Vapaa keskustelu > Saivartelija
Eurovision laulukilpailu
Claire:
UMK:ta ei taaskaan voittanut lempparini, joka tänä vuonna oli Viivi. Siis aivan uskomaton ääni ja tulkinta hänellä. Oon muutenkin vähän salaa jo pitkään haaveillut, että lähetettäisiin suomenkielinen balladi viisuihin, ja tämä olisi ollut musta mainio. Lavashow oli kuitenkin ehkä vähän tylsähkö, vaikka ymmärrän, miksi se oli pidetty minimalistisena (enkä tykännyt Viivin mekosta xD). Mutta mielestäni itse biisi ja Viivin tulkinta on vain jotain niin maagista, että tuollaiset jutut on tosi pieniä sen rinnalla :)
Mutta toisaalta ymmärrän sen, miksi Erika voitti, vaikka biisi ei itseeni niin kolahtanutkaan. Lavakarismaa on Erikalla kuitenkin senkin edestä ja muutaman kerran nyt oon hänen esitystä katsonut ja kuunnellut, ja ymmärrän kyllä, miksi se sai niin paljon ääniä. Erika mielestäni lauloikin yllättävän hyvin! Oikeastaan kaikilla artisteilla laulanta onnistui, paitsi Costeen pieni sekaannus sanoissa, mutta niitähän sattuu - ja no, Neea kuulosti vähän epävireiseltä, mutta ehkä kyseessä oli jännitys/epäonnistunut miksaus tms. Oon kuullut pätkiä joissa Neea laulaa livenä ja kyllä hänellä ääntä on. Harmi, että finaaliveto ei ollut parhaimmasta päästä. Samaa mieltä myös monen edellisen kanssa, että Neea tuntui hukkuvan vähän sinne lavalle. Seisoi muutenkin aika takana ja paikoillaan. Ei ollut samanlaista energiaa kuin musavideossa :( Mutta biisi on silti edelleen yksiä lemppareistani!
Matulan esityksessä muakin häiritsi se, että puolen ajan esityksestä live-yleisö ei nähnyt muuta kuin sen kankaan :( Vaikka tietenkin tv:tä ajatellen oli onnistunut. Matula on myös kieltämättä todella hyvä laulaja ja biisikin ihan hyvä - jokin tuntui vain jäävän puuttumaan! Costeen biisistä pidin vähiten, mutta lavaesitys oli mielestäni kiva ja live-esityksen jälkeen tykkäsinkin siitä paljon enemmän kuin ennen liveä. Goldilocksin biisi oli tosi erilainen ja tykkäsin sekä hänen äänestään että live-esityksestä tosi paljon, hyvin ymmärrän miksi tuli toiseksi.
All in all, vaikka äänestin Viiviä useasti, niin olen tyytyväinen, että Erika edustaa meitä. Saa nähdä, miten biisillä pärjätään viisuissa, mutta jotenkin sellainen fiilis, että se saisi vielä paremman vastaanoton kuin W95man, joka kuitenkin pääsi viime vuonna finaaliin. Mutta saa nähdä :) UMK:ta lukuunottamatta en ole hirveästi viisuihin ehtinyt tänä vuonna paneutua, mutta viisut aion kuitenkin katsoa. Jännä nähdä, millaisia esityksiä muista maista tänä vuonna lähetetään!
Remoteness spectator:
Olettekos tietoisia, että Ruotsin Melodifestivalenissa on mukana suomalaisbändi KAJ, joka on päässyt jo finaaliin asti?
Varsin tarttuva humoristinen rallatus suomalaisesta saunomisesta, joka onkin yllättäen päässyt ruotsalaistenkin suosioon, vaikka siellä on perinteisesti suhtauduttu Suomeen ja suomalaisuuteen melko nihkeästi. En tosin tiedä, että olisivatko valmiita päästämään Suomea noin selkeästi edustavan bändin kilpailemaan oman maansa puolesta varsinaisissa viisuissa. Vastakilpailijana on toki jälleen kerran Måns Zelmerlöw, joten saa nähdä, että mennäänkö samalla vanhalla kaavalla vai tuleeko yllätys sieltä suunnalta.
Tässä vielä linkki kys.spektaakkeliin (KAJ:n biisi).
Kosmik:
Luin jotain otsikoita tuosta KAJ:sta ja nyt kun Remo linkkasi tuon videon, niin kävin sen katsomassa. On kyllä menevä ja hyvin viisuihin sopiva kappale! Toivottavasti voittaa, koska toi Måns on mielestäni jotenkin icky ja mua ärsyttää, jos Ruotsi lähettää taas edustajan, joka on viisut jo kertaalleen voittanut. ::) Månsin tän vuoden kappale on myös mielestäni auttamattoman vanhanaikainen, mutta varmaan just sellainen, mistä tietty Ruotsissa sitten tykätään. ::)
Toi KAJ:n kappale tuo vähän mieleen viime vuoden Viron edustuskappaleen, joka oli ihan mun suosikki ja sitä taisin äänestääkin. Se niiden ukkojen tanssi oli ihan huippu ja viron kieli tekee mut iloiseksi. :D Tän vuoden Viron edustajan kappaleesta en kauheasti välitä, vaikka käsittääkseni se on ilmeisen kuunneltu ja pidetty kappale, vaikka onkin saanut kritiikkiä italialaisten stereotypioimisesta.
Remoteness spectator:
Kosmik: No niinpä, on tavallaan vähän mälsää jos Loreenikin on ollut (ja voittanut...) siellä jo kahdesti ja nyt Måns taas toista kertaa kilpailemassa juontokeikkojen ja muiden lisäksi ;D Olisi ihan hauskaa nähdä jotain vähän uutta Ruotsilta eikä sitä samaa vanhaa hittikoneistoa. Voi tosin olla, että kun se on hyväksi todettu, niin eivät uskalla muuta sinne lähettää. Tykkäsin kyllä aikoinaan Heroes-biisistä, mutta Månsilla on nykyään niin suuri fanbase viisupiireissä, että tuntuu melkein epäreilulta jos hän olisi taas kilpailemassa. Veikkaan kyllä, että saa ulkomaalaiselta juryltä aika paljon pisteitä (jos niitä Mellossa lasketaan).
Viron biisi tänä vuonna on tosiaankin varsin hassu, mutta itse jotenkin huvituin siitä, koska se on niin totaalisen random ja ylilyövä, enkä ymmärrä että mistä koko idea italialaisuudella vitsailuun on tullut xD uskon myös, että koko homma on ihan hyväntahtoista satiiria (mukaanlukien tahalliset espanjankieliset sanat välissä ja kielten sekoitus), ja olen aiheesta puhunut italialaisen ystävän kanssa, joka pitää biisiä sangen loistavana ja nähnyt muidenkin italialaisten positiivista kommentointia. Olen yrittänyt miettiä miten itse suhtautuisin, jos joku muu maa tekisi suomesta hassuttelubiisin, ja en uskoisi sen itseäni loukkaavan. Kiinnostaisi kyllä kuulla artistin motiivi kyseisen biisin tekoon! ;D
Waulish:
Täällä kanssa yksi, joka on ihan obsessoitunut tuohon KAJ:n kappaleeseen. :D Se soi mulla päässäkin aivan koko ajan. On ollut tosi ilahduttavaa huomata, millaiseksi viraali-ilmiöksi se on singahtanut. Valitettavasti en vain pidä oikein mitenkään mahdollisena sitä, että se Melloja voittaisi. Yleisöäänestyksessä se luultavasti pärjää hienosti, mutta uskon, että Månsilla on liikaa raatiylivoimaa. Remo, Mellojen finaalissa tosiaan on kv-raatisysteemi! :)
--- Lainaus käyttäjältä: Remoteness spectator - 25.02.2025 22:24:32 ---Tykkäsin kyllä aikoinaan Heroes-biisistä, mutta Månsilla on nykyään niin suuri fanbase viisupiireissä, että tuntuu melkein epäreilulta jos hän olisi taas kilpailemassa.
--- Lainaus päättyy ---
Musta tuntuu, että Månsilla on kyllä myös melkoinen vastustajakunta nimenomaan viisufanien keskuudessa. Jo vuosia ihmisiä on ärsyttänyt se, miten hän tunkee jatkuvasti mukaan kaikkeen viisutouhuun, ja nyt se keskustelu on kiivastunut entisestään. Mutta on hänellä toki epäilemättä faninsakin, ja miinusääniähän ei tunnetusti voi antaa...
Revolution ei biisinä herätä itsessäni suuria tunteita. Ei ole mulle mikään suursuosikki, ja tuntuuhan se vähän kuluneelta ja väsähtäneeltä, mutta lavashow oli kyllä tosi vaikuttava.
Viron suhteen mulla on sama kuin Kosmikilla, eli rakastin heidän kappalettaan viime vuonna, mutta tänä vuonna en juurikaan välitä. Tämänvuotinen kappale on itse asiassa rankingini viimeisenä tällä hetkellä. Onhan se ihan hupaisa ja viihdyttävä, mutta musta siinä on vain kovin laiskalta tuntuva sävellys, joka on kuultu jo ensimmäisen minuutin aikana. Kaipaisin siihen vähän enemmän jotain ytyä ja potkua!
Viimeksi taisin kertoa olevani rakastunut Albaniaan, ja sitä olen kyllä edelleen, mutta vieläkin palavammin olen rakastunut Liettuaan! :-* Tuollainen vähän raskassoutuinen melankolia puree muhun niin, niin lujasti. Miten vangitseva, vetoava kappale. Tämä alkaa olla itselleni jo melkein samantasoinen obsessio kuin Latvian Aijā pari vuotta takaperin, oi voi. Tällaisten helmilöytöjen takia Euroviisujen seuraaminen on niin palkitsevaa!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta