Kirjoittaja Aihe: To see me you must be as crazy as I am | K-11 | 6/x  (Luettu 2027 kertaa)

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Kirjoittaja Lyra
Ikäraja K-11
Varoitukset -

A/N PALJON ONNEA LILLA <3

To see me you must be as crazy as I am

1.
Noémie on erilainen kuin muut. Halutessaan tyttö voi kadota maailman tarkkaavaisen katseen alta; piiloutua uteliailta silmiltä, jotka eivät muuta tee kuin tuijottavat. On niin helppoa kadota ihmisten joukkoon, monen ihmisen sekaan, paikasta, jossa kukaan ei näe muuta kuin itsensä.

Hän voi kävellä kenen tahansa silmien edestä tulematta nähdyksi. Ehkä juuri se on tehnyt hänestä niin näkyvän.

Silloin kun Noémie on näkyvissä, häntä ei voi olla huomaamatta. Jo tytön olemus kirkuu: Täällä minä olen. Katso minua. Mutta eihän ole siellä, kun käännät katseesi. Kun katsot viimein, Noémie on jo kadonnut varjojen joukkoon. Hän pujahtaa ulottumattomiin nopeammin kuin pöly tuulen mukana taivaisiin.

2.
Jos näet Kayn, Kay on jo nähnyt sinut. Ja jos Kay on nähnyt sinut, on paras kiirehtiä turvaan. Kay on se, jota tulee varoa. Väärä katse ja on mennyttä. Väärä sana ja toivoo, ettei olisi noussut ylös sinä päivänä. Kay on se paha poika, josta äidit varoittavat tyttäriään.

Pysy kaukana Kaystä. Älä astu lähemmäs. Ja silti Kayn ympärillä on koko ajan lauma tyttöjä, jotka yrittävät kerjätä huomiota edes vähän. Eivätkä tytöt ymmärrä, että Kay ei ole kiinnostunut. Kayn mietteet ovat muualla.

Noémie ei sitä näe kadotessaan väkijoukkoon, mutta häntä seuraa silmäpari. Katse seuraa häntä vielä senkin jälkeen, kun ei näe.

3.
Kay pysäyttää Noémien käytävällä. Tytön kulmat kohoavat aavistuksen, mutta hän antaa Kayn kiskoa hänet perässään tyhjään luokkahuoneeseen. Hän ei ole huomaavinaankaan murhanhimoisia katseita, joita liian pieniin vaatteisiin keskellä talvea pukeutuneet tytöt häneen luovat.

Kay sulkee oven heidän takanaan. Noémie näyttää pieneltä hänen rinnallaan. Tytön punainen nahkatakki tuntuu kutistuneen.

Kun muut eivät näe, on helppo näyttää tunteesa. Ehkä juuri siksi Noémie on niiden piilottamisessa surkea. Kaikki koulun tytöt ovat koukussa Kayhyn. Miksei sitten Noémiekin? Tyttö on melkein varma, että Kay ei voi tietää. Ja niin kauan kuin Kay ei tiedä, ei Kayta tarvitse kohdella siististi.

"Mitä helvettiä sinä haluat?" Noémie kysyy.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2017 20:13:31 kirjoittanut Lyra »

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: To see me you must be as crazy as I am | K-11 | 3/x
« Vastaus #1 : 07.02.2017 09:25:38 »
Voihan herranlettas sentään. Avasin tämän ihan vain, koska 'hei, uusi viesti, käydäänpäs katsomassa', ja sitten ekana silmille pomppaa PALJON ONNEA LILLA ja wää, mitä!!??!?! :D En siis todellakaan odottanut mitään tällaista, mutta hei, yllätyslahjat on ehkä niitä parhaita! :D Nimi kuulostaa kyllä jännältä, vaikka tavallisesti pidänkin sitä hieman hassuna, että tekstin nimi on eri kielellä kuin itse teksti.

Ohooo, jännää, Kayn nimi oli aluksi ihan selkeästi tytön nimi, ja sitten hän olikin paha poika! :::DD No, nytpäs taas myrkyn lykkäsit, kun jätit noin avoimeen kohtaan. Tässä ihan selvästi avattiin ovi ihan täysin uuteen maailmaan, ja just kun oli saanut varpaansa sinne toiselle puolelle, se sama ovi lätkäistiinkin kiinni. ::D Nyt sattuu varpaisiin. Etenkin, kun ottaa huomioon tuon nimen, mikä nostaa ilmoille ajatuksen, että Kay ja Noémie ovat molemmat hulluja jollain tasolla, mikä taas nostaa odotusasteen hiukkasen korkeammalle, koska en ole aikaisemmin (ainakaan muistaakseni) lukenut hulluista hahmoista mitään. :D

Muutenkin tämä oli jännä, että pistit nämä kaksi samaan syssyyn, kun Noémie (sissus, kun on vaikea nimi, pitää aina tarkistaa, että se menee oikein noin viisi kertaa :D) ja Kay ovat just täysin päinvastaiset, kun toinen osaa olla näkymätön niin sanotusti ja toinen taas näkee kaikki.

Hum hum, vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, ja nyt mä mielelläni haluaisin lisää, että saisin varpaani pois sieltä oven välistä. :D Kiitoksia siis oikein paljon tästä lahjasta, koukutit mut taas vaihteeksi! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: To see me you must be as crazy as I am | K-11 | 3/x
« Vastaus #2 : 09.02.2017 22:17:08 »
Mä oikeastaan tykkäsin tästä tosi paljon! Hienoa kuvailua ja pidän muutenkin kaikesta näkemiseen liittyvästä ja tässä on just kaks hahmoo, joista toista ei nähdä ja toinen huomataan sitten vähän liikaakin. Pidin erityisesti siitä Noémie on näkymätön, mutta samalla just näkyvä, "Hän voi kävellä kenen tahansa silmien edestä tulematta nähdyksi. Ehkä juuri se on tehnyt hänestä niin näkyvän." Just niin minä, jota ei muisteta, mut sit muistetaankin!

Arvaappa mitä! Mä osaan vastata, "Mä ainakin haluan lisää!", hehe.

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: To see me you must be as crazy as I am | K-11 | 6/x
« Vastaus #3 : 08.08.2017 19:26:16 »
Suuret kiitokset kommenteista Lilla ja Kineza7. Tässä meni hetki, mutta pieni pala jatkoa


4.
“Sinun kannattaisi tukkia suusi ja muistaa kenelle puhut”, Kay sanoo ja katsoo harmailla silmillään suoraan Noémieen. Kevyt puna nousee tytön kasvoille, mutta tyttö pudistaa päätään saadakseen sen katoamaan.
“Sinun kannattaisi lopettaa pienempiesi kiusaaminen”, Noémie tokaisee. “Voi käydä vielä
huonosti.”

Kay nauraa. Hänen suupielensä kääntyvät hymyyn. Kayn tummat hiukset on pörrössä ja hän näyttää siltä, että ei ole uhrannut ulkonäölleen ajatustakaan.

Silti Noémie voi varmuudella sanoa, että Kay näyttää paremmalta kuin kukaan muu.

“Älä naura." Noémien käsky tulee vakavana, mutta sitä ei kuunnella. Kay nojautuu lähemmäs tyttöä, eikä Noémie kykene astumaan taaksepäin.
"Miksi en nauraisi?" Kay kysyy, eikä Noémie osaa vastata.

5.
He seisovat kasvot vastakkain pitkän aikaa. Kumpikaan ei uskalla liikkua. Noémie pitää katseensa Kayn silmissä. Tyttö on valmiina liikkumaan pienimmästäkin uhkaavasta liikkeestä.

Kay on ensimmäinen joka vetäytyy. Poika nousee takaisin täyteen pituuteensa ja oikaisee selkänsä. Noémie jää seisomaan paikalleen edelleen suhteellisen hämmästyneenä. Yhtäkkiä Noémie ei tunnekaan enää oloaan mukavaksi näkyvänä. Hän haluaa kadota pois Kayn katseen alta. Mennä pois. Mennä jonnekin, mistä kukaan ei häntä näe.

"Haluatko lähteä?" Kay kysyy. Noémie nyökkää hitaasti. Kayn silmiin ilmestyy pilkahdus.
"Lähde sitten", Kay sanoo. Noémie kallistaa päätään. Oliko tässä todella kaikki?

Ovella Kay pysäyttää hänet.
"Unohdin mainita, että minä tiedän sinun suuren salaisuutesi."

6.
Noémie jähmettyy hetkeksi käsi ovenkahvalla, mutta tajuaa sitten, että se kertoo enemmän kuin sanallinen vastaus. Niin hän painaa kahvan alas kääntämättä selkäänsä. Kun ovi on auki, tyttö vilkaisee nopeasti taakseen ja näkee Kayn seisomassa edelleen samalla paikalla tuijottaen häntä.
“Minulla ei ole salaisuuksia”, Noémie sanoo ja onnistuu juuri ja juuri pitämään äänensä tasaisena.

“Sittenhän ei haittaa, jos kerron sen muillekin?” Kayn ääni on pilkallinen ja epätoivo valuu Noémien läpi. Hitaasti tyttö kääntyy ympäri ja kohtaa Kayn odottavan katseen.
"Mitä sinä tiedät?" Enää Noémie ei voi vaatia. Hän on nyt täysin Kayn oikkujen armoilla.
"Senhän sinä haluaisit tietää", Kay sanoo lähtiessään.


Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: To see me you must be as crazy as I am | K-11 | 3/x
« Vastaus #4 : 09.08.2017 14:34:48 »
Oiiii! Kuulostaa oikein hyvältä. Jotenkin muistin lukeneeni tämän ja tää on jäänyt mun mieleen tosi paljon ja varsinkin tää näkymättömyys ja näkyvä- vastakohta.
Mahtavaa hahmodynamiikkaa, mikä näkyy ihan vuoropuhelussa. Oikein kihisin lukiessani, kiitos tästä.

Jatkoa odottelen. (Muistin, että olinkin lukenut jonkun tekstisi ja kommentoinut, haha) Luojan kiitos, mun kommentti ei ollut mikään nolo.