Vapaa keskustelu > Saivartelija
The Walking Dead (tv-sarja)
niiina:
--- Lainaus käyttäjältä: Fiorella - 04.10.2016 00:49:45 ---Pottereissakin Harry ärsyttää melkein eniten. (Myös angstaava pikkuteini-Carl on välillä tosi ärsyttävä.) Minua ottaa päähän se, että Rick on tosi epälooginen, mutta olen koettanut ajatella että onhan se tavallaan inhimillistä sekin, että on itsekin ihan pihalla, vaikka pitäisi olla siinä nyt joku johtaja ja esittää, että olisi ohjat tukevasti käsissä. "Neuvotellaan yhdessä." "Ei kun ei se toimi, tämä ei ole mikään demokratia vaan minä määrään ja te tottelette, ok?" "Ei tämä toimi, tästä lähtien teemme päätökset yhdessä." "Olen ryhmän johtaja, joo." Että päätä nyt jo, pölvästi. xD Mutta sillä on aina jotain stuff and things meneillään, niin ymmärtäähän tuon.
Puhumattakaan sitten, kun ensin ollaan "we don´t kill people" ja kohta ollaankin mieltä "kill them all", niin tulee kieltämättä vähän sellainen joopa joo -olo Rickin suhteen. Olisipa päästänyt sen rasittavan Kuvernöörin päiviltä, niin olisi ollut vähän mukavampaa?
--- Lainaus päättyy ---
Joo tuo on totta, Potter on ihan superärsyttävä maailmanpelastuskompleksiensa kanssa, joten Rick sinänsä hyvin asettuu samaan pakkaan. :D Oon yrittänyt ajatella, että Rickin ajan kanssa muuttuva ideologia tosiaan muuttuu sen vuoksi, kun maailmakin on muuttunut. Ennen vielä pystyi ajattelemaan toisin, koska uskoi maailman olevan erilainen ja ihmisten taistelevan yhdessä sairautta vastaan, kunnes kupoli kääntyikin ja joutui tajuamaan, että muut tappavat jos sinä et tapa. Oon yrittänyt loikata usein ajatusmaailmassa hahmojen saappaisiin, että jos tilanne olisi oikeasti tuollainen, tulee ihmisistäkin eläimiä. Enää tärkeintä ei ole se, oletko sivistynyt ihminen vaan alkaa miettimään vaan pelastumista ja selviytymisvaisto iskee varmasti vahvasti päälle. Muuntautumalla ja olemalla niitä vahvimpia tulet selviämään pidemmälle.
Toki Rick osaa olla niin "eipäs-kylläpäs"-tyyppi, että huh. Mutta yritän ymmärtää. :D Ja kyllähän tuo usein onneksi kuuntelee myös muitakin, mutta toki oon aina kummastellut kuinka nopeasti Rickin yhdistyttyä tuon ryhmän kanssa, hän nousi ns. pomoksi, vaikka oli uusi. Kai se olevinaan tulee osalta luonnostaan. ;)
Ja hyvä kun mainitsit tuosta kertauksesta, pitääkin kurkkia!
Fiorella:
Nyt seuraava jakso on se neloskauden viimeinen, pelottavaa. ;) Sitten siirryn viitoskaudelle. Joskus luin, kun jonkun mielestä oli tylsää että vankilan jälkeen vain kukin vaeltelee tahoillaan, mutta minusta se on aina ollut yksi sarjan mielenkiintoisimpia kohtia. Odotan siinä suhteessa innolla viitoskauden uusintakierrostani, koska niitä muistan varmaan huonoiten. Tai onhan nekin katsottu silloin aikanaan pariin kolmeenkin kertaan, mutta juuri nyt en muista kunnolla kaikkea, mitä siinä tapahtuu, niin ne ovat melkein kuin uusia jaksoja taas.
Hihii, ja sen verran nyt tosiaan inspiroiduin, että aloin kuin aloinkin kirjoittamaan aiheesta, ja nyt julkaisin ensimmäisen palasen. :) Näyttää siltä, että tätä fandomia ei taida moni yhtä innokkaasti seurata, mutta eipä se haittaa. Aina joskus tuntuu, että kirjoitan eniten omaksi lystikseni, sen verran usein tulee aina omia tekstejään luettua. ;D
Karvalakkirakastaja:
Toi kuva on aika loistava! Sopii hahmoon älyttömän hyvin! ;D Tavallaan tuon Rickin epäloogisuuden ja häilähtelevyyden ymmärtää juuri sen kautta, että tilanne on uusi ja silläkin on monta eri asiaa käynnissä yhtä aikaa. Pieni mielipuolisuus on yleensä ihan plussaa. ;D Mä sain aikoinaan kaksi ekaa kautta katsottua, mutten kolmatta kautta enää aloitettua vaan sen jälkeen katsoin jotenkin tosi satunnaisesti. Nyt aloitin taas uudestaan, mutta mua ärsyttää jo valmiiksi toi tuleva synnyttäminen. ;D Kadehdin kyllä Fiorella, sun kykyä nauttia omista teksteistäsi. Kun olisi itsekin omasta mielestään niin hyvä kirjoittamaan, että nauttisi omien tekstien lukemisesta ja jopa lukisi niitä uudestaan, mutta kun se vaatisi sen, että oikeasti onnistuisikin siinä kirjoittamisessa. ;D Tästä sarjasta ei kyllä ole toistaiseksi noussut mitään halua itse kirjoittaa, mutta mielellään siitä kyllä lukee.
Fiorella:
No, en voi sanoa siitä mitään, olenko missä määrin hyvä kirjoittamaan, mutta ainakin onnistun tuottamaan tekstiä, josta itse tykkään. :) Luultavasti siksi, kun tiedän, millaista luen mielellään. Minusta tosi moni kirjoittaja, joka itse kirjoittaa hyvin ja mielenkiintoisesti (mukaanlukien sinutkin, Karvis) kuitenkin itse sanoo ettei oma teksti miellytä, en tiedä miksi. Sitä olen joskus ihmetellyt. Ehkä sitä vain ei pidä omia tavoitteita yhtä korkealla tai jotain? ;) Tottahan sitä jälkikäteen lukien huomaa virheitä tai jotain, jonka myöhemmin tekisi paremmin, mutta yleensä itse tarinasta tykkään, jos olen sitä kerran lähtenyt kirjoittamaan.
Nyt pistin nauhalle kuutoskauden alkujaksoja, kun tulivat telkkarista. Tavallaan muistan niitä ja tavallaan en, nyt kiinnittää taas ihan eri juttuihin huomiota kuin ennen. Kuutoskausi alkoi tosi hämmentävästi kesken tapahtumien ja sitten niihin palataan takaumana, ja vaikka katsoin sen ekan jakson aikoinaan varmaan kolmeen kertaan, niin edelleenkin olin sen alkaessa ihan pihalla, että mitä jäi välistä ja huomaamatta. Kunnes sitten asiaan taas palattiin. On oikeastaan (sarjassa kuin sarjassa) tosi ärsyttävää, kun näytetään alussa mitä jakson lopussa tapahtuu ja koko jakso vatvotaan, miten siihen tilanteeseen jouduttiin. Ensin on ihan pihalla ja lopuksi todennäköisesti kuitenkin pettyy, kun on kerinnyt itse kuvitella mitä siinä olisi voinut tapahtua. Ja varsinkin, jos ei heti tajua, että missä kohti aika milloinkin kulkee, niin alkaa jo miettiä, onko joku jakso jäänyt välistä.
Jostain hämäräperäisestä syystä katsoin ekaa lukuunottamatta nuo viisi muuta jaksoa takaperäisessä järjestyksessä (kelaamalla tosin, kun oli kiire ja halusin muistuttaa mieleen mitä niissä olikaan). Eipä paljon vaikuttanut asiaan, sen verran niissä pyöritään samoissa tilanteissa. Nyt ymmärrän entistä paremmin, kun niiina jossain vaiheessa siitä mainitsi, että kuutoskausi oli vähän tylsä, kun samaa tilannetta käydään vain läpi eri ihmisten kannalta katsoen. ;) Loppupuoli kautta oli kyllä jännempi, kun alkoi vähän tapahtuakin. Ne Sudet olivat minusta tylsiä ja epämiellyttävän väkivaltaisia ja jäi vähän epäselväksi se koko "W" -juttukin, mutta toisaalta pidin siitä, että Alexandriassa on paljon uutta porukkaa johon tutustua ja seurata, mitä ne tekevät.
Lisään tähän väliin, kun muistan (enkä viitsi kirjoittaa uutta viestiä perään, liekö se sallittuakaan, vaikka välissä olisi aikaakin), että kun katsoin sitä S6E2 jaksoa, joka on myös väkivaltansa takia K-18 -jakso, muttei yhtä paha sentään kuin se Terminus-jakso oli, että tein tällä kertaa havainnon, että minulta oli jäänyt siitä yksi kohta välistä näkemättä. Silloin kun se tuli telkkarista uutena, digiboksin tallennus tökki jotenkin ja ei mennyt oikean ohjelman alku- ja loppuajan mukaan, niinpä koetin aina välillä pistää nauhalle myös edellisen ja seuraavan ohjelman, että saisi kokonaisuuden kokoon. Näin varmaan ties miten moneen kertaan sen alun (hyi se kilpikonnakin) ja lopun myös olen nähnyt, mutta nähtävästi siinä keskellä oli kohta, jota en ollut huomannut puuttuvan tai sitten on mahdollista, että olen kelannut huomaamatta sen yli katsoessa. Se selvensi minulle joitakin asioita, joita olin jäänyt miettimään, erityisesti sen, mikä sen torven äänen sai aikaan. ;) Tästä voisi hyvin joku kuittailla, että jos katsoo ilman ääntä niin siinä voi jäädä jotakin olennaista väliin. ;D ::) Myös sen viimeisimmän kuutoskauden loppujakson kanssa olen huomannut, että tämä katsomistekniikkani jättää joskus minut vähän sivuun juonen vivahteista. Kun siinä on se kulkijoista tehty ihmisketju, niin vaikka katsoin jakson moneen kertaan, en huomannut mikä niissä zombeissa sai ne niin tolaltaan, koska en halunnut katsoa niitä liian tarkkaan. Luen mielelläni netistä sellaisia tiivistelmiä, joissa kerrotaan mitä jaksossa tapahtui, ja niistä monesti huomaa sellaisia asioita, joihin ei ole edes itse kiinnittänyt katsoessa huomiota, juurikin siitä syystä, ettei ihan tarkoituksella joko katso tai kuuntele. Eipä sellaisesta juuri voi muita syyttää kuin itseään. ;)
Pidän sellaisista yksityiskohdista kuin tuossakin mainitussa jaksossa, että kun ruoka pantiin uuniin jakson alussa, se otettiin pois uunista lopussa. Sellaisista tulee paitsi kotoisa olo, myös selkeä käsitys siitä, miten lyhyessä ajassa voi tapahtua hyvinkin paljon. (Veikkaan, että käsikirjoittajalla on ollut jaksoa tehdessään jälkimmäinen enemmän mielessä kuin edellinen.)
Kaiken varalta laitan tähän SPOILERIVAROITUKSEN kun mietin tuota seiskakaudesta näkynyttä tv-mainosta. :) Vaikka näkyyhän se jo yhtä lailla kaikille niin silti. Omaa spekulointia aiheesta lähinnä siinä, koska enhän sen kummemmin siitä kaudesta tiedä kuin kukaan muukaan.
Jännää jännää, seiskakauden mainoksessa näkyi se Shiva-tiikeri! Mietinkin, mahtavatko ne sen lemmikkitiikerin oikeasti toteuttaa, ja siltä näyttää. Luulen, että Ezekielin fanit ovat innoissaan. Itse kirjoitin ficciäni ennen kuin tuon mainoksen/trailerin netissä olin nähnyt, ja sen nähtyäni olin iloinen, kun tosiaan näyttää siltä, että Kingdomin väki tulee mukaan kuvioihin. Niiden pitäisi olla kilttejä ja Hilltopin väen kavereita (ja Neganin vihollisia), joten toivotaan että seiskakaudella saisi nähdä myös ystävällisiä ja mukavia ihmisiä, jotka auttavat toisiaan. :) Mutta nuo typerät käsikirjoittajat tuntien, varmaankin siinä nähdään lähinnä taisteluita ja juonia. :(
Mutta huomasin mainoksesta, että toden teolla Kingdomin ratsumiehet vievät Carolin ja Morganin jonnekin turvaan (luultavasti Kingdomiin, vaikka itse tykästyin enemmän maatilan ajatukseen) ja niitä olikin monta, enemmän kuin ne kaksi, jotka nähtiin. Päättelin nimiä sarjakuvan tietojen puolelta, saa nähdä miten lähelle osuu oikeaan.
Ja toivon kovasti että se inhottava, ilkeä Dwight kokee jonkun epämiellyttävän kohtalon. ;D
niiina:
Hyviä pohdintoja Fiorella! Ja kiva, kun muutkin huomasi nyt tuon miten se kuudes kausi välillä todellakin takkusi ja polki paikoillaan. Välillä aivan järjettömän puuduttavaa!
Oon yrittänyt nyt, etten katso sarjaa sittenkään ollenkaan ennen uusia jaksoja, koska varmaan vieroitusoireet iskisi liian kovasti päälle! :D Nyt sitä kuitenkin havahtuu siihen, ettei ole enää montaa päivää kun uusi jakso pamahtaa tulla!! Jännittää ihan ja toisaalta tämä loppuaikakin varmasti hurahtaa äkkiä kun itsellä työputki taas menossa ettei kerkiä paljoa omia asioita edes miettimään, joten kohta tuokin su/ma on täällä!
Toivottavasti uuden kauden myötä saadaan täälläkin lisää uutta keskusteltavaa ja ehkä uusia keskustelijoitakin! :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta