Kirjoittaja Aihe: Tää hallitsee meitä | K-11 | draama, slash, het | one-shot  (Luettu 5127 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Nimi: Tää hallitsee meitä
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: ihmissuhdedraama, angst, slash, het, femme
Paritukset: Tomi/Iiro, Oona/Juha ja Liina/Sini
Yhteenveto: Jos he lähtisivät maailmalle, he eivät osaisi takaisin. He tekevät kateellisina samoja virheitä, vaikka tietävät paremmin. He ovat epäonnistujia ajassa, jota jotkut kutsuvat elämäksi.
Muuta: Hahmot ovat aiemmin esiintyneet ficletissä: Lamppu palaa, K-11, saa lukea, jos kiinnostaa
Haasteet: Vuosi raapalehtien V, Kaiken maailman ficlettejä IV viikko 32 ja  5 x jotain uutta, uusi inspiraationlähde: kuva(t)

A/N: Lamppu palaa (jossa kertojana toimi Aapo, näin btw) oli pientä hatusta repimistä. Tämä on jo hallitumpi ja tarkoituksellisempi teksti. Tykkään tästä porukasta ja heidän epätäydellisyyydestään. On semmoinen kutina, että lisääkin voi tulla. Mitään mielipidettä en ole näistä kuullut, joten sana on tosiaankin vapaa. Kritiikkiä, arvostelua, mitä vain.


Tää hallitsee meitä

1.

Makaan ohuella patjalla, jossa voi olla vain selällään. Muuten tulee paikat kipeiksi. Ympärilläni nukkuu, liikehtii ja tuhisee neljä muuta. Huoneen ainoan sängyn on saanut Liinan tyttöystävä, jota tämä kohtelee kuin kuningatarta. Kaverinsa se voi jotenkuten järjestää lattialle. Me sovitaan siihen, vaikkakin ahtaasti. Minunkin kyljessä tuhisee Tomi, joka kuolaa tyynylleen.

Olen vastentahtoisesti valvonut koko yön. Eilisillan pidin itseni kokonaan irti alkoholista, vaikka se tekikin tiukkaa. Onneksi on Tomi, joka otti sen yhden epätoivoisen bissen käsistäni ja sanoi:

”Katuisit vaan, Iiro.”

Minulla on ongelmia, tiedän sen. Kaverinikin tietävät. Alkoholi pahentaa asioita.

Liinan huoneen kahdeksanruutuisesta ikkunasta kajastaa päivänvalo, joka sattuu silmiin. Ilmassa leijaile pölyhiukkasia, jotka liikahtelevat hengitystemme tahdissa. Valo on toiveikasta kultaa. Näen sen, mutta siltä se ei tunnu. Taidan olla kaiken toivon ulottumattomissa.

Huoneen toisessa päässä Oona kavahtaa istumaan kuin painajaisesta hereille selvinnyt. Vieressä Juha silittää tytön käsivartta rauhoittavasti. Oona kiskaisee käden itselleen ja kääntää Juhalle selkänsä. En näe Juhan kasvoja, mutta miltei kuulen, miten sen sydän rasahtelee. Suljen silmät, etteivät he huomaa minun katsovan, vaikka eihän meiltä pysy mikään salassa.

Valo kasvaa tuntien kuluessa. Tomi yrittää nukkuessaan aina kiehnätä, ihan sama, kuka sen vieressä on, mutta tyrkin sitä kauemmas. En halua ketään lähelleni. Iholleni pääsee vain itseinho eikä muulle jää tilaa.

2.

Aamukahvilla Sini kertoo vuolaasti puolen vuoden liftarireissustaan Euroopassa. Liina katsoo tyttöään hellästi. Oona nieleskelee vaivalloisesti kateuttaan, vaikka esittää innostunutta. Me jätkät ei välitetä. Juha jauhaa buranaa kahviinsa ja Tomi on kuollut pöydälle. En syö enkä juo mitään. Oloni on hauras, aavemaisen läpikuultava. Kuin voisin lakata olemasta hetkellä millä hyvänsä.

Sinin kertomus maailmasta, ihmisistä ja sadoista taitetuista kilometreistä kuulostaa epätodelliselta. En osaa edes käsittää tuollaisia mahdollisuuksia. Miten maailma voi olla noin helposti saatavilla? Ehkä siten, jos osaa suunnitella, on rahaa ja spontaaniutta. Jos osaa mennä ja tulla takaisin.

Siitä kuulemma jäi matkustamisen palo ja Sini odottaa tilaisuutta lähteä taas, ehkä jonkun kanssa. Liina hymyilee leveästi kuullessaan merkityksellisen vihjauksen. Oona vaikenee kesken lauseen, koska ei pysty enää teeskentelemään iloista. Tomi kohottaa päänsä. Meidän neljän katseet kiertävät yhtä katkerina ja vihaisina.

Pää kiinni pää kiinni, me ei haluta kuulla, miten sä voit ja me ei.

Sini ja Liina, heidän onnellisuutensa sattuu meihin epäonnistujiin.

3.

Minusta tulee kuski, koska olen ainoa, jolla ei ole darraa. Ei ole Liinallakaan, mutta tämä ei halua jättää tyttöystäväänsä. Kyllä sen ymmärtää. Jos minulla olisi joku Sinin kaltainen, elämä ehkä voisikin olla kukkia ja auringonpaistetta.

Liinalla ja Sinillä on kukkia kaulassaan. Kaksi pientä, identtistä lasipulloa, joiden sisälle on säilötty pienet miniatyyriruusut. Sinillä se on persikanoranssi ja Liinalla hailakan turkoosi. Sini toi ne ulkomailta ja nyt he pitävät niitä aina. Korut liittävät heidät yhteen. Se on tyttörakkautta. En ehkä voi koskaan kunnolla käsittää, millaista se on, koska en ole tyttö tai edes kiinnostunut naisista. Käsitän kuitenkin sen verran, että tajuan olla aivan saatanan kateellinen. Minä en voi koskaan saada mitään tuollaista. Olen ihan liian fucked up.

”Mennään jo”, Tomi marisee kuin kersa. Me seistään Liinan eteisessä takit päällä, mutta Oona se tässä on jäänyt suustaan kiinni Liinan ja Sinin kanssa. Juha mököttää naulakon vieressä ja Tomi on muuten vaan vittuuntunut. Se on aina. Darrassa se on joskus aivan sietämätön, mutta Tomilla on auto, joten ehkä sitä pitää kuunnella.

Vedän Oonaa hupusta ja se lähtee kiltisti meidän mukaan. Se tunkee puoliväkisin etupenkille, ettei joudu istumaan Juhan kanssa. Heidän suhdesotkunsa alkavat käydä hermoille. Niitä ei pitäisi edes olla, koska Oonalla on poikaystävä, mutta kun vaan on. Oona on ollut meidän kaikkien kanssa ainakin kerran. Muija vihaa itseään sen takia, ja Juha idiootti meni rakastumaan Oonan sekoilujen seurauksena. En aio ikinä langeta samaan.

Aamuruuhka on jo takanapäin eikä me paljoa jutella. Juha lähtee ensin, sitten Oona. Saan siltä suukon poskelle kiitokseksi.

Kerrostalon pihalla tarjoudun ottamaan bussin sieltä, koska auto on Tomin ja minä asun ihan toisella suunnalla.

Tomi pudistaa päätään.

”Tuu nyt vaan mun luo”, se sanoo, ”paitsi jos välttämättä haluat kotiin.”

Totta puhuen en. En oikein edes tiedä, mitä sana ”koti” tarkoittaa, mutta minun itsemurhayksiöni se ei ole.

Tomin mukaan on helpompi mennä.

4.

”Hyi saatana”, Tomi sanoo peiliin vilkaistessaan. Sen silmät verestävät, iho on kalpea ja silmien alla tummat renkaat. Minä en katso peiliin, en pysty. Kotona olen iskenyt ne rikki ja tehnyt petollisia verisiruja lattioilleni. Peilit tekevät minut liian itsetietoiseksi, ne pakottavat minut kohtaamaan itseni enkä pysty siihen. Pelkään, saan paniikkikohtauksen ja olen kontillani vessan lattialla muistellen, miten hengitetään, miten pysytään hengissä.

Ohitan eteisen peilin ja etsin Tomin sängyn. Rojahdan sille, koska uupumus alkaa viimein tuntua ja haluan vain nukkua, kunnes uni on ainoa, mitä tiedän. Tomi puuhailee jotakin, kunnes kömpii uupuneena viereeni.

”Onks täs ookoo?” se kysyy. ”Voin ottaa sohvanki.”

Tomi tietää, että joskus en kestä, jos joku on liian lähellä, mutta nyt ei tunnu siltä.

”Oo vaan siinä”, vastaan ja toivon, että se olisi hiukan lähempänä. Sinin ja Liinan onnellisuuden todistaminen särkee edelleen rinnassa. Tahdon jonkun, kenet tahansa. Tarvitsen läheisyyttä. Se tuntuu fyysisenä kipuna kehossa. Sattuu.

”Hei, Iiro”, Tomi sanoo ja kierähtää kyljelleen. Me katsotaan toisiamme. ”Sä pärjäsit tosi hienosti eilen.”

”Ai?” äännähdän epäuskoisena. Tomi mottaa minua olkapäähän.

”Ihan oikeasti”, se ärähtää, ”tiedän, miten vaikeeta sulle on olla juomatta, jos muutkin juo, mutta sä teit sen. Oon ihan helvetin ylpeä susta.”

”Oot vai?” henkäisen ja rinnassa säkenöi jotain, minkä luulin kuolleen jo aikoja sitten. Se lämmittää ja tuntuu hyvältä.

”Oon, oon”, Tomi vakuuttaa, ”se on hyvä merkki. Sä pystyit siihen kerran ja pystyt toistekin.”

”Kiitti”, sanon hymyillen. Silmät painuvat jo kiinni. ”Toi merkkaa paljon.”

”Älä ny viitti”, Tomi sanoo kuin vähätellen omia sanojaan. Ihan turhaan.

Onneksi minun sydän tietää paremmin.

5.

Raskaasta unesta herääminen on sekavaa. On tavattoman lämmin, koska joku on siinä, ihan iholla kiinni kädet minun ympärillä. Se on Tomi, joka unissaan haluaa kaikkien syliin, vaikka on hereillä niin kovaa jätkää, ettei kehtaa pahemmin halatakaan.

Se tuhisee kiinni minussa ja mumisee jotakin. On ihanaa, että Tomi on siinä, ja samalla aivan vitun kamalaa, koska haluaisin enemmän. En tiedä, haluanko varsinaisesti Tomia, ehkä, onhan se minun hyvä kaveri, jätkä ja sen lähellä on hyvä olla. On älyttömän kauan siitä, kun sain suudella toista poikaa. Olen ollut niin sekaisin, että olen antanut yrittäjille turpaan ja sana kiertää näissä piireissä nopeasti.

Haluaisin kuljettaa huuliani Tomin kaulan pehmeällä iholla, hyväillä kapeaa kylkeä paidan alta ja etsiä sokkona sen rohtuneet huulet. Hengitän ja yritän olla haaveilematta, mutta en osaa. Tomi on niin helvetin lähellä ja minä liian läheisyydenjanoinen.

Tomin paita on noussut nukkuessa. Olen kuin hypnoosissa. Kokeilen, miltä Tomin paljas iho tuntuu käteni alla. Iho on lämmintä, pehmeää ja kiinteä osa jotakuta toista. Voi luoja, miten kaipaan tätä. Tomi värähtää ja vedän käteni pois. Poskissa polttaa häpeä.

”Anteeksi”, sanon Tomille, koska tiedän sen olevan hereillä. Ehkä se oli koko ajan, ehkä se inhoaa minua nyt.

Tomi ei sano mitään, mutta ei vetäydy poiskaan. Kohta tunnen, miten sen viileä käsi pujahtaa oman paitani alle ja hyväilee vatsaa, kohta rintakehää. Minun on vaikea hengittää.

”Sun ei tarvii”, yritän kieltää, koska ajatuskin Tomin pakottamisesta kuvottaa.

”Kosketa mua”, se pyytää.

Aamuinen saattoi jättää meihin kumpaankin jälkensä. Ehkä me vaan tarvitaan tätä.

Teen, mitä Tomi pyytää ja se värisee mielihyvästä.

Se voi olla tismalleen näin yksinkertaista, vaikka pitäisihän minun tietää paremmin. Ehkä Oona ja Juha ajattelivat samoin, kun ylittivät saman rajan. Me hallitaan tää.

Minun pitää sanoa Tomille, että tätä me kadutaan enemmän kuin yhtä epätoivoista bisseä.

Mutta kun Tomi suutelee minua, en saa itseäni irti.

Tää hallitsee meitä.



« Viimeksi muokattu: 15.04.2022 12:38:47 kirjoittanut Sokerisiipi »

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 840
Hui. Hurjat väristykset ja jännityksen aallot tulivat viimeisen kappaleen aikana. Hahmojen ja tilanteen selkeä epätäydellisyys teki tilanteesta todella realistisen. Kuin olisin itse ollut arpomassa, uskaltaako koskea vai ei, miltei pakonomainen halu jyskyttäen vatsanpohjassa. Veit kyllä minut täysin poikien huoneeseen, keskelle heidän tilannettaan. Kuin en pääsisi irti tuosta toiveikkaan halukkaasta tunnelmasta.

Mukavaa vaihtelua, kun tässä oli tyttö-, poika- ja heteropari. Se toi mielenkiintoista vivahdetta tarinan taustalle. Tästä parien kolmikosta kuulisin mielelläni lisää.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
takkuinen: Oi, hienoa kuulla, että tunnelma välittyi noin hyvin, koska itsekin pidin siitä, miten se tiivistyi tuonne, miten lopulta oltiin heikkoja ja mentiin halujen mukana, vaikka Oonan ja Villen varoittava esimerkki oli koko ajan läsnä. Joo, noi kaikki parit on mielenkiintoisia ja on kiva, että femmepari on se ideaali eikä esim. vaikka heteropari. Näistä on tulossa lisää, joten olen tosi iloinen, että kiinnostusta on ^^ Kiitos kommentista!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Tässä oli niin paljon kaikkee... luin ekaa kertaa aivan turhan nopeasti, tajusin, että tähän pitää pysähtyä. Katsoa kuvia. Oikeasti funtsia näitä fiiliksiä.

Mä jotenkin vaan samaistun Iiroon tässä - vaikkei mulla olkenaan alkoholin kanssa ongelmia  :D

Lainaus
Sini ja Liina, heidän onnellisuutensa sattuu meihin epäonnistujiin.

Tää on niinku niin just tätä munkin elämässä, ensimmäinen reaktio aina siihen, kun muut on onnellisia ja rakastuneita, on kateus, nyrpeys ja ilkeät tunteet. Ja niinku Iiro, ja oikeastaan kaikki muutkin paitsi Sini ja Liina, pullottavat niitä olotiloja sisään, koska eihän nyt kavereiden kaunista rakkautta pidä sotkea sillä, että rupeaa itse vinkumaan. Mutta mä ymmärrän sen kun joku on pari on niin kauhean söpö, kukkia pulloissa kaulassa ja kaikkea, ja ite kiehuu silleen et miksei mulla ole mitään. Ja niis tilois sit helposti tulee tehtyä vähän liian hätiköityjä päätöksiä, joita katuu.

Eli sanoisin, että emotionaalisesti hyvin resonoiva teksti. Kaikista hahmoista tuli oikeastaan hyvin lyhyessä ajassa melko kokonainen mielikuva, vaikka tämä ei ollutkaan pitkä, eikä pysähtynyt jaarittelemaan. Mä tykkäsin siitä, että joka pätkän alussa oli joku kuva, tulee niinku ekstramietitty, hiottu mielikuva. Presentaatio on on puoliruokaa, vai miten oli.


Kiitos tästä, tämä oli tosi hyvä.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
jossujb: Hii, mahtavaa, että sait tästä ajatuksia ja fiiliksiä irti. Tämä on yksi mun henkilökohtaisista lemppareista ja pidän tätä onnistuneena kokonaisuutena, joka nivoutuu sujuvasti yhteen. Luulenpa, että suurin osa ihmisistä samastuu Iiroon sen osalta, että muiden onnellisuus ja parisuhdehehkutus herättää kateutta yksinäisessä, ellei sitten ole itse ihan okei sen kanssa, ettei nyt ole ketään. Ennen tätä tekstiä minulla oli kauheita vaikeuksia käyttää kuvia inspiraationlähteenä. Jotenkin, vaikka olisi saanutkin jonkun idean, oli vaikea tuottaa se paperille asti, joten siksi haastoin itseni kunnolla ja valitsin Kaiken maailman ficlettejä -haasteesta viisi kuvaa, jotka kivasti raamittivat tämän tekstin ja siihen oli helpompi tarttua, kun oli ensin jokin yhdistävä tekijä ja sitä seurasi muita. Kiitos kovasti kommentista!

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vaihdokkaista hyvää päivää. Päätin vihdoin tarttua tähän voimanpuuskassa, kun välilehti on ollut auki jo kauan.

Katsotaan sitten. Hhhm, mulla on sellainen tunne, että tästä on vaikea saada sanottua mitään kovin selkeästi ja rationaalisesti, vaikka tykkään tästä tosi paljon (tai ehkä siksi). Joten latelen tähän nyt juttuja, joista erityisesti tyksin tai jotka saivat huomioni.

Jos aloitan kokonaisvaikutelmasta... Minunkin mielestäni on hienoa, miten epätäydellisiä nämä kaikki ovat. Tuntuu tavallaan realistiselta, että rikkinäiset (enemmän tai vähemmän) vetävät toisiaan puoleensa ja pyörivät sitten oman piirinsä reunoilla. Lisäksi hahmoista saa tosi paljon, hmmh, tunnetasolla irti, you know? Ja jokaisesta oppii jotain, vaikka tekstiä ei ole tämän enempää, eikä ulkonäköä kuvailla lainkaan.

Lainaus
Liinan huoneen kahdeksanruutuisesta ikkunasta kajastaa päivänvalo, joka sattuu silmiin.

En tosiaankaan tiedä miksi, mutta pysähdyin miettimään kuinka monenlaisia kahdeksanruutuisia ikkunoita voi olla, ja totesin ettei todennäköisesti käytössä kovin monia :'D Kaikkiin yksityiskohtiin sitä takertuukin.

Lainaus
Siitä kuulemma jäi matkustamisen palo ja Sini odottaa tilaisuutta lähteä taas, ehkä jonkun kanssa. Liina hymyilee leveästi kuullessaan merkityksellisen vihjauksen. Oona vaikenee kesken lauseen, koska ei pysty enää teeskentelemään iloista. Aapo kohottaa päänsä. Meidän neljän katseet kiertävät yhtä katkerina ja vihaisina.

Pää kiinni pää kiinni, me ei haluta kuulla, miten sä voit ja me ei.

Tämä on ihanankamala. Koko tässä tarinassa kulkee rinnakkain monta näkökulmaa, jotenkin helpommin aistittavissa kuin muissa. Siis ainahan tarina on erisävyinen eri kulmissa, tutta tätä lukiessa tuntuu, että katselee sellaista yhteenkiertynyttä värikarttaa, jossa on harmaata, vaaleanpunaista ja katkeranvihreää. Tytöt ovat ihan omassa höttöisessä pilvessään, jossa kaikki on ihanaa, ja muut sitten katsovat kateellisina vierestä. Jotenkin hirmuisen samaistuttavaa.

Lainaus
Korut liittävät heidät yhteen. Se on tyttörakkautta. En ehkä voi koskaan kunnolla käsittää, millaista se on, koska en ole tyttö tai edes kiinnostunut naisista. Käsitän kuitenkin sen verran, että tajuan olla aivan saatanan kateellinen.

Tässä myös. Tosiaan tyttörakkautta. Ja niin.

Lainaus
”Ihan oikeasti”, se ärähtää, ”tiedän, miten vaikeeta sulle on olla juomatta, jos muutkin juo, mutta sä teit sen. Oon ihan helvetin ylpeä susta.”

”Oot vai?” henkäisen ja rinnassa säkenöi jotain, minkä luulin kuolleen jo aikoja sitten. Se lämmittää ja tuntuu hyvältä.

”Oon, oon”, Aapo vakuuttaa, ”se on hyvä merkki. Sä pystyit siihen kerran ja pystyt toistekin.”

”Kiitti”, sanon hymyillen. Silmät painuvat jo kiinni. ”Toi merkkaa paljon.”

”Älä ny viitti”, Aapo sanoo kuin vähätellen omia sanojaan. Ihan turhaan.

Onneksi minun sydän tietää paremmin.

Piiiitkä lainaus, mutta tämä oli kaikesta muusta huolimatta kuitenkin paras kohta. Se on rohkaiseva, kaunis ja onnellinen, ja sitten on se sydän.

Lopussa on kivaa vaikeutta, vastaan hangoittelua ja luovuttamista, joka täydentää tätä tekstiä. Kevyesti pahaenteistä ja tummempaa, mutta tosi hienoa.

Ehkä huomaa miten aivosolut valuivat teen mukana pois kommentin edetessä, mutta tykkäsin hirmuisesti ja kokonaisuus oli eheä. Kiitos tästä lukukokemuksesta <3


ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Isfet: Ilahduttaa tosi paljon kuulla, että tykkäät tästä! Juuri näiden epätäydellisyys ja onnettomuus on se, joka kiehtoo. He kaikki ovat vähän rikki ja takertuvat siksi toisiinsa. Mahtavaa, että rinnakkaiset näkökulmat olivat aistittavissa. Toiset ovat onnellisia ja toiset onnettomia ja se aiheuttaa katkeria tunteita. Kiitos suuresti kommentista!

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Mä oon pitempään jo vilkuillut sun tätä sarjaa, ja nyt tähän tartuin. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja mä tykkäsin tästä kyllä, paljon jäi kysymysmerkkejä että mitäs hemmoja nää nyt onkaan. Sulla on tälle näemmä kuitenkin suht paljon jatkoa, joten jahka ne luen niin varmasti näistä selviää enemmän. Vai lähtee nämäkin tyypit kaveripohjalta ponnistamaan rajan tolle puolen. Se on kyllä aina tosi vaikea asetelma, jännä nähdä kuinka käy.

Iiro vaikutti jotenkin sympaattiselta, vaikeaa hänellä vissiinkin on ollut. Ennustan ei niin helppoa suhdetta näille, jos niille semmoinen kehittyy, mutta jotenkin myös jotain luottoa löytyy jo nyt, kun Aapo tuntuu Iirolle jollain lailla tärkeältä, ei se kai itekkään tiedä mitä ajattelee siitä.

Mutta tosiaan, tykkäsin! Ja meen lukemaan lisää :)
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Ripple: Kiva, että Hallitsemattomat ovat saaneet mielenkiintosi! Nämä hahmot ja heistä kertovat tarinat eroavat melkoisesti (ja toivottovasti myös edukseen) muista teksteistäni, joten tuntuu hyvältä saada näihin kannustavaa palautetta. Kavereista joksikin muuksi on lempiasetelmani, ja sen huomaa ;D Iirolla on tosiaan ollut vaikeaa, ihanaa, että hän vaikutti sympaattiselta, koska sitä hän sisimmässään onkin! Kiitos kommentista!