Kirjoittaja Aihe: Raapale raapaleelta, lyhyitä tekstejä, S  (Luettu 2344 kertaa)

shir

  • ***
  • Viestejä: 21
Raapale raapaleelta, lyhyitä tekstejä, S
« : 27.04.2008 16:41:49 »
Title: Tiedäthän, ei kesäisin
Author: shir
Rating: S flawless lisäsi otsikkoon

Istuimme keskustassa auringon lämmittämällä penkillä. Samanlaisilla penkeillä ympärillämme istui muitakin, tämä kaupunki oli elossa taas kaamosajan jälkeen. Uhkarohkeat t-paidoissa, vähän viisaammat takki harteilla. Olimme kai maailman onnellisimpia silloin. Tiedäthän, eivät kyyneleet tule silloin kun paistaa. Eivät kyyneleet tule, kun sataa. Kyyneleet tulevat silloin, kun ei tapahdu mitään. Ei yhtään helvetin mitään. Ja silloin niitä tulee, siinä hetkessä, kun kaikki on paikoillaan. Ehkä pisaroita ennen oli suurin myrsky ikinä, tai ehkä tiedoissa oli pahin elämänvaihe koskaan. Mutta kyyneleet tulevat siinä tyhjässä tilassa, minun kyyneleeni tulevat silloin. Liityn hetkeksi afrikkalaiseen heimoon, joka elää hetkessä, niissä hetkissä ei näy toivoa. Ja kun ei näe toivoa, kuolee. Siksi vangitut hetkessä eläjät kuolevat. Eivät he osaa odottaa ulospääsyä, eivät he ajattele tulevaisuutta, he kuolevat. Koska en ole aito afrikkalainen, enkä aito hetkessä eläjä, vaan hetkittäin hetkeen jäävä, minä en kuole, minä itken.

- - - - -

Title: Ottaja
Author: shir
Rating: S

Sillan takaa aukesi aava meri. Sankka sumu kietoi minut kovakouraiseen syleilyynsä ja tunsin itseni lähtevän leijailemaan. Valkoharmaita pilviä maanpäällä ja minä seisoin niiden keskellä. En nähnyt autoja, jotka ajoivat liian kovaa ohitseni. En kuullut ääniä, joita polkupyöristä lähti niiden ohittaessa minut. Katsoin merelle, jäidenlähdön aika on lähellä. Sumu näytti olevan paikallaan, aivan rauhassa ja kolkkona, mutta minä tunsin sen liikehtivän hermostuneena. Se tahtoi liikuttaa minua kohti heikkoja jäitä. Tunsin sen jäiset pistot kyljissäni, varpaissani, sormenpäissäni. Kuulin sen hiljaisen ulinan korvissani.

   Se tahtoo minut merelle.

   Tunsin katoavani vähitellen. Katsoessani eteenpäin en nähnyt mitään. Yrittäessäni pyöriä eri suuntiin, näin vain valkoista, sakeaa ja läpipääsemätöntä sumua.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2011 12:30:06 kirjoittanut flawless »
I know I question things too quickly, but I've never questioned if I've loved.