Kirjoittaja Aihe: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione  (Luettu 4097 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin
Author: LillaMyy
Rating: S
Pairing: Ron/Hermione
Beta: Odo
Genre: fluffy!
Warnings: Ylenpalttista fluffyilua, joka saattaa käydä ylivoimaiseksi. :D
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Vilauksia Ronin ja Hermionen häistä.
A/N: En edes muista, mitä olin googlettelemassa, mutta törmäsinpäs tässä päivänä muutamana tällaiseen kuvaan, joten päätin sitten kirjoittaa tuosta jotain. Tämä on omistettu Vilnalle, koska tiedän sun tykkäävän näistä kahdesta, hyvää synttäriä, toivottavasti kelpuutat tämän! <3 (; Lisäinspiraatiota sain tästä ja tästä. P.S. Kuuntelin tämän taustalla mm. Backstreet Boysien kappaleita Anywhere for You, Incomplete, Shape of my Heart, The One ja Straight through my Heart, mikä ehkä selittää omalta osaltaan tämän sokerin määrän. :D Kiitoksia myös Saappaattomalle avusta nimen kanssa! (:



(Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin

”Sinulla on likaa nenässäsi. Voin pyyhkiä sen puolestasi.”
”Ei, älä pyyhi! Se on tuottamassa minulle onnea.”
”Tuottamassa onnea?”
”Niin. Minulla oli likaa nenässäni, kun tapasimme, etkö muista? Silloin Tylypahkan pi…”
”…pikajunassa! Totta kai. Mutta mihin sinä oikein onnea tarvitset?” Hermione kysyy, kun Ron polvistuu hänen eteensä kaivaen taskustaan pienen rasian.


~♥~~♥~

Hermione hymyilee muistolleen hermostuneena kävellessään isänsä käsipuolessa kohti alttarilla odottavaa punapäätä. Ron seisoo odottamassa morsiantaan hääkaaren luona, sillä Hermione on halunnut jästityyliset häät, vaikka tilaisuus järjestetäänkin Kotikolossa. Molly niiskauttelee jo valmiiksi penkkirivien kärjessä, joten Arthur ojentaa vaimolleen pientä ruudullista nenäliinaansa.

Ilmassa tuoksuu kirsikankukilta, kun Ron ja Hermione sanovat toisilleen ’tahdon’, eikä vieressä seisova Harry osaa olla virnistelemättä kuin vähäjärkinen. Vihdoin kaikki on niin kuin kuuluukin olla, vihdoin kaikki on rauhallista, eikä hänen tarvitse huolehtia muusta kuin omasta bestmanin puheestaan.

Kun hääpari kääntyy johdattamaan juhlavieraansa juhlatelttaan, Ron katsoo Harrya suoraan silmiin ja hymyilee voittajan lailla, sillä hänen toiveensa on vihdoin toteutunut.

~♥~~♥~

Hääpäivänsä aamuna Hermione tuijottaa Iisisiliän hiusliemi-purtiloa ja on jo levittämässä sitä hiuksiinsa, kun Ron nappaa paketin hänen käsistään ja heittää sen lähimpään roskakoriin. Hän kiertää kätensä morsiamensa ympärille ja vetää tämän lähelleen.
”Et tarvitse mitään tuollaisia. Rakastuin pörröhiuksiseen tyttöön ja aion myös astella avioon sen pörröhiuksisen tytön kanssa”, Ron sanoo.


~♥~~♥~

Juhlateltassa jokaisen pyöreän pöydän päällä leijuu pieni pallo, jonka sisällä palaa pieni sininen liekki ja Harry hymyilee pienille valopalloille. Kukaan muu häissä olijoista kuin hän ja itse aviopari ei ymmärrä valopallojen merkitystä, mutta niin sen kuuluukin olla. Kun kaikki vieraat ovat istuneet paikoilleen, nousee Harry seisomaan aloittaakseen puheensa.
”Kuulin, että on olemassa sääntö, jonka mukaan parhaiden ystävien ei ikinä pitäisi antaa ystäviensä mennä naimisiin punapäiden kanssa. Hermione, minusta tuntuu, että me molemmat epäonnistuimme siinä”, bestman toteaa vilkaisten nopeasti omaa puolisoaan yleisön naurahtaessa.
”En kuitenkaan osaa olla siitä pahoillani katsellessani ikionnellista hääpariamme tänään. Joten annetakoon minulle tämän kerran anteeksi”, Harry hymyilee.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #1 : 07.07.2016 15:24:49 »
Oi miten suloinen <3

Nimi oli tosiaan tosi kivankuuloinen ja söpö, joten päädyin kurkistamaan mitä se oikein merkitsee :) En ole kovinkaan usein (muistaakseni :P) lukenut tällaisia hääficcejä enkä myöskään Ron/Hermione parituksella (syytä en tosin tiedä XD), joten tämä oli paitsi erilainen lukukokemus myös piristävä, virkistävä ja auttoi sopivasti fluffynälkääni :D

Tykkäsin jokaisesta pätkästä, alku oli ihana kun Ronilla oli likaa nenässään ja Hermione tarjoutui pyyhkimään sen pois :3 Siinä tuli hyvin molempien persoonat esille, plus se oli minusta söpö viittaus heidän ensikohtaamiseensa :3 Seuraavassa pätkässä oli kuvailtu kivasti sitä hääseremoniaa, kuinka Molly itkee liikutuksesta ja Arthur ojentaa hänelle nenäliinaa, ja kuinka Ron sitten vihkimisen jälkeen hymyilee Harrylle "voittajan lailla" :)

Awws, kolmannessa pätkässä oli nuo Ronin sanat siitä, että hän rakastui pörröpäähän ja aikoo viedä vihille tämän samaisen pörröpään :3 Siinä tuli hyvin esille se, että Ron hyväksyy Hermionen juuri sellaisena kun hän on :) Neljännessä ja vikassa pätkässä oli varmaan mun lempparikohta:

”Kuulin, että on olemassa sääntö, jonka mukaan parhaiden ystävien ei ikinä pitäisi antaa ystäviensä mennä naimisiin punapäiden kanssa. Hermione, minusta tuntuu, että me molemmat epäonnistuimme siinä”, bestman toteaa vilkaisten nopeasti omaa puolisoaan yleisön naurahtaessa.
Hajosin tolle Harryn lausahdukselle ihan huolella ;D

Kaiken kaikkiaan tämä oli todella suloinen ja hellä kuvaus siitä, kuinka Ron ja Hermione päätyivät naimisiin. Tämä oli ihana ja suloinen, tykkäsin kovasti <3

Kiitos tästä!

-DH58

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #2 : 07.07.2016 15:37:41 »
DH58: Nimestä pitää kiittää Saappaatonta, hän sen kehitteli, kun joskus kiroilin hälle, kuinka tämä oli edelleen nimetön ficci. :D Hääficcit on kivoja kirjoittaa, kun niissä on kaikki onnellista ja ihanaa, ja koska Vilnan synttärit, niin Romione oli paras vaihtoehto paritukseksi. Fluffynälkää on aina kiva avittaa, koska sokeriherkkujen kirjoittaminen on parasta ikinä! :D Musta oli kiva heitellä tänne viittauksia aikaisempii vaiheisiin, sen takia tuo lika-juttu ja Hermionen pörröhiukset on mukana. Tuo Harryn lausahdus ei itse asiassa ole alun perin peräisin kokonaan mun kynästä, mutta se oli niin hauska, että se oli pakko ottaa mukaan (ei makeaa mahan täydeltä ;)). Kiitoksia ihanasta kommentista! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #3 : 08.07.2016 13:49:39 »
Oih, hukun söpöyteen. :3

Hääficceihin törmää yllättävän harvoin, tai sitten olen vain onnistunut kiertämään kaikki kyseiset ficit, joten oli kiva lukea vähän toisenlaisesta onnesta kuin perusarjen söpöstelyt. :D Tästä tuli vielä kaiken lisäksi ne ajat mieleen, kun Ron/Hermionesta tuli canonia ja olin niin innoissani. Vaikka en ole liiemmin ollut hetin perään, niin muutamia pienoisia OTP:itä siltäkin saralta löytyy ja vieläpä juuri Potter-fandomista. Ron/Hermione sattuukin sopivasti olemaan yksi näistä OTP:istä.

Ihana, kun tuolla oli nuo takaumapätkät. Ensitapaamisen mainitseminen tuntuu oikeastaan enemmän säännöltä kuin poikkeukselta, kun palataan ajassa taakse päin. Ja sitten tuossa toisessa tuli hyvin ilmi se, että toinen hyväksytään sellaisen kuin tämä on. Niinhän sen pitääkin olla, että molemmat saa olla omia ihania itsejään. :D

Alussa ihmettelin, että mitä noiden valopallojen oli tarkoitus symboloida, mutta sitten muistinkin mistä oli kyse. Ihana yksityiskohta, jonka merkityksestä eivät tienneet muut kuin itse hääpari ja Harry. :D

Oi että, tämmöinen suloisuushan vetää lähes sanattomaksi. Häät on kyllä tosi kaunis ja erityinen tapahtuma, ja tästä tekstistä kyllä huokui se kaikki onni ja rauhallisuus - se, että kaikki tosiaan on nyt hyvin ja niin kuin kuuluukin olla. Kerrassaan suloisen piristävää fluffia, jota oli ilo lukea. :D

