Vapaa keskustelu > Saivartelija

Pokémon Go! - Gotta catch 'em all

(1/150) > >>

Odo:
Kuten varmaan jo jokainen on huomannut niin Pókemonit ovat taas nousseet räjähdysmäisesti suosioon uuden pelin myötä, joka on tällä kertaa saatavilla ilmaiseksi älypuhelimeen. Tänne siis iloista keskustelua Go:sta, vinkkejä ja turhautumisia, hehkutusta ja sen sellaista. Ajattelin tämän herättävän keskustelua sen suosion myötä ja parempi paikka laittaa hommat yhteen paikkaan. Jos peleistä yleisesti haluaa puhua niin on olemassa Yleinen pelitopic, mutta en pistä pahakseni, jos täällä sivutaan muitakin Pokémon-pelejä tai animesarjaa ja muuta oheissälää. Kuitenkin tämä sovellus on varmasti monille, ainakin ysärilapsille, sellainen nostalgiamyrkytys, että huh!

Mikä hitto tää on?
Pokémon Go on älypuhelimiin ladattava peli, jossa luot hahmon, jolla seikkailet aivan oikealla kartalla. Vaatii siis gps-yhteyden. Kävellessäsi Kuopion torilla etsien muikkukukkoa saattaa eteesi siis yllättäen ilmestyä Pokémon siihen puhelimen ruudulle. Pääset silloin nappaamaan sen ja pelin tarkoitus onkin kierrellä ihan oikeassa maailmassa ja etsiä näitä taskuhirviöitä. Pelissä on mahdollista kehittää löytämiään otuksia ja myös osallistua Gymeille eli saleille otteluihin, jotka voi valloittaa omalle tiimilleen.

Mitkä tiimit? Ei mulla ole...
Tiimin voit valita, kun pääset levelille 5 ja klikkaat lähellä olevaa salia. Saat kolme vaihtoehtoa ja tule sitten kertomaan, minne päädyit!

Muuta kysyttävää? Anna tulla!
Jospa selitin tarpeeksi selkeästi ainakin suurinpiirtein, vaikka varmaan lähes kaikille peli onkin jo tuttu. :) Saa ehdottaa lisäyksiä aloitusviestiin ja sen sellaista niin päivittelen tähän, jos koen tarpeelliseksi.

Mikä on, mitä on, täh?
Pokémon Go-vinkit tarjoaa vastauksia! Myös täällä topassa saa kysellä ja hienoja vastauksia on tullutkin. :)

Hyödyllisiä linkkejä!
Pogotoolkit kertoo suuntaa antavasti paljonko Poken CP:t nousee evolvauksen myötä.

Sillä välin, kun puhelimesi on laturissa, tulehan tänne kertomaan fiiliksiä! Tämä on Saivartelijassa, eikä Tylyahossa, koska aika kovan luokan fanitustahan tämä taskuhirviöiden kerääminen on ja Pokémon yleisestikin. Jos Saivartelijan modet kokee, että menee mieluummin Tylyahoon niin saapi vapaasti siirtää. Katselen itse, että jos keskustelua ei synny niin pyytelen yhdistämistä, esim. Pelitopaan. :)

Kaverikoodit:
A
B

C
Clearwater: 8641 3555 3481 (Kissamieli)

D
E

F
felarof: 0328 2517 4705
Fiorella: 4524 9178 8971 (Alessiina)

G
H
I
J

K
Kiirsu: 4587 1309 4749
Kosmik: 2801 9973 1598 (Kosmik90)
Kosmikin äiti: 3961 8882 2951 (Jasuka10)

L
Larjus: 6985 3539 7621
Lyra: 3371 3555 0612

M
N

O
Odo: 0754 3826 2815 (Irandiel)

P
Q
R

S
Sademestari: 4215 9534 3770
Sarveiskalvo: 8693 0690 4112

T
U

V
Virhrearvio: 3252 0031 7898 (Semmbu)
Violetu: 4246 0080 7773 (Lokiemrys)

W
Winga: 3761 1900 4211 (Aelovic)

X
Y
Z
Å
Ä
Ö

Larjus:
Uuden puhelimen myötä oli pakko hankkia GO itselle (ja jos totta puhutaan, hankin uuden puhelimen juuri näihin aikoihin ihan vain GOn takia :'D) Oon vasta eilisen illan ja tänään aamupäivällä ehtinyt pelata, mutta useempi pokemon on jo tullut napattua ja tasolle 6 päästyä (Oon Valorissa).

Tänäänkin kun tein kierrosta lähiseudulla, niin bongasin monta pelaajaa :D Mitään kovin kummoista pokemonsaalista en saanut, mutta jotain kuitenkin. Pidgeyjä sateli syliin ihan niin kuin eilenkin :'D Ja kasvatin parhaimman Rattatani Raticateksi. Se on nyt kans CP:ltään mun paras pokemon (252 CP:tä).

Kiva kyl huomata, miten toi peli on heti lisännyt mun liikkumista. Oon aina ollut huono liikkumaan ihan muuten vain, vaikka hyväähän se tekis, oon vain niin huono motivoitumaan siitä. Mutta nyt on motivaatiota, koska pokemonit odottaa :D

Isilwen:
Todella koukuttava peli! Varsinkin näin ysärilapselle. On myös hellyyttävää katsella porukkaa kaupungilla, kun Pokemonin metsästäjät tunnistaa niin selkeästi. Eilen käytiin miehen kanssa Pokemon-kävelyllä ja päädyttiin Tampereella Pikkukakkosen puiston ja kosken väliin, jossa oli arviolta sata tyyppiä samoissa aikeissa ja pokemonejakin jatkuvasti, koska useampi Pokestop ja porukka tietysti lurettamassa siellä. Tulee myös huomaamattaan käveltyä useampi kilometri noiden perässä. Level 8 meneillään.

Niin ja kaikkihan toki liittyvät punaiseen tiimiin, eiksjeh? ;)

Odo:
Täälläkin pyörii vaikka kuinka paljon Pidgeytä. Oon saanut niiden ansiosta evolvattua oman Pidgeyni ensin Pidgeottoksi ja lopulta Pidgeotiksi sekä sitä vielä Power upattua jokusen kerran eli on tällä hetkellä kovin Pokemonini, vähän reilu 400 cp:llä. (En tarkista nyt, kun avaan Go:n kun lähen ulos. Ei parane akkua tuhlata!)

Ja jess, Team Valor! Sama täällä, Larjus. Itse olen 9 levulla tällä hetkellä ja jonkun verran on Pokemoneja kertynyt. En ole ihan älyttömästi kerennyt pelaamaan. Ja kun sunnuntaina lähdetiin useamman tunnin Poksujahtiin niin eipä se pirun peli sitten suostunut toimimaan n. 80% ajasta. Jospa nuo lagit pikkuhiljaa helpottas, kyllä ainakin jo hieman paremmalle näyttää. :)

Onko teillä varavirtalähteitä ja mitkä on hyviä? Itse mietin tätä, mutta en osaa yhtään sanoa, onko hinta kohtuullinen tai onko tuo mistään kotoisin. Apuva!

// Isilwen kiilas.

Joo metsästäjät kyllä tunnistaa todella selkeästi. Hauska katella, kun muut on pelaamassa ja miettiä näyttääkö itse samalta. :D Täällä ei sentään noin paljoa ole tullut vastaan tyyppejä, lähinnä pikkuporukoita. Olisi kyllä siistiä isossa kaupungissa päästä pelaamaan kuten just Tampereella tai Helsingissä. Jee Isilwen, punanen on paras. ;)

Ingrid:
Ehkä on ihan hyvä, että tälle tosiaan on oma topiccinsa jos tämä paisuu samanlaiseksi ilmiöksi Finissä kuin se jo on irl!

Mutta minkä nostalgiaryöpyn peli toikaan mukanaan! Kirjoitin omista kokemuksistani jo Höpöttelytopan puolelle, mutta anyways mie latasin pelin jo ennen kuin se tuli Suomeen, joten olen ehtinyt jo hyvän tovin juosta poksujen perässä. Ollaan miehekkeen kanssa paineltu pitkin maita ja mantuja ja eilenkin iltalenkki venähti yllättäen parituntiseksi kun juostiin rarejen perässä. :D On hauskaa törmätä pelaaviin ihmisiin kaduilla ja pöheiköissä - osa porukasta ei ole moksiskaan, mutta sitten on näitä jotka laittaa kiireen vilkkaa puhelinta taskuun kun sattuu joku toinen paikalle! Omalla kohdalla en kummiskaan voi sanoa, että peli olisi saanut minut aiempaa enemmän liikkelle, sillä lenkkeilen ja pyöräilen muutenkin paljon, vaikka tuohan se oman jännityksensä tavallisille iltalenkeille kun ei tiedä minkä kulman takaa eteen hyppää Jynx tai Gastly.

On ollut myös kivaa nähdä, kuinka paljon porukkaa peli saa liikkeelle. On vanhaa ja nuorta ja tyttöä ja poikaa, pyöräilijöitä, kävelijöitä ja autoilijoita. Mielestäni peli on ollut oiva keksintö saada ihmiset kämpän nurkista ylös ja ulos, vaikka onhan se tavallaan vähän pelottavakin ajatus, että tarvittiin peli, jotta ihmiset innostuisi ulkoilemaan ja liikkumaan. Kyllähän se jotain kertoo nyky-yhteiskunnasta, mutta toisaalta, jos lapset ja nuoret tästä innostuvat sisällä koneen ääressä nököttämisen sijasta niin miksipä ei (onpahan ainakin töitä tulevalle fysioterapeutille kun tulevat sukupolvet kärsii valtavista niskaongelmista kun koko ajan ollaan leuka rinnassa puhelinta tuijotettaessa :D ). Enkä mie kyllä toisaalta ymmärrä tuota puheenaiheeksi noussutta tielle sompailua, koska poksun voi napata ilman että sen luo ryntää. Sen verran pitää olla järkeä päässä, että muistaa huomioida muut ihmiset ja ympäristön ja olla varovainen erityisesti niiden autoteiden kanssa - niin kävelijänä kuin autoilijanakin.

Mie kuulun kanssa punaiseen tiimiin ja levu on 12, silmäteränä on tällä hetkellä 800cp Flareon. :)

Lainaan tähän alle muutamia hyviä pointteja peliin liittyen tuolta Höpöttelytopan puolelta:


--- Lainaus ---Imo nää pokestopit voisivat jotenkin rajautua siten että niitä ei esim. hautausmaalla ole. Toki hautausmaa on ihan vapaata aluetta ja siellä on toisinaan mukavakin käydä kävelyllä, mutta esimerkiksi luren perässä tapahtuvat kansainvaellukset ja ympäriinsä pyöriminen ei ole kyllä surevien omaisten kannalta kovin kivoja. :/ Ei siinä mitään muuten, mutta kun mukaan eksyy aina niitä valopäitä joiden mielestä esim. hautakivien päällä istuminen on ihan ok.
--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus ---Facebookissa on myös Pokemon GO Finland -ryhmä, josta voi kysyä apua tarvittaessa!
--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus ---Riippuu toki vähän siitä, missä päin asut ja liikut. Kaupunkien keskusta-alueilla vilisee poksuja yleensä enemmän, laitakaupungilla ja maalla luonnollisesti vähemmän. Tuossa sinun tapauksessa voi johtua siitäkin, että pelissä on joku bugi päällä ja servut alhaalla - nuo hassut ympyrät, jos ovat siis sellaisia valkoisia "sykkiviä", ovat nimittäin juuri poksuja ja niiden kohdalle pitäisi jonkinmoinen monsteri ilmestyä.
--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus ---pokemoneja metsästäessä tuli nähtyä kaupunkia ihan uudella tavalla. Hauskaa että pokestopit ovat aina jonkinlaisia maamerkkejä, koska niihin ei edes tulisi kiinnitettyä huomiota muuten.
--- Lainaus päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta