Kirjoittaja Aihe: Liikenneraivo, S  (Luettu 3135 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 063
Liikenneraivo, S
« : 22.06.2014 13:53:29 »
Nimi: Liikenneraivo
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: Kevyt huumori
Sanoja: 300
Haasteet: Spurttiraapale III ja Vuosi raapalehtien IV

A/N: Pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Itsekin ajokortin haltijana voin hieman samaistua tarinaan joiltakin osin (varmasti kaikki kuskit voivat), mutta tahallista värittämistä ja liioittelua on myös tehty :D

Liikenneraivo

”No joko taas?! Katso nyt tuota idioottia – miksei se käytä vilkkua – liikenteen vaarantamista tuollainen tunaroiminen – hei, hei! Minä ajan täällä, ääliöt. Se on minun vuoro nyt! Vihreä nuolivalo. Minun ei kuulu väistää ketään vaan te väistätte minua, perkele!”

Marjatta tunsi olonsa parantuvan, kun kielenpäältä vapautui ärränpää. Hän tyyntyi hetkeksi, vaihtoi vaihteen kakkoselle ja kaarsi kadehdittavan – niin hän ainakin itse ajatteli – sulavasti oikealle. Autossa ei ollut hänen lisäkseen ketään, mutta sillä ei ollut merkitystä. Seuraa tai ei, hänellä riitti aina kommentoitavaa kanssaihmisten liikennekäyttäytymisestä. Marjatta keskusteli siis itsensä kanssa ja vallan tyydyttävää se olikin! Hän oli aina samaa mieltä, nyökytteli kipakoille sanoille ja hymyili itsetyytyväisesti keksiessään jonkin omaperäisen haukkumanimen kuvaamaan vasemmalla kaistalla lyllertävää taikinanaamaa. Marjatta pysyi kahden risteyksen ajan hiljaa tarkkaillen liikennettä, mutta pian hänen monologinsa jatkui.

”Mikä siinä on, kun pitää keskustassa vetää mittari sinne yli viidenkympin?” Marjatta puhisi tuohtuneena, kun seuraava rallisankari viuhahti hänen ohitseen päin punaisia. Hän itse pysähtyi maltillisesti punaisiin valoihin. ”Kenen ego on niin hajalla, että se pitää kunnostaa auton ratissa, hmm? Miehet!”

Marjatta nyökäytti toteamukselle ponnekkaasti päätään. Asfalttitiet olivat aina olleet jokin älytön miehuuskoe vastakkaisen sukupuolen edustajille. Maantiellä he posottivat mittari sadassakahdessakymmenessä, vaikka rajoitus oli kahdeksankymppiä eikä poliisi saanut heitä ikinä kiinni, kun liikennekameroihin miehetkin osasivat hiljentää. Marjatta tuhahti niin, että sylkipisaroita lensi tuulilasiin, mutta nainen ei tuntunut huomaavan, että hänenkin tunteensa alkoivat kuumentua tavallisen ärtymyksen ohitse. Kun valo vaihtui, Marjatan kaasujalka oli jo aika herkkänä.

Kun poliisi sitten ilmestyi Marjatan taakse ja väläytti valoja, häkeltynyt nainen ajoi tien sivuun miettien, minkä kumman rikkeen hän – mallikelpoinen kuski – oli tehnyt? Avoimeen ikkunaan ilmestyivät nuoren miespoliisin kasvot. Marjatta paheksui hiljaa. Mitä tuommoinen pojankloppi muka poliisin hommista tiesi?

”Tietääkö rouva, miksi pysäytimme?” poliisi tiedusteli. Marjatta pudisti arvokkaasti päätään.

”Tässä on virheellinen ryhmittyminen, törkeä ylinopeus ja päin punaisia ajaminen. Minä en voi muuta kuin antaa sakot. Ajokortti ja rekisteriote, kiitos!”
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 13:36:48 kirjoittanut Sokerisiipi »

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Liikenneraivo, K-7
« Vastaus #1 : 22.06.2014 19:49:55 »
Ahahahahaaa hajosin ihan täysin xD Luin tän ja ensimmäinen ajatus oli "äiti", vaikkakaan äiti ei oo ehkä ihan noin kiltti, kuin Marjatta :'D Ja iskä kiroaa ja huutaa vaikka se istuis takapenkillä, et ei siinä mitään :p

Tää oli kyllä ihan mainio, niin sanotusti sellanen illanpiristäjä, sai hymyn huulille (: Tämmönen pirtsakka ja semmonen. Kirjoitusvirheitä en huomannut enkä kyllä etsinytkään ja se tietysti paransi lukukokemusta!

Mun rakentava karkasi johonki, mutta tarkoituksena siis oli ilmoittaa, et oon lukenu ja tykkäsin!
-A

© Raitakarkki

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 063
Vs: Liikenneraivo, K-7
« Vastaus #2 : 23.06.2014 12:22:23 »
Ales: Joo, olen joutunut kuulemaan samantyyppisiä kommentteja myös omilta vanhemmiltani :D Olisi kai tästä vielä ronskimman voinut tehdä, mutta minusta tämä toimii hyvin myös matalan ikärajan puitteissa. Kiva kuulla, että pidit ja kiitos kommentista :3

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Liikenneraivo, S
« Vastaus #3 : 21.02.2016 20:23:10 »
Hah, aivan ihana ja virkistävän erilainen pikku tarinanpätkä! Välillä kannattaa sukeltaa vähän tänne syvemmälle Finin osastojen uumeniin, saattaa vaikka löytää helmiä. Loppuihan tämä aika odotettavasti siihen, että nokankoputtaja tunaroi itse, mut niinhän se usein juuri on!
Itte oon kyllä oikeen harvinaisen viilipytty kuljettaja, en muista koskaan hermostuneeni liikenteessä. Vielä. Pelkääjänpaikalla istuvat tyypit ovat yleensä paljon rasittavampia kuin ne toiset autoilijat. - Ihan sama kuka siinä istuu, se luulee ajavansa paremmin kuin kuski, oli se sitten ajokortillinen eli ei.
Mut siis juu, olihan tämä virkistävä ja varmasti tosi monelle myös samaistuttava. Nostetaanpa tämä täältä Sanan säilän syövereistä vähäksi aikaa taas näkösälle. : )

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 063
Vs: Liikenneraivo, S
« Vastaus #4 : 21.02.2016 21:19:05 »
Räntsäke: En ihan osannut odottaa tämänkin näkevän taas päivänvalon! Kiva, että pidit tätä virkistävänä! Nyt, kun itsekin luin sen pitkästä aikaa, täytyy myöntää, että ihan kivahan tämä on, vaikkakin ennalta arvattava. Sellaista sormiverryttelyä, spurttaamista haasteen nimissä :D Joo, jotkut (kuten vaikka isäpuoleni) kommentoivat kuskin ajotyyliä ja moittivat sun muuta epätoivottua, mitä ei todellakaan kaipaa ajaessa, kun pitää keskittyä ihan muihin asioihin. Kiitos kovasti kommentista tähän pikkuiseen!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Liikenneraivo, S
« Vastaus #5 : 09.04.2016 12:51:37 »
Mulla on ööö, lievä matkustusfobia ja autokammo :D Ja nimenomaan liikenneraivoisten ihmisten takia, meinasin saada jonkin asteen kohtauksen kerran ollessani liikenteessä erään Marjatanlaisen henkilön kanssa :D

Mikä siinä on, että tavallisista normaaleista ihmisitä tulee aivan mielipuolia liikenteessa. Ja kaikkein kummallisinta on, ettei sitä näe ihmisestä päällepäin! Joku jonka luulis olevan hirveä liikenteessä menee ihan rauhallisesti ja asialliselti ja sit on joku kiltti Marjatta ja helvetin yhdeksäskehä on irti  ;D

No oikei, ei tää nyt pahimmasta päästä rageemista ole, olen kohdannut pahempaakin. Mutta fiilis on tuttu, jos ei omakohtaisesti niin by proxy. Siis aivan mainio tarina, just sopivan kieliposkella. Piikittelee varmaan itse kutakin, joka on jostain syystä missä tahansa asiassa ollut hiilenä ilman sataprosenttisen järkevää syytä. Toisille punainenvaate on se liikenne, muilla on muiden jutut.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 063
Vs: Liikenneraivo, S
« Vastaus #6 : 22.10.2016 23:25:00 »
jossujb: Liikenteessä saa kyllä olla välillä ihan sydän kurkussa hurjastelijoiden takia, ja sitä ei tosiaan tiedä ennen kuin itse pääsee kauhukierrokselle jonkun ihmisen kyydissä. En tiedä kyllä, jokin liikenteessä saa monen tunteet kuumenemaan ja siinäs kuuntelet tai mietit, mitä täällä tapahtuu, ajaako joku kohta kolarin, iip. Juu, tämä oli ihan kieli poskessa kirjoitettu ja tahallisen kärjistetty ficlet, kiva, että tyksit ja kiitos kommentista!

kuuskidi: Marjatta edustaa juuri sitä ihmistyyppiä, jotka suu vaahdossa raivoavat muista, mutta tekevät itse saman tai pahemman, mutta siitä ei puhuta tai ajatella, koska enhän minä ole kuten nuo muut, pyh! :D Haha, ihanaa, että tykkäsit tästä ja kiitos hurjasti kommentista!

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 499
Vs: Liikenneraivo, S
« Vastaus #7 : 04.02.2022 18:39:18 »
Marjatan vastakohtana mä kiroan niitä, jotka ajaa kuudenkympin alueella neljääkymppiä tai liittyy motarille 70km/h vauhdissa, kun muut siellä ajaa sataa :D Mutta siis joo, samaistun hyvin vahvasti koska oon välillä kyllä aikamoinen rattiraivooja ja oon siitä kyllä saanutkin kommentteja. Mun ja Marjatan erona toki on myös se, että itse olen täydellinen kuski eiku ;D Aina välillä olis toki hyvä vetää henkeä ja keskittyä siihen omaan ajamiseen, ettei käy niin kuin Marjatta-poloiselle :''D

Tää oli hauska, erilainen teksti. Kiitos ;D


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku