Kirjoittaja Aihe: "Minä en unohda" [S] | 3 kohtaamista, joita Blaise ei unohda  (Luettu 3430 kertaa)

Nici

  • Zabinin kotitonttu
  • ***
  • Viestejä: 500
  • Puusilmäkultakala
Title: "Minä en unohda"
Author: Edelleenkin sama, vanha, tylsä minä. ; o
Beta: Ei ole, mutta vapaaehtoisia otetaan vastaan, jos joku haluaa. : D
Pairing: Yksipuolinen Blaise/Draco
Rating: Taitaa pysyä ihan S:n rajoissa minun mielestäni. Saa valittaa, jos on liian alhainen/korkea tai jotain.
Genre: Hmm... Tämä on aina yhtä hankalaa. Ei tässä oikeastaan pahemmin ole mitään genreä. Ihan tällainen tavallinen ficcipätkä vain.
Summary: 3 kohtaamista, joita Blaise ei unohda.

A/N: Tämä siis osallistuu kahteen haasteeseen. FF100:seen sanalla 042. Kolmio, sekä "3 kertaa kun..." -haasteeseen. Ensimmäinen ficci sataseeni! Alan olla kohta ylpeä itsestäni... En vielä, mutta ehkä kohta. Kun saisin vain teidän mielipiteitänne tästä. Kiitos jo etukäteen oi finiläiset suuret pienet ja pääsikokoiset. : )  Käykää kimppuun kuin sika limppuun! ^.^


"Minä en unohda"


1.

Pieni mustatukkainen poika seisoi äitinsä kanssa King's Crossin asemalla, laiturilla yhdeksän ja kolme neljännestä, ja katseli suurta, punaista junaa, joka pölläytteli harmaanvalkoisia savupilviä piipustaan. Tylypahkan pikajuna vihelsi, poika halasi äitiään ja raahasi matka-arkun mukanaan ensimmäiseen tyhjään vaunuosastoon, joka eteen sattui. Yksitoistavuotias poika istui hiljaa penkillään puskettuaan ensin matka-arkkunsa sille varattuun telineeseen ja katseli ikkunasta ulos miettien, mikä häntä kohtaisi, kun hän pääsisi Tylypahkaan. Äiti oli kertonut, että Tylypahkassa oli neljä tupaa,  joihin uudet oppilaat lajiteltiin hatulla: Rohkelikko, Korpinkynsi, Puuskupuh ja Luihuinen. Äiti oli lajiteltu Luihuiseen, johon poikakin tähtäsi kuultuaan äidin tuvan. Vaunuosaston ovi liukui äkkiä auki ja hän säikähti. Suurin piirtein hänen oman ikäisensä, vaaleahiuksinen poika astui rehvakkaasti, nokka pystyssä hänen eteensä.
"Minä olen Draco Malfoy", tunkeilija sanoi mahtipontisesti ja ojensi kätensä.
"Blaise", mustatukkainen poika vastasi ja tarttui Malfoyn ojennettuun käteen, "Blaise Zabini."
"Crabbe, Goyle, tuokaa matka-arkkuni", Malfoy käski olkansa yli ja Blaise nielaisi peloissaan, kun kaksi isokokoisinta yksitoistavuotiasta poikaa, jotka hän oli ikinä nähnyt, astui hänen vaunuosastoonsa vetäen kolmea matka-arkkua perässään.
"Muualla on täyttä", Malfoy kuului selittävän, mutta Blaise istui hiljaa kauhistuneena penkissään. Tämä poika - Malfoy - tuli muitta mutkitta hänen seuraansa kysymättä lupaa? Äiti oli kyllä kertonut Malfoyn suvun olevan erittäin vaikutusvaltaista ja puhdasveristä sakkia, käskenyt pysyä hyvissä väleissä...
"Mihin tupaan sinä aiot päästä?" Malfoy aloitti keskustelusävyyn, vaikka katselikin Blaisea lähinnä nenänvarttaan pitkin halveksuvasti.
"L-luihuiseen", hän änkytti vastaukseksi ja käski itsensä rauhoittua. Malfoy virnisti ilkikurisesti ja mittaili Blaisea vielä katseellaan.
"Hetken jo luulin, että olet puuskupuh", hän sanoi ja naurahti pilkallisesti.
"Et kai ole kuraverinen?" Draco jatkoi hetken kuluttua tiiratessaan edelleen toista poikaa pitkin nenäänsä. Blaise hätkähti nimitystä, mutta pudisti päätään ponnekkaasti. Malfoyn toinen kulma kohosi ylöspäin.
"Äitini ainakin on noita", Blaise sanoi puolustellen, "mutta isästä en tiedä. Emme koskaan puhu hänestä."
"Minä olen puhdasverinen", Malfoy ilmoitti ylväästi.
"Tiedän, äiti kertoi", Blaise vastasi ja sai valettua itseensä rohkeutta. "Jos päädyn kanssasi Luihuiseen -"
"- saat kulkea perässäni kuin koira. En estä sinua", Malfoy keskeytti, mutta virne oli vaihtunut sävyltään huvittuneeksi. Blaise naurahti hiljaa vaivaantuneena.
"Niin kai", hän sanoi sitten ja onnitteli itseään. Ehkä en olekaan niin toivoton. Äiti ilahtuu, hän ajatteli, kunnes tajusi Malfoyn livahtavan käytävään gorilloinensa.



2.


Blaise käveli Tylypahkan tiluksilla ja harhaili jälleen järven rantaan. Hän istahti penkereelle tuijottaen hiljaa kimaltelevaa ja tuikkivaa järven pintaa. VIP:t olivat menneet hänen osaltaan penkin alle, varsinkin muodonmuutosten. Poika huokaisi, riisui kenkänsä ja sukkansa, ja upotti jalkansa sopivasti viilentävään veteen.
"Syvällisenä taas, Zabini?" kuului venyttelevä ääni hänen takanaan. Blaise nojasi takakenoon ja näki sliipatut, vaalea hiukset, jotka kehystivät pojan suippoja kasvoja. Blaise virnisti, mutta joutui siristämään silmiään kirkkaassa auringonpaisteessa.
"Älä katso minua tuolla tavalla. Ilmeesi on irstas", Malfoy sanoi ja he repesivät nauruun kumpikin.
"Mitä sinä täällä teet?" hän kysyi hetken kuluttua, kun pojat olivat rauhoittuneet, ja laskeutui Blaisen viereen istumaan niin arvokkaasti kuin vain suinkin kykeni.
"Kunhan istuskelen", toinen vastasi vältellen ja siirtyi taas tuijottelemaan veden välkehdintää. Malfoykin riisui jalkineensa ja sukkansa kokeiltuaan ensin kädellään veden lämpötilaa.
"Tämähän on vielä melkein kylmää", poika sanoi irvistellen, mutta laski jalkansa kuitenkin nilkkojaan myöten järveen. Pinta kareili hiljaa, kun Blaise katsoi sitä.
"Luulet vain Malfoy", hän hymähti ilottomasti. Malfoy katsoi poikaa kulmat kurtussa.
"Minä en luule mitään. Minä tiedän", hän sanoi vakavana, mutta virnisti, kun toisen pokka petti ja poika hänen vieressään räjähti nauruun. Blaise rauhoittui kuitenkin nopeasti, vaikka välillä tyrskähtelikin vilkuillessaan syrjäkarein Malfoyta. Vaaleat hiukset kimaltelivat kilpaa auringonsäteiden kanssa, eikä Blaise voinut olla hymyilemättä.
"Mitä sinä nyt tuijotat?" Malfoy kysyi epäluuloisena. Blaise ei vastannut. Ei hän ainakaan itse ollut huomannut tuijottavansa. Malfoyn kulmat kohosivat, kun hän ei kääntänyt katsettaan.
"En kai minä nyt sentään noin hyvännäköinen ole?" poika tiedusteli ja liikahti lähemmäs Blaisea. Toinen nielaisi äänekkäästi, kun Malfoyn kasvot liikahtivat lähemmäs hänen omiaan.
"Sanon tämän vain kerran, Zabini", Malfoy murahti ja hänen silmiensä takana välähti vaarallisesti. "Minä olen hetero!" Hän painotti jokaista sanaa tarkasti, nousi ylös, sylkäisi veteen Blaisen jalkojen juureen ja pyyhälsi kaavunliepeet hulmuten linnaan. Blaise vain katsoi hänen peräänsä, kunnes hahmo katosi sisälle ja hän ryhtyi jälleen tuijottelemaan järveä.



3.


Blaise Zabini istui Qaino Vahvahqon jäätelöbaarissa Viistokujalla. Hän nautiskeli mangopähkinäpikaristaan ja tuijotteli kadulla kulkevia ihmisiä katsettaan sen kummemmin kohdistamatta.
"Merlin, mikä tungos", tuhahti joku, veti tuolin hänen pöytäänsä ja ryhtyi tutkimaan annoslistaa.
"Minttusuklaa", tulokas sanoi hiljaisen hetken jälkeen ja Blaise pysyi edelleen vaiti, kun toisen eteen tuotiin pitkänomainen jäätelöpikari.
"Halusit tavata?" Blaise kokeili ja nosti katseensa hartiapituisiin, poninhännälle sitaistuihin hiuksiin antaen silmiensä sitten lipua harmaansinisiin silmiin, jotka katselivat häntä uteliaan läpitunkevasti.
"Onhan se kiva nähdä välillä? Sinusta ei ole kuulunut mitään Tylypahka-aikojen jälkeen", mies totesi ja pyydysti lusikkaansa nokareen vihertävää jäätelöä.
"Sain sellaisen käsityksen, ettet tahdo enää koskaan kuulla tai nähdä mitään minuun liittyvää." Malfoy naurahti ja siirsi lusikan suuhunsa. Blaise huomasi oikeassa nimettömässä kiiltävän hopeasormuksen.
"Kieltämättä ikävä ja nöyryyttävä tapaus", Malfoy sanoi huokaisten, mutta hänen silmissään kimalteli ilkikurinen pilke. "En kuitenkaan voi olla sinulle vihainen jostain, mikä tapahtui niin kauan kuin kaksi vuotta sitten. Olit silti sentään ystäväni..." Painostava hiljaisuus lankesi heidän väliinsä, kun kumpikin kauhoi jäätelöä suuhunsa järjettömällä mielenkiinnolla.
"Olen pahoillani siitä", Blaise töksäytti lopulta. "Tein väärin, mutta sinun tekosi ei silti ollut oikeutettu."
"Anteeksi", pyysi nyt vuorostaan Malfoy. "Asia on kuitenkin niin kuin sanoin sinulle viidennellä. Minä olen hetero, ja luonnollisesti taisin joutua paniikkiin." Malfoy hymyili pikkuisen. Blaise naurahti hiljaa ja toinen kohotti kulmiaan.
"Mikäs nyt noin naurattaa?" hän kysyi, kun toisen miehen mustat hiukset valahtivat silmille ja tämä vain jatkoi virnuilua pöydän toisella puolella.
"Minä", Blaise lopulta totesi takaisin ja huitaisi hiukset kasvoiltaan.
"Miksi?" Malfoy uteli tunkien jälleen minttusuklaajäätelöä kielelleen, mutta ilkikurinen pilke ei ollut vieläkään kadonnut hänen silmistään.
"Koska olin nuori, tyhmä ja kokematon", Blaise valaisi ja Malfoy irvisti.
"Kokemattomaksi se oli  kyllä harvinaisen rohkea veto", hän sanoi puoliääneen, mutta hymyili ilkikurisesti, "mutta kyllä minä ymmärrän, ettei kukaan voi vastustaa minua." Blaise nauroi. Puolen tunnin päästä kumpikaan heistä ei kuitenkaan muistellut sitä, kuinka Blaise oli suudellut Malfoyta kuudennen kouluvuoden päättäjäisissä, ja kuinka Malfoy oli kironnut Blaisen epämääräiseksi lepakon ja kilpikonnan risteytykseksi juosten sitten pää kolmantena jalkana pakoon. Hetken aikaa kaikki oli taas kuin ennen Blaisen ihastumista ja heihin levisi turvallinen tuttuuden tunne, kun puhe siirtyili huispauksesta lopulta perheisiin, työhön ja harrastuksiin.


« Viimeksi muokattu: 16.08.2022 18:59:34 kirjoittanut Nici »


Blaise Zabini:  15/100
Ps. Voit haastaa minut yksärillä!

Kahvilarotta

  • ***
  • Viestejä: 132
    • CotU - improsarjakuva
Vs: FF100: "Minä en unohda" [PG]
« Vastaus #1 : 06.04.2008 19:47:52 »
Voi jestas. Ajatus Dracosta joka juoksee pakoon sen jälkeen ko poika on pussannu sitä on kyllä kieltämättä kaunis.
Eka pätkä oli eniten mieleeni, sillä rakastan vain kaikkia ihania mietteitä kenen tahansa ensimmäisestä vuodesta. Sitä paitti Blaise on rakkautta ja syy siihen miksi tähän ficciin ylipäänsä tartuin.
Malfoy oli lopussa vähän, noh, kumma, ei voi mitään, en valita. Hyvä vaan että se on hetero niin minäkin voin olla onnellinen. :D
Mutta tykkäsin kyllä. Odotan sitä paitsi innolla loppuja sadasta Blaise ficistäsi. Saattapi olla, että heitän Blaise fanina jossain välissä haasteella. x_x
(ja voin alkaa betaksikin jos kaipailet tosissaan<3)

"n kai minä nyt sentään noin hyvännäköinen ole?" poika tiedusteli ja liikahti lähemmäs Blaisea.
Tuosta taitaa alusta puuttua E? :0
Kahvin kofeiinittomat ficulat
Kahvin sarjisblogi

HOBITTIJAHTI!

1/100 ready!
Haasta minut kirjoittamaan Bartemius ''Barty'' Kyyry juniorista

Nici

  • Zabinin kotitonttu
  • ***
  • Viestejä: 500
  • Puusilmäkultakala
Vs: FF100: "Minä en unohda" [PG]
« Vastaus #2 : 06.04.2008 19:55:43 »
Kahvilarotta: Minua ainakin hihitytti, kun tätä kirjoitin ja samalla kuvittelin, kuinka Draco on pinkonut kauhuissaan karkuun. 8 )  Blaisehan ON rakkautta. Hänestäkin kerrotaan aivan liian vähän kirjoissa...
Malfoy? Kumma? *grin* Ei kai sentään? ; P Ja pakkohan se on kerrankin pistää niin päin, että Malfoyn mukula on hetero, ja etteivät iskuyritykset kaikesta huolimatta onnistu. ^.^

Ooh, olisi erinomaista, jos heittäisit haasteella! Minulla on kyllä yksi haaste vielä tuolta vanhankin Finin puolelta. Blaisehaaste siis. : ) Ei ole vain ollut oikein inspistä kirjoitella sitä sen kummemmin. Hmm... Paljon Blaisea. Hihi.
Ja kyllähän minulle beta kelpaa! Saanpahan sitten pistää kaikki kirjoitusvirheeni betani syyksi. *evillaugh* No ei vaineskaan. : )  Jos vain haluat ryhtyä betakseni, niin kyllä se käy. Minut saa kiinni yksärillä, jos vaikka kiinnostaa mese tai jotain. ; )
 
Meni kyllä taas niin perusteellisesti offiksi. Huhhuh... Mutta tuon virheen korjasin, ja iso kiitos sinulle kommentistasi! ^.^
Yrittäkää ymmärtää, olen vanha ja väsynyt. No ei. Jälkimmäistä ehkä hieman. : D


Blaise Zabini:  15/100
Ps. Voit haastaa minut yksärillä!