Kirjoittaja Aihe: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!  (Luettu 4121 kertaa)

Potterhead_Hermione

  • Vieras
~Ficcini: Meredith, Taivaan tähti. Viimeiset Kyyneleet. Viimeiset Jäähyväiset. Unohdettu onnellisuus. Onnellinen. Enkelien kauneus. Ruusun kuihtunut terälehti.~

                                                                   Ikäraja: S
                                                                   Paritus: Lily/Severus
                                                                   Tyylilaji: Angst
                                                                   Tiivistelmä: Lily tekee kuolemaa
                                                                   A/N: Toivon palautetta ja nyt itsekkin ajattelin osallistua 12 virkettä haasteeseen!

                                                                   Ruusun kuihtunut terälehti

Olin istunut vuoteesi ääreen. Olin epävarma, en tiennyt, mitä tehdä. Oli iltapäivä ja minua väsytti. Katsoin avarasta ikkunasta sinertävää taivasta ja minulle tuli ikävä kesää. Sinä hymyilit silloin kauniisti, mutta nyt olit kuihtunut melkein pois. Tuijotin sinun punaisia hiuksiasi ja muistin, kuinka vihreät silmäsi olivat joskus säihkyneet.

Yläkerrasta kuului pieni kolahdus, jota säikähdin. Kädessäni oleva kahvi oli pudota käsistäni. Halusin sinun etsiytyvän luokseni, mutta oli jo liian myöhäistä. Sinusta oli tullut ruusun kuihtunut terälehti. Ja sitä ruusua söi toukka sisältäpäin. Se tappoi sinua.
Himo kahviin sai minut ottamaan sitä lisää, mutta nukahdin tuoliin pian. Heräsin aamun sarastukseen. Oli syksy ja lehdet putoilivat hiljaa maahan ja rusko oli vallannut kesän värit. Sydämestäni irtautui säpäle sitä mukaan, mitä tahtia teit kuolemaa.
Hauta kutsuisi sinua pian ja minä särkyisin. Ikävä tuli mieleeni, kun ajattelin sinua. Hieroin naarmua kädessäni, joka oli tullut vahingossa sinun kynnestäsi. Olin kysynyt silloin, haluaisitko joskus kiivetä avaruuden tähtiin. Olit pitänyt minua typeränä ja suuttunut minulle. Olin katsonut sinun tulisiin, vihreisiin silmiin.

Katselin huoneesi ovenkahvassa olevaa kaiverrusta. Siinä oli kukkaköynnös, joka toi mieleen kaikki hetket kanssasi. Kuinka olit vetänyt minua mukaasi tähän huoneeseen ja suudellut minua ja nauranut. Olimme puhuneet tulevaisuudesta ja mikäli minä halusin sitä, niin naimisiin menosta myös. Olimme syöneet keittiöstä pihistämiäsi simpukoita ja jutelleet ja nauraneet.

Katseeni siirtyi puhtaan valkoiseen lakanaan. Muistoihini kohosi häive sinusta ja en muistanut sitä kunnolla. Yritin pitää siitä kiinni absoluuttisen kovaa, mutta muisto katkesi helposti. Huokaisin turhautuneesti ja sipaisin mustan hiuskiekuran kasvoiltani. Sinä olit hiljaa ja nukuit. Huoneesi oli melkein valkoinen, mutta seinät olivat tummanruskeat. Yhtäkkiä, ulkona alkoi sataa rankasti.


Sitten, hauras elämän lanka katkesi. Sinä kuolit ja minä murruin. Hautajaiset järjestettiin ja minä otin polttotuhkasi. Seison lautturilla ja kaadoin tuhkasi veteen. Veden kierre vei sinut ikuisesti pois minun luoltani. Polvistuin ja jäin siihen itkemään.



Sanalista:
1. epävarma
2. iltapäivä
3. sinertävä
4. kolahdus
5. kahvi
6. etsiytyä
7. ruusu
8. toukka
9. himo
10. sarastus
11. säpäle
12. hauta
13. ikävä
14. naarmu
15. kiivetä
16. silmä
17. kaiverrus
18. mikäli
19. simpukka
20. lakana
21. häive
22. absoluuttinen
23. lanka
24. lautturi
25. kierre


                                                             
« Viimeksi muokattu: 16.08.2017 20:25:09 kirjoittanut Potterhead_Hermione »

hermy17

  • Vieras
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #1 : 14.08.2017 21:12:27 »
Olen taas kerran aivan sanaton
Todella ihana
 :D

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #2 : 15.08.2017 16:32:49 »
Olen taas kerran aivan sanaton
Todella ihana
 :D

Kiitos

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #3 : 15.08.2017 19:19:39 »
Tää oli poeettisesti vahva, kuten kuolemasta kertovalle fikille on ennen muuta suotavaa. Yhtään vähemmän en soisi dramatiikkaa olevankaan. Lyhyet ja ytimekkäät virkeet nimenomaan sopivat tähän.

Lainaus
Ja sitä ruusua söi toukka sisältäpäin. Se tappoi sinua.
Hyvin sanottu. Välimerkki juuri oikeassa kohtaa. Tulee oikeanlainen raskaus ilmaisuus, kuolemahan on luonnollisesti kuolemanvakava asia  ;D

Mitä sitten tulee itse haasteen täytäntöönpanoon, niin yhden sanan tulisi esiintyä yhdessä virkkeessä, siis ison kirjaimen ja pisteen välissä. Koko tekstissä sai käyttää yhtä jokerivirkettä, johon ei tule sanaa. Ei tällä sikäli ole väliä, teksti on itsessään kuitenkin todella hyvä ja sanatkin ovat oikeassa järjestyksessä. Ajattelin vaan, että sanon tässä, mikäli et vain hoksannut sääntöjä oikein. Ei näitä kukaan vahtimalla vahdi, kukaan sano, että mitään sääntöjä tarvitsee noudattaa ;D

Muuten pidin tästä, tämän haasteen tekstit ovat aina mielenkiintoisia, ja muutenkin Severus/Lily on yksi niitä parituksia jotka khyl inspaa lukea  ;)

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #4 : 16.08.2017 08:00:23 »
Tää oli poeettisesti vahva, kuten kuolemasta kertovalle fikille on ennen muuta suotavaa. Yhtään vähemmän en soisi dramatiikkaa olevankaan. Lyhyet ja ytimekkäät virkeet nimenomaan sopivat tähän.

Lainaus
Ja sitä ruusua söi toukka sisältäpäin. Se tappoi sinua.
Hyvin sanottu. Välimerkki juuri oikeassa kohtaa. Tulee oikeanlainen raskaus ilmaisuus, kuolemahan on luonnollisesti kuolemanvakava asia  ;D

Mitä sitten tulee itse haasteen täytäntöönpanoon, niin yhden sanan tulisi esiintyä yhdessä virkkeessä, siis ison kirjaimen ja pisteen välissä. Koko tekstissä sai käyttää yhtä jokerivirkettä, johon ei tule sanaa. Ei tällä sikäli ole väliä, teksti on itsessään kuitenkin todella hyvä ja sanatkin ovat oikeassa järjestyksessä. Ajattelin vaan, että sanon tässä, mikäli et vain hoksannut sääntöjä oikein. Ei näitä kukaan vahtimalla vahdi, kukaan sano, että mitään sääntöjä tarvitsee noudattaa ;D

Muuten pidin tästä, tämän haasteen tekstit ovat aina mielenkiintoisia, ja muutenkin Severus/Lily on yksi niitä parituksia jotka khyl inspaa lukea  ;)

jjb

Oh joo. Kiitos tästä rakentavasta kommentista, tää oli aika vaikeeta kirjottaa.

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #5 : 16.08.2017 09:27:01 »
Kuten jjb edellä, minunkin mielestäni tämän haasteen tekstit ovat aina hyvin mielenkiintoisia, joten tulin katsomaan, mitä täältä löytyykään! Lisäksi mikä oiva tilaisuus tutustua uuden kirjoittajan teksteihin :)

Tämä teksti oli tosi koskettava! Pidin kuvailusta ja siitä, miten olit verrannut Lilya ruusuun - nimikin jo viittaa kukkaan ja ruusu sopi tähän hyvin, kun se oli noissa haasteessa vaadittavissa sanoissa. Muutenkin tässä oli paljon oivaltavaa sanailua ja kielenkäyttöä.

Lainaus
Muistoihini kohosi häive sinusta ja en muistanut sitä kunnolla. Yritin pitää muistosta kiinni absoluuttisen kovaa, mutta muisto katkesi helposti.
Tässä kohtaa oli mainittu muistot ja muistaminen tosi moneen kertaan. Kannattaa tällaisissa kohdissa miettiä, olisiko joku muu sana myös sopiva kuvaamaan sitä haluamaasi kohdetta - sitten ei tule liikaa toistoa, joka voi olla vähän puuduttavaa (eikä se ole myöskään vaihtelevaa).

Lainaus
Yhtäkkiä, ulkona alkoi satamaan rankasti.
Halusin myös tästä huomauttaa, koska tämä pisti silmään niin pahasti. Alkaa-verbin kanssa käytetään sanan perusmuotoa tuon "-maan"-muodon sijaan, eli tässä pitäisi olla "alkoi sataa". Olen itse vähän semmoinen pilkunviilaaja tällaisissa asioissa, ja nämä pistävät helposti silmään omassakin tekstissä, joten ajattelin laittaa tämän ihan siltä varalta että haluat tuon korjata tekstiisi :)
// Hetkinen, piti vielä tarkistaa tämä, kun muistelin, että tästä oli jokin aika sitten jotain juttua. Eli nykyään myös tuo satamaan-muoto on ihan ok alkaa-verbin kanssa, mikäli sitä haluaa käyttää. Omasta mielestäni kuitenkin tuo perusmuoto kuulostaa paremmalta, mutta tämä lienee ihan preferensseistä kiinni :D

Omien tekstien läpi lukeminen on hyvä keino huomata näitä - tiedän että se on vaikeaa koska joskus en jaksanut lukea omia tekstejäni läpi, mutta lopulta opettelin siihen ihan siksi, että siitäkin voi oppia kirjoittajana :D Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla, jos et vielä ole kokeillut!

Pidin kuitenkin tekstistä ja tämä oli hieno kuvaus kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja suhteesta, siitä kuinka toinen kuihtuu ja kuolee pois ja toinen jää elämään vaikkei ehkä koekaan että olisi enää mitään elämisen arvoista. Kiitos, tämä oli mukava välipala luettavaksi!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Ruusun kuihtunut terälehti/S/Severus/Lily/12+ haaste!
« Vastaus #6 : 16.08.2017 20:23:41 »
Kuten jjb edellä, minunkin mielestäni tämän haasteen tekstit ovat aina hyvin mielenkiintoisia, joten tulin katsomaan, mitä täältä löytyykään! Lisäksi mikä oiva tilaisuus tutustua uuden kirjoittajan teksteihin :)

Tämä teksti oli tosi koskettava! Pidin kuvailusta ja siitä, miten olit verrannut Lilya ruusuun - nimikin jo viittaa kukkaan ja ruusu sopi tähän hyvin, kun se oli noissa haasteessa vaadittavissa sanoissa. Muutenkin tässä oli paljon oivaltavaa sanailua ja kielenkäyttöä.

Lainaus
Muistoihini kohosi häive sinusta ja en muistanut sitä kunnolla. Yritin pitää muistosta kiinni absoluuttisen kovaa, mutta muisto katkesi helposti.
Tässä kohtaa oli mainittu muistot ja muistaminen tosi moneen kertaan. Kannattaa tällaisissa kohdissa miettiä, olisiko joku muu sana myös sopiva kuvaamaan sitä haluamaasi kohdetta - sitten ei tule liikaa toistoa, joka voi olla vähän puuduttavaa (eikä se ole myöskään vaihtelevaa).

Lainaus
Yhtäkkiä, ulkona alkoi satamaan rankasti.
Halusin myös tästä huomauttaa, koska tämä pisti silmään niin pahasti. Alkaa-verbin kanssa käytetään sanan perusmuotoa tuon "-maan"-muodon sijaan, eli tässä pitäisi olla "alkoi sataa". Olen itse vähän semmoinen pilkunviilaaja tällaisissa asioissa, ja nämä pistävät helposti silmään omassakin tekstissä, joten ajattelin laittaa tämän ihan siltä varalta että haluat tuon korjata tekstiisi :)
// Hetkinen, piti vielä tarkistaa tämä, kun muistelin, että tästä oli jokin aika sitten jotain juttua. Eli nykyään myös tuo satamaan-muoto on ihan ok alkaa-verbin kanssa, mikäli sitä haluaa käyttää. Omasta mielestäni kuitenkin tuo perusmuoto kuulostaa paremmalta, mutta tämä lienee ihan preferensseistä kiinni :D

Omien tekstien läpi lukeminen on hyvä keino huomata näitä - tiedän että se on vaikeaa koska joskus en jaksanut lukea omia tekstejäni läpi, mutta lopulta opettelin siihen ihan siksi, että siitäkin voi oppia kirjoittajana :D Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla, jos et vielä ole kokeillut!

Pidin kuitenkin tekstistä ja tämä oli hieno kuvaus kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja suhteesta, siitä kuinka toinen kuihtuu ja kuolee pois ja toinen jää elämään vaikkei ehkä koekaan että olisi enää mitään elämisen arvoista. Kiitos, tämä oli mukava välipala luettavaksi!


Oh kiitos tästä niin rakentavasta kommentistasi! *kipittää korjaamaan*