Kirjoittaja Aihe: Toisen asteen yhtälön ratkaisukaava | K-11, het-drama (Wyatt/Athene), oneshot  (Luettu 1808 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Nimi: Toisen asteen yhtälön ratkaisukaava
Kirjoittaja: Bluji Ronen
Ikäraja: K-11
Genre: het-drama
Paritus/päähenkilöt: Wyatt/Athene
Varoitukset: N/A
Haasteet: Oneshot10 (622 sanaa), A Softer World -haaste II (I was happier, dreaming)
A/N: Tekstini taitavat elää ihan omaa elämäänsä, sillä tämänkin piti olla Fluffy10-haasteeseen sanalla "myöhäinen". Hupsistakeikkaa, ei ollutkaan... ja näemmä otsikointikin on jotain ihan omaa luokkaansa kahtakymmentä vaille kaksi yöllä. Enjoy.


***

Wyatt sulki silmänsä ja kuunteli ympärillään vellovan yökerhon tunnelmaa. Kirkkaina joka kolkkaan välähtelevät valot tuntuivat läpäisevän silmäluometkin loputtoman ohuen paperilyhdyn hauraiden seinämien tavoin. Mies ei tiennyt, mitä hän teki yökerhossa, siellä hän ei ollut lainkaan kotona. Wyattin hiukset olivat kuin linnunpesä, joka odotti takaisin palaavia asukkejaan; hänen harteillaan lepäsi nukkavieru tummansininen villakangastakki. Väärässä paikassa ja ehkä ajassakin ollut Wyatt yritti kadota ajatuksen voimalla ilmaan, muuttua hennoksi tomuksi ja ilmestyä johonkin muualle. Se ei tietenkään onnistunut, hän oli yhä olemassa vain siinä tilassa, jonka seinät näyttivät katoavan pimeyteen.

Wyatt kuuli vierestään naisen äänen, joka ei ollut suunnattu hänelle vaan baarimikolle tiskin takana. Äänessä oli jotain tuttua, ystävällistä ja maanläheistä. Hänen täytyi tietää, kenelle se saattoi kuulua; siihen sitoutui hänen mielessään utuisia muistoja ja unelmia. Avatessaan silmänsä hän oli unessa, sieltä nainen ainakin vaikutti olevan peräisin. Pitkä ja näyttävä nainen oli istuutunut hänen viereensä baarijakkaralle. Naisen kädessä oli matala viskilasi, josta tämä siemaili kirkkaanruskeaa alkoholia rauhalliseen tahtiin. Hänen vartaloaan verhosi kaunis kiiltävästä kankaasta, ehkä silkistä, tehty musta mekko, jossa näytti olevan pitkä halkio. Naisen tummanruskeat hiukset oli kietaistu kauniille ranskalaiselle palmikolle, ja hän huomasi, kun Wyatt ihaili hänen hyvällä tavalla ylpeää olemustaan.

"Minä olen Athene. Oikein miellyttävä tavata…" naisen elämänilolla kyllästetty ääni pysähtyi kysymään Wyattin nimeä, mutta mies hukkui naisen sinisiin silmiin ennen kuin tajusi, että hänen pitäisi esitellä itsensä. Wyatt sukaisi otsahiuksiaan syrjään pikaisesti ja hymyili naiselle takaisin.

"Ah, mukava tavata. Olen Wyatt", mies vastasi kohteliaasti tajuttuaan tökeryytensä ja jatkoi sitten nyökäten viskilasiin päin, "maistuuko viski?" Kysymyksensä perään hän heitti vielä väsyneen hymyn lisää.

"Ei niinkään. Kaikki on minulle niin… tunnotonta", Athene totesi ykskantaan naurahtaen vastauksensa päätteeksi ja otti taas kulauksen viskiä. Wyatt huomasi naisen kauniit kynnet, jotka kimalsivat tuhansina sateenkaaren sävyinä. Tämä huomasi jälleen Wyattin kehosta läpipaistavat merkit ja napautti kynnet kaarena lasipintaiseen tiskiin, jolloin mies säpsähti hieman.

"Miksi sinä sitten olet täällä, Wyatt hyvä?" Athene kysäisi hetken päästä nojaten käteensä mietteliään näköisenä. Naisen olemuksesta huokui kiinnostus Wyattia kohtaan; jotakin, mikä oli aivan odottamatonta. Wyatt haukotteli käsivarteensa – kello oli kuitenkin jo paljon pikkutuntien puolella, vaikkakin hän ei lainkaan tiennyt, kuinka paljon – ennen vastaustaan.

"Minä en tiedä, en tosissaan", Wyatt myönsi hetken mietittyään. Athene katsoi häntä yhtä syvälle kuin mies oli juuri hetkeä aiemmin katsonut naista itseään. Athenen katseessa oli paloa, hän painautui Wyattin lähelle, suuteli tätä maalatuilla huulillaan kuumemmin kuin kukaan oli koskaan suudellut häntä-

Athene istui edelleen hiljaa katsellen tuolillaan, jalka pilkistäen asun halkiosta. Wyatt ravisteli mielestään äkillisesti sinne muodostuneen tilannekuvan, joka oli hypähtänyt esiin jostakin väsyneen mielen pimeimmästä kolkasta. Tosiasioiden tarkistus oli tarpeen: hän ei ollut suudellut juuri tapaamaansa naista, naisen katseessa ei välttämättä ollut minkäänlaista himoa häntä kohtaan… välttämättä? Wyattin ajatukset olivat eksyneet oudoille sivuraiteille, joilla hän huomasi haluavansa vieressään istuvaa tyrmäävän upeaa naista. Hän vilkaisi naista, joka oli palannut omaan kuplaansa viskilasin ääreen. Mikä kiero sattuma oli tuonut heidät juuri sinä yönä yhteen? Athene oli sellainen nainen, jonka Wyatt oli aina kuvitellut joskus löytävänsä ja ottavansa.

