Kirjoittaja Aihe: Ihmeellinen olento | S | perhefluffy  (Luettu 1677 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Ihmeellinen olento | S | perhefluffy
« : 29.12.2017 23:48:31 »
Nimi: Ihmeellinen olento
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: perhefluffy
Hahmot: Ilari ja Tiiu
Haasteet: Yhtyeen tuotanto II Samuli Putron Kellot kappelin -biisillä ja One True Something 20 #2

A/N: Kuuntelin tuota biisiä, ja äkisti tuli inspis Ilariin, jonka voin kuvitella olevan ihan !!! esikoisestaan, ja häneen muutenkin sopii biisissä kuuluva elämän ihmettely ja ihastelu. Hain tällä sellaista hiljaista, rakkaudentäytteistä tunnelmaa.


Ihmeellinen olento

Oli tukahduttavan kuuma kesäyö. Tuulettimet puhalsivat, mutta hyöty oli olematon. Vauvan tukala itku sai Ilarin nousemaan. Hän nosti hikoilevan lapsen nihkeistä lakanoista. Tytön tukkakin oli aivan märkä. Ilari vei vauvan isoimman tuulettimen luo ja naureskeli vauvan muuttuneelle ilmeelle ja suurille, ihmetteleville silmille, kun viileä ilmavirta puhalsi tämän pulleille kasvoille. Mahtoi tuntua hyvältä.

”Noin”, Ilari sanoi ääneen. ”Onko Tiiu nyt tyytyväinen?”

Vauvaa ei ollut vielä kastettu, mutta Ilari oli mieltynyt nimeen Tiiu. Sannasta se oli liian vauvanimi, mutta Ilarista tyttö ei näyttänyt keltään muulta kuin Tiiulta.

”Vielä me äidin pää käännetään, niinhän?” Ilari jutteli vauvalle. ”Kunhan helteet hellittävät eikä meistä kukaan ole enää niin kiukkuinen.”

Ilari haki pyyhkeen, kasteli sen viileällä vedellä ja pyyhki vauvan nihkeää ihoa. Hän laski vauvan takaisin kehtoon ja jäi katsomaan. Lapsi sai hänet yhä rakkaudesta mykäksi. Tyttö imi nyrkkiään ja silmät katsoivat herkeämättä Ilaria. Ei ilmeisesti enää itkettänyt.

”Ihmeellinen olento”, Ilari ihasteli hiljaa. ”Minun pieni tyttö.”
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:11:33 kirjoittanut Sokerisiipi »

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Ihmeellinen olento, S | perhefluffy
« Vastaus #1 : 29.12.2017 23:50:52 »
Tässä nopsakasti ennen nukkumaanmenoa pakko kommentoida, että aws ja voi että! <33 Tunnelma välittyi kyllä ihanasti tännekin puolen ruutua. Ja kesäkuumakin, vaikka itse täällä vähän palelenkin :-D Kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Ihmeellinen olento, S | perhefluffy
« Vastaus #2 : 30.12.2017 13:01:29 »
Mnjähm. Olin niin järkyttynyt irkin angsti/kauhupuheista että ystävällinen Piraatti linkitti mulle fluffia mieltäni tyynnyttämään! En tiä mitään näistä hahmoista, mut aika itsestään selvähän tää tilanne on, joten ehkä hahmotuntemus ei tällä kertaa oo niin kauhean oleellista ;)

Ja aw, onpas tämä suloinen <3 oikein täynnä sellaista hehkuvaa rakkautta, sellaista syvältä sydämestä kumpuavaa, naww <3 Tiiu on kyllä nätti nimi, toivonpa minäkin, että "äidin" pää kääntyy <3


Kiitos tästä piristyksestä :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Ihmeellinen olento, S | perhefluffy
« Vastaus #3 : 01.01.2018 16:14:01 »
Biisiä en ole kuullut, mutta voisin alkutietojen perusteella kuvitella, että tämä olisi sopivaa vastapainoa edelliselle lukemalleni tekstille.

Aww awwww awww awww!!! <3<3<3<3<3 Pulleat kasvot pienellä Tiiulla! <3<3<3<3 Tiiu on kyllä aika vauvanimi, mutta miksikäs ei se voisi sopia vanhemmallekin lapselle (aikuisella se voisi olla jo vähän outo). Se riippuu niin paljon siitä asenteestakin, että sopiiko joku nimi henkilölle vai ei. Mua rupesi muuten naurattamaan nyt, kun olen itsekin kokenut vastaavat helteet aika pienenä, kun mä olin 6 ja mun sisko 1,5-vuotias. Se helle ei tehnyt kovin hyvää siskolle, joka oli tottunut nukkumaan pihalla päiväunet ja joutuikin sitten nukkumaan sisällä, kun ulkona ei ollut sopivaa paikkaa... :'D Liian lyhyet päikkärit sitten johti siihen, että yksi päivä sisko kiipeili kirjaimellisesti seinille kotona... :'D Ymmärrän siis täydellisesti Ilarin vauvan viilennysmetodit! Niitä ihan oikeasti tarvitaan silloin, kun on kauhean kuuma, tai vauva saa raivokohtauksia, kun ei pysty kuumuudelta nukkumaan!

Minä kiitän tästä, oli hauska päästä lukemaan vähän söpömpääkin sulta näin vuoden aluksi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Ihmeellinen olento, S | perhefluffy
« Vastaus #4 : 01.01.2018 16:51:13 »
Avaruuspiraatti: Hii, mahtavaa, että tunnelma ja kuumuus välittyivät <3 Kiitos kommentista!

Buttis: Juu, ei oo hahmotuntemus tässä olennaista :D Oi, juuri tuollaista fiilistä tavoittelinkin. Ihanaa, että se välittyi sieltä! ^^ ja juu, äidin pää hyvinkin kääntyi ja tytöstä tuli Tiiu :3 Kiitos kommentista!

LillaMyy: Tiiusta tulee vanhemmiten melkoinen badass, moottoripyörä, asenne ja kaikki, joten kyllä, henkilö määrittelee nimen, eikä nimi henkilöä! :3 joo, voin kuvitella, miten raskasta pienen lapsen kanssa on kesähelteillä, kun on omatkin voimat vähissä. Huh! Kuulostaa hurjalta :D Hii, kiitos kommentista! ^^

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Ihmeellinen olento | S | perhefluffy
« Vastaus #5 : 27.10.2020 18:44:45 »
Voi miten söpöä ♥ Jotkut menee ihan mykiksi ja pehmohötöksi vauvojen söpöyttä ihastellessaan, ja mulle käy niin aina kun luen siitä ficejä ♥ Aina niin mieltä lämmittävää lukea vanhempien rakkaudesta lapsiaan kohtaan, ja erityisesti rakastan just lukea sitä, kun höpistään vauvoille 😭 ♥ Sisällöltään ei ehkä mitään ihmeellistä, kunhan just vain puhellaan, mutta siitä jotenkin aina välittyy se viaton, pyyteetön rakkaus, mikä on just se mun heikoin kohta. Paljoa ei vaadita, pelkkä yksinkertainen, kaunis, pehmoinen hetki. ♥

Eiköhän he saa yhdessä äidin pään kääntymään nimiasian suhteen :3c Tiiu on kyllä soma nimi.

Taisin nyt minäkin mennä melkein mykäksi, koska aaaa söpöä perhefluffya. Tykkään ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中