Valtavat kiitokset tästä pienestä onnen hetki -pätkästä. ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #4 : 08.07.2016 14:07:41 »
Felia: Älä nyt sentään ihan huku sinne söpöyteen, jooko? En halua saada syytteitä mistään... :'D Ensitapaamisiin viittaillaan kyllä tosi usein, mutta ei ehkä ihan samalla lailla kuin tässä kuitenkaan, joten toivottavasti se ei ollut turhan kliseinen aloitus. Toisen hyväksyminen juuri sellaisena kuin hän on, on musta jokaisen parisuhteen ydin, joten tokihan se piti sitten tässäkin nostaa esille. (: Ne valopallot jää kyllä vähän epämääräisiksi tekstissä, mutta ajattelin, että niiden selittäminen veisi vähän terää tuolta vertaukselta. Nyt se on kuitenkin vain yksityiskohta muiden joukossa, jonka merkitys pitää erikseen muistaa. (: Kiitoksia kommentista, kiva että olet tykännyt tästä! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Charlotta

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #5 : 17.07.2016 22:05:45 »
Ihanaa!! Varoitus: ihkutuskommenttitiedossa, rakentava on kesälomalla.

Todella hyvä ficci yhdellä mun lemppariparituksista. Pituus oli sopiva, kirjoitusvirheitä en huomannut ja henkilöt olivat juuri sellaisia, joiksi Row on heidät luonut. Rakastan kaikkia vihjeitä, insidejuttuja, rivien välisiä lukemista ja vastaavaa, joten nuo pienet viittaukset menneisyyteen tekivät tästä vielä kivemman.

Ei mitään liikaa, ei mitään liian vähän.

Kiitos ja kumarrus,
Charlotta

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #6 : 18.07.2016 09:27:18 »
Charlotta: Ihkutuskommentit ovat erittäin tervetulleita, kuten ne rakentavatkin! (; Hienoa, että pidit tästä, sillä tätä oli oikeasti tosi kiva kirjoittaa ja juuri vääntää tänne paljon inside-juttuja ja pieniä vihjeitä. (: Kiitoksia paljon kivasta kommentista! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #7 : 18.05.2018 18:33:33 »
Olen lukenut tämän aika päiviä sitten, mutta nyt vasta kommentoin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikös?

Olen aina pitänyt Ron/Hermionesta <3. Niissä kahdessa on vain sitä jotain. Toisaalta, Romione oli ensimmäinen OTP:ni, joten sekin saattaa vaikuttaa. Minulle tulee aina kauhean nostalginen olo, kun luen Romionea. Taitaa siitä kuitenkin olla jo se neljä vuotta, kun ensimmäistä kertaa tajusin pitäväni heistä parina kovasti.

Mutta siis. Tämä on hirmu kiva fic! Ronin ja Hermionen häät, voiko olla ihanempaa? Tunnelma oli niin onnellinen ja kotoisa, että oikein rupesi itkettämään. Pidin siitä, miten Ron esti Hermioneta suoristamasta hiuksiaan. Hermione on parhaimmillaan silloin, kun on oma itsensä <3. Hyvä Ron!

Ja voi että pidin Harrysta! Normaalisti en pahemmin hänestä välitä (vaikka ihan ok hahmo hänkin on, pakko myöntää), niin tässä ficissä pottapää pääsi oikeuksiinsa! Mahtava heitto Harrylta, hah :'D. Taitaa Harry ja Hermione molemmat pitää punapäistä.
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #8 : 19.05.2018 11:51:48 »
Grazioso: Kivaa, että kävit kommentoimassa tätä! (: Romione on kyllä aika nostalginen paritus tässä vaiheessa. (: Häät nyt on yleensäkin mielestäni aika ihana aihe, niin mikäs sen ihanampaa kuin lukea niistä lempiparituksellaan. :D Joskus on ehkä kiva muuttaa ulkonäköään, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti, joten Ron ei halua Hermionen muuttuvan liikaa. Harry osaa olla usein aika tahvo, mutta kyllä hänelläkin joskus pitää välähtää! :D Kiitoksia kommentistasi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

maw

  • kirjanörtti
  • ***
  • Viestejä: 37
  • Suurin aarre on ymmärrys rajaton
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #9 : 02.07.2018 20:26:02 »
Ron/Hermione on ehdottomasti mun lempiparituksia. Tää ficci nostatti hymyn huulille, varsinkin tuo Harryn puhe. Olit tavoittanut juuri sopivasti kolmikon sisäisiä vitsejä, ja uskon että Ronin ja Hermionen häät olisivat voineet olla tämän kaltaiset. Aivan ihana, ei voi muuta sanoa. ;D ;D
korpinkynsi ja ylpeä siitä

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: (Vihdoin) kaikki on niin kuin kuuluukin, S, Ron/Hermione
« Vastaus #10 : 02.07.2018 20:45:43 »
maw: Romione on kyllä kiva paritus. (: Hienoa, että pidit Harryn puheesta ja kolmikon vitsailuista! Kiitti kommentistasi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid