut viimeisen paketin, joka oli Rontilta Turbo peitti Tinan silmät ja ohjasi hänet ulos salista ja koulun pihalle.
Siellä hän poisti siteen Tinan silmiltä ja kehotti häntä viheltämään. Tina kohautti harteitaan ja vihelsi. Juuri silloin pihaan ajoi prätkä. Tina tuijotti prätkää ihmeissään.
- Just niin! Se on sun prätkä, Turbo sanoi.
- Voi Turbo! Sä oot paras broidi, mitä teini voi toivoa, Tina huudahti ja hyppäsi Turbon kaulaan. Muut teinit tulivat katsomaan.
- Vau! Sä sait prätkän, Maxie huudahti.
Rihannah käveli Tinan luo ja sanoi:
- Sä sait prätkän ja sä sait just kans jäsenyyden meidän jengiin.
Tina ei sanonut mitään. Hän vain istui prätkän selkään ja käynnisti prätkän.
- Ja eiku hanat auki! Tina kiljaisi ja nosti etupyörän ilmaan.