Kirjoittaja Aihe: Sydämiä ja kyyneleitä (K-11, Lily/James, Emily/Sirius, (Lily/Henry)  (Luettu 3939 kertaa)

jeejee

  • ***
  • Viestejä: 3
Tää on eka ficci, jonka kirjotan  :) Joten kommenttiii....

Paritus: Lily/James, Emily/Sirius ja viittauksia myös Lily/Henry
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: Drama
Beta: Laramo
Varoitukset: Jonkin verran väkivaltaa
Summary: Lily, Emily ja kelmit ovat päässeet jo koulusta ja Lily on muuttanut Henryn kanssa yhteen. Sirius ja Emily asuvat myös yhdessä, mutta James ei ole löytänyt ketään. Mitä tapahtuu, kun Lily kertoo ystävilleen jotain traagista..

1.luku

"Lils!", huusi Emily, Säilä ja Imupaperin edestä ja juoksi ystävänsä luokse, joka veti perässään suurta matkalaukkua.
"Ai, hei Emily", Lily sanoi säikähtäneenä.
"Mihin sinä olet menossa ja miksi säikyt ja missä Henry on?", Emily kysyi ja katsoi ympärilleen.
"En voi, enkä halua kertoa", Lily sanoi hiljaa ja katsoi peloissaan ympärilleen.
"Miksi ihmeessä... nyt kyllä tulet meille ja kerrot kaiken", Emily sanoi ja ilmiinnytti itsensä heille ennen kuin Lily ehti väittää vastaan.
Emily ilmiintyi keskelle olohuonetta, jossa Sirius ja James istuivat sohvalla ja keskustelivat.
"Hei pojat", sanoi Emily, kun miehet tervehtivät häntä.
Sitten Lily ilmiintyi Emilyn viereen ja miehet katsoivat tätä naista yllättyneinä. Lily oli laihtunut paljon ja hänen silmistään kuulsi pelko.
"Tuo oli kyllä törkeä temppu Emily", huusi Lily. 
"Lils sinun on pakko kertoa minulle", Emily sanoi.
"Ja halusit Siriuksen ja Jamesin vielä avuksi... Emily minä en voi todellakaan kertoa sinulle", Lily sanoi epätoivoisesti.
"Lils nyt kerrot", Emily huusi.
"Em, en voi enkä todellakaan halua.. te joudutte vaikeuksiin tai ehkä jopa kuolette, jos kerron", Lily sanoi hiljaa.
"Mikä on niin vakavaa ettet voi kertoa?", James kysyi.
"Potter... älä sekaannu tähän", Lily tiuskaisi.
"Lily, ei meille käy mitään", Emily sanoi ja tarttui Lilyn käteen.
"Älä sitten usko, mutta minun täytyy lähteä heti", Lily sanoi ja kiskaisi kätensä irti.
Miehet olivat jo nousseet seisomaan ja kävelleet Emilyn viereen.
"Siis mistä on oikein kyse?", Sirius ja James kysyivät yhteen ääneen.
"Lily ei suostu kertomaan minne on menossa ja miksi hän pelkää", Emily sanoi kiukkuisesti.
"Voi luoja, miksi et usko minua", Lily sanoi epätoivoisesti ja käveli matkalaukun kanssa ovelle päin, mutta Emily esti hänen lähtemisensä. 
"Lils, haluan auttaa sinua", Emily sanoi.
"Me myös", Sirius ja James sanoivat.
"Ette voi auttaa minua... mutta miinun on pakko lähteä... hyvästi, jos huonosti käy", Lily sanoi ja kohotti sauvansa ilmiintyäkseen.
"EIII", Emily huusi, mutta liian myöhään.
Lily oli kadonnut.


« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 04:48:09 kirjoittanut Kaapo »

Laramo

  • ***
  • Viestejä: 7
Ihana ficci, jatkoa lisää :D
Pari virhettä löytyi, mutta en tuota lainausta osaa joten..
"Miksi ihmeessä... nyt kyllä tulet meille ja kerrot kaiken",
Elikkä siis pisteiden jälkeen aina iso kirjain. En nyt tänne niitä kaikkia laita, mutta useimmissa kohissa monen pisteen jälkeen on seuraava sana pienellä.
Mutta tykkäsin ja jatkoa tulemaan :D
« Viimeksi muokattu: 07.08.2008 17:46:18 kirjoittanut Laramo »

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Apua. : (
Jatkoa :)
Nice one James !
<padfoot>

Velns Meica

  • ***
  • Viestejä: 30
Tosi hyvä alku, tempaisi mukaansa.
Jännittävä, minulla on epäilyjä mitä Lilylle oon käynyt, mutta varmimmin saan tietää, jos jatkan lukemista; olet siis saanut lukijan :)
Dialogia oli aika paljon, mikä ei sinäänsä haittaa, mutta kannattaa kuvailla enemmän...
Eli jatkoa nopeasti, kuvailua enemmän (kuten esim. ulkonäkö jäi vähän pieneksi osaksi...) ja hyvä tulee ;D

JK Velns pahoittelee kommenttinsa lyhkäisyyttä, mutta ei saa nyt aikaan parempaa, uudestaan sitten ensi luvussa, vai mitä?
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa jodlaa!"
Lehmäjengi <3

jeejee

  • ***
  • Viestejä: 3
Kiitos kaikille kommenteista! :)


2.luku

”Mitä sinä teet Em?” Sirius kysyi huolestuneen näköisenä, kun Emily käveli edestakaisin olohuoneessa, miehien istuessa beessillä sohvalla.
”Minä etsin Lilyn”, Emily ilmoitti itku kurkussa ja käveli hakemaan takkiaan vaatekaapista pyyhkien valuvia kyyneleitä poskiltaan.
”Em rauhoitu”, Sirius sanoi ja käveli halaamaan Emilyä, ennenkuin tämä ehti lähteä.
”En voi... Olen todella huolissani Lilystä. Minun on pakko löytää hänet”, Emily nyyhkytti Siriuksen olkapäätä vasten. Sirius silitteli Emilyn tummanruskeita hiuksia ja katsahti Jamesiin kysyvästi.
”Olen samaa mieltä Emilyn kanssa... Meidän täytyy löytää hänet”, James sanoi, myöskin huolissaan Lilystä.
James rakasti Lilyä vieläkin, vaikka Lily oli torjunut hänet monet kerrat. Hän oli ollut murheen murtama, kun Lily oli kertonut muuttavansa Henryn kanssa yhteen. Mutta hän oli tyytyväinen siitä, että he olivat kumminkin ystäviä keskenään.
”No, mistä me hänet löydämme?” kysyi Sirius epäröiden mutta myös huolestuneena, ja katsoi vuoronperään Emilyä ja Jamesia.
”Mennään kysymään Henryltä... Hän varmaan tietää asiasta”, Emily nyyhkytti vielä hiljaa.
”Totta... Lähdetään sinne heti”, James ilmoitti ja käveli ottamaan mustan takkinsa naulakosta.
Ja niin he ilmiintyivät Lilyn ja Henryn talon ulkopuolelle.

”Tämäpä vasta yllätys”, Dumbledore sanoi, kun hänen kansliaansa astui pitkä ja kauniskasvoinen nainen. Nainen, joka yleensä hymyili, mutta nyt silmiä varjostivat synkät varjot ja hänellä oli tahraiset kasvot. Nainen näytti todella väsyneeltä ja siltä, että joka paikkaan koskisi.
”En kai tule huonoon aikaan?” Lily kysyi, yrittäen saada äänensä kuuluvaksi.
”Et toki, istu vain alas”, Dumbledore hymyili naiselle ja osoitti tuolia, joka oli häntä vastapäätä.
Lily istuutui tuolille ja katsoi ympärilleen. Kansliassa ei ollut tapahtunut mitään muutoksia hänen kouluajoiltaan. Dumbledorekaan ei ollut muuttunut paljoa. Mies jaksoi aina hymyillä.
”Saanko kysyä, että mitä ihmettä teet tämmöisen vanhan höppänän luona? Vaikka mukavaahan se on sinua nähdä”, Dumbledore kysyi.
”Minulla on ongelma. Mutta en voi kertoa sitä... En pystynyt kertomaan edes Emilylle ja en tiedä mitä ihmettä tekisin. Ja jostain syystä päädyin tänne...”, Lily huokaisi.
”Kuten varmaan huomaat, en ole aivan kunnossa”, Lily jatkoi puhettaan.
”Jos saan sanoa oman mielipiteeni, niin minusta sinun pitäisi kertoa ystävillesi. Mitä ikinä onkaan sattunut...” Dumbledore sanoi miettiväisenä.
”Mutta asettaisin heidät siinä samalla vaaraan”, Lily sanoi.
”Joskus myös tietämättömyys on vaarallista”, Dumbledore totesi.
”Mutta sinun täytyy mennä nukkumaan, sillä kuten sanoit, näytät huonovointiselta. Pyydän kotitonttuja huolehtimaan sinusta, kunnes olet kunnossa. Mikäli jäät tänne?” Dumbledore jatkoi.
”Minä voin kyllä lähteä”, Lily sanoi ja nousi seisomaan, mutta horjahti väsymyksen ja kivun aiheuttamana takaisin istumaan.
”Tai sitten en”, Lily sanoi ja virnisti.
Silloin kaksi kotitonttua ilmestyi huoneeseen.
”Toivottavasti tokenet Lily”, Dumbledore sanoi hymyillen, kun kotitontut saattelivat Lilyä ovelle.
”Niin”, Lily vastasi ja katosi oven taakse

Nainen ja kaksi miestä koputtivat suuren keltaisen kartanon ruskeaan oveen ja hetken päästä ovi avautui. Sisältä ilmestyi pitkä ruskehiuksinen mies.
”Mitä te täällä teette keskellä yötä?” kysyi Henry hieman halveksivalla äänensävyllä.
”Tulimme kysymään, onko Lily kotona?” Emily vastasi, Jamesin mulkoillessa miestä pahasti.
”Ei ole... Hän lähti kolme päivää sitten työmatkalle Pariisiin. En ole aivan varma, milloin hän tulee takaisin... Eikö hän ilmoittanut siitä teille?” kysyi Henry ihmeissään.
”Ai, kolme päivää sitten... Joo, ei ilmoittanut”, Emily ihmetteli.
”No, mutta me lähdemme sitten kotiin, moikka”, Sirius sanoi tyynellä äänensävyllä.
Sirius, Emily ja James lähtivät ja ovi sulkeutui heidän takanaan kovaa kolahtaen.

”Miksi Lily valehtelee Henrylle?” Emily kysyi ihmeissään ja riisui kireän mustan jakkutakkinsa naulakkoon, kun he olivat ilmiintyneet takaisin Emilyn ja Siriuksen kotiin.
”Samaa ihmettelen minäkin. Etkö sinä sanonut, että näit hänet eilen Viistokujalla?” Sirius kysyi hämillään.
”Joo... Sieltähän minä hänet tänne käskin”, Emily nyökytteli päätään ja lysähti sohvalle.
Sirius istuutui hänen viereensä ja kietoi kätensä hänen ympärilleen. James istuutui heitä vastapäätä olevalle tuolille.
”Mutta minun on pakko löytää hänet!” Emily huusi ja pongahti ylös sohvalta, niin että miehet pelästyivät.
”Kello on jo paljon... Meidän pitäisi nukkuakin vähän”, Sirius sanoi väsyneenä.
”Jää sinä tänne ottamaan kauneusunesi, niin minä lähden etsimään parasta ystävääni, joka myös etsisi minut käsiinsä”, Emily äyskähti vihaisena.
”Minä ainakin lähden mukaan”, James sanoi ja haki jo toistamiseen takkinsa naulakosta.
”No kyllä minäkin lähden kulta, mutta mihin me tällä kertaa menemme?” Sirius nousi äkkiä ja haki itselleen ja Emilylle takit.
”Sen henkilön luokse, joka tietää mitä pitää tehdä”, Emily hymyili pienesti ja heitti pitkät hiuksensa olan yli.

”Tämäpä yllätys. Kolme vanhaa oppilasta samalla kertaa, mitäs te täällä teette?” Dumbledore kysyi hymyillen, kun Sirius, Emily ja James istuutuivat hänen taikomilleen puisille tuoleille.
”Halusimme kysyä sinulta, tiedätkö Lilystä mitään? Olemme huolissamme hänestä”, Emily sanoi.
”Olen kyllä tavannut hänet”.
”Milloin?” Emily huudahti.
”Missä?” James hypähti seisomaan.
”Eilen ja itse asiassa Lily tuli tänne tapaamaan minua”, Dumbledore ilmoitti rauhallisesti.
”MITÄ??!!” kaikki huusivat yhteen ääneen.
”Kertoiko hän sinulle, mitä hänelle on tapahtunut?” Emily kysyi hiukan rauhallisemmin.
”Ei, hän kertoi vain sen ettei voi kertoa minulle tai edes teille, koska se olisi vaarallista”, Dumbledore vastasi.
”Ei helvetti, mihin hän meni?” Sirius kysyi.
”Tuota...” Dumbledore sanoi, mutta lause keskeytyi, kun ovi aukesi nopeasti.

Zoa

  • ***
  • Viestejä: 10
Oi jopas on ihana ficci <3 Ihanaa kun Lily ei ole sellainen pyhimys kuin muissa ficeissä ja Dumbledorellakin on juuri sellaiset jutut kuin voisi kuvitella :D Ihanaa tuo miten sirius, James ja Emily huolestuivat <33
<3Jatkoa<3
-Zoa-

Pyörremyrsky

  • ***
  • Viestejä: 7
Tosi hyvä ficci. Noita kirjoitusvirheitäkään ei kauheesti ollut. Tykkäsin tosiaan lukea. Tää on muuten ensimmäinen epäone-shot (?) jota luen piiitkään aikaan. Toi otsikko nyt vaan oli niin kutsuva. Ja tietenki mun piti lukea, kun kyseessä on Lily/James-fic. Jatkan lukemista heti, kun jatkoa tulee.

-Pyörre

mandeh

  • ***
  • Viestejä: 68
Hei onkohan tähän tulossa jatkoa? Oon lukenu tän jo aikaisemmin mutta en sillon kommentoinu.
Mutta jatkoa lukisin mielellläni! =)
If it was someone you tryly loved.

Here we go.

Ginnysi

  • ***
  • Viestejä: 55
  • Somebody dreams about you every single night<3
oi jatkoa! ;D
tää oli tosi hyvä ja koukutti. toi lilyn juttu on aika jännä... :)
Ei taaskaan mitään rakentavaa... :-X

dobbie

  • ***
  • Viestejä: 31
Kiinnostuin ja paljon. :D Tää vaikuttaa tooosi kivalta. Mun mielestä tässä ei ollut juuri mitään parantamisen tarvetta, hyvä ihan tälläsenäänkin (vaikka ainahan innokas lukija toivoo paljon piiitkiä lukuja ;) ). Jatkoa odotettavissa lähiaikoina? :)

dobbie

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Mä haluisin tietää mitä tapahtuu seuraavaks, eli jatkoo. *katsoo koiranpentuilmeella*
Ihana fikki. Harmi vaa et Lily ja James ei oo yhes.
;D Jään odottelemaan ;D

<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
missä jatko viipyy????!!!!!!!!!!!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?