Kirjoittaja Aihe: Vaniljateetä | Sallittu | Draco | One-shot  (Luettu 3675 kertaa)

Karolain

  • Höhlä suklaaholisti
  • ***
  • Viestejä: 949
  • Jääporokarhu
Vaniljateetä | Sallittu | Draco | One-shot
« : 08.09.2009 11:21:15 »
Otsikko: Vaniljateetä
Tekijä: Karolain
Ikäraja: S
Päähenkilö: Draco Malfoy
Genre: Hieman fluffya, palanen romantiikka

A/N: Päätin nyt vihdoinkin kirjoittaa taas jotain muutakin kuin Lostia. Betaa ei valitettavasti löydy, joten jos virheitä näkyy, ilmoitathan niistä minulle? Pienen pieni ficci, joka ei kumminkaan täytä triplaraapaleen kriteerejä.

---

Tik.
Tak.
Tik.
Tak.
Tik.
Tak.


Kello tikitti. Draco katsoi kasvot ilmeettöminä seinällä roikkuvaa kelloa. Jos joku olisi katsonut tarkemmin, suoraan hänen silmiinsä, olisi hän huomannut hyvinkin kärsimättömän ilmeen pojan kasvoilla. Mutta kukaan ei kumminkaan huomannut.
Kello jatkoi tikittämistään. Vielä puoli tuntia, Draco toisti mielessään eräänlaisena mantrana. Puolen tunnin päästä loppuisi oppitunti ja samalla koulupäiväkin. Pian hän pääsisi taas Tylyahoon.
Kello soi tunnin päättymisen merkiksi. Draco nousi, nappasi tavaransa koululaukkuun ja heitti laukun olalleen ennen kuin pyyhälsi ulos luokasta ja käytäviä pitkin aulaan. Sieltä hän pitkin juoksuaskelin vipelsi ulos Tylypahkan tiluksille ja jatkoi matkaansa kohti Tylyahoa. Velhokylässä Draco ei jäänyt katselemaan näyteikkunoita vaan pyyhälsi suoraan matami Puddifootin teehuoneen lämpöön, ja meni istumaan vakiopaikalleen nurkkapöytään. Eikä aikaakaan kun paikalle pelmahti tarjoilija muistivihkonsa kanssa. Dracon tunteettomat kasvot sulivat hymyyn ja viekkaasti jostakin lennähti kerubi heittämään konvehteja.

”Tervetuloa matami Puddifootin teehuoneeseen. Mitä saisi olla?”
”Vaniljateetä vain, kiitos.”

Tarjoilija kirjoitti vihkoonsa ja lähti sen jälkeen kohti keittiötä. Pian hän palasi höyryävän kuuman vaniljateekupin kanssa ja laski sen pöydälle. ”Varo, se on kuumaa.” Draco ei vastannut mutta hymyili tarjoilijalle valloittavasti. Kun tarjoilija oli lähtenyt palvelemaan muita asiakkaita, Draco nosti teekupin huulilleen ja siemaisi hieman teetä. Hitaasti nautiskellen hän joi teensä loppuun ja laski kuppinsa takaisin tassille. Ennen kuin Draco nousi paikaltaan, hän otti taikasauvansa viittansa piilotaskusta ja taikoi esiin kauniin tummanpunaisen ruusun ja laski sen teekupin viereen. Niiden viereen hän jätti vielä muutaman kolikon maksuksi teestä ja tipin tarjoilijalle. Sitten vasta hän nousi ja käveli ulos teehuoneesta.
Pian tarjoilija tuli hakemaan rahoja ja teekuppia. Hän otti myös ruusun hymyillen hiljaa itsekseen. Keittiössä tarjoilija laski rahat ja teekupin pois käsistään ja vei ruusun maljakkoon, jossa oli jo kymmeniä aivan samanlaisia ruusuja.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 13:18:36 kirjoittanut Karolain »
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----
Avatar

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #1 : 08.09.2009 17:02:19 »
Oi, todella suloista~

Dracohan on pehmeentynyt huomattavasti ja vau, tarjoilijalle ruusu! Enpä olisi millään uskonnut, että meidän ilkeä Draco on muuttunut niin suloiseksi ja huomaavaiseksi pojaksi ja minua ihan hymyilytti lukiessani tätä. :D

Kirjoitit sopivan lyhyesti, hyvä. Tähän ei olisi ehkä sopinut pitkää tekstiä vaan tälläinen lyhyt ja suloinen.

Jatka kirjoittelemista lisää!~ (ihana bjd- nukke kuva muuten)

Upsila.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #2 : 08.09.2009 17:11:57 »
Rakastuin tähän. Ihana. :D

Kass

  • Vieras
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #3 : 08.09.2009 18:18:42 »
Innostuin lukemaan tämän fikin siksi, että tässä ei ollut paritusta - minun mielestäni parituksettomia fikkejä pitäisi olla enemmän! Fikki oli melko sujuvasti kirjoitettu ja tunnelmaltaan mukavan kepeä, mikä teki siitä miellyttävää luettavaa ja sai ainakin minut hyvälle tuulelle. Draco oli tässä oikein suloinen ja hurmaava poika tai nuorimies, vaikkakin hieman OoC. Itse en kauheasti perusta OoC-hahmoista, joten olisin ehkä pitänyt tästä enemmän, jos päähenkilö olisi ollut joku muu, jolle tuollainen kiltteys ja hellyttävyys olisi ominaisempaa. Vai mahtoiko koko jutun idea olla kenties nimenomaan se, että matami Puddifootin teehuoneella Draco uskaltautui riisumaan tunteettoman koviksennaamion kasvoiltaan ja olemaan hymysuinen ja ystävällinen "oma itsensä"? Hm...

Ei hahmovalinta tätä kuitenkaan pilannut, ei toki, kyllä tämä oli kaikesta huolimatta minun mieleeni. Muutaman kerran jotain sanoja (mm. pyyhältää, puoli tuntia) oli toistettu mielestäni hieman tarpeettomasti, vaikka ne olisi voitu korvata jollakin synonyymilla tai kiertoilmauksella. (Toisaalta en kyllä voi tietää, olitko tahallisesti eräänlaisena "tehokeinona" toistanut esimerkiksi tuon puolituntisen, jolloin kyse olisi ihan eri asiasta.) Eivät nuo toistot minua erityisesti häirinneet enkä tuskin itsekään olisi tarpeeksi taitava kirjoittamaan tekstiä, josta tuonkaltaiset pikkupikkupikkuepäkohdat puuttuisivat täysin.

Kaikenkaikkiaan haluan kiittää sinua oikein hyvästä fikistä. :)

Karolain

  • Höhlä suklaaholisti
  • ***
  • Viestejä: 949
  • Jääporokarhu
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #4 : 09.09.2009 11:01:55 »
Upsila, kiitos kommentistasi :D Sait minut kommentillasi hymyilemään, aivan varmasti jatkan kirjoittamista, kunhan jotain ideoita taas tulee. ;)

Tuulevi-Hillevi, ei kun sinä olet ihana! Kiitos kommentistasi. :)

Kass, kiitos aivan ihanasta kommentistasi! Täytyy kyllä myöntää etten huomannut toistaneeni sanoja puoli tuntia ja pyyhältää ^^' Mutta hienoa, jos ei ainakaan hirveästi haitannut. Valitsin tähän Dracon juuri siksi että halusin näyttää hänestä sen toisen puolen joka ei ole niin kylmä ja tunteeton. Tiesin silloin että hän olisi silloin kylläkin hyvin OoC mutta päätin silti kirjoittaa hänestä. Tämä ficci ei olisi välttämättä enää tuntunut samalta jos Dracon tilalla olisi esimerkiksi ollut Neville tai joku muu.

Kiitos kaikille vielä kerran kommenteista.
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----
Avatar

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #5 : 10.09.2009 11:10:39 »
Suurena Draco-fanina tykkäsin tästä (: Komppaan Kassia siinä, että Draco oli aika OoC, mutta kuten tuossa mainitsit niin siinähän se pointti juuri oli. Tässä ficissä oli ihana tunnelma ja tuo Tik tak-alku oli kiva. Kirjoita ihmeessä lisää tällaisia.

         ~nami-swan
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

emaii

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #6 : 10.09.2009 19:14:36 »
Tosi söpö : )
Oli aika lyhyt, mutta se ei ole huono juttu sillä tarina oli hyvä :')
Nousi hymy huulille <3
Don't you dare look out your window,
Darling everything's on fire. ♥

Lew

  • ***
  • Viestejä: 163
  • © Eero Ettala
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #7 : 10.09.2009 22:56:01 »
Ah, ficcisi totisesti sai hymyilemään.

Draco sattunee syystä tai toisesta, niinkuin monessa muussakin
lukemassani ficissä, olemaan aikas OoC, mutta ei minua asia niin
kauheasti haitanne. Ohhoh, ovat taitaneet muutkin huomata tämän.

Tyylisi kirjoittaa on herttaisa, mukava ja hyvin nätti.
Juoni kulkenee kylläkin hitusen turhan nopeasti, kuvailua olisi
voinut ehkä olla enemmänkin tuossa alkupuolella, mutta
loppuun päin ficci mielestäni parani.

Mitäs tässä enää sanoisi.. Kommenttini ovat 'vähän'
edellisesten kommieni toistelua, pahoittelen sitäkin.
Ei vain satu löytämään inspiraatiota kommentointiiin, se on
hyvin haastavaa loppupeleissä, että saisi kommenttiin sisällettyä muutakin
kuin pelkkää "IHAANAAA, LOVE LOVE, AWWW" jne..

Ah taisin eksyneä aiheesta, mutta Alias yrittääpi lähteä kohta
nukkumaan; huomenna pitäs taas kouluunkin mennä.

~ Alias M
I'm sure I could face the bitter cold,
but life without you.. I don't know.

Karolain

  • Höhlä suklaaholisti
  • ***
  • Viestejä: 949
  • Jääporokarhu
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #8 : 17.11.2009 11:30:17 »
nami-swan, voi kiitos kommentistasi! Se piristi mukavasti päivääni. :D Ihanaa, että tykkäsit.

emaii, sinäkin sait minun huulilleni hymyn nousemaan. Kiitos hyvin paljon kommentistasi. Lyhyt ei tosiaankaan aina ole huono asia.

Alias Moony, aah! Rakentavantapaista, kiitos! Jep, täytyy myöntää, että juoni kulki hieman nopeasti, koska olin alussa etenkin yhtä kärsimätön pääsemään Tylyahoon kuten Dracokin, mutta sen jälkeen kahvilassa ei ollut enää mikään kiire ja sain rauhoittua. Kiitos sinullekin kommentistasi. :)
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----
Avatar

Crepe

  • ***
  • Viestejä: 304
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #9 : 17.11.2009 11:36:49 »
Ajatus Draco Malfoysta Matami Puddifootin teehuoneessa juomassa vaniljateetä ja jättämässä ruusuja tarjoilijoille... Voi elämä.  ;D Tää oli kovin OOC mutta uskonpa sen olevan tarkoituksellista. Ja mikäpä tässä, ihan söpö!
You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #10 : 20.11.2009 13:54:10 »
Tää oli ihana. Lyhyt ja sulonen.  :) ♥ Tykkäsin tosi paljon.

Kuten moni muu onkin jo sanonut, Draco tosiaan oli aika OC, mutta mua ei haitannut paljoa, koska sehän sopi hyvin tähän, että Draco juuri riisuu koviksen naamionsa matami Puddifootin teehuoneessa. Näin Kassia lainatakseni.  :)

Tästä olisi voinut ihan pikkasen pidemmänkin rustata, mutta tosi ihana tällaisenakin. Musta ei nyt oikein irtoa mitään tän rakentavanpaa, eli siis et taida saada yhtään mitään rakentavaa multa.  :D

Kiitos tästä,

♥ mmariaä

Mortti

  • Vieras
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #11 : 21.11.2009 15:47:58 »
Sanavalintasi kummastuttivat minua välillä.

Hieno ficci kokonaisuudessaan. Alusta tunnelma muuttui kiireellisestä rauhalliseksi. Ehkä se sopi hyvin tähän Dracon tunteiden mukaisesti. Kutkuttava ficci kaikenkaikkiaan.


M

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Vaniljateetä
« Vastaus #12 : 17.01.2010 02:06:56 »
oii olipa ihana!
mulla ei oo mitään lisättävää muiden kommentteihin!
pidin :)
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Vaniljateetä | Sallittu | Draco | One-shot
« Vastaus #13 : 04.04.2018 20:17:52 »
Oi mikä ihana söpö löytö tämä.
Voin vain kuvitella, että Draco on juuri tuollainen ihana pehmo, kun se on ihastunut tai rakastunut.
En ymmärrä miksi monien mielestä Draco on ooc. Eihän häntä ole kirjoissa kuvattu rakastuneena,
mutta kyllä hänestä se herkkä ja pehmopuoli on paljastettu.
Suurena Dracofanittajana pidin tästä oikein kovasti. Ihana.  ;)