Vapaa keskustelu > Saivartelija

Jääkiekko #3

<< < (4/59) > >>

Karvalakkirakastaja:

--- Lainaus ---Enitenhän mättää se, etten Jalosesta pidä valmentajana, jotenkin huono pelikirja sillä, ja boi ketjut ei vaan toimi. Mikellä ja Koivulla toimii kemia, mutta Aho jää vähän ns ulkopuolelle. Samoin Patella ja Sashalla toimii homma, mutta JJ on ihan yössä ja hyödytön.
--- Lainaus päättyy ---

Mä en kyllä jaa ollenkaan tätä näkemystä, varsinkaan kohtaa, jonka mukaan Jokinen olisi ollut yössä. Oon varmaan katsonut sitten jotain ihan eri turnausta. Musta Jokinen on ollut hyvä, mutta jostain syystä tuntuu, että sitä haukutaan joka kisoissa. Jokisen varmaan pitäisi seistä kentällä päällään, jotta sitä ei haukuttaisi. :P Kari Jalosen pelikirja on ainakin parempi kuin Jukka Jalosen viiveet ja puoliviiveet, jotka oli Petteri Sihvosen märkä päiväuni.  ;D Pelikirjan pitää olla joukkueen näköinen ja nyt pelikirja ainakin mun silmään näyttää sopivalta joukkueelle.

Saphira:
Suomen peli Ranskaa vastaan oli mielestäni vähän vaisua. Kun tarvittavat maalit oli saatu, Leijonat eivät enää pelanneet niin kovalla teholla. Mutta eihän sitä tarvitsekaan sata lasissa painaa koko ajan joka pelissä. Ihmettelen miksi Ranskan maali hyväksyttiin: siinähän Koskisella oli mielestäni kiekko hallussa, kunnes se tökättiin pois ja lisäksi ranskalainen oli maalivahdin alueella. Mutta eipä sillä väliä lopputulokseen ollut.

Tämänpäiväinen peli Slovakiaa vastaan oli mielestäni tasapainoisempaa ja lopussakin jaksettiin yrittää tehdä maaleja. Tai ehkä Slovakia vain ei enää itse jaksanut. Rantaselta hienoja kiekon kuljetuksia, olisi vain itse välillä huippupaikoistaan vetänyt. Jokinen kasvatti pisteitään minun silmissäni läpiajomaalillaan. Suomen alivoimapelaaminen oli kaunista katseltavaa.

Mailat tuntuvat katkeilevan koko ajan, mitenköhän monta mailaa Koivullakin on jo mennyt säpäleiksi?

Ihanaa, että Unkari voitti :) Tekee varmasti hyvää maan jääkiekkoilulle. Tanskan voitto Tsekistä oli myös mukava yllätys. Ja kaiken lisäksi Saksa voitti Yhdysvallat. Toivottavasti Sveitsi vielä voittaisi Ruotsin, pelihän on tällä hetkellä edennyt voittomaalikisaan.

Karma91:

--- Lainaus käyttäjältä: Karvalakkirakastaja - 15.05.2016 22:46:41 ---Mä en kyllä jaa ollenkaan tätä näkemystä, varsinkaan kohtaa, jonka mukaan Jokinen olisi ollut yössä. Oon varmaan katsonut sitten jotain ihan eri turnausta. Musta Jokinen on ollut hyvä, mutta jostain syystä tuntuu, että sitä haukutaan joka kisoissa. Jokisen varmaan pitäisi seistä kentällä päällään, jotta sitä ei haukuttaisi. :P Kari Jalosen pelikirja on ainakin parempi kuin Jukka Jalosen viiveet ja puoliviiveet, jotka oli Petteri Sihvosen märkä päiväuni.  ;D Pelikirjan pitää olla joukkueen näköinen ja nyt pelikirja ainakin mun silmään näyttää sopivalta joukkueelle.

--- Lainaus päättyy ---

Jokinen oli todella huono parissa pelissä, mutta toki nyt kaksi viimeisintä peliä, etenkin nyt Slovakiaa vastaan, on ollut ihan hyviä. Jussi on vähän näkymätön pelaaja ja kun menin aamulla katteleen noita tilastoja niin olin ihan että onko sillä oikeesti noin monta pistettä. Jussi on tosiaan vähän enemmän tollainen puurtaja niin se jää vähän varjoon. Eli olen muuttanut mieltäni tuosta Barkovin ketjusta. Se on nyt alkanut toimimaan ihan hyvin. Ite tykkäsin enemmän Jukan pelikirjasta, ja ongelmani Karin kanssa on nimenomaan se, että se ei oikeen tahdo tehdä muutoksia vaikka hommat ei toimis. Nyt onneksi älys viltittää Pulun ja laittaa Rantasen tilalle - Rantaselta tänään ihan hemmetin hyvä peli ja itkin turhautuneena kuinka Sallinen tuhoili noita sille tarjottuja avopaikkoja. Nyt kun Saros ymmärrettäisiin laittaa ratkaisupeleissä maaliin, niin en enää valittaisi Karin peluutuksesta, vaikka Rantasta voisi kyllä kokeilla vähän ylempiin ketjuihin. Sen pelinlukutaito menee hukkaan pikkasen kun kaverit ei osaa viimeistellä.

Suomen pelaaminen oli ekassa erässä vähän tahmeeta, mutta tokassa lähti kone käyntiin ja kolmannessa Slovakialla ei ollut mitään mahiksia. Laineelle pakollinen maali kolme sekkaa ennen loppua ja Barkoville vaatimattomat kolme pistettä. Lainetta on hehkutettu helvetisti, mutta onhan tuo Barkov joukkueen paras pelaaja. Pihlströmin valinnasta kitisseet on kadonnut jonnekin, onneksi, koska itteäni ottaa eniten jokainen vuosi päähän Kukkosen ja Pihlströmin dissaaminen. Saros pelannut nyt vissiin kolme MM-peliä aikuisten turnauksissa ja kaikissa pitänyt maalin puhtaana. Isot respectit on annettava myös pelaajalle, joka on mahdollisesti kaikista ali-arvostetuin pelaaja koko joukkueessa, nimittäin Pyörälä on ollut tosi hyvä omassa roolissaan - ei se mitään, vaikka se ei maaleja tee, mutta alivoimalla kyllä tosi arvokas pelaaja.

Tää oli kyllä aika sensaatiomainen päivä, kun Saksa voitti USAn, Tanska Tsekin ja Ruotsikin meni rankuille Sveitsin kanssa. Hienoa nähdä kuinka altavastaajat haastaa isompiaan, vaikka monet valittaa tasoeroista. Nyt sormet ristiin, että Tanska menee jatkoon, koska oon sympannut niitä vuosikausia, ja nyt niiden jengissä pelaa vielä pari Pelsujen pelaajaa, joten saan ylimääräisiä syitä kannattaa niitä. Jännäks menee kyllä se, että kuka tulee vastaan sitten kahdeksannessa pelissä, mutta kunhan vastaan ei tuu Venäjä tai Tsekki niin oon varovaisen luottavainen. Ruotsi on pelannut aika huonosti tän turnauksen, menettäen pisteen sekä Latvialle ja Sveitsille, minkä lisäksi tuomarivirhe pelasti Ruotsin pistemenetyksiltä Norjaa vastaan.

--- Lainaus --- Ihmettelen miksi Ranskan maali hyväksyttiin: siinähän Koskisella oli mielestäni kiekko hallussa, kunnes se tökättiin pois ja lisäksi ranskalainen oli maalivahdin alueella. Mutta eipä sillä väliä lopputulokseen ollut.
--- Lainaus päättyy ---
Ei ollut hallussa, minkä lisäksi se ranskalainen työnnettiin maalivahdin alueelle suomalaispelaajan toimesta, joten siinä ei tapahtunut mitään rikettä. Joskus ne hylätään, mutta useemmin kyllä hyväksytään. Enemmän ihmetyttää pari turnauksen aikana hylättyä "potkumaalia", joissa ei ole ollut minkäänlaista potkuliikettä. Useimmiten ei edes ohjausta.

Karvalakkirakastaja:

--- Lainaus ---Ite tykkäsin enemmän Jukan pelikirjasta, ja ongelmani Karin kanssa on nimenomaan se, että se ei oikeen tahdo tehdä muutoksia vaikka hommat ei toimis.
--- Lainaus päättyy ---

Jokaisella valmentajalla on omat fiksaationsa. Mulle on jäänyt itse asiassa Jukka Jaloselta juuri tällainen kuva kuin mikä sulla on Kari Jalosesta, mut se varmaan juontaa juurensa Vancouverin olympialaisista, jotka vei mun hermot ihan totaalisesti.  ;D Kiipeilin pitkin seiniä niiden kisojen aikana. Vancouverissahan Jukka toimi ihan päin peetä, kun se vinkui medialle, hajotti itse joukkuetta tekemällä osasta niitä sylkykuppeja ja yritti jääräpäisesti oman pelikirjansa kanssa, vaikka se ei niissä olosuhteissa ja sillä joukkueella ollut ollenkaan hyvä ratkaisu. Siitä se on mennyt ihan selvästi eteenpäin, mutta jotenkin mulla on silti enemmän luottoa Kari Jaloseen ihmisenä ja pelaajien kuulijoina kuin Jukka Jaloseen analyytikkona ja pelikirjan hallitsijana. ;D Ei se jako noin mene, mutta kärjistettynä toi on se mielikuva ja lätkä on yhdistelmä pelikirjaa ja sitä, mihin pelikirjