Kirjoittaja Aihe: Väärä Weasley | K11 | Hermione/Percy | Romance, pieni angst  (Luettu 3666 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Ficin nimi: Väärä Weasley
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: K11
Tyylilaji/Genre: Romance, pieni angst
Paritus: Hermione/Percy
Vastuuvapaus: Rowling omistaa Harry Potterin hahmot ja maailman. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: FinFanFun1000 sana 478. draama

A/N: Nimesin Hermionen vanhemmat Lindaksi ja Evaniksi. Ficci taitaa mennä jo melodraamankin puolelle, mutta ei se mitään tätä oli hauska kirjoittaa :D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Hermione rojahti työpöytänsä tuoliin. Hän hieroi ohimoitaan sormillaan, sillä niillä kohdin tuntui pieni tykyttävä päänsärky. Hän oli tehnyt viime aikoina paljon töitä. Hän oli tietysti valtavan ylpeä, että oli yhteistyöprojektin johtaja omalla osastollaan. Hänen oma esimiehensä oli suosittanut häntä tehtävään, itsensä ohi. Hermione huokasi. Oli onni onnettemuudessa, että toista tiimiä johti Percy Weasley, joka oli vähintään yhtä kova ja kurinalainen työntekijä kuin hän. Heidän yhteistyönsä oli sujunut erinomaisesti. Miettiessään Percyä Hermione ajautui kuitenkin yhä useammin pohtimaan henkilökohtaisuuksia. Hän tunsi Percyä yllättävän vähän, vaikka oli Tylypahkassa ollessaan viettänyt pitkiä pätkiä kesistä Weasleyden luona Kotikolossa.

Percy oli välillä ollut perheensä kanssa erittäin huonoissa väleissä ja mitä tuli häneen itseensä Ron ja – sivumennen sanoen – Harryn ongelmat olivat vieneet keskittymisen muualle. Hermione ähkäisi tuskastuneena. Olikin pitänyt rueta ajattelemaan Ronia. He olivat olleet yhdessä jonkin aikaa sodan jälkeen, mutta ei siitä ollut mitään tullut. He toimivat paremmin rakkaina ystävinä kuin rakkaina rakastavaisina. Nyt Ron oli ollut vuoden uudelleen löytämänsä Lavender Brownin kanssa. Hermionea kirpaisi kummasti joka kerta heidät nähdessään, mutta hän tiesi Ronin olevan onnellinen ja se oli tärkeintä. Hänen ajatuksensa keskeytyivät, kun oveen koputettiin.

Pansy Parkinson asteli pyytämättä sisään. Naisen naama oli hapan kuin hän ei koskaan joisi muuta kuin pilaantunutta maitoa.

”Herra Weasley käski tuomaan nämä sinulle.”

Hän pudotti paperipinkan tömähtäen Hermionen pöydälle ja marssi saman tien pois. Hermione tiesi, että Pansya inhotti olla Percyn alainen. Vielä enemmän naista kyrsi, että Draco Malfoy oli mennyt naimisiin jonkun Astoria-nimisen puhdasverisen kanssa. Parkinsonin huono työmoraali toi kitkaa muuten tiimin puolelta asiallisesti menevään projektiin. Hermione alkoi lehteillä muistioita, joissa oli alleviivausloitsuilla tehtyjä merkintöjä ja Percyn siistiä pientä käsialaa.
 
Lähtiessään ministeriöstä Hermione törmäsi Muriel McCormaciin, joka lyöttäytyi hänen seuraansa. He tapasivat jutustella silloin tällöin lounaalla.

”Kai sinä olet tulossa Taikalakien ja Taikaolentojen kurpitsajuhlaan?” Muriel pulputti innokkaasti.

Hän oli valmistunut edellisenä vuonna ja aloittanut työt tammikuussa. Hermione kohautti harteitaan.

”Olen minä. Vaikka sekin ilta olisi viisaampi kuluttaa työtä tekemällä.”

He saapuivat takkojen eteen.

Muriel hymyili haaveksivasti. ”Uskaltaisikohan herra Weasleyä pyytää tanssimaan? Sinähän tunnet hänet siviilissäkin.”

Kysymys oli niin latautunut, että Hermione epäili tytön olevan vähän pihkassa Percyyn.

”Toki. Hän on ihan mukava”, hän vastasi ja astui takkaan.

Juhlien päivänä kaikki lähtivät aikaisemmin kotiin. Hermione jäi kuitenkin toimistoonsa viimeistelemään töitään. Hän oli ollut kaukaa viisas ja ottanut illan asun mukaan. Vaatteet voisi hyvin vaihtaa ministeriössäkin, sosiaalitilat oli vastikään remontoitu. Juhlat alkaisivat seitsemältä. Vähän ennen kuutta hän lukitsi työhuoneensa oven ja hipsi kasseineen alakerrokseen nimetylle kaapilleen. Riisuttuaan hän taputteli kainaloitaan kosteuspyyhkeellä, sipaisi deodoranttia ja sujahti punaiseen mekkoonsa. Hermione oli ostanut mekon hetken mielijohteesta ja se oli maannut käyttämättömänä kaapin perällä. Se oli pikkuisen liian seksikäs hänelle, mutta kenties puheet hänen takakireydestään häviäsivät, kun hän näyttäisi työkavereilleen, että osasi repäistä. Hän alkoi selvittää omapäistä hiuspehkoaan vilkaistuaan ensin peiliin ja todettuaan, että hänen aamulla tekemänsä meikki saisi kelvata juhlissakin.

Hermione hymyili astuessaan ministeriön koristeltuun kabinettiin. Ihmisiä oli paikalla jo jonkin verran. Joku huikkasi hänelle boolimaljan luota.

”Vau, Granger. Olet näköjään vaihtanut vapaalle tänään”, Terry Boot totesi ojentaessaan hänelle punertavan juoman täyttämää lasia.

Hermione kohautti harteitaan muka välinpitämättömästi. ”Sinäkin näytät tyylikkäältä.”

Boot nyökkäsi virnistäen ja alkoi puhella siitä miten ilmiömäinen Ginny Potterin viimeisin huispauspeli oli ollut. Hermione kuunteli puolella korvalla. Hän ei juuri välittänyt huispauksesta, vaikka iloitsikin vilpittömästi Ginnyn menestyksestä.

”Kuulin, että mainitsit siskoni, Terry”, Percy sanoi ilmestyen heidän luokseen. Miehellä oli avomallinen juhlakaapu, jonka alla oli hopeinen liivi, kauluspaita ja mustat suorat housut.


”No, hänestä passaa puhua, vai kuinka? Ja katsopa mitä Hermione on tehnyt. Nyt teidän tiiminvetäjien on tanssittava yhdessä”, Boot yllytti.

Hermione näki Percyn silmissä ylpeyden häivähdyksen, kun hänen siskoaan kehuttiin, mutta tämä vilkaisi häntä vain hyvin nopeasti päästä varpaisiin.

”Neiti Grangerhan on aina pukeutunut tilaisuuksiin asianmukaisesta. Niin, että varmaankin sitten täytyy.”

Percy nieleskeli viimeisten sanojan kohdalla ja näytti sitten helpotuksekseen huomaavan jonkun, jolle halusi jutella ja luikahti pois suhteellisen tahdittomasti. Boot pyöräytti silmiään ja lähti hänkin. Hermione ammensi lasiinsa lisää boolia. Neiti Granger, hän ajatteli, olenko minä Percylle vain neiti Granger, joka pukeutuu tylsiin ja pikkusiisteihein virkavaatteisiin. Sehän nähdään.
 
Hermione kierteli pienten keskustelevien ryhmien joukossa. Kaikki olivat rennolla tuulella. Percy vältteli häntä selvästi. Kun taustamusiikki oli ohi ja tanssilattia avautui, Hermione huomasi kuinka Muriel veti Percyn mukaan. Hän itse meni Pettyn kanssa. Petty oli Hermionea kymmenen vuotta vanhempi ja hänet tunnettiin Taikaolentojen osastolla laajasti naisten miehenä. Kupliva alkoholi alkoi nousta päähän. Hermione tiesi ottaaneensa jo vähän liikaakin, mutta kerrankos sitä. Petty pyöritti häntä muutaman kappaleen ajan, mutta siirtyi sitten Sally Greeniin. Se ei Hermionea hidastanut. Lopulta Boot vaati kovaäänisloitsun avulla, että erinomaisten ja erittäin ammattitaitoisten projektijohtajien oli suoritettava yhteistanssi.

Percy työnnettiin ihmismassan keskeltä hänen eteensä. Mies näytti äärimmäisen vaivaantuneelta. Hermione tuhahti ja astui ottaakseen otteen Percyn käsistä, mutta kompastuikin omiin jalkoihinsa. Percy sai hänet kiinni ja esti kaatumasta.

”Olisikohan sinun parempi mennä kotiin?” tämä kuiskasi tiukasti hänen korvaansa.

Hermionea huimasi, mutta hän ei päästänyt irti, joten heidän oli heiluttava kappaleen loppuun. Sen jälkeen Percy johti hänet päättäväisesti pois tanssilattialta. Hän toivotti kaikille hyvää yötä ja hauskaa juhlien jatkoa ja sanoi saattavansa neiti Grangerin takoille ja lähtevänsä itse samalla nukkumaan. Humu jäi oven sulkeutuessa taakse. Percy ei virkkanut mitään ennen kuin he pääsivät aulahalliin.

”Mitä Merlinin tähden sinä oikein ajattelit”, hän pihahti hampaidensa välistä.

Hermione ryhdistäytyi, vaikka koko vartalo tuntui hieman hataralta.
 
”Minä pidin vähän hauskaa, herra Weasley. Tiukkapipo.”

Nikkaus vei sanoilta vähän tehoa. Percy pyöritti päätään huolekkaan näköisenä.

”Minä lainaan sinulle hormipulveria.”

Ajatus alkoi kehkeytyä Hermionen päässä.

”Voin lausua kohteesikin...” Percy ei ehtinyt lopettaa lausettaan, kun Hermione otti häntä kauluksista, veti mukanaan takkaan, hulmautti jauhetta käsilaukustaan ja sanoi selkeästi hänen asuntonsa osoitteen.

Seuraavana aamuna Hermione heräsi tykyttävään päänsärkyyn. Hänen ensimmäinen mietteensä nähdessään punaisen pään vieressään oli, että hän oli mennyt sänkyyn Ronin kanssa ja Lavender saisi kohtauksen tullessaan makuuhuoneeseen. Sitten hän muisti ja tunsi punastuvansa korvannipukoitaan myöten. Percy nukkui autuaan rauhallisesti kiharainen tukka sotkussa. Minä olen ollut täydellinen ääliö, Hermione ajatteli. Hän nousi hiljaa ja pukeutui äänettömästi eilisiin vaatteisiinsa. Keittiössä hän repäisi pöydällä olevasta vanhasta Päivän profeetasta sivun ja kirjoitti siihen viestin, jonka hipsi yöpöydälle yhä tuhisevan Percyn viereen. Sitten hän lähti.

Hermione saapui maanantaina ministeriöön äärimmäisen hermostuneena. Hän saattoi kuitenkin huokaista pian helpotuksesta. Kukaan ei tuntunut pitävän hänen hölmöilyään erityisen pahana. Hänelle kyllä virnuiltiin ja iskettiin silmää vähän siellä sun täällä ja Sally Green kyseli oliko hänellä ollut paha krapula lauantaina, mutta Percystä ja hänestä ei mainittu halaistua sanaa. Itse asiassa hän ei edes tavannut miestä koko päivänä. Tämä oli kuulemma sulkeutunut työhuoneeseensa tekemään kuukausiraporttia ja palaisi projektin pariin keskiviikkona.

Niinpä Hermione yllättyi, kun tiistaina luonaan jälkeen Percy törötti hänen pöytänsä edessä odottamassa. Miehellä oli selvästi epämukava olo, hän löysytteli kravattiaan etusormellaan. Hermione veti oven perässään kiinni.

”Hei.”

Percy käännähti hetkellisesti. ”Hei”, hän inahti ja karautteli sitten kurkkuaan.

Hermione istuutui työtuoliinsa. Olisi varmasi parasta vain käyttäytyä normaalisti.

”Onko tiimissä ilmennyt jotain odottamatonta? Kuulin, että olet kirjoittamassa osaston kuukausiraporttia.”

Percy pyyhkäisi otsaansa. Hän viittasi kädellään, kun Hermione osoitti toista huoneen tuoleista.

”Ei mitään sellaista. Ajattelin vain... tuota... ymh... että olemmeko me sujut?” mies änkytti.

Hermione muisteli, mitä hän oli kirjoittanut viestiin. Että he voisivat unohtaa koko jutun ja olla niin kuin ennenkin. Kollegoita, perhetuttavia. Heillehän oli vain sattunut vahinko. Sujut sopi Percyn suuhun huonosti, hän kuulosti hätäiseltä.

”Mikäpä meillä olisi?” Hermione sanoi hymyillen. Hän toivoi, ettei mies huomannut kireyttä silmien tienoilla, koska hän ei ymmärtänyt miksi se oli siellä. ”Ne raportoinnit ovat kyllä ikävää työtä. Huomenna päästään taas kiinnostavamman homman pariin.”

Percy nyökkäsi, aikoi selvästi sanoa jotakin, mutta suorikin sitten onnahtelevasti ovelle ja käytävään ja jätti Hermionen hämmentyneeseen hiljaisuuteen.



---------------------------


 
Hermione tuijotti silmät suurina raskaustestiä, joka iloisesti näytti plussaa. Lattialla vasemman jalkaterän vieressä oli toinen, joka ilmoitti samaa tulosta. Hän laski päänsä käsiinsä. Oli todellakin sattunut vahinko. Juhlien jälkeen yhteisprojektissa oli alkanut hyvin stressaava jakso eikä Hermione ollut juurikaan kiinnittänyt huomiota pois jääneisiin kuukautisiin. Joskus kouluaikanakin ne olivat kerran tai kahdesti jäänet pois kokeiden ollessa kuumimmillaan, se oli ihan normaalia. Mutta stressi oli jo hellittänyt ja hän oli kaksi viikkoa myöhässä. Siksi hän oli ostanut testit, rajatakseen epätodennäköisimmän pois. Kaupassa hän oli vielä ollut hilpeallä mielellä, nyt ei enää naurattanut.

Mitä hän sanoisi Percylle? Kaikessa kiireessä ja toimerruksessa he olivat pystyneet unohtamaan pienen lipsahduksensa eikä se ollut haitannut heidän yhteistyötään. He olivat jopa jutelleet muutamana iltana niitä näitä puurtaessaan. Halusiko hän edes lapsen? Hermionella oli vähän ystäviä, joiden kanssa puhua näin intiimistä asiasta. Harryä ei voinut ajatellakaan, puhumattakaan Ronista, joka varmaan suuttuisi silmittömästi. Hän oli jo vaipumassa hiljaiseen turtumukseen, kun ovikellon soitto pompautti hänet pystyyn. Hän potkaisi hädissään yhden testin sohvan alle ja piilotti toisen hupparinsa taskuun.
 
Oven takana hymyili Ginny. ”Yllätys! Meillä on peräti kaksi harjoitusvapaata päivää, koska valmentajalla ja kapteenilla on kummallakin lohikäärmerokko. Ajattelin, että voitaisiin viettää tyttöjen iltapäivää, kun Harry on töissä.”

Hermionen ensimmäinen ajatus oli lyödä ovi kiinni ja mennä hyperventiloimaan kylpyhuoneeseen. Hän kuitenkin päästi Ginnyn sisään ja yritti esittää iloista. He menivät keittiöön ja Hermione alkoi puuhailla teepannun parissa. Pian kummallakin oli edessään muki höyryävää juomaa ja hänen oli pakko istua. Ginny katseli häntä tarkasti hörppiessään.

”Näytät väsyneeltä. Johtuuko se ministeriöistä? Percy kertoi viime perhelounaalla, että teillä on siellä meneillään joku valtavasti työtä teettävä juttu.”

Se oli jostain syystä Hermionelle liikaa ja hän alkoi nyyhkyttää. Ginny kiersi äkkiä hänen taakseen ja laittoi kätensä hänen hartioidensa ympärille.

”Mikä sinun on? Ei mitään hätää.”

Nainen taputteli rauhoittavasti Hermionen hiuksia. Hermione kiersi sormensa raskaustestin ympärille ja ojensi sen Ginnylle. Tämä tarkasteli puikkoa hetken aikaa.

”Hyvä tavaton. Et ehkä halua onnitteluja, mutta olen tässä, mitä sitten tarvitsetkin.”

Kädet halasivat nyt Hermionea tiukasti ja hänestä alkoi jo tuntua paremmalta. Hän kurotti ottamaan nenäliinan pöydän reunalla olevasta paketista ja niisti.

”Anteeksi. Koko juttu oli aikamoinen yllätys. Kerkesin jo ylikierroksille miettiessäni mitä sanon isälle...”

Hermione puri kieltään. Hänhän pullauttaisi koko jutun kohta ulos. Ginny oli vetänyt tuolin hänen omansa viereen.

”Se ei ole tämän päivän murhe. Sait itsekin tietää vasta. Pelataanko vaikka erä kitakiviä, jotta saat muuta ajateltavaa?” hän sanoi päättäväisesti.

Hermione oli kiitollinen ja osoitti Ginnylle, missä kitakivilauta oli. Pelaamisen jälkeen Ginny keitti uudet teet ja he söivät kaapista löytynyttä kuivakakkua. Hermione huomasi, kuinka toinen nainen kalisutteli tyhjää kuppiaan lusikalla.

”Herm, onhan se isä kuitenkin ihan hyvä tyyppi? Ei sinun tarvitse sanoa kuka, minä vain ettei sinua ole pakotettu tai mitään...”, tämä kysyi varovasti.

Lämmin tuuli kouraisi Hermionen sydänalaa. Miten häneltä oli päässyt unohtumaan, että Weasleyt olivat hänen velhoperheensä.

”Omasta tahdostani minä hänen kanssaan olin. Mutta sen oli kai tarkoitus ennemmin olla sellainen yhden illan juttu.”

Ginny tarttui hänen kämmeniinsä ja hymyili lämpimästi. ”Hyvä.”

He juttelivat koko iltapäivän ja heti kun Ginny huomasi, että keskustelu oli luisumassa johonkin, mihin Hermione ei halunnut, he vaihtoivat aihetta. Lopulta naisen oli pakko lähteä kotiin. Hermione puristi häntä vielä tiukkaan ovella.

”Kiitos hirveästi. Tämä helpotti todella paljon.”

Ginny virnisti. ”Sitä varten siskot ovat.”

Hermione piilotti kurkkuun nousevan palan yskäykseksi. ”Voinko pyytää yhtä asiaa? Älä sano tästä Harrylle tai kenellekään muullekaan vielä mitään. Haluan... tuota... jutella ensin isän kanssa.”

Ginny nyökkäsi vakaasti, sanoi heit ja lähti.

Maanantaina Hermione päätti nostaa kissan pöydälle ja marssi heti töihin päästyään Percyn luo. Mies tuijotti häntä ihmeissään, mutta ystävällisesti. ”Hermione, mikä sinut tänne tuo?”

Hän ei jäänyt odottelemaan. ”Lähtisitkö kahville töiden jälkeen? Minulla olisi asiaa.”

Percy oli nyt vieläkin hämmentyneempi ja naputti pöytäänsä rystysillään.

”Kyllä se sopii. Minä...”, hän takelteli.

”Hyvä. Nähdään neljältä aulassa”, Hermione töksäytti ja viiletti omaan toimistoonsa ennen kuin polvet pettivät alta.
 
Iltapäivä koitti, Hermione kokosi tavaransa ja varusti kasvonsa tuimimmalla ilmeellään. Percy odotti häntä suihkulähteen luona. Hän nyökkäsi ja mies lähti kiltisti seuraamaan häntä. He saapuivat pian jästi-Lontoon katuvilinään. Hermione johdatti heidät erääseen kahvilaan, tilasi juomat ja ohjasi istumaan hiljaiseen loosiin. Percy näpitteli takeawaymukiaan kuin se olisi suurestikin eronnut niistä paperisista, jotka olivat käytössä ministeriöllä.

”Näytätpä vakavalta. Ron on kertonut kauhutarinoita tuosta ilmeestä”, hän naurahti yrittäen selvästi keventää tunnelmaa.

Ikävä kyllä Percy oli varsin huono vitsailija. Hermione huokasi ja rentoutti kasvojaan.

”Ei tämä ole huono juttu. Ehkä.”

Miten uutisen kertoisi pehmeästi. Mies näytti nyt jopa hieman kiinnostuneemmalta.

”No, minä olen raskaana.”

Percy oli juuri nostanut kupin huulilleen hörpätäkseen siitä, mutta laskikin sen hitaan konemaisesti takaisin pöydälle. ”Sinä.... minä... olenko minä isä?” hän sammalsi.

Ainakin mies osasi hädissäänkin laskea yhteen yksi plus yksi.

”Kyllä. Siksi minä...”.

Percy keskeytti hänet harmaantunein kasvoin. ”Oletko aivan... täysin varma?”

Hermionea alkoi pikkuhiljaa suututtaa. ”Tietenkin. En minä juoksentele sängystä toiseen kuin ajattelematon huitukka. Me olimme kummatkin humalassa ja ehkäisyloitsu meni kai pieleen. Sehän pitää sanoa niin hirveän tarkasti”, hän sanoi ylpeänä siitä, että kykeni kiivastuneenakin sovittelevuuteen.

Percy näytti pahoinvoivalta. Hän tökki lasejaan, vaikka ne olivat oikealla paikallaan nenällä. Kaulus näytti jälleen kuristavan häntä.

”Minun olisi mentävä. On tapaaminen...”

Hermione tuijotti suu auki miestä, joka asetteli takkimaista kaapuaan miten sattuu. ”Percy, meidän on puhuttava. Maha alkaa näkyä pian. Ennen kuin on pakko.”

Lauseet tulivat sekavassa järjestyksessä. Hän ei ollut odottanut tällaista reaktiota. Percy oli noussut ylös.

”Näkemiin”, hän sorahti ja kiiruhti tiehensä, hyvä ettei juossut.

Hermione jäi paikalleen ja ihmiset tuijottivat kenties arvaillen, mikä oli noin järkyttänyt söpön pariskunnan yhteistä hetkeä.

Hänen päänsä oli sekaisin. Kotiin tultuaan Hermione oli mennyt hetkeksi pitkäkseen sohvalle ja jumittunut siihen. Suuttumusta, surua, pelkoa. Hän halusi rikkoa jotain. Repiä palasiksi, nähdä sirpaleita. Miten Percy oli voinut suhtautua sillä tavoin? He olivat fiksuja aikuisia, ainakin Hermione oli luullut niin. Ei kai lapsen saaminen hänen kanssan voinut tuntua niin kauhealta ajatukselta. Miten minä ikinä kerron Mollylle ja Arthurille, hän mietti. Nyyhkäys kasvoi hänen sisällään. Hän ei tahtonut rikkoa Weasleyden välejä. Ehkä hän valehtelisi isästä, mikäli Percy ei tulisi järkiinsä ja huolehtisi asiasta jotenkin hänen kanssaan. Hermione nukahti synkkiin mietteisiinsä.

Seuraavana päivänä hän meni töihin silmät punaisena, mutta väitti sen johtuvan allergiasta. Lounaalla Muriel palpatti tapansa mukaan ja tuli paljastaneeksi, että herra Weasley oli lähtenyt yllättävälle työmatkalle. Hermione tiedusteli mihin matka suuntautui. Muriel ei tiennyt, mutta selitti Percyn palaavan perjantaina.

Harry pelmahti hänen luokseen iltapäivällä. Mies hymyili happamasti. ”Aurorit ovat piruja tekemään tarkentavia kysymyksiä.”

Hermione olikin kuullut, että Harry oli luennoinut koko osastolleen viime viikon loppupuolella. Hän ei kuitenkaan kyennyt samaistumaan tämän kepeään yrmyilyyn. Ei juuri nyt.

”Oliko sinulla jotain asiaa”, hän kysyi jäykästi.

Harry vakavoitui. ”Ginny lähetti terveisiä ja pyysi käymään luonasi. Hän sanoi, että on ajatellut paljon viikonloppuista keskusteluanne.”

Hermione rentoutui hieman, sillä miehen olemus ilmaisi, ettei Ginny ollut puhunut keskuskustelun sisällöstä sen tarkemmin.

”Ole ystävällinen ja kerro Ginnylle, että se juttu, joka minua huoletti sujui hyvin. Minun pitäisi nyt jatkaa hommia.” Hän onnistui taivuttamaan huulensa ylös päin.

Harry katsoi häntä oudoksuen. ”Niin kai minunkin. Välitän viestisi. Sinä voisit tulla käymään meillä.”

Mies kuulosti varovaisen huolekkaalta ja oli haluton lähtemään. Hermione joutui nyökkäämään päällään ovea kohti ja laskemaan katseensa papereihinsa ennen kuin tämä meni.

Perjantaina Hermionella oli aamulla palaveri. Palattuaan sieltä hän löysi pöydältään lapun, jossa Percy pyysi häntä Viistokujan teehuoneeseen viideltä. Hän äsähti, rutisti viestin ja heitti sen roskakoriin.



-----------------



Puddifootin paikassa oli väljää ja rauhallista, vaikka ihmiset olivat juuri päässeet viikonloppuvapaille. Hermionella oli kuitenkin vaikeuksia paikallistaa Percyä ja hän ajatteli, että mies oli jänistänyt, kunnes tämä nousi viittoilemaan hänelle kulman taakse jäävästä pöydästä. Siellä oli jo valmiina kuuma teepannu ja kaksi kaunista posliinikuppia. Hermione meni istumaan ilme kovana.

”Olen pahoillani...”, Percy aloitti.

”Pahoillasi? Pahoillasi!? Sinä häivyit kuin rehellinen mies ainakin heti kun sattui jotakin epämukavaa. Kuvittelitko, että olin tullut vaatimaan sinulta jotain? Halusin vain selvittää asiat. Minä aion pitää lapsen, mikäli se sinua yhtään liikuttaa. Toivoin... luulin, että sinä haluaisit olla isä, mutta et näköjään”, Hermione sähisi hampaidensa välistä, sillä jos hän ei oli tehnyt niin hän olisi huutanut täyttä kurkkua.

Percy oli valahtanut kalpeaksi, mutta istui edelleen ryhdikkäästi.

”Voi Hermione, minä olen ollut maailman suurin pelkuri”, hän sanoi hiljaa. ”Säikähdin kauheasti ja ajattelin vain itseäni.”

 Hermione puristeli käsiään nyrkkiin pöydänkannella. ”Totisesti”, hän tiuskaisi.

Percy asetti omat kätensä syliinsä. Hermione näki niiden tärisevä hienoisesti.

”Tiedän, että on liikaa pyydetty, ettet keskeyttäisi minua, mutta en muuten usko saavani tätä koskaan sanotuksi.” Mies nielaisi kuuluvasti. ”Panikoin, koska olin ajatellut kertoa sinulle tunteistani ja kysyä voisimmeko pitää sitä tapaamista ensimmäisinä treffeinä, vaikka minussa ei ollut ollutkaan selkärankaa pyytää sinua ulos. Sitten sinä kerroit raskaudesta ja ainoa asia, jota pystyin ajattelemaan oli, että tuhonnut mahdollisuuteni suhteesi. Olin jo monta kuukautta miettynyt miten paljastaa ihastukseni ja sitä ennen vakuutellut itselleni, että se on ylipäänsä sallittua, koska sinulla on historiaa pikkuveljeni kanssa. Minun olisi silloin kurpitsajuhlailtana sanoa ei tai ainakin keskittyä siihen hiton loitsuun. Sinä varmaan vihaat minua.”

Hänen vuodatuksensa loppui seinään kuin hänen aivonsa olisivat tyhjentyneet sanoista. Hermione pohti hetken aikaa mitä sanoa. Hän otti toisen ruusukuvioisista kupeista ja kaatoi hitaasti itselleen teetä. Percy tuijotti käsiään, jotka olivat nyt liikkumattomat.

”Minä olen vihainen sinulle. Enkä ala miksikään uhriksi. Olen keittänyt tämän sopan ihan yhtä lailla kuin sinäkin”, Hermione totesi. ”Keskitytään nyt ihan lähitulevaisuuteen, jooko? Meidän pitää kertoa sinun perheellesi ja miettiä sitä, että asiasta varmaan puhutaan myös julkisesti. Lisäksi täytyy hoitaa käytännöllisiä asioita. Minulla ei ole vielä paljon tietoa, mitä velholaki sanoo huoltajuudesta, se on minulle tuntemattomampi lain osa-alue, mutta oletettavasti aika vanhoillinen. Ai, niin minun vanhempanikin tahtovat tavata sinut.”

Hän ei ottanut kantaa Percyn ilmaisemiin tunteisiin, koska pelkäsi menettävänsä siinä tapauksessa malttinsa.

Percy oli nostanut katseensa. ”Sinä olet pohtinut tätä paljon.”

”Minulla on neljä kokonaista päivää aikaa!” Hermione sanoi tuikeasti.

Percy nyökkäsi ja huokasi äärimmäisen syvään. ”Meillä on perhelounas ensi viikon lauantaina. Voisimme kertoa raskaudesta siellä. Jos siis se on sinusta hyvä idea. Merlin tietää, etteivät minun ideani ole toimineet tähän mennessä.”

Viimeisessä huomiossa oli itseironinen taustaväre ja Hermionen oli pakko hymyillä yhdessä mielensä huoneista, sillä Percyllä oli sittenkin huumorintajua.

”Minusta se on pätevä suunnitelma. Haluaisin myös, että tulet mukaan jästilääkärille, jolla kävin. Hänelle on selitettävä, miksi siirryn pois terveydenhuoltosysteemistä heti, kun kerromme vauvasta kaikille täällä.”

Percy sipaisi silmelle laskeutuneen etutukkansa pois. ”Miten se käy? Eihän hänelle voi mainita Pyhästä Mungosta.”

Hermionen oli pakko hörähtää. Jos hän oli jotain oppinut heidän projektityöskentelynsä aikana, niin sen, ettei mies näin tyhmä ollut. Oli yllättävän vapauttavaa ajatella, että kyse oli ehkä pohjimmiltaan kuitenkin vain ylihätääntymisestä.
”Ei tarvitsekaan. Kerrot vain, että olet saanut siirron Ranskaan ja meidän on muutettava ensi tilassa. Olen sanonut, että lapsen isä on poikaystäväni ja ettet päässyt mukaan ensimmäiselle kerralle, koska töissä on niin kiirettä. Uskon, ettei lääkäri ihmettele nopeaa lähtöämme.”

Percyn kasvoilla oli vakuuttunut ilme. ”Vau, olet tosiaan ajatellut kaikkea. Minä tulen, tietenkin. Ja Mungoon myös. Haluan olla mukana meidän lapsemme elämässä. Sydämeni pohjasta.”

Miehen silmät loistivat sellaista rehellisyyttä, että Hermionelta jäi yksi henkäys väliin.
 
”Se on... hienoa. Minun oli pakko kertoa Ginnylle raskaudesta. Hän kirjaimellisesti käveli sisään juuri, kun olin tehnyt testit. Mutta hän ei tiedä... tuota sinun osuudestasi asiaan.”

Percy oli juuri koukistamassa sormeaan tyhjän kupin korvan ympärille. Kesken jäänyt ele uhkui surumielisyyttä. ”Hän olisi syönyt minut, jos olisi tiennyt. Ja luulen, että Ron saattaa toivoa, että lounaalla olisi lopulta tarjolla Percy-piirakkaa.”

Hermione hymähti pienesti. ”Ron tottuu kyllä. Mutta toivon, etteivät Molly ja Arthur ole pahoillaan.”

Percy hipaisi hänen rystysiään hyvin nopeasti. ”Äiti ja isäkö? Hermione, he rakastavat sinua varmaan enemmän kuin minua. He ilostuvat.”

Hän veti nyt kupin eteensä ja kaatoi siihen teetä. Heidän välilleen laskeutui jälleen hiljaisuus, mutta se ei ollut enää raskas.

”Se lääkäri on keskiviikkona. Ja ehkä voisimme mennä vanhempieni luo torstaina”, Hermione sanoi jonkin ajan kuluttua.

Percy oli saanut kupillisensa juotua. ”Tehdään niin.”

Hän kuulosti vielä hieman aralta, mutta äänessä oli vakautta. He vaihtoivat muutaman sanan kellonajoista ja lähtivät sitten Puddifootin teehuoneesta.

Viikko hurahti siivillä. He lounastivat yhdessä päivittäin ja Percy tiedusteli ujosti erilaisia asioita. Yhtä ujosti hän käyttäytyi Grangereiden luona, joskin se oli tarpeetonta, sillä Linda ja Evan pitivät kovasti Weasleyistä ja suhtautuivat yllätysvauvaan varsin rauhallisesti. Nyt Hermione kiiruhti Percyn asunnolle, koska he olivat sopineet ilmiintyvänsä yhdessä Kotikoloon. Häntä oli alkanut jännittää. Kun Percy oli kysynyt äidiltään haittaisiko, jos hän kutsuisi Hermionen mukaan lounaalle, paluupostin mukana oli tullut myöntävä vastauksen lisäksi tieto, että myös Charlie olisi kotona käymässä. Koko katras olisi siis paikalla. Percy odotti häntä jo kaiketi yhtä hermostuneena.

”Mennään sitten.”

He saapuivat viimeisinä. Olohuone oli melkoisessa vilskeessä. Victoire ja Dominique olivat kirjaimellisesti valloittaneet Arthurin. He kiipeilivät tyytyväisesti myhäilevän isoisänsä sylissä. Charlie selitti laajoin käden liikkein jotain Billille, Georgelle, Angelinalle ja Harrylle, Ron ja Lavender kuiskuttelivat toisilleen sohvalla. Kului hetki, että koko joukko ehti huomata heidän tulleen.

”Hei, sehän on Percy”, Charlie huudahti keskeyttäen juttunsa. ”Ja Hermione. Voit maksaa minulle saman tien, Bill.”

Nimeltä mainittu irvisti. ”Jospa varmistettaisiin asia ensin.”

”Mikä asia?” kysyi keittiöstä Fleur vanavedessään ilmestynyt Ginny.

Hän loi arvioivan katseen punajuuren väriseksi muuttuneeseen Percyyn ja juoksi sitten halaamaan Hermionea.

”Voi Herm!”
 
Huone oli hiljennyt. Ginny jätti kätensä Hermionen lanteille.

”No”, hän lausui venytellen kohti Percyä. ”Haluaako byrokraattimme kertoa, mitä on mennyt tekemään?”

Harry ja Ronkin olivat valpastuneet ja Percy karautteli kurkkuaan. Hän yritti aloittaa, mutta ei saanut aikaan ääntäkään. Hermione oli auttamaisillaan, mutta mies rykäisi uudestaan ja suoristi selkänsä.

”Me saamme lapsen. Tuota... niin.”

Hän kuulosti yllättyneeltä, että oli saanut puristettua asian yhteen lauseeseen. Tyrmistys virtasi yli olohuoneen. Sitten Bill alkoi nauraa. Hän taputti Charlieta olalle.

”Tuota sinäkään et kyllä arvannut. Mutta maksan ilomielin, sillä Percy on selvästi uskaltanut pyytää Hermionea paljon enemmän kuin treffeille.”

Kaikki puhkesivat puhumaan. Percy astui Hermionen viereen ja siinä olivat kohta myös Ron ja Harry.

”Tiesitkö sinä tästä?” Harry kysyi tuohtuneesti Ginnyltä.

”Vain raskaudesta. Mutta ei ollut vaikeaa laskea yhteen yksi plus yksi, varsinkin, kun veljeni on kauttaaltaan noin ihastuttavan punainen”, nainen vastasi.

Harry tuli vaimonsa paikalle ja Ron Hermionen toiselle puolelle. He kietaisivat käsivartensa hänen olilleen.

”Ymmärrät kai, että vauvalla on jo kaksi kummisetää – on ollut alusta asti – ja me olemme tietysti myös Hermyn tukena”, Ron murisi Percylle hampaidensa välistä.

Hermione rutisti poikia itseään vasten. ”Kyllä hän sen tietää. Itse asiassa hän pelkäsi, että laitat hänestä pääruuan, Ron.”

”Saatan vielä tehdäkin”, Ron kirskutti.

Percy nyökkäsi hyvin vakavana. Molly touhotti heidän luokseen ja käski muita hajantumaan pöytään odottamaan, että ruokailu alkaisi. Hän halasi sekä poikaansa että Hermionea.
 
”Olisitte voineet kertoa heti kun saitte tietää”, hän sanoi lempeän huomauttavasti.

Hermionen silmiin tulvahti kyyneleitä.

”Ei se.... minä lähdin karkuun”, Percy kuiskasi pienesti.

”Mutta tulit takaisin, vai mitä?” Arthur totesi taputtaen häntä selkään.

He siirtyivät myös ruokailuhuoneen puolelle. Lounaan ykköspuheenaiheesta ei ollut kysymystäkään. Hermione tiedusteli Charlielta ja Billiltä, millaisen vedon he olivat lyöneet Percystä.

”No, se oli toissa perhelounaalla, kun Percy puhui sinusta lakkaamatta. Vaikka oletkin taitava noita, et sinäkään sentään jokaiseen ministeriön byrokratian käänteeseen voi liittyä. Joten arvelimme, että kyse saattaa olla jostain muusta. Veikkasimme kehtaako hän pyytää sinua treffeille lähi aikoina – tai koskaan”, Charlie selitti.

Victoire ja Dominique innostuivat valtavasti tulevasta serkustaan ja nimesivät hänet Poppyksi. Se huvitti kaikkia varsinkin, kun Dominique kysyttäessä ilmoitti, että poikaakin voisi ihan hyvin kutsua Poppyksi.

Tapaaminen venähti iltaan saakka. Seitsemän aikoihin Hermione livahti ulos, vaikka tunsikin olonsa kotoisammaksi kuin pitkiin aikoihin Weasley-lauman joukossa. Hän hengitti pimentynyttä iltailmaa ja kuunteli ikkunoista siilautuvia perheen ääniä. Muutaman minuutin kuluttua Percy sipsutti hänen luokseen ja jäi katselemaan syttyviä tähtiä.

”Pitäisitkö sinä Rosesta?” Hermione kysyi hiljaa.

Mies käänsi silmänsä häneen hämmentyneenä.

”Olen vähän ajatellut sitä nimeä. Ja pojalle Hugoa.”

Hermione kosketti Percyn sivulla roikkuvan käden sormia omillaan. Sormenpäät jäivät yhteen.

”Minä... se olisi kaunis nimi”, Percy sammalsi. ”Ehkä... jos se on tyttö... tuli mieleeni Molly.”

Hermione hymyili hänelle. ”Voimme antaa Mollyn toiseksi nimeksi.”

He kääntyivät jälleen katsomaan taivasta. Hermionesta tuntui luottavaiselta. Tulevaisuus ei näyttänyt yhtään pahalta. Ehkä hän ja Percy voisivat kehittää välilleen jotain oikeaa, kummallakin oli rinnassaan tuon taipaleen alku. Mies täppäsi häntä hienoisesti peukaloon.

”Toivottovasti sinusta ei tunnu, että seisot tässä väärän Weasleyn kanssa. En siis halua, että tuntuu”, tämä sanoi kaartuvalle pimeydelle.

Hermione hengitti syvään sisään ja ulos. Raikkaus kutitti kitalakea. ”Ei tunnu. En vain alunperin kuvitellut sinua siksi oikeaksi Weasleyksi. Mutta en minä lapsena tiennyt olevani noita ja koko taikuushomma on silti sujunut melko mallikkaasti.”

Percy hymähti ja katsoi häntä vedestävin silmin. ”Se riittää minulle. Sinusta tulee mahtava äiti.”

He vetäytyivät pian takaisin sisään ja Hermione jäi yöksi Kotikoloon muiden kanssa.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Aww, olipa tämä söpö. Oon iloinen että päädyin lukemaan tämän, koska tiedän että kirjoitat hyvin vaikka paritus on itselleni varsin kaukainen! Tosi kiva ficci! Jotenkin uskottavaa, ettei Percy uskalla puhua Hermionelle tai pyytää häntä ulos! Ja että muut Weasleyt ovat jo silleen "Percy on niin läpinäkyvä". :D Aww. Kiitos tästä 💚


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Kommiksesta hei, tämä tarttui silmiini jo eilen illalla, mutta en silloin jaksanut lukea loppuun asti elämän takia, joten tämä antoi syyn palata takaisin lukemaan. Mielenkiintoinen lähtökohta tässä tekstissä, kun Percy ja Hermione ovat projektijohtajia molemmat, tavallaan samalla tasolla. He voivat sopia toisilleen ihan hyvin, molemmat tiedonjanoisia ja rationaalisia ihmisiä. Percyn vastahakoisuus tanssia Hermionen kanssa hieman yllätti, kun hän myöhemmin sitten kuitenkin tunnusti, että oli odottanut tilaisuutta kertoa Hermionelle ihastuksestaan, mutta ehkä Percy vain on sellainen ihminen, joka ei ole kovin sinut tunneasioiden kanssa eikä tiedä mitä tehdä niiden kanssa, senhän takia tämä säntäsi pois paikalta Hermionen kerrottua raskaudestaan :D Vai iskikö ihastus vasta sänkypuuhiin edenneiden tapahtumien takia? Tosin Percy oli tainnut muulle perheelleen puhua Hermionesta jo hyvän aikaa, vaikkei itse Hermionelle uskaltanut :D Ginny on ihana ystävä ja Ron ja Harrykin suojelunhaluisia. (Naurahdin Percy-piirakalle :D)

Itseäni jotenkin yllätti, että olit antanut Hermionen vanhemmille nimet (heillä ei vissiin canonissa olekaan nimiä, vai?), olen yleensä aina tottunut siihen, että sanotaan vaan "Hermionen vanhemmat" tai "herra ja rouva Granger" :D Mutta ei siis huono asia, vaan tuli vaan yllätyksenä koska en lue alkutekstejä XD Oli vaan pakko mainita tää jälkeen kun palasin lukemaan alkutekstit tämän varattuani kommiksesta.

Kun tuo, miten Hermione ja Percy lopulta päätyivät sänkyyn jäi humalan takia unohduksiin, niin olisin kaivannut vähän enemmän romanttista toimintaa kaksikon välillä. Vaikka jonkinnäköistä kiinnostusta viljeltiin sanoin, niitä tekoja olisin kaivannut, koska nyt jäi hieman hämärän peittoon se, onko tässä lopulta kyse järkivanhemmuudesta vai romanttisesta suhteesta. Niitä kaksikon treffejä olisin sen takia jäänyt vielä odottamaan, mutta ehkä siitä saa vielä uuden tekstin aikaan ;) Mutta toisaalta kuten sanoin, molemmat näistä hahmoista ovat hyvin rationaalisia ihmisiä, joten tunneasioissa he ehkä ovat vähän kömpelöitä :D

Lopun kotikoloon yöksi jäämisestä huokui se, että Hermione pääsi osaksi Weasley-klaania, vaikka ei sen ensimmäisen mieleen tulleen ehdokkaan kanssa :D Ei sillä, etteikö hän olisi varmaan ennenkin jäänyt yöksi, mutta varmasti Hermione tuntee Weasley-vauvan myötä kuuluvansa enemmän joukkoon :)

Mukava lukukokemus kaikenkaikkiaan, musta on aina kiva lukea tekstejä, joissa Hermione paritetaan jollekulle muulle Weasleylle kun Ronille :D (Mun mielestä Ron on se väärä Weasley, heh)
-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Arte: Kiitos paljon ihanasta kommentista!  :-* Percy jännäsi kauheasti, mutta osaan kuvitella, että isotveljet ovat olleet ihan "selvää ihastumista havaittavissa"

Crys: Tsih, olen niin suomalainen, että tuntuu kummalliselta, ettei Hermionen vanhemmilla ole etunimiä, joten keksin ne itse :)
Tässä oli tarkoituksena, että romanttiset tunteet etenkin Hermyn puolelta ovat vielä alkutekijöissään, Percyllä hiukan pitemmällä. Siksi Hermione ainakin vaihtaa heti järkivanhemmuusvaihteelle. Mutta lopussa jätin tarkoituksella auki sitä mahdollisuutta, että heidän välilleen voi syntyä ihan rakastava parisuhdekin.
Tanssista kieltäytyminen oli kyllä ihan perus "entä  jos mun tunteet näkyy kaikille, eikä se toinen tykkääkään musta, ja sit se tanssi on tosi akward ja hävettää" -paniikkia, jota sitten peitellään ylenkatseellisella torjumisella ;D
Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Olipa mielenkiintoinen paritus. Se jo sai lukemaan, koska kun sitä alkaa miettiä, voisihan Hermionessa ja Percyssä olla ainesta toisilleen. Kumpikin on ainakin aina halunnut oppia uutta ja kehittyä eteenpäin. Tykkäsin myös kovasti tän toteutuksesta. Musta kirjoitat hirveen elävästi ja monipuolisesti, niin että tekstiä lukee todella mielellään. Sanavalinnat osui usein tosi nappiin. En nyt enää muista, missä kohdissa erityisesti tähän kiinnitin huomiota, un tämän oikeastaan jo eilen illalla luin, mutta joka tapauksessa nautin kovasti. :)

Oli jotenkin niin Percymäistä tuo tanssimisen ujostelu juhlissa. Hermionesta taas oli hauska lukea vähän sitä kapinallisempaa puolta, että katsopas vain, osaan minäkin juhlia -asennetta. :D Voin vain kuvitella, miten mielenkiintoista on ollut kohdata toisensa seuraavan kerran töissä tuon juhlaillan jälkeen. :D

Percy kyllä otti aika järkytyksellä vastaan tiedon tulevasta isyydestään, minkä ymmärtää ihan hyvin. Oli varmasti aika suuri shokki kuulla tuollaiset uutiset. Onneksi sieltä sitten tuli se kypsempikin reaktio kuin pelkkä paikalta pakeneminen. Hienoa myös, että Ron sekä muu Weasleyn perhe ja muut ottivat asian niin rauhallisesti ja hyvin. Eiköhän Percystä ja Hermionesta vielä hyvä pari ja vanhemmat tule. :D

Kiitos tästä. Oli oikein viihdyttävää iltalukemista. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Sielulintu: Hermionessa asuu pikkukapinallinen, tottakai. Kyllä hänestä ja Percystä hyvä vanhemmat tuli. Kiitos kovasti kehuista ja kommentista! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 599
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
Ficci taitaa mennä jo melodraamankin puolelle, mutta ei se mitään tätä oli hauska kirjoittaa :D
Tästä tulikin vähän mieleen kaikki saippuasarjat sun muut ;D Mut mitäpä semmoinen haittaa, tärkeintä on, että on kiva kirjoittaa! Ja niin oli lukeminenkin, koska kyllä mä ainakin tämän parissa viihdyin :)

Ennen lukemista mä ajattelin, että tässä olis jotain yksipuolista rakkautta hahmojen välillä, joten tää kyllä yllätti mut täysin kun päästiin ihan perheen perustamiseen asti ;D Onnelliset loput on kyllä mukavia. Hienoa, että Hermione ja Percy saivat välinsä selviteltyä niin pääsee heidänkin suhteensa etenemään. Muidenkin suhtautuminen pohjimmiltaan ihanan myönteistä.

Lainaus
”Ymmärrät kai, että vauvalla on jo kaksi kummisetää – on ollut alusta asti – ja me olemme tietysti myös Hermyn tukena”, Ron murisi Percylle hampaidensa välistä.
Ihana Ron ;D

Soma tuo loppu kun alkoivat jo pohtia nimiä (ja Hermione määrätietoisena mimminä suunnilleen jo päätti 😂 Ainakin Mollyn toiseksi nimeksi, ja tuttujahan nuo Hugo ja Rosekin...). Vaikka lapsi sai alkunsa yllätyksenä ja vahinkona, niin aikas nopeasti hänestäkin tuli odotettu :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
mimamu: Vanhoja tuttuja oli tosiaan mukana paljon. Velhojen piirit ovat pienet. Hauska kuulla, että lukijana jännitit mukana. Kiitos kommentistasi!

Larjus: Ha ha, Hermione tosiaan on miettinyt kaikkea, kuten Percykin ficin edetessä toteaa ;D Kiva, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 710
Selailin listaustasi Kommenttiarpajaisten myötä ja tämä paritus tuntui kutsuvalta! Pohdiskelin hieman ennen lukemista, että minkälainen tämä pari voisi yhdessä olla, ja mieleeni tuli heti molempien kova työmoraali ja korkeat tavoitteet elämässä. Siinä mielessä tuntuikin sopivalta, että tämä kaikki sai alkunsa työpaikalta, jossa molemmat olivat päässeet merkittävään asemaan! Tässä on myös mielenkiintoisesti tuotu esiin Hermionen vanha suhde Ronin kanssa – vaikka suhde oli päättynyt, se herätti Hermionessa silti "kirpaisua", kuten tekstissä ilmaistiin. Tämä voisi myös selittää sitä, miksi Hermionen tunteet Percyä kohtaan ovat alkutekijöissään!

Oli helppo kuvitella, että Hermione uskaltautui lopulta irrottelemaan juhlissa, vaikka juhliin osallistuminen ei itsessään herättänyt hänessä alkuun suurta intoa. Tykkäsin myös siitä, kuinka Hermione oli itse tietoinen siitä, kuinka hän oli takakireän ihmisen maineessa – ehkä hän itsekin joskus kipuilee sen kanssa, että haluaisi stressata vähemmän töistään ja rentoutua enemmän!

Koko tekstin lempparikohtani oli humalaisen Hermionen ja Percyn yhteentörmäys. Percyn fyysinen kosketus, pieni paheksunta ja tarve huolehtia toivat tilanteeseen sopivasti jännitettä. Toisaalta yö on varmasti ollut Percylle myös melko ristiriitainen ja vaatinut häneltä yhtä lailla irtiottoa kontrollista ja kurista.

Hermione ja Percy heitetään tässä suoraan ns. syvään päätyyn, kun yön seuraukset ovat mitä ne ovat, mutta kun ottaa huomioon kuinka suunnitelmallisia ja kurinalaisia henkilöitä molemmat ovat, tällainen yllättävä käänne pakottaa heitä ehkä elämään vähän enemmän myös hetkessä.  ;D

Minusta tämä oli oikein mainio teksti tällä parituksella, eikä Percy ollut tämän perusteella lainkaan "väärä Weasley" Hermionelle! Kiitos tästä tekstistä!

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Unohtumaton: Aika äkkiä Hermione kuitenkin lähti suunnittelemaan, kuinka pärjäisi lapsen kanssa, vaikka sitten yksin, suunnitelmallisuutta siinäkin. Percyllähän oli jo tunteita Hemionea kohtaan, ties vaikka olisi ajatellut yhteisen yön olevan pienoinen lottovoitto. Kiva, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)