"Meillä ei ole mitään menetettävää", Wyatt kuuli itsensä sanovan. Ääni oli lavea, läpinäkyvä, ei hänen omansa. Athene katsoi olkapäänsä yli jotenkin surullisen näköisenä ja taisi nyökätäkin hieman.

"Minä tiedän", hän kuiskasi juuri ja juuri kuuluvasti yökerhossa kaikuvan teknomusiikin yli. Sitten Wyatt ja Athene lähestyivät toisiaan, Athenen kimmeltävät sormet koskettivat sähköisesti Wyattin poskea, he suutelivat intohimoisesti, Athenen naamion valuessa kyynelinä pois hänen kasvoiltaan. Wyattin kädet kävivät Athenen vartalolla, tämä oli nuori ja kaunis ja jäntevä, täydellinen kumppani ilman menneisyyttä tai tulevaa, nollakohta-

Wyatt havahtui hiljaisena sängystään. Hän nosti päätään sen verran, että näki seinällä raksuttavan kellon; se oli puoli neljä aamuyöllä. Ulkona sade pesi pois pahoja unia, Wyatt näki pisaroiden putoavan kirkkaasti loistavan pihavalon sinisessä loimussa. Hänen unensa mysteerien verhoamasta Athenesta oli ollut niin kovin aidon tuntuinen, mutta ei kuitenkaan tosi… vaikka kuinka Wyattin valkoisista lakanoista löytyikin pieniä, hennosti kiiltäviä glitterhiukkasia.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2017 11:31:30 kirjoittanut Ronen »

Felly

  • ***
  • Viestejä: 212
Terve! Oli pakko klikata tämä auki ihan otsikon takia ja sitten lukea myös Sinin ja kosinin jaksollisuus, kun tykkäsin sun kirjoitustyylistäsi kovasti. Nämä tekstit olivat hyvällä tavalla vähän hämmentävä kaksikko -- tässä oli epäselvää, mikä on unta ja mikä totta, ja samalla tavalla myös SJKJ:ssa (sori, pakko lyhentää :--D) otettiin irtiotto todellisuudesta viimeistään siinä vaiheessa, kun Athene tunnisti Wyattin unestaan. Tykkäsin muuten siitäkin yksityiskohdasta, että molemmissa teksteissä Athene naputti lasipintaista tiskiä kynsillään. Hauska yhtymäkohta! Sulla on muutenkin miellyttävä ja sujuva tapa kuvailla ja kertoa paljon hahmoista, vaikka teksteissä ei ihan hirveästi varsinaisesti tapahtunutkaan.

Mä olen jonkun verran matikkaintoilija ja musta on aina hauskaa, kun ihmiset ottavat matikan juttuja vertauskuviksi. Matikassahan on hirveästi dramatiikkaa, jos vain jaksaa vähän penkoa ja miettiä :--D Olisi hauska kuulla, miten olet tämän tekstin otsikon ajatellut? Bongasin toki tuolta tuon nollakohta-sanan. Luin myös, miten olit ajatellut SJKJ:n nimen ja tykkäsin siitä ideasta! Mulla taas tuli siitä nimestä ensimmäisenä mieleen, että sini ja kosinihan leikkaavat toisensa uudestaan ja uudestaan ja samalla tavalla Athene ja Wyatt näyttävät liittyvän toistensa elämiin. Funktioiden leikkauskohdat on kyllä aika kulunut idea, sun ajatuksesi oli paljon freesimpi :--)

Jos julkaiset enemmänkin Wyattista ja Athenesta, niin mä olen ainakin takuuvarma lukija (sikälimikäli huomaan sun julkaisseen)! :--) Tykkäsin kovasti näistä molemmista, kiitos kivasta lukukokemuksesta!
Niin kuolemakin pelkää helinääsi,
ja aika itseänsä häpeää

(avatar)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Felly: Haa, kiva että päädyit lukemaan (ja osoitat samalla, että olin ihan väärässä pelätessäni tämäntyylisten otsikoiden karkoittavan puolet lukijoista pois, kiitos ^^) ja oikein lämmittävää kuulla, että tykkäsit! Maaginen realismi ja juuri tällainen erikoisilla yhteyksillä leikkiminen on kiehtonut minua jo pitkään, joten varmasti tutkin siis sitä lisää tämän kaksikon kanssa. :)

Ja joo, mielelläni avaan hieman ajatusprosessia tämänkin tekstin otsikon suhteen. Olet pitkälti löytänyt tästä juuri sen tärkeimmän viittauksen, nollakohtamaininnan. Mietin pitkään, halusinko olla niin läpinäkyvä siinä yhteydessä otsikkoon, mutta päätin sitten jättää sen sinne.

... Mulla oli jokin todella hieno vastaus tuohon, mitä muuta ajattelin tuon nollakohtamaininnan lisäksi, mutta nyt en saa mieleen mitään sen enempää. Äh. Palailen asiaan mikäli muistan siis enemmän. Mutta joo, kirjoittelen näistä varmaan lisää myöhemmin, pari ideaa on tullut jo mieleen. Kiitokset ihanasta kommentista!