Kirjoittaja Aihe: Velhot ja noidat jästimaailmassa, kolmas sukupolvi, K11 (James/OC, Albus/OC, Rose/Scorpius, Rose/OC,  (Luettu 3767 kertaa)

Fiore

  • Vieras
Nimi: Noidat ja velhot jästimaailmassa
Kirjoittaja: Fiore
Ikäraja: K11
Tyylilaji: Draama, Angst, Romantiikka, Fluffy.
Paritukset: James/OC, Albus/OC, Rose/Scorpius, Rose/OC, Lily/OC + muita
Disclaimer: Kaiken, minkä tunnistatte Potter maailmasta kuuluvat J.K Rowlingille ja siinä välissä oleva hömpötys minulle. En saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta ja kirjoittelen ihan vain omani ja muiden huviksi.
Yhteenveto: Kun Albus Potterin ja Rose Weasleyn seitsemäs vuosi Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa starttaa, heidän ympärillään alkaa tapahtua jos jonkinmoista kummallista ja kauhistuttavaa. Jästejä alkaa katoilemaan salaperäisesti, ja kuolonsyöjiä pakenee Azkabanista selittämättömällä tavalla. Jotain on siis tehtävä ja nopeasti. Taikaministeriö on kuitenkin täysin neuvoton ja lopulta määrääkin uskomattomalta tuntuvan tehtävän kuuden nuoren harteille: heidän pitää soluttautua englantilaiseen sisäoppilaitokseen jästien ympäröimänä, kerättävä tarpeeksi tietoa koulonsyöjistä ja niiden aikeista ja olla herättämättä minkäänlaisia epäilyksiä.
Tehtävä on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, ja tulevan lukuvuoden aikana ehditään rakastua, itkeä, riidellä, taistella, tutustua uusiin ihmisiin ja ennen kaikkea seikkailla!

A/N: Tämä on ensimmäinen ficcini, mitä olen koskaan tehnyt, (ei toki ensimmäinen kirjoitelmani!) joten hieman kauhistuttaa, mitä tästäkin tulee. Noh, olisin kuitenkin todella kiitollinen, jos annatte anteeksi kokemattomuuteni ja vaivaudutte jopa kommentoimaan! :)



Kun Albus Potterin ja Rose Weasleyn seitsemäs lukuvuosi alkaa…

“Meidän on pakko lukea, tänä vuonnahan alkavat S.U.P.E.R-kokeet!”
“Rose, nyt on vasta syksy…”
“No, mitä siitä? Haluatko sitten jäädä tänne vielä, kun minä ja Sophie valmistumme?”

...kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan…

“MITÄ?!”
“Te ette voi vaatia meiltä sellaista!”
“Olemme pahoillamme, mutta näin asia nyt on. Teidät on valittu.”

...kun heidän elämänsä kääntyy päälaelleen…

“Minä… minä en saata uskoa tätä…”
“En minäkään, mutta se on tehtävä, pidän sinusta kyllä huolen.”
“Jästimaailmassako?! Albus, miten ihmeessä?! Me emme tiedä siitä maailmasta mitään! Emme kerrassaan mitään! Miten sinä kuvittelet, että tulemme selviämään siellä, kun ministeriökin kerran on niin toimeton?”
“Minä… en tiedä.”

...jästimaailmassa…

“Ja minunko pitää mennä jonnekkin jästien sisäoppilaitokseen opiskelemaan sen takia, ettei ministeriö keksinyt muuta ratkaisua? Olette kaikki seonneet!”
“Scorpius Malfoy, me kaikki tiedämme, että et millään haluaisi jättää Tylypahkaa ja ystäviäsi, kuten ei varmasti kovin moni muukaan, mutta tämä on velvollisuutesi!”

Ja kun he viimein pääsevät yhteisymmärrykseen…

“No niin, muistakaa ajatella ‘Jästien sisäoppilaitos Flos’.”
“Mikä?”
“Jästien sisäoppilaitos Flos…”
“Mutta eihän tuossa ole järkeä! Eivätkö he osaa edes keksiä kunnollista nimeä koululleen?”

...he joutuvat elämänsä seikkailuun…

“Varo, Caroline! Takanasi!”
“Mitä?”
“KUOLONSYÖJÄ!”

Draamaa…

“Minä vannon etten tehnyt sitä! Vannon!”
“Luuletko, että uskoisin enää pätkääkään siitä, mitä sanot? No tässä vastaus: EN!”
“Sirena…”

Rakkautta...

“Sinä… sinä olet todella kaunis, Alisa…”
“K-kiitos!”
“Tarkoitin sitä oikeasti! Minä, tai siis… Luulen, että olen ihastunut sinuun.”
“…”

Ennakkoluuloja…

“Hän on jästi, Albus!”
“Mitä siitä? Eikä tämä asia kuulu pätkääkään sinulle! Vai kuuluuko? No, ei!”
“Tietenkin se kuuluu, olen veljesi!”
“No hyvä velipä oletkin! Olet aina parempi kuin minä! Kuulitko, aina! AINA!”

Tappeluita...

"Sinä olet ihan hirveä paskiainen, joka ei ajattele muuta kuin omaa itseään eikä myönnä virheitään. Myönnä pois, hävisit."
"Ai minäkö hävisin? Katsotaan, onko sinussa edes miestä heilauttamaan kättä!"
"Ja mikä uhkaus tuo muka oli olevinaan? Etkö parempaan pysty?"
"LOPETTAKAA!"

Surua...

“En tajua, mikä häneen on mennyt…”
“Kerro pois vaan, olen tässä.”
“Hä-hän vain välttelee ja-”
“Ja?”
“En halua puhua siitä… Tunnen itseni niin tyhmäksi, Caroline! Olen niin typerä! Typerä, ihastunut tyttö!”


Salaisuuksia…

“Pitäisikö minun kertoa hänelle?”
“Kertoa?! Miksi ihmeessä? Mitä pitäisi muka kertoa ja kenelle?”
“Tiedät kyllä, älä yritä esittää ettet tietäisi, mistä puhun!”


...jotka paljastuvat

"Si-sinä olet mikä?”
“Velho. Olen pahoillani, en vain tiennyt, miten kertoa sinulle ja…”
“Minä… minä en usko sinua! Ei velhoja ole! Ne ovat vain keksittyjä, iltasaduksi kerrottavia mielikuvitus henkilöitä!”

Ja uusiin ihmisiin tutustumista...

“Kuka hän on?”
“Hänkö?”
Niin, hän. Tuo sinisilmäinen, ruskea hiuksinen tyttö.”
“Amber Lawrence. Hän on sokea.”

Kuinka he selviävät?

"Miten kautta Merlinin pöksyjen tämä on mahdollista?"
"Ehkä, ehkä hän käytti hormipulveria..."
"Mutta miten?"

Kun tilanne kiristyy äärimmilleen...

"Ihan sama! Minä lähden! Sain tarpeekseni!"
"Ei, älä! Me tarvitsemme sinua!"
"Sanoo kuka, sinäkö? Sinähän vihaat minua!"

...joutuvat kaikki kohtaamaan todellisen itsensä...

"No, kumman puolella olet, meidän vai heidän?"
"Minä..."
"VASTAA!"
« Viimeksi muokattu: 04.07.2016 23:11:02 kirjoittanut Fiore »

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Tän idea vaikuttaa kyllä mielenkiintoselta, ja voin sanoo, että kiinnostuin tästä oikeesti. Tulee olemaan varmasti kiinnostavaa seurata, miten tää porukka tulee pärjäämään jästimaailmassa. :) Jään kyllä varmasti seurailemaan tätä. :D
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Mulla on nyt joku ihmeen kolmas sukupolvi -buumi päällä joten pakkohan tätä oli tulla kommentoimaan :D Tän perusteella on vaikea sanoa vielä mitään, mutta hyvältä vaikuttaa, jään seuraamaan :)

Hmm, miksiköhäm ihmeessä he joutuvat jästikouluun ;D Jäin nyt ihan tosissaan miettimään että mitä se ministeriö on taas ajatellut, eihän ne kuolonsyöjät varmaankaan siellä piileskele :D Ehkäpä asia selkenee ficin edetessä :)

Jatkoa odotellen
mursuhilleri

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Tässähän on varsin uudenlainen ja tuoreen oloinen idea! En ole juurikaan lukenut ficcejä kolmannesta sukupolvesta, mutta hahmot kyllä kiinnostavat. Todella kiinnostava idea laittaa joukko velhoja ja noitia jästikouluun jollekin salaiselle ministeriön tehtävälle! Tämähän kuulostaa melkoiselta jännitystarinalta. Myöskin nuo trailerissa esiin tulleet draamalliset piirteet tuntuvat kiinnostavilta: miten velho/noita paljastaa jästille, että onkin jotain ihan muuta kuin mitä on tähän asti väittänyt olevansa!

Ei kun vain lukuja julkaisemaan. (: Jännä kuulla, miten ministeriö oikein perustelee sen, että juuri tämä porukka joutuu nyt jästikouluun.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fiore

  • Vieras
Hoo, kommetteja! :)

Toffeetuulihattu, kiitos kommentistasi! Mukavaa, että idea vaikutti mielenkiintoiselta ja jäät jopa seurailemaan! :D

Mursuhilleri, jaa-a, se jää nähtäväksi mistä ministeriö on moisen idean saanut päähänsä ;). Kiva, että tykkäsit!

Arte, kiitoksia myös sullekkin kommentista, ihanaa kun ihmiset jaksaa kommentoida :). Mahtavaa, että vaikuttaa mielenkiintoiselta niin juonen, kuin hahmojenkin kannalta. Yritän parhaani mukaan tehdä kaikista hahmoista mahdollisimman kiinnostavia ja samaistuttavia, vaikka hiukan karmiikin, miten siinä tulen onnistumaan. Juonen kanssa olen kyllä saanut tuskailla useampaan ottseeseen, kun olen miettinyt sitä pääni puhki, mutta onneksi alkaa sekin jo aika lailla olla purkissa.

Kiitos kaikille tosi paljon kommenteista, ne merkitsee mulle todella paljon :). Ensimmäinen osakin tulee tässä muutaman päivän sisällä, riippuen vähän siitä, miten jaksan sitä raapustella eteenpäin ;).

Fiore

  • Vieras
Luku 1: Se ihan tavallinen koulupäivä


Albus Severus Potter tuijotti harmaata, synkän näköistä taivasta lähes tulkitsematon ilme naamallaan. Pojan musta tukka oli huolettomasti sekaisin ja tuon vapaana oleva käsi (toinen kirjoitti satunnaisesti muistiinpanoja aina, kun professori Binns sattui mainitsemaan jotain mainitsemisen arvoista) nojasi puutuneena hänen poskelleen, jota oli alkanut kuumottaa äkillisen auringon läikän osuessa juuri hänen kohdalleen muuten koleassa ja harmaassa luokkahuoneessa.

  Oli aivan tavallinen syyspäivä Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa, ja puuduttava arki sai Albuksen silmäluomet räpsymään unisesti kiinni, kun Professori Binssin tasainen, tylsä kertomus velhojen taikakausien historiasta kaikui luokkahuoneessa. Ainoa, joka oli edes jotenkuten hereillä, oli Rose Weasley. Tytön ajatteleminen sai Albuksen suupielen nykimään hymyn tapaiseen irvistykseen, kun hän vilkaisi väsyneen oloista punapäistä serkkuaan, joka kirjoitti muistiinpanoja Professori Binssin kertoessa kuolettavan tylsällä äänellään jostakusta velho armeijaa johtaneesta hullusta sotilaasta. Tytön silmistä paistoi kuitenkin kaikkea muuta kuin innostus, kun hän vastahakoisesti kirjoitti käsi savuten muistiinpanoja vanhanaikaiselle pergamentille. Rose oli näköjään huomannut serkkunsa tuijotuksen selässään ja kääntyi Albukseen päin, muotoillen huulillaan lauseen ‘tämä on kuolettavan tylsää’.

Niin, kukaan ei oikein pitänyt professori Binssin oppitunneista, ei edes Rose, joka tuntui olevan kiinnostunut lähes jokaisesta Tylypahkan aineesta. Albus hymyili pisamanaamaiselle serkulleen ja nyökkäsi tarmokkaasti. Hänen vieressään istuva Sophie oli näköjään vaipunut syvään horrokseen ja näytti nukkuvan sikeää unta. Tytön tummanruskeat hiukset aaltoilivat puisen pulpetin päällä kauniisti ja tuon huulet olivat raollaan, kun tuo hengitti tasaiseen tahtiin sisään ja ulos.

  “No niin”, professori Binns lausahti, saaden koko luokan heräämään horroksestaan.

  Albuksen vieressä istunut Sophie hätkähti hereille rajun väristyksen saattelemana, ja tuon takana istunut Jack Barkerin kyynärpää luiskahti sileän puu pulpetin alla komean kumahduksen saattelemana.

  “Näköjään on taas se aika päivästä, kun tämä tunti on tullut päätökseen”, professori Binns jatkoi, kuin ei olisi huomannutkaan mitään muutosta luokassa. “Läksyksi tulee lukea sivu 37 Historian aikakausista.”

  Koko luokka huokaisi helpotuksesta, kun he kuulivat pääsevänsä ulos tappavan tylsästä luokkahuoneesta ja että samaista ainetta olisi taas vasta ensi viikon tiistaina. Muiden tapaan Albus alkoi keräämään tavaroita pulpetiltaan ja otti Historian taikakaudet - kirjan syliinsä.

  “Tappavan tylsä tunti, vai mitä?” Sophie, joka paiskasi juuri pölyttyneen oppikirjansa kannen kiinni, huokaisi. Tytön orvokin siniset silmät vaeltelivat haikeasti kohti luokan uloskäyntiin, missä alkoi olla jo aikamoinen ruuhka - kaikkien yrittäessä mahdollisimman nopeasti kuumasta ja tunkkaisesta luokkahuoneesta ulos takaisin raikkaaseen, syksyiseen ulkoilmaan.

  “Jep”, Albus huokaisi ja viittoi väsyneen näköisen Rosen luokseen, joka käveli hänen ja Sophien luokse Historian taikakaudet tiukasti sylissään.

  Sophie heilautti tummanruskeaa kiharapehkoaan pois niskansa päältä. Tyttö hymyili Roselle orvokin siniset silmät lämpimästi tuikkien. Sophie ja Rose olivat olleet ystäviä miltein heti, kun olivat tutustuneet Tylypahkassa ja tyttöjen suureksi helpotukseksi he olivat päässeet samaan tupaan. Toki Albuskin vietti paljon aikaa serkkunsa kanssa, mutta hänelläkin oli muutama toinen ystävä Rosen ja Sophien lisäksi.

  “Mitä meillä on seuraavalla tunnilla?” Sophie kysyi, kun he viimein pääsivät kuumasta ja tunkkaisesta luokkahuoneesta pois professori Binssin valvovien silmien alta, joka oli näköjään päättänyt ottaa Sophien silmätikukseen, tämän alhaisten Historian numeroiden takia.

  “Taikaolentojen hoitoa, mutta ennen sitä meillä on ruokatunti”, Rose sanoi hymyillen, kun he kääntyivät kohti suurta salia. Tyttö oli aina pitänyt kovasti Taika eläinten hoidosta, ehkä osittain sen takia, että Hagrid opetti kyseistä ainetta.

  Viileä tuulen puuskahdus hipoi hellästi Albuksen kasvoja, kun he kävelivät avonaisen ikkunan ohitse. Tuuli pörrötti hänen mustaa tukkapehkoansa ja sotki sitä entisestään. Kuriton tukka oli perintö hänen isältään, Harry Potterilta, mikä ärsytti Albusta toisinaan suuresti. Oliko juuri hänen ollut pakko periä niin kuriton ja takkuinen hiuslaatu? Miksei vaikka James (Albuksen isoveli) olisi voinut periä sitä? Tosin, Albus ajatteli hiukan kitkerästi, hänestä oli aina tuntunut, että James oli aina ollut jotakuinkin parempi häntä kaikessa. Varsinkin huispauksessa - James oli jo toisella luokalla valittu Rohkelikon huispausjoukkueeseen ja pärjännyt kyseisessä lajissa oikein hyvin. Abus muisti vieläkin, miten Rohkelikko oli peitonnut Luihuisen noin kaksi vuotta sitten ja voittanut himoitun ja halutun huispaus mestaruuden. Se päivä oli ollut yhtä juhlaa, Rohkelikot olivat kaikki rynnänneet hurraa huutojen saattelemana huispaus kentälle (välittämättä Matami huiskin ankarista käskyistä pysytellä aloillaan) väsyneiden, mutta kuitenkin iloisien pelaajien kimppuun. Juhlahumua oli riittänyt seuraavat kaksi viikkoa - ja vieläkin se sai Albuksen huulet kaartumaan leveään hymyyn.

  Nyt hän oli käynyt lähes kuusi vuotta Tylypahkan noitien ja velhojen koulua, ja hänen seitsemäs opiskelu vuotensa oli startannut noin kuukausi sitten. James oli valmistunut jo kaksi vuotta sitten Tylypahkasta ja avusti tätä nykyä setäänsä Georgea Weasleyn Welhowitseissä, samalla kun opiskeli auroriksi. Albus oli jotenkin aina ollut hiukan kateellinen isoveljelleen tämän taidoista huispauksen kanssa, mutta nyt kun James ei enää käynyt Tylypahkaa, Albus huomasi hieman kaipaavansa veljensä vitsejä ja hauskoja letkautuksia milloin mistäkin.
Mutta toisaalta - tässä vaiheessa Albuksen huulet kaartuivat entistä leveämpään hymyyn - Jamesin lähtiessä, ja etsijän paikan jäädessä vapaaksi, Albus oli napannut paikan itselleen. Ja se jos jokin teki hänet äärettömän onnelliseksi.

  “Auts!” Rosen ärtynyt voihkaisu sai Albuksen inhottavasti palaamaan maan pinnalle ja hänen iloiset muistelonsa haihtuivat kuin savuna ilmaan. Hän tähtäsi ärsyyntyneenä vihreät silmänsä serkkuunsa, joka hieroi otsaansa ja mulkoili vihaisen näköisesti edessään olevaa hahmoa.

  “Katsoisit vähän eteesi”, hoikka, platinanvaaleat hiukset omaava luihuispoika virnisti heidän edessään. “Weasley.”

  Albus puristi vaistomaisesti kätensä nyrkkiin, ja Sophie hänen takanaan teki äkkijarrutuksen.

 Malfoy. Albuksen hymyn koristamat kasvot haihtuivat äkisti ilmaan ja niiden tilalle tuli ärsyyntynyt ja mulkoileva katse. Hän ei koskaan ollut oikein pitänyt määräilevästä, nenäkkäästä ja kaikin puolin ärsyttävästä Malfoyn pojasta, joka tuntui tupsahtavan paikalle aina kun Albus oli saamassa mielenrauhan tämän mauttomista ja tylsistä letkautuksista milloin mistäkin.

  Ilmeisesti Rose oli törmännyt Scorpiuksen olkapäähän, koska pojan iho punersi tulipunaisena, ja Rosen otsaan oli ilmestynyt täsmälleen samanlainen jälki. Se ei kuitenkaan näyttänyt haittaavan kumpaakaan - ei Scorpiusta eikä myöskään Rosea, joka mulkoili poikaa hurjistuneen näköisesti. Tytön kalpea iho oli alkanut ilmeisesti punertamaan häpeästä ja raivosta ja tuo näytti siltä kuin voisi kuristaa virnuilevan luhuispojan heidän edessään.

  “Katsoisit itse!” Rose kivahti ja perääntyi äkisti pois Scorpiuksen lähettyviltä, talloen hänen takanaan olevan Albuksen varpaat.

  “No…” Scorpius huokaisi ja pyöräytti kolean harmaita silmiään. “Jos sinun mielestäsi on minun vikani, että juokset syliini niin kuin joku päätön kana, aivoissasi on joku pahasti pielessä.”
Ja niine hyvineen platinanvaaleat hiukset hulmuten poika katosi ja marssi matkoihinsa.

  “Uskomaton tyyppi”, Rose mutisi, vaikka tuon poskille oli kohonnut hento puna. Ja se sai Albuksen todella voimaan pahoin.


*****


Hugo Weasley kuljetti huolestuneena pähkinänruskeaa katsettaan haisevalla, valkoisella pergamentilla ja liu’utti etusormeaan pitkin pergamenttia lukien siinä olevaa tekstiä otsa kurtussa. Hänen ruskeat hiuksensa olivat huolettomasti pystyssä ja niistä kuulsi selkeitä hikipisaroita, kun hän istui suuressa salissa ruokailemassa yhdessä serkkunsa, Lily Potterin, kanssa.


                                                          Velhovankila Azkabanista karannut useita kuolonsyöjiä

Velhovankila Azkabanista on karannut useita kuolonsyöjiä muutaman viime viikon aikana, ja se on aiheuttanut syvää hysteriaa ihmisissä. Viimeisin pako tapahtui eilen klo. 11.34.
  “Herra Taikaministeri, onko mahdollista, että nämä paot Azkabanista voisivat liittyä jotenkin tiedätte-kai-keneen?” Päivän profeetan toimitusjohtaja ja kirjailija Jessica Miller tiedusteli velhomaailman taikaministeriltä, Kingsley Kahlesalpalta, eilen illalla.
  “En väitä, etteikö Voldemort voisi liittyä tähän tapaukseen, mutta niin kuin hyvin tiedätte, arvoisa toimitusjohtaja, Voldemort kuoli yli kymmenen vuotta sitten, joten on täysin mahdotonta, että hän olisi kuolonsyöjien niin sanottu “johtaja”. Epäilemme vahvasti, että kyseessä on jonkun hullun kuolonsyöjän päähänpisto, jonka tarkoituksena on kerätä kaikki liikenevät kuolonsyöjät yhteen, ja tehdä jotain -” taikaministeri Kingsley Kahlesalpa vastasi erittäin kärkkäästi ja vakuutti, että minkäänlaiseen paniikkiin ei ole aihetta.
  “Lisäksi, kun Azkabanin vartijat, Ankeuttajat, ovat karkotettuja eri puolille maailmaa, on täysin luonnollista, että paot ovat 50% todennäköisempiä kuin ennen”, Kingsley lisää ja uskoo, että karanneet kuolonsyöjät saadaan pian kiinni.

 

Hugo tuijotti äsken lukemaansa tekstiä epäuskoisena ja joutui lukemaan sen vielä kerran läpi, ihan vain varmistaakseen, että teksti tosiaan piti paikkansa.

  “Ministeriö salailee jotain”, poika mutisi raivostuneena ja paiskasi päivän profeetan sellaisella voimalla kiinni, että hänen vieressä istunut Lily kohotti kasvonsa serkkuunsa päin otsa kurtussa.

  “Mitä sinä sanoit?” Lily tiedusteli ja nappasi Päivän profeetan Hugon kädestä, jossa se alkoi rapistua kovaksi möykyksi.

  “Joukkopako Azkabanista”, Hugo murahti ja otti kauhallisen perunoita lautaselleen, ihan vain siksi, että olisi saanut jotain muuta ajateltavaa. Miten oli mahdollista, että Azkabanista oli paennut satoja kuolonsyöjiä vain parin viikon aikana? Tuo kysymys oli alkanut soimaan hänen päässään jo useamman kuin kerran viimeisen parin päivän aikana, ja se alkoi tosiaan ärsyttämään häntä. Hugo oli aivan varma, että ministeriö salasi jotain tärkeää, ja se sai hänet raivostumaan entistä enemmän. Eikö ministeriö ollut oppinut mitään siitä ajasta, kun hänen ja Lilyn vanhemmat olivat opiskelleet Tylypahkaa? Vaikka Hugo ei ollut elänytkään vielä silloin, kun Voldemort oli asettanut koko taikamaailman vaaraan saadakseen olla voittamaton ja maailman hallitsija, oli hän kuullut siitä ajasta paljon vanhemmiltaan, jotka olivat olleet (ja olivat kyllä edelleenkin) yksiä Harry Potterin parhaista ystävistä.

  “Ei voi olla totta”, Lily voihkaisi ja tyrkkäsi Päivän profeetan Hugon eteen niin, että maitolasi  hänen edessään kaatui kilahduksen saattelemana lattialle. Tuhannet lasinpalaset levisivät kiviselle lattialle, ja moni oppilas käänsi katseensa heihin päin. Hugon korvia alkoi punoittaa nolostuksesta.

  “Katso nyt, mitä teit!” Hugo kivahti ja mulkoili serkkuaan, jonka kasvoille oli kohonnut typerä virne.

  “Äh, älä nyt viitsi”, Lily kikatti ja kaivoi taikasauvansa esiin. “Minä voin korjata sen.”

  “Parasta olisi!” Hugo murahti ja tuijotti muka suuttuneena punapäistä serkkuaan, joka heilautti laiskasti pari kertaa taikasauvaansa ja ohjasi lasinsirpaleet roskakoriin, joka oli suuren salin oviaukon vieressä.

  “Noin. Näetkös? Ei se maailmaa kaatanut!” Lily naurahti ja pörrötti Hugon ruskeita hiuksia kädellään. Hugo hymyili leveästi ehkä hieman seköpäisellekkin serkulleen ja naksautti kieltään, kun huomasi Professori Longbottomin kävelevän heidän luokseen.

  Heidän yrttitiedon opettajansa naama oli täynnä multaa ja erilaisia läikkiä, ja hikipisarat tippuivat tämän hikiseltä otsalta kiviselle kivilattialle hänen allaan. Jokin Nevillen kasvoissa oli kuitenkin kireää, kun tuo talsi heidän luokseen.

  “Anteeksi, mutta oletteko te nähneet Albus Potteria ja Rose Weasleyta, asia on äärimmäisen vakava ja -”

  Nevillen kireät kasvot kiersivät Hugosta Lilyyn ja takaisin. Kummankin naamalla oli yhtä hölmistynyt ilme, ja Hugon päässä risteilivät eri kysymykset. Mikä oli niin tärkeää, että aina niin ystävällinen, kiltti ja iloinen Neville oli yhtäkkiä muuttunut äärimmäisen vakavaksi ja uhkaavan näköiseksi. Tuon ruskeat hiukset olivat tuuheasti pörröllä ja kasvoja koristi kuoleman vakava ilme, mitä Hugo harvoin näki opettajansa kasvoilla.

  “Ööm, ei”, Lily sanoi epäluuloisesti. “Kuinka niin?”

  Neville näytti yhtäkkiä äärettömän pahoinvoivalta ja epävarmalta. Vakava ilme tuon kasvoilla oli yhtäkkiä muuttunut hyvinkin vauhkoontuneeksi ja pelokkaaksi, kun hän asetti multaiset ja likaiset kätensä Rohkelikkojen puisen pöydän päälle ja kumartui heihin päin niin, että oli vain muutaman sentin päässä Hugon kasvoista. “Kysyn nyt viimeisen kerran, oletteko nähneet Albus potteria tai Rose Weasleyta?”

  “Emme”, Hugo ja Lily vastasivat kuorossa ja vilkaisivat toisiaan epävarmasti. Mistä oli oikein kyse?

   Professori Longbottomin naama näytti hiukan epätoivoiselta, tämän kohottaessaan vielä kerran katseensa kahteen viides luokkalaiseen oppilaaseen. Kun kummankaan hölmistyneiltä katseilta ei saanut ilmeisesti mitään irti, Neville luovutti ja suoristi selkänsä.

  “Anteeksi, mutta…” Hugo aloitti varovasti, mutta Lily ehti ensin:

  “Onko tässä jostain vakavasta kyse?”

  Jos Nevillen äärimmäisen tuskastunut ja vakava ilme ei olisi korventanut Hugon jokaista sisuskalua juuria myöten, hän olisi nauranut serkkunsa suorasanaisuudelle. Lily ei ikinä ollut ollut mikään hiljainen tapaus, ja tässä se taas nähtiin.

  “Ehkä, ehkä minä voisin kertoa teille…” professori Longbottom mutisi, vilkuillen Hugoa ja Lilyä selvästikin epäluuloisesti. “Olettehan lähisukulaisia…”

  Hugon vatsassa muljahti ikävä tunne, kun kuuli sanan ‘lähisukulaisia’. Oliko jollekin hänen perheenjäsenelleen sattunut jotain? Mutta toisaalta, hän järkeili, jos kyse olisi ollut jostain onnettomuudesta, miksi Neville olisi etsinyt vain Rosea ja Albusta?

  “Selvä, minä kerron”, Neville sanoi ja vilkaisi epävarmana ympärilleen. Hän viittoi Hugon ja Lilyn kumartumaan lähemmäs ja kuiskasi sitten hiirenhiljaa: “tämä on sitten huippusalaista. Asia koskee Albusta ja Rosea, sekä paria muuta Tylypahkan oppilasta. Tulkaa perässäni rehtorin kansliaan, saatte sieltä lisää tietoa."
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016 17:03:11 kirjoittanut Fiore »

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Nytpäs ehdin lukea uuden luvun. Lukemisen aloittaminen tuntui vähän raskaalta, kun kappaleiden välissä ei ollut sitä tavanomaista enteriä, jota Finissä yleensä käytetään. Kirjoitusohjelmalla teksti ei usein tarvi erillisiä välilyöntejä, jotta lukeminen helpottuisi, mutta täällä Finissä riviväli on niin pieni, että tuntuu hankalalta lukea tiivitä kappaleita, kun rivit sekoittuvat toisiinsa.

Tämäpäs oli ihan mukava aloitusluku, joka loppui tällaiselle ficille sopivaan tapaan varsin dramaattisesti! Nyt varmaan saamme kuulla, miten ministeriö järjestää nuoret jästikouluun. Sitä kyllä ihmettelin, että miksi Neville hoki Albuksen ja Rosen sukunimiä näiden pikkusisaruksille. Kyllähän he varmasti olisivat tietäneet, kenestä Rosesta ja Albuksesta oli kyse.

Olipa jännä tapaaminen Rosen ja Scorpiuksen välillä. Kipinöitä syttyy jo! Hauskaa, miten Albus jo aavistaa, mitä tuleman pitää.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fiore

  • Vieras
Kiitos paljon kommentistasi Arte!

Ihanaa, kun annoit myös hieman rakentavaa palautetta, se tulee aina tarpeeseen. Enpäs tiennytkään tästä enter-asiasta, pitääpäs korjailla kappaleita hieman, hyvä kun huomautit asiasta ;).

Hienoa, että tekstistä oli havaittavissa pientä kipinääkin, sitä tässä juuri hainkin! Dramaattisuuttakin tästä hain, joten hyvä, että pystyin välittämään lukijalle edes jotain. Ja tosiaan, ensi luvussa tuleekin hieman materiaalia tästä ministeriön ei niin *köh köh* maailman nerokkaimmasta ideasta ;).

luku_toukka

  • ***
  • Viestejä: 82
Siis kävin lukemassa tätä pikkasen matkaa jo silloin, kun eka luku oli vasta julkaistu ja mainituista syistä, kuten kappaleittenjaon uupuminen, en jaksanu lukee ees lukua loppuun. Mutta Damn ku aukasin tän uudestaa ja huomasin, että oot käynny muokkailemassa tota luvun ulkoasuu! Siis ihan jäätävä muutos ja mäki jaksoin lukasta luvun loppuun asti! Pakko kyl myöntää et olin tosi innoissani tosta trailerista ja petyin silloi vähä ku en kyenny lukee ees ekaa lukuu loppu, MUTTA uus ulkoasu toi kokonaa uuen mielipiteen mullekki tarinasta ja ootan jo innolla jatkoa!

Mainittakoon vielä, että Rose/Scorpius lukeutuu yhtiin suosikkiparituksiini ja oisin kyl luultavasti silti lukenut (parannuksista huolimatta) luvun (ja tulevat) vaikka pakolla loppuun. ;)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016 23:01:52 kirjoittanut luku_toukka »
Maybe it's not about the happy ending
Maybe it's about the story

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Muakin vähän vaivasi toi että lukeminen oli tosi vaivalloista kappalejakojen takia mutta nyt kun oot muokannut tämän näin niin tämä oli oikein mukavaa luettavaa ja hyvä aloitus tälle ficille :)

En malta odottaa että Rose ja Scorpius löytävät toisensa ;D Ja haluan edelleen kovasti tietää, mikä tämä ministeriön suurensuuri neronleimaus laittaa velhot jästien kouluun ja miten juttu etenee! Jään siis odottelemaan jatkoa :)

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Mustakin tämä ensimmäinen luku oli tosi mielenkiintoinen. Ihmettelen kyllä suuresti, että miksiköhän ministeriö haluaa lähettää oppilaita jästikouluun, ja millä perusteella oppilat on sinne valittu. Innolla jään odottelemaan seuraavaa lukua. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

owlgr

  • ***
  • Viestejä: 46
Tarina lähti käyntiin mukavasti ja ilman junnaamista jossain pöpelikössä ja vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Neville vaikutti olevan jotenkin poissa tolaltaan, ja olisi kyllä mielenkiintoista lukea, mitä siellä taustalla oikein on. :D