Kirjoittaja Aihe: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy  (Luettu 1872 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Ficin nimi: Tulevaisuuden ongelmia
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Tyylilaji/Genre: Fluffy
Paritus: Charlie/Kelsier
Vastuuvapaus: Harry Potterin maailma ja hahmot kuuluvat Rowlingille. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Parita itsesi fiktiiviselle hahmolle V

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kelsier sormeili poninhännältä karanneita suortuvia. ”Toivottavasti vanhempasi pitävät tuliaisista, jotka ostin, vaikka ne ovat jästitavaroita.”

Charlie hymyili. Hän oli matkustanut tyttöystävänsä kanssa Englantiin tapaamaan perhettään. Hän oli tavannut Kelin puoli vuotta sitten ollessaan työmatkalla Suomessa. Charlie oli jostain syystä mennyt jästibaariin ja siellä päätynyt juttelemaan koko illan tytön kanssa. Ja pyytämään tätä treffeille seuraavaksi päiväksi. Lopulta hän oli nähnyt Keliä jokaisena matkansa päivänä.

”Tietysti pitävät. Isä on hulluna kaikkeen jästitavaraan. Ja sinuun he ihastuvat.” Hän nappasi Kelin rutistukseen.

Tyttö tuhahti. ”No, ilmiinnytäänkö sitten teille, ettei minun tarvitse enää jännittää?”

He tömähtivät maahan hyvän matkaa Kotikolosta. Charlie oli halunnut Kelin näkevän seudun ja talon kauempaa, rauhassa, sillä lähellä ollessaan tämä näkisi jonkin aikaa pelkkiä punapäitä.

”Ihan kuin postikortista!” Kel huudahti.

Charlie kiersi kätensä hänen vyötärölleen ja suukotti kaulanreunaa. ”Minun kotini.”

 Kel naurahti lämpimän kuivakkaasti. Hän kääntyä kiemursi kasvonsa Charlieen päin. ”Tämä kyllä vain vahvistaa stereotypiaa, että kaikki englantilaiset asuvat kauniilla nummilla.” Poskille nousi hieman punaa. ”Ehkei tällaisia hellyydenosoituksia perheesi läsnä ollessa?”

Charlie rakasti päivä päivältä enemmän Kelissä yhtaikaa esiintyvää julkeutta ja pehmeää ujoutta. Ristiriita kiehtoi häntä. ”Yritän koettaa pitää näppini erossa sinusta, kulta”, hän lupasi silmät vilkkuen.

”Suusta minä olen enemmän huolissani”, Kel vastasi tökäten häntä rintaan.

Kotikolossa vallitsi normaali, tuttu ja niin kotoisa sekasorto. Charlie hymähti, kun äiti juoksi halaamaan häntä. Hän oli arvannut näin käyvän ja astunut ovesta sisään ensin.

”Voi sinua, oletko taas saanut uusia arpia? Ne lohikäärmeet ovat niin arvaamattomia otuksia…”, äiti touhotti. Charlie antoi hänen intoilla sen aikaa, että Kel sai takkinsa pois. ”Äiti tässä on Kelsier. Kel tässä on äitini Molly.”

Kel katseli ujosti ripsiensä takaa. ”Päivää rouva Weasley.”

Molly riensi rutistamaan häntäkin. ”Ihana tavata viimein. Charlie on kertonut sinusta paljon, vaikka kirjoittaakin aivan liian harvoin.”

Charlie pyöritteli päätään huvittuneena. Isäkin tuli tervehtimään heitä ja kuiskasi sivumennen, että he olivat käskeneet muuta perhettä pysymään olohuoneessa hetken. Kel oli onnistunut irrottautumaan Mollysta ja otti pari askelta heidän luokseen.

”Tämä on teille, herra Weasley. Ja rouva Weasleylle tietysti myös”, Kel sanoi ojentaessaan lahjakassia.

Arthur alkoi tutkia sen sisältöä suurella mielenkiinnolla. ”Suuret kiitokset”, hän sanoi nostaessaan käteensä Rubikin kuution.

Charlie huomasi Kelin kasvojen punehtuvan mielihyvästä. ”Se on pulmapeli. Arvelin, että pitäisitte siitä. Ja pyyhkeet ovat suomalaista designia. Niitä tarvitaan varmasti velhotaloudessakin.” Äiti nyökkäili innokkaasti ja Charlie silitti tyttöystävänsä selkää rystysillään.
 
Kel oli ruokailuun mennessä tavannut kaikki Charlien veljet ja sisaren sekä näiden puolisot. Onneksi hänellä oli itselläänkin iso suku, muuten olisi saattanut alkaa heikottamaan. Charlie oli vielä ennen pöytään asettumista vienyt hänet takapihalle haukkaamaan raitista ilmaa ja hetken rauhaan. Tai niin mies oli perheelleen väittänyt. Kel tunsi kuumat huulet huulillaan heti, kun heti astuivat ruohikolle.

”Tuhmeliini. He näkevät ikkunasta ja mahtavat ajatella kaikenlaista”, hän sätti lempeästi heidän erottuaan suudelmasta.

Charlie virnisti. ”Oli pakko päästä maistamaan, että olet se sama tyttö, joka muutama tunti sitten oli huolissaan, miten pärjäisi perheeni kanssa.”

Kel sujautti kätensä miehen selkään ja alkoi hieroa sormillaan pitkin selkärankaa. ”Mutta sinun suustasi tuli vaikeuksia. Katsos, aina, kun sanot haluavasi maistaa minua, ajatukseni ajautuvat täysin sukulaisvierailuille sopimattomille urille”, hän kuiskasi räpytellen ripsiään viattomasti.

Charlien silmissä kyti. Hän joutui käyttämään aimo annoksen tahdonvoimaa, ettei olisi suudellut Keliä paljon äskeistä rajummin. ”Merlinin parta! Ehkei ollutkaan viisasta tuoda sinua näytille vielä.”

Kel irvisti hänelle. ”Miten niin?”

Nyt Charlie veti hänet aivan kiinni itseensä ja vähät välitti siitä, vaikka kaikki maailman veljet katselisivat sillä hetkellä ikkunasta. ”Koska käyn seurassasi turhan kuumana. Ehkä, jos olisimme vähän vakiintuneempi pari...”

Kel painoi otsansa miehen rintaa vasten. ”Charlie Weasley”, hän sanoi painokkaasti. ”Minä rakastan sitä, että käyt kuumana minuun. Ja toivon, että meille on sama ongelma ensi vuonna. Ja sitä seuraavana. Ja kymmenen vuoden kuluttua.”

Charlie toi sormensa hänen leukansa alle ja nosti hellästi. ”Näetkö itsesi kanssani kymmenen vuoden kuluttua?” Olivathan he puhuneet tulevaisuuden suunnitelmista, lapsista ja sen sellaisesta, mutta yleisellä tasolla.

”Kyllä… minä näen. Anteeksi, ei ollut tarkoitus aiheuttaa paineita tai mitään sellaista”, Kel ynähti nyt ujosti.

Naisen silmissä oli aitoa huolta siitä, että tämä saattaisi säikyttää Charlien pois asioiden liiallisella vakavuudella. Charlie päästi katseensa liekit valloilleen.

”Minun puolestani vaikka kahdenkymmenen. Ja uskallan melkein luvata, että meillä on silloinkin sama ongelma. Olen oikeastaan jo hetken toivonut, että voisimme edetä vakavampaa suuntaan, mikä se sitten onkin”, hän kuiskasi pehmeästi.

Mahtaisivatkohan kyyhkyläiset malttaa tulla syömään?” kuului Billyn ääni heidän takaansa.

Charlie katsoi isoveljeään, jonka naamasta näki, että tämä oli se, joka oli myöskin yhytetty ikkunan taakse vakoilemaan heitä. ”Me tulemme”, hän huusi sävyllä, joka kertoi, että veljen olisi parasta kalppia pöytään hyvän matkaa edellä.

”Minusta on mukava ajatella, että perheeni kasvaa näin monella ihanalla ihmisellä”, Kel heitti hänelle vitsikkäästi, mutta Charlie tiesi, että nainen myös tarkoitti sanojaan.

”Katsotaan oletko samaa mieltä kymmenen vuoden päästä”, hän vastasi hymyillen, kun he lähtivät takaisin sisälle.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Vs: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy
« Vastaus #1 : 11.03.2022 11:09:35 »
Naaaww, olipas tää ihana :3

Voin vaan kuvitella, että alkuun on aikamoinen shokki Kelsierille astua Kotikolon ovesta sisään ja nähdä kaikki Weasleyt puolisoineen! Mollylta ja Arthurilta kuitenkin kivasti ajateltu, että he tervehtivät rauhassa tulevan miniäkokelaan ensin ja Arthur oli varmasti kovin innoissaan Rubikin kuutiosta. Sen parissa saattaa vierähtää hetki jos toinenkin ;D

Nautin kovasti siitä, millaisen suhteen olit Charlien ja Kelsierin välille rakentanut! Mukana oli selkeesti vielä tuollaista ihanaa alkuhuumaa, mutta kuitenkin myös aitoa välittämistä ja halua suunnitella oikeasti yhteistä tulevaisuutta. Tätä lukiessa tuli kamalan hyvä mieli.

Nämä Parita itsesi fiktiiviselle hahmolle -haasteen tekstit on kyllä niin kivaa luettavaa :D Kiitos tästä ♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Vs: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy
« Vastaus #2 : 11.03.2022 16:35:02 »
Minä olen Angien tavoin täällä myös lukemassa näitä haastetekstejä, koska on niin hauskaa saada nähdä, miten finiläiset sujauttavat itsensä osaksi fandomia! Onnistuit siinä kyllä oivallisesti, Charlielle sopii hyvin tuoda mukanaan joku vieraasta kulttuurista. Tykkäsinkin siitä, että tässä tuli Kelsierin kautta vähän vieraan kulttuurin juttuja, kuten tuo nummilla asuminen.

Tämä oli ihanan hymyilyttävä kokonaisuus ja tässä välittyi osittain melko tuoreen suhteen kiihkeys ja samalla tuo jännitys kumppanin perheen tapaamisesta. Minun sukuni on aivan todella pieni, joten menisin varmaan vähän shokkiin koko Weasleyn perheen tapaamisesta, mutta oli ihana saada lukea tuollainen rauhallinen hetki pihalla :) Tästä kohdasta tykkäsin kovasti, tässä oli hauskasti kuvailtu Kelsierin persoonallisuutta:

Lainaus
Charlie rakasti päivä päivältä enemmän Kelissä yhtaikaa esiintyvää julkeutta ja pehmeää ujoutta. Ristiriita kiehtoi häntä.

Tuliaiset Mollylle ja Arthurille olivat osuvat! Olisi ollut hauska saada lukea etenkin siitä, miten Arthur alkaa selvittää Rubikin kuutiota :D Muutenkin tuntuu, että olisin jaksanut lukea enemmänkin vierailusta ja siitä, mitä kaikkea muut Weasleyt haluavat Kelsierin kanssa jutella! Tuo lopun tulevaisuus-keskustelu toi ehdottomasti hymyn huulille ja oli ihana, että tässäkin asiassa kaksikko on samoilla aaltoviivoilla. Yhteisestä tulevaisuudesta keskusteleminen on ensimmäisellä kerralla aina kuumottavaa, kun ei tiedä, osuvatko toiveet yksin, mutta tässä onneksi kävi juuri niin!

Kiitos ihanasta tekstistä! :)

between the sea
and the dream of the sea

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy
« Vastaus #3 : 04.06.2022 21:33:06 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) Aiempien kommentoijien tavoin minäkin olen innoissani tästä haasteesta ja siitä, millaisia tekstejä sen puitteissa syntyy, ja sen inspiroimana tartuin listauksestasi tähän tekstiin. Charlie on varsin kiva hahmo oman itsen parittamiselle, ja ilahduin myös siitä, miten suomalainen ja englantilainen kulttuuri kohtaa tässä tarinassa, kun mennään ihan konkreettisesti ensimmäiselle vierailulle kumppanin kotiin. Oikein hedelmällinen tarina-aihio erityisesti tämän haasteen puitteissa!

Huhhuh, Weasleyn suurperhemeiningissä kyllä riittää sulateltavaa, varsinkin kun mukana on vielä kaikkien sisarusten puolisotkin! Toisaalta kuten Kelkin lopussa toteaa, on myös mukava ajatus, että perhepiiri kasvaa yhtäkkiä niinkin monella ihmisellä. Vastaanottokin on weasleymaiseen tapaan lämmin, mikä varmasti helpottaa sekaan sujahtamista. Kelsier vaikuttaa tässä sellaiselta persoonalta, että hän kyllä pärjää yllättävissäkin tilanteissa ja osaa pitää jalat maassa, vaikka aluksi vähän ujostuttaisikin. Tosi osuvat lahjatkin hän on osannut hankkia, sillä Rubikin kuutio tarjoaa varmasti viihdettä jästivempaimista villiintyvälle Arthurille ja suomalaiset design-pyyhkeet taas ilahduttanevat erityisesti Mollya!

Lempijuttuni tässä tarinassa on kuitenkin Charlien ja Kelin välinen lämminhenkinen suhde - he vaikuttavat olevan aivan samalla sivulla ja tulevan erinomaisesti juttuun keskenään, eikä kaikki varmastikaan mene pelkästään alkuhuuman tai uutuudenviehätyksen piikkiin, sillä he todella vaikuttavat sopivan toisilleen. Heidän välisensä kanssakäyminen on tosi luontevaa dialogia myöten, ja sitä on kivaa lukea. Nautin tulevaisuusteeman läsnäolosta ja käsittelystä, ja lukemisen myötä tuleekin sellainen ihanan luottavainen fiilis, että edessä on vielä vuosikymmeniä täynnä samanlaista intohimoa ja hellyyttä. Ei suhteen todellakaan tarvitse väljähtyä ajan mittaan, ja tässä tapauksessa tulevaisuuden ongelmat näyttäytyvätkin aika positiivisessa valossa!

Kiitos kovasti tästä leppoisasta tarinasta, jonka parissa viihdyin hyvin! :) -Walle
« Viimeksi muokattu: 04.06.2022 21:37:43 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy
« Vastaus #4 : 07.06.2022 10:36:23 »
Olipa kiva kun Waulish nosti tämän omalla kommentillaan ylös niin tämän bongasin, muuten ois varmaan jäänyt kokonaan huomaamatta. Hauskoja nää ficit, joissa on paritettu itsensä jollekin hahmolle. Charlie on kyllä semmoinen hahmo, että kelpais itellekin ;D ♥ Ihana tapaus.

Olit kuvannut tähän Charlien ja Kelin suhdetta tosi kauniisti, siitä tuli lämmin ja välittävä kuva. Somaa pientä ujouttakin mukana, vaikka on vähän semmosta julkeuttakin, niin kuin Charliekin ajatteli. Ristiriidat on kyllä kiehtovia. Kaiken kaikkiaan ihanan suhteen olet rakentanut tähän! Toivottavasti jatkuu noin hyvänä vielä sen kahdenkymmenen vuodenkin päästä ja sen jälkeenkin 😊

Lainaus
”Yritän koettaa pitää näppini erossa sinusta, kulta”, hän lupasi silmät vilkkuen.
”Suusta minä olen enemmän huolissani”, Kel vastasi tökäten häntä rintaan.
Ihana kohta :D Rakastan tämmösiä sanailuja hahmojen välillä ♥

Tässähän iskee vähän kateus kun on noin kiva suhde ja pääsee tutustumaan Weasleyn perheeseen. Mäki haluun ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Tulevaisuuden ongelmia | S | Charlie/Kelsier | fluffy
« Vastaus #5 : 10.10.2022 15:26:45 »
Angelina: Molly ja Arthur halusivat varmasti myös itse tavata miniäkokelaan ensin rauhassa. Suhde on vielä varsin tuore, joten alkuhuumaakin on aimo annos vielä mukana. Kiitos kommentistasi! :-*

hiddenben: En tiedä kuinka paljon tällaisiin pari itsesi -ficceihin yleensä laitetaan omasta elämästä, mutta minulla itselläni on suuri suku, vaikka oman perheeni ainut lapsi olenkin. Siksi ajattelin, etteivät Weasleyt "minua" säikäyttäisi :) Onneksi tässä oli jo vähän taustalle se, että he olivat puhuneet tulevaisuuden toiveistaan yleisellä tasolla, niin saattoi odottaa, että ajatukset ovat samansuuntaisia. Kiva, kun kommentoit! :-*

Waulish: Ihana, jos sinusta Charlien ja Kelin kanssakäyminen oli luontevaa, siihen pyrinkin. Arthur varmasti vietti monta pähkäilevää hetkeä Rubikin kuution parissa. Kiitos, kun kommentoit! :-*

Larjus: Kateutta pukkaa itse kullakin. Weasleyhin olisi kyllä mahtava päästä tutustumaan. Kiitos kommnetistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)