Kirjoittaja Aihe: Joulukalenteri - VIIMEINEN luukku 25/25 auennut 06.06.2021! k11  (Luettu 6724 kertaa)

Draconette

  • Snape's nosepolisher
  • ***
  • Viestejä: 219
Hei kaikki! Miksei joulua voisi fiilistellä lähellä juhannustakin?

Edellisestä postauksesta on aikaa - kauan. Olen ehtinyt sitten viime kerran saada paperit ulos opinahjosta, tehdä töitä kymmenisen vuotta, aloittaa uuden koulun, muuttanut viisi kertaa ja nyt välttelen kouluhommia näillä sivuilla.
Kun kirjoitin edelliset tekstit, olin keskenkasvuinen 19-vuotias nuori nainen, ja nyt olen 31-vuotias nainen, joka ei ole lukenut Pottereita useampaan vuoteen. Katsotaan, miten tämä lähtee.

Mikroficci-haaste,
ikäraja sallittu,
yli 10 vuotta vanhan Adventtihaasteen lopetus,
raapale,
henkilökohtainen haaste: pystynkö vielä löytämään sen mielialan, jolla tekstejä synnytetään?

*
 

25. Luukku - Vapaus

Arthur Weasley hiippaili hämärän turvin kohti autotalliaan. Toki hänestä jäisi lumihankeen kengänjäljet, mutta mitkä olisivat todennäköisyydet, että Molly sattuisi katsomaan tallin suuntaan palatessaan Kotikoloon? Juuri tänä iltana kun sattui olemaan Hunajaherttuan sponsoroima jokajouluinen hyväntekeväisyysiltama "Hunajaisimmat hunksit", johon rouva Weasley osallistui yhdessä miniöiden ja tyttärensä kanssa. 

Tiedossa olisi useampi tunti musiikkiesityksiä, laulua, tanssia, hehkuviiniä - ja tietysti komeavartisia velhoja, jotka keräsivät kaljuunoita milloin mihinkin hyväntekeväisyysaatteeseen. 

Arthur oli enemmän kuin mielissään tästä vapaaillasta, ja hän aikoikin käyttää sen rakentaakseen vaimolleen joululahjan kierrätyksestä löytyneistä jästitavaroista, kuten vinyylilevyistä ja vatkaimista. 

Totta tosiaan, Arthurista taikuus oli hienoa, mutta kyllä jästien maallinen taiattomuus oli vapautta parhaimmillaan, joulunakin.

*


Mikroficci-haasteesta sen verran, että tämä raapaleenihan ei täytä täysin mikroficin mittoja sadalla sanallaan, mutta suotakoon minulle tämä pehmeä lasku kirjoittaminen maailmaan. Aion tehdä lisääkin näitä mikroficcejä, kunhan saan lisäboostia inspiraatiooni. Nämä keskeneräiset haasteet (ja miksei ihan ihan itsealoitetut ficitkin) ovat kummitelleet minua tasaisesti useita vuosia, joten tuntuu aika ihmeelliseltä saattaa nyt tämä palanen päätökseensä, vaikka tässä nyt kuluikin 10+ vuotta.

¤ Draconette ¤
« Viimeksi muokattu: 11.06.2021 20:22:21 kirjoittanut Draconette »
'Fools who wear their hearts proudly on their sleeves,
who cannot control their emotions,
who wallow in sad memories and
allow themselves to be provoked so easily -
weak people, in other words -'
- Snape, OotP, s. 591

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Ihan mahtavaa, hyvä sinä! 💪🏽 Ehdottomasti tuulettamisen arvoinen suoritus, josta saat olla ylpeä. Onnittelut joulukalenterin saamisesta päätökseen näin vuosien jälkeen. ❤️


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Voi että kun on fantastista! Minulle jokseenkin oli sellainen muistikuva, että kai näitä oli alunperinkin tarkoitus tulla se 25, mutta 24 on myös normikalenterimitta, että sikäli. Arthur ja Molly on niin söpöjä <3 Tykkään niin kovasti, varsinkin nykyisin, keski-ikäisistä söpöläisistä söpöilemässä, eli tuli tarpeeseen kesän keskella talviset hunksit.

Ei mitään liikoja paineita tai mitään, mutta et sinä kirjoitustaitojasi ole minnekään kadottanut. Päivä kerrallaan hei, mä olen vaan iloinen että näkee vanhoja tuttuja, tai oikeammin, niitä kaikista vanhimpia finituttuja, näin 2021.

jjb

Here comes the sun and I say
It's all right

Draconette

  • Snape's nosepolisher
  • ***
  • Viestejä: 219
Kaarne, et tiedäkään, miten ihmeelliseltä ja koukuttavalta tää alkoi tuntua, kun ihan muutamassa minuutissa sai kommentin! Kiitos tsempin sanoista, tästä on hyvä jatkaa. <3

Ja jjb, uskollinen kommentoija, ja mahtava kirittäjä. Voisit laittaa itsellesi sen titteliksi profiiliisi  ;D  ::) Kiitos paljon kauniista sanoista, halusin ottaa pehmeän laskun ilman turhia angsteja. Ja hitsi, mistä edes tiedän, että sitä angstia enää saisinkaan kaiveltua teinivuosieni jälkeen?

Katsotaan miten käy, on kiva olla bäk!

¤ DN ¤
'Fools who wear their hearts proudly on their sleeves,
who cannot control their emotions,
who wallow in sad memories and
allow themselves to be provoked so easily -
weak people, in other words -'
- Snape, OotP, s. 591