Vapaa keskustelu > Saivartelija
Eurovision laulukilpailu
Karvalakkirakastaja:
Toi Ukraina 2007 on yksi niitä harvoja, jotka muistaa vielä vuosien jälkeenkin. ;D En tiedä, kyllä onko se mun suosikkibiisini. En osaa päättää, mikä mun suosikki olisi. Muistan kyllä toisenkin Ukrainan viisun, vuoden 2004 voittajan, josta tykkäsin kovasti ja olen viime vuosina lämmennyt paljon parjatulle Jamma jammalle. ;D
Musta Venäjän biisi on vähän ehkä tylsä eikä edes visuaalisuus pelasta sitä, mutta toisaalta mun mielestä myös viime vuonna Ruotsin biisi oli tylsä ja se voitti. Samoin 2014 voittaja Itävalta oli musta vähän tylsä, joten tylsät biisit jyllää. Kroatian tämänvuotisesta biisistä mäkin tykkään.
Grenade:
No niin, tän vuoden Euroviisut on aika lailla paketissa. Mitkäs on fiilikset voittajasta? Tai ääntenlaskusta, sillä se oli nyt uudenlainen. Itse ainakin tykkäilin sinänsä, että oli loppuminuuteille asti jännitystä. Ja oli vielä hyvin vahva top-kolmonen. Vaikka Puola tuossa lopussa olikin melko lailla random. :D
Karma91:
--- Lainaus käyttäjältä: Grenade - 15.05.2016 02:02:51 ---No niin, tän vuoden Euroviisut on aika lailla paketissa. Mitkäs on fiilikset voittajasta? Tai ääntenlaskusta, sillä se oli nyt uudenlainen.
--- Lainaus päättyy ---
V*tuttaa saatanasti Ukrainan voitto - yksi niistä harvoista biisesistä finaalissa, jotka eivät olleet mielestäni hyviä. Tuntuu pahasti kompromissiratkaisulta, koska Australia voitti raatiäänet ja Venäjä puhelinäänet. Pelkään tämän kappaleen voiton myötä myös sitä, että politiikkaa aletaan sekoittaa kisoihin entistä enemmän, koska vaikka Jamala sanoo laulavansa vuodesta 1944 niin ihan selvästi on liitoksissa Ukrainan nykytilanteeseen. Mitenköhän Ukraina edes ajatteli järjestää viisut ensi vuonna, kun tuon maan tila on mitä on. No, jos jotain positiivista pitää Ukrainan biisistä etsiä, niin ekaa kertaa sitten vuoden 2007 ja Molitvan voiton biisi ei ollut kokonaan englanniksi, että siitä plussaa. Ehkä maat uskaltavat tulevaisuudessa lähettää omalla kielellä esiintyviä artisteja...
Bulgarian ja Ranskan huikeille sijoituksille <3, kun molemmilla mailla on ollut aika huonoa menestystä edeltäneinä vuosina. Ranska pääsi kerrankin kymmenen joukkoon ja Bulgaria saalisti parhaan sijoituksensa ikinä. Kroatian floppaus yllätti, samoin Puolan suosio puhelinäänestäjien keskuudessa. Tsekin finaalipaikka lämmitti, mutta älytöntä että saivat 0 pistettä yleisöääniä :o
Suomi oli sentään 15 semissään, itse aattelin sijoittuneen jopa huonommin. Viron viimeinen sija hämmästyttää kyllä todella paljon.
Kiirsu:
Kerrankin oma suosikkini voitti, ihan mahtavaa! Ukrainan esitys oli koskettava ja sai kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Henkilökohtainen koskettava tarina, oma kieli, kaunista laulua ja upea show. Aivan täydellinen kappale ja olen mielettömän iloinen, että voitto meni oikeaan osoitteeseen. Israelin ja Itävallan kappaleista tykkäilin myös kovasti.
Ääntenlaskusta jäi vähän sekava vaikutelma. Ymmärrän jännityksen säilyttämisen ja kyllä tämä järjestely saikin yllättymään, ettei Australia voittanut. Ja Puolakin teki yllätysnousun (tykkäsin kyllä kapteeni Koukustakin :D). Eniten siinä häiritse se, mitä vauhtia 16 huonoimman maan pisteet kerrottiin. Nekin olisi voinut kertoa rauhassa yksi kerrallaan, ei se olisi niin kauan vienyt. Nyt en yhtään pysynyt perässä, kun maat vielä hyppi listalla enkä tiennyt kuka nyt on menestymässä ja kuka ei.
// Hahhaa olipas erilainen näkemys :D Ymmärrän ettei haluta sekottaa politiikkaa viisuihin, kun kyse on "kaikkien kansojen yhdistämisestä", mutta tykkäsin silti kappaleen henkilökohtaisuudesta.
Chuva:
Viisuhullu täällä terve!
Tän vuoden voittaja oli mulle pettymys. Olihan se Ukrainan biisi omalaatuinen, mut yksittäisiä mielenkiintoisia sävelkulkuja lukuun ottamatta se oli mun mielestä tylsä ja tosi syyllistävä laulu. Tietysti sellainen me vs ne -ajattelu on luonnollista tilanteessa, jossa laulajalla on asiasta verrattain henkilökohtaista kokemusta, mut jotenki mä en silti vaan tykänny siitä, miten poliittiselta ja "manipuloivalta" se laulu mun korviin kuulosti. Voi hyvinkin olla, että kritisoin Ukrainan laulajaa nyt vähän liiankin innokkaasti harmistukseni takia, mut kai sitä saa välillä olla lapsellisen vihainen!
Itse tykkään aina ehdottomasti enemmän niistä keveämmistä ja mieluusti iloisemmista lauluista. Mä en kuuntele musiikkia (saati sitten katso euroviisuja) syvällisten syiden takia, vaan siks että se tekee mut iloiseksi. Jossain vaiheessa euroviisut oli tosi hauskoja, kun siellä oli enemmänkin sellaisia jopa pilailulauluja -joku tuolla mainitsikin sen alcohol is freen, ja sit toki voi muistella esimerkiksi sitä Espanjan yhden vuoden outoa "chiki chiki" -laulua (jonka nimeä en nyt muista). Nykyään siellä tuntuu lähinnä olevan dramaattisia uikutuslauluja, synkkiä iltapukuja ja hitaita tempoja. Se on vähän tylsää.
Mieleen on parhaiten jäänyt Alexander Rybakin voitto. Oi että mä olin ihan korviani myöten ihastunut siihen ja sen musiikkiin, eikä se fairytale oo mun mielestä vieläkään huono kappale :D. Ja tänäänkin, kun kyseinen mies käväisi lavalla, mun vanha fanityttöhenkeni heräsi jälleen. Jotenkin se Rybak on edelleen tosi sympaattinen!
Tänä vuonna tykkäsin eniten Liettuan, Ranskan, Belgian ja UK:n lauluista.
Ai niin, ja piti vielä sanoa että uusi pistejärjestely ärsytti mua tosi paljon, koska ehdin jo toivoa, että Ukrainan valitusvirsi ei voittaisikaan, kun Australia sai niin komeat johdon raadin pisteillä...
//jaha siellä ehti pari väliin ennen minua! :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta