Kirjoittaja Aihe: Nebraskaan Belfastiin Mombasaan, K-11, Sirius/James  (Luettu 1750 kertaa)

Nevilla

• Puuskupuh
  • Phantom Thief of Hearts
Ikäraja: K-11
Paritus: Sirius/James
Vastuuvapautus: Rowling kirjoitti Potterit, minä vain lainaan. Kappaleen sanat lopussa taas ovat Maija Vilkkumaan.

K/H: Löysin koneeni syöveristä wanhan, wanhan ficin ja kirjoitin sen aika pitkälti uusiksi ja tällainen siitä sitten tuli. Tämä osallistui aikoinaan Lyrics Wheeliin, mutta nyt kirjoitin sen uudelleen lähinnä Potterpokeria varten.

*

Nebraskaan Belfastiin Mombasaan

Siriuksella on kymmeniä naisia, punatukkaisia kultatukkaisia mustatukkaisia ja nimissä James on mennyt jo aikaa sitten sekaisin. Siriuksella on kymmeniä naisia joihin sammuttaa kiihkonsa ja sulautua ja joiden kylkeen nukahtaa, ja silti James kaipaa häntä.

Siriuksella on vetävä hymy ja karheat kämmenet. Sirius ei jää koskaan aamulla vaan kiirehtii pois, Jamesin huulet ovat rikki ja sydän naarmuilla. Sirius ei muistuta tapahtuneesta.

Paikalla ei ole väliä. Siivouskomerot ojanpenkat lentokentän ristikkoaitojen takana Pottereiden ullakolla heinäntuoksussa pellolla. Paikalla ei ole väliä kunhan Sirius on Sirius ja kunhan hänen kosketuksensa polttaa mustasukkaisuuden tiehensä.

Sirius puhuu joskus lähtemisestä, laukkujen pakkaamisesta ja musiikista ja öistä ja romanttisimmillaan jostain ranskalaisesta kalastajakylästä, merentuoksua ja brunsseja verannalla ja heteka joka hankaisi selän kun he no niin.

Sirius on Sirius ja hänellä on kymmeniä naisia eikä hänen tarvitse edes pyytää niin James on siinä ja naisista ei ole tietoakaan.

Ei silti. Kyllä Jameskin on joskus koskettanut jonkun tytön rintoja, hivuttanut käden hameenhelman alle, vokotellut sänkyynsä yhden jos toisenkin. Mutta ei se ole sama, ei hän tee sitä koska nauttisi siitä vaan koska hän ei halua että Sirius näkee. Hän ei halua että Sirius tietää että James haluaisi oikeasti lähteä, että oikeasti muulla ei ole merkitystä, että oikeasti James ostaisi liput Nebraskaan Belfastiin Mombasaan vaikka tänään jos Sirius olisi edes puoli minuuttia vakavissaan.

Jos Sirius tietäisi, hän lakkaisi ehkä ehdottelemasta ja nauramasta hiljaa ja maalaamasta hupsuja unelmia unisen ja raukean Jamesin silmille. Ja sitten ei olisi enää edes ehkää tai entä jossia, sitten olisi vain ei koskaan ei ikinä.

*

Herra te ootte hullu
niin kaukaa tullu
älä lähde pois

Herra nyt kun oot täällä
nuku mun päällä
hei miten ois

Ne sanoo: 'Luulet että oot sen nainen?
Sillon niitä satoja
naisia kuin koiria ja naisia kuin matoja
ne kierii nuolee kiemurtaa mut ei ne sitä muuta
se tavoittelee tähtiä se kurkottelee kuuta

Ja niin
sinä oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan
jos en oo
sinun tähti ja kuu
minä oon joku muu
sinulle joku muu

Ehkä vielä me matkustetaan
läpi Ahvenanmaan
Liperiin Nivalaan
Ai niin,
sähän oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan

Herra mun täytyy olla
joskus kunnolla
mä en oo sä

Herra oisit ees kerran
ees hetken verran
mun vierellä

Ne sanoo: 'Luulet että oot sen nainen?
Sillon niitä satoja
naisia kuin koiria ja naisia kuin matoja
ne kierii nuolee kiemurtaa mut ei ne sitä muuta
se tavoittelee tähtiä se kurkottelee kuuta'

Ja niin
sinä oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan
jos en oo
sinun tähti ja kuu
minä oon joku muu
sinulle joku muu

läpi Ahvenanmaan
Liperiin Nivalaan
Ai niin,
sähän oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan.

Ja niin
sinä oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan
jos en oo
sinun tähti ja kuu
minä oon joku muu
sinulle joku muu

läpi Ahvenanmaan
Liperiin Nivalaan
Ai niin,
sähän oot mitä oot
ja mä oon mitä saan
minä oon mitä vaan.

"let this be a warning",
says the magpie to the morning,
"don't let this fading summer pass you by."

Munis

• Räpyläjalkainen, muniva toimintakone
Vs: Nebraskaan Belfastiin Mombasaan, K-11, Sirius/James
« Vastaus #1 : 30.05.2017 22:00:14 »
Tämäpä oli ihana pieni palkinto tenttiin lukemisen jälkeen! Oon ollut aika pitkään aika erossa tästä parituksesta, vaikka tykkään siitä hurjasti, ja parhaimmillaanhan Sirius/James on juuri angstisena. Oli tosi virkistävää, että tässä James vaikutti olevan Siriusta haikeampi; aika useinhan se angsti tässä parituksessa tulee siitä, että James valitseekin Lilyn eikä Siriusta, mutta ah, James haaveilemassa karkaamisesta Siriuksen kanssa, toimii! Ja voih, Siriukseen sopii niin hyvin lähtemisestä ja karkaamisesta puhuminen!

Lainaus
Siivouskomerot ojanpenkat lentokentän ristikkoaitojen takana Pottereiden ullakolla heinäntuoksussa pellolla.
oli suosikkikohtani. Siitä jotenkin välittyi sellainen hengästynyt tunnelma, jonka aina yhdistän tähän paritukseen; että jonkin aikaa ja ehkä vähän muiden katseilta syrjässä on jotain tosi intensiivistä ja suurta, mutta jonka kumpikaan ei ehkä usko tai uskalla toivoa kestävän loputtomiin. Tässä oli muutenkin lyhyeen tekstiin ujutettu tosi paljon asioita, joita pidän oleellisina tässä parituksessa! Jotenkin välittyi se ystävyyden ajautuminen joksikin vähän enemmäksi, ja tietenkään Siriuksen ei tarvitse edes pyytää niin James on siinä, juuri niinhän se menee.

Nyt näen Jamesin ja Siriuksen kahdestaan hiljaisessa ranskalaisessa kalastajakylässä ja mietin väkisinkin, olisivatko he sielläkään loppujen lopuksi onnellisia, vai onko nämä hahmot kuitenkin tarkoitettu tapahtumien keskipisteisiin ja valokeiloihin, olemaan (tyhmän)rohkeita ja koko ajan menossa.

Niin joo, ja piti kehua myös nimeä! Rakastan paikkojen nimiä ja ajanilmauksia otsikoissa, ja kaupunkien nimistä tuli heti tosi vahvoja mielikuvia!
I've been to London, seen seven wonders
I know to trip is just to fall

Lupus Daemonis

• Mrs. Steve Rogers
  • Lupa in fabula.
« Vastaus #2 : 23.07.2017 07:05:12 »
Hei, tää on muuten mun antamista lyriikoista kirjoitettu joskus silloin joskus wanhoina wanhoina aikoina. Tykkäsin tästä biisistä silloin pahimpana SMG-fanikautena ihan hirveästi.

Tää on edelleen hyvä. Siriuksen ja Jamesin suhteen kuvaaminen tällaisena hieman epätoivoisena, hieman haikeana, varastettuina hetkinä toimii vaan niin helvetin hyvin ja jos onkin klisee, niin on sitä syystä.

Tykkään. <33
Lainaus
Ja sitten ei olisi enää edes ehkää tai entä jossia, sitten olisi vain ei koskaan ei ikinä.

Lainaus
Paikalla ei ole väliä kunhan Sirius on Sirius ja kunhan hänen kosketuksensa polttaa mustasukkaisuuden tiehensä.
Jäin miettimään tätä, miten Siriuksen läsnäolo tavallaan tekee kaikesta taas sen arvoista, saa Jamesin unohtamaan mustasukkaisuutensa, mutta vain hetkeksi. Tosi toimiva ajatuskulku.

Kiitos tästä.
- Lupa

(uudelleenkirjoitus 2016 ->)

We are coming / And we'll howl on your graves."
- Karliene

Orca

• meganekko
  • popokumpelo
« Vastaus #3 : 26.01.2019 01:59:54 »
Heip! Löysin tän stalkkerinamiskan kautta (ylikäytän sitä) ja otsikko veti puoleensa, niin kuin hienot otsikot tapaa tehdä. Ja kun huomasin että tämä on juuri sun, oli pakko lukea koska tietysti haluan nähdä Sirius/Jamesia Nevillan näkökulmasta! Kun mää niin pidän Sirius/Jamesista (ironista kyllä kun kumpaakaan hahmoa yksinään en voi sietää) ja sun teksteistä myös. Niin. Että kai voisin yrittää kommentoidakin.

Tää oli asetelmaltaan jännä! Haikeus ja se, ettei mistään koskaan voi tulla mitään on mulle se Sirius/Jamesin ydin, mutta oon tottunut lukemaan ja kirjoittamaan siitä lähinnä niin että Sirius on se, joka haikailee Jamesin perään eikä näin toisinpäin. Olikin siis virkistävää lukea näistä näin päin, tosin kyllä mulle jotenkin välittyi kuva että Siriuskin haikaili. Ehkä se johtuu siitä, etten oo ikinä oppinut näkemään Siriusta naistenmiehenä vaan luin tuon automaattisesti niin että naisten kanssa maattiin jotta voisi hukuttaa jatkuvan jamesinkaipuun. Tai sit oon vaan liian kiinni omissa näkemyksissäni, ehkä niin, mutta toisaalta se sopis, koska jotenkin näen että heidän yhteiset yönsä on semmosia parhaiden kavereiden juttuja, nuoruuden vapautta ja hupsuutta, ja Sirius ei uskaltaisi pilata sitä kertomalla mistään niin vakavasta kuin Tunteet ja siksi makaa naisten kanssa ettei James arvaisi mitään ja James sitten luulee että hän on vaan yksi muiden joukossa ja makaa muiden kanssa hukuttaakseen surunsa ja Sirius päättelee siitä että tunteille ei tosiaan ole tilaa ja oravanpyörä buhuu. Tai sit haet ihan muuta ja oon vaan liikaa omassa päässäni. Hah. Minä vain surua rakastan niin, vaikka surullinen tämä oli ilman mitään ylimääräisiä analyysejä.

Lainaus
merentuoksua ja brunsseja verannalla ja heteka joka hankaisi selän kun he no niin.
Ihania sanoja ja ihana kiertoilmaus, haha. :--D

Käytät kyllä suomea niin hyvin että. Kyllä tässä kelpaa. Kiitos kovasti tästä, hyvä J/S vaan on <3 ja niin säkin.

bannu (c) auro

Ricolette

« Vastaus #4 : 03.03.2019 21:44:02 »
Siis mitä, miksi tämä nimi näyttää tutulta ja miksi en silti ole lukenut tätä, varsinkin kun kyseessä on J/S! Nyt on onneksi tämäkin asia korjattu! Tässä oli just sitä ihanaa tämän parituksen vetovoimaa ja kreiseyttä ja haikeutta, minkä takia näitä rakastan. Orcan tapaan mua virkisti se, että James oli haikailija ja Sirius oli se, joka välillä päästi Jamesin lähelle. Toimii tosi hyvin näinkin! Teksti oli tosi iskevä ja ilmava, vähän kuin välähdys jostain tosi kirkkaasta. Ja jotenkin niin tunnistettavaa tuo, ettei tunteistaan voi kertoa koska sittenhän kaikki tämä mikä ei millään voi riittää saattaisi päättyä. Kiitos!
It takes a lot to give, to ask for help
To be yourself, to know and love what you live with
(Damien Rice)