Vapaa keskustelu > Saivartelija

The Walking Dead (tv-sarja)

<< < (2/47) > >>

Fiorella:

--- Lainaus ---No mutta Fiorella!! Biseksuaalit miehet on ainakin tämän tytön suurin ilon aihe! ;D
--- Lainaus päättyy ---
;D ;D ;D Pitäkööt vain muut miehet näppinsä erossa, jos kerrankin on joku ihana mies, josta minä tykkään. Heh. Tässä tapauksessa en tahdo yhtään olla kiltti ja jakaa muillekin. Kirjoitinkin muistaakseni jo tuolla tv-sarjojen yleisessä keskustelussa, että olen siinä suhteessa ihan hyvilläni, että sillä ei ole siinä kummemmin naisiakaan, että se on paremmin vapaa fanien iloksi.

Mutta Darylista tekee ihanan juuri se, että vaikka se on tavallaan aika äijä, niin se on kuitenkin tosi herkkä ja pohdiskeleva. Ja tosi kiltti ja sydämellinen, vaikkakin on juro ja möksöttää mieluummin itsekseen ainakin alkukausina. Siksikin minua ärsyttäisi, jos hahmosta tehtäisiin bi tai homo, koska sitten se olisi taas yksi sellainen kannanotto, ettäkö heteromies ei voisi olla sellainen. Inhoan stereotypioita. Hei, jos stereotypiaa haluttaisiin, niin voisivat tehdä vaikka mieluummin Abrahamista ja Eugenesta parin, niistähän saisi oikein sellaisen Japanimanga-tyylisen seme-uke -parin, kun ovat niin erilaiset.  ::) Haluaisinpa nähdä, mitä kommentteja sellaisesta tulisi. ;)

Kyllä sinun, Karvalakkirakastaja, pitäisi kyllä ruveta katsomaan tuota myös, että pääsisit kunnolla osallistumaan keskusteluun! :D Se eka kausikin oli vain kuuden jakson mittainen, niin eihän siinä päässyt kuin hädin tuskin alkuun.

Kosmik:
Rick ja Coral -memet. X''D Se Rickin reaktio Lorin kuolemaan on muodostunut jo aika legendaariseksi (Oh noo X'D). Fiorella, olen siis itsekin välillä valvonut ja räkättänyt noille memeille, Rickin "stuff and things" -jututkin jaksaa naurattaa. XD

Heehehe, minä liputan edelleen ehdottomasti Darylin bisseyden puolesta. Toisaalta tykkään siitäkin vaihtoehdosta, ettei sitä paritettaisi kenellekään, koska sitten se säilyttäisi sen salaperäisyytensä ja kaikki voisi parittaa sitä mielessään kenelle tahtoo. :) Ja tosiaan, Darylin ja Carolin näyttelijöillä on vain neljän vuoden ikäero, joten ne voisi periaatteessa päätyä pariskunnaksi, mitä en itse kuitenkaan toivo. En vain edelleenkään ymmärrä Carolia aina välillä, juuri siitä syystä, kun se on tavallaan hyvin ristiriitainen. Välillä vahva ja välillä taas palasina. Mut en kyllä toivo, että hän kuolisi sarjasta pois. Haluaisin hänen vain löytävän joskus sen rauhan sielulleen.

Carlista pidän myös itsekin ja senkin kehitystä on ollut ilo seurata. Hassua vain, että poika näyttää vanhempana ihan pikkuveljeltäni, eri värisillä silmillä tosin. XD

Darylin veli Merle oli aluksi sellainen, jota inhosin. Merle kuitenkin vaikutti koko ajan aikamoiselta kusipäältä, mikä tavallaan teki hänestä hankalasti samaistuttavan, mutta silti se tuntui välittävän Darylista kaiken sen uhon takana. Olisin ehkä toivonut enemmänkin Darylin ja Merlen veljessuhteen käsittelyä, mut toisaalta ehkä Merlen kuolema kasvatti Darylia ihmisenä. Mene ja tiedä sitten. :'D

Bethin kuolema tuli ihan täytenä yllätyksenä. Juuri kun hahmo oli muuttunut samaistuttavampaan suuntaan, hänet kirjoitettiinkin ulos sarjasta. Andrean kuolemakin oli aika järkytys. Tykkäsin muuten parittaa sitä ja Michonnea aikoinaan, kun ne kuitenkin selviytyi kahdestaan jonkin aikaa kameroiden ulkopuolella.

Heh, en ole ainoa, joka inhoaa Abrahamia, hyvä. ;D Musta tuntuu, että juuri tuossa kutoskaudella Abraham oli kuitenkin aika paljon esillä, joten voi hyvinkin käydä niin, että hän on sitten se, joka saa Lucillesta päähänsä. Darylinkin kuolemaa on toki spekuloitu. Siis että hän on jo käynyt läpi kunnollisen hahmonkehityksen, mutta kun hällä on takanaan niin iso fanikunta, niin tuskinpa hänet heivataan pois ihan heti. Paitsi että Neganistahan on povattu uutta fanien suosikkia, mitä kyllä epäilen. Eihän Darylia vastaan voi vain kilpailla suosiosta. :'D

Rickistä ja Neganista on muuten sanottu, että ne on tavallaan kuin kolikon eri puolet. Siitäkin pidän muuten sarjassa, että se ei ole karkean mustavalkoinen kaiken suhteen. Rickiä ei voi laskea yksinomaa hyvikseksi, vaikka hänen näkökulmastaan sarjaa pääsääntöisesti kuljetetaan. Mua ainakin inhotti, kun ne meni tappamaan sen porukan niiden nukkuessa. Tavallaan aika raukkamainen teko, mutta toisaalta, jomman kumman piti olla ensimmäinen. Toivon itsekin, että Neganin ilmestyminen kuvioihin antaisi sarjalle uutta potkua ja veisi juonta uuteen suuntaan. Tykkään, että vaihteeksi Rickin badass-porukka on ahtaalla ja Rick löysi vertaisensa vastustajan. :)

On jo kiirus nukkumaan, joten jätän tältä erää tähän. :) Toivottavasti tästä sarjasta saadaan lisää keskustelua aikaiseksi. On aina niin kiva lukea muiden ihmisten mietteitä sarjoista, joita itse seuraa. :D

Fiorella:

--- Lainaus ---Paitsi että Neganistahan on povattu uutta fanien suosikkia, mitä kyllä epäilen. Eihän Darylia vastaan voi vain kilpailla suosiosta. :'D
--- Lainaus päättyy ---
Joo, mutta samaa sanottiin myös siitä Paulista ("Jesus") ja aika vähälle huomiolle miekkonen silti on jäänyt. Neganin näyttelijä on sinänsä sopiva rooliin, että hän on hyvä näyttelijä ja suosittu, mutta ainakin minä olen inhonnut ukkelia aina missä sitten olen nähnytkin. Taisin ensi kertaa nähdä sen Greyn anatomiassa, ja ällösin niin paljon sitä itseään täynnä olevaa Dennya! Ei se ainakaan minulle tule Darylia korvaamaan mitenkään.

Merle taas oli sellainen tyyppi, johon on ehkä vaikea samaistua, mutta jota on helppoa ja suorastaan mukavaa inhota. ;) Siinä mielessä loistotyyppi. Minä tykästyin jollain oudolla tapaa Merleen heti alusta alkaen, ehkä juuri tuosta syystä. Kirjoitinkin aiemmin, että siinä on sellainen rakastettava paskiainen. Ja minusta oli hellyttävää, että kaikesta tekemästään huolimatta hän kuitenkin ikäänkuin hyvitti menneet koettamalla osaltaan pelastaa tilanteen ja auttaa vankilan porukkaa. Ja hän välitti aidosti pikkuveljestään. Kaikesta piittaamattomuudestaan huolimatta "baby brother" oli hänelle tosi tärkeä, ja vaikutti siltä, että Merle oppi paljon nähtyään, että erossa olemisen aikana Daryl oli ikäänkuin kasvanut hänestä yli ja aikuistunut kunnon mieheksi.

--- Lainaus ---Rickiä ei voi laskea yksinomaa hyvikseksi, vaikka hänen näkökulmastaan sarjaa pääsääntöisesti kuljetetaan. Mua ainakin inhotti, kun ne meni tappamaan sen porukan niiden nukkuessa.
--- Lainaus päättyy ---
No ei, vaikka jossakin vaiheessa se konflikti olisi tullut kuitenkin. Mutta tuo yllätyshyökkäys oli raukkamainen ja törkeä teko. Mutta Rick nyt onkin vähän pölvästi, eikä sille mitään voi.

--- Lainaus ---En vain edelleenkään ymmärrä Carolia aina välillä, juuri siitä syystä, kun se on tavallaan hyvin ristiriitainen. Välillä vahva ja välillä taas palasina. Mut en kyllä toivo, että hän kuolisi sarjasta pois. Haluaisin hänen vain löytävän joskus sen rauhan sielulleen.
--- Lainaus päättyy ---
Carolia on vaikea ymmärtää. Minäkin luulin, että hän vain vedättää siinä kohtaa, kun jäi vangiksi ja itkeä tihrusteli siellä säälittävän ressukan oloisena. No, siitähän tuo kuitenkin tormistautui ja pärjäsi, eikä jäänyt alistumaan kuolemaansa, mutta kyllä se silti jälkensä taas jätti.

Minä nyt itse asiassa innostuin miettimään tulevaa niin, että aloitin kuin aloitinkin TWD-ficin. ;) Katsotaan, mitä siitä tulee vai tuleeko edes mitään. Hauska ilta on ainakin ollut, mutta nyt menen viimein nukkumaan!

Karvalakkirakastaja:
Mulla toi sarjan säännöllinen seuraaminen taisi jäädä juuri sen takia, että ällösin ja ällöän Rickiä. En mahda sille mitään enkä edes tiedä oikein, mistä se johtuu. Ensin se vaikutti ihan ok-tyypiltä, mutta pikkuhiljaa se muuttui sellaiseksi, että en voi sietää. Sitten kun sarja on kuvattu juuri Rickin näkökulmasta ja itse lähinnä toivoo, että koko hahmo kuolisi niin ei ole jaksanut säännöllisesti seurata. Ehkä nyt kun sille ilmestyi sekopäinen vastustaja. Yksi ongelma seuraamisen kannalta taitaa olla juuri tuo samaistuttavien hahmojen puute.

Fiorella:
Jes, huomasin tulevan viikon ohjelmia tallennukseen laittaessani, että kuutoskausi alkaa kohta kertauksena (Fox-kanavalla) ennen uusien jaksojen tuloa. Pitää pistää nauhalle, niin pääsenkin sopivasti taas kärryille. Viitoskausi oli tullut nelosen jatkoksi Viaplaylle, niin en sittenkään poista sitä ihan vielä. :) Kuutoskauden jaksot katsoin kaikki kahteen kertaan, koska aina poistin jakson ja sitten kuitenkin halusin nähdä sen uudestaan, onneksi tulivat uusintana. Pitäisi kehitellä sellainen oma versio, että tallentaisi pelkät lempikohdat ja kaikki epämiellyttävät kohdat voisi jättää pois. ;)

Karvalakkirakastaja, vähän sama tunnelma Rickin suhteen, mutta toisaalta, ehkä se on vain aina niin, että päähenkilö on usein ärsyttävä, jos sillä on joku maailmanpelastuskompleksi meneillään. Pottereissakin Harry ärsyttää melkein eniten. (Myös angstaava pikkuteini-Carl on välillä tosi ärsyttävä.) Minua ottaa päähän se, että Rick on tosi epälooginen, mutta olen koettanut ajatella että onhan se tavallaan inhimillistä sekin, että on itsekin ihan pihalla, vaikka pitäisi olla siinä nyt joku johtaja ja esittää, että olisi ohjat tukevasti käsissä. "Neuvotellaan yhdessä." "Ei kun ei se toimi, tämä ei ole mikään demokratia vaan minä määrään ja te tottelette, ok?" "Ei tämä toimi, tästä lähtien teemme päätökset yhdessä." "Olen ryhmän johtaja, joo." Että päätä nyt jo, pölvästi. xD Mutta sillä on aina jotain stuff and things meneillään, niin ymmärtäähän tuon.

Puhumattakaan sitten, kun ensin ollaan "we don´t kill people" ja kohta ollaankin mieltä "kill them all", niin tulee kieltämättä vähän sellainen joopa joo -olo Rickin suhteen. Olisipa päästänyt sen rasittavan Kuvernöörin päiviltä, niin olisi ollut vähän mukavampaa?

Minusta tämä KUVA kuvastaa hyvin Rickiä. ;) (Ei ole pelottava.)

Mutta kun katsot ensimmäistä kautta pidemmälle, niin siinä tulee kyllä paljonkin hahmoja vastaan, oma juttunsa on tietysti se, että hahmoja myös kuolee kuin kärpäsiä vähän arvaamattomalla tahdilla. Omalla tavallaan se on ihan jännää, ettet ikinä tiedä, miten pitkään hahmo kuin hahmo on sarjassa. Muistelen, että Darylin näyttelijä Norman Reedus jossakin haastattelussa sanoi että selaa aina käsikirjoituksen tms ohjelman läpi kun sen saa, ja katsoo että jes, olen vielä mukana. ;) Että ilmeisesti se on näyttelijöillekin jännää, milloin potkaistaan pihalle sarjasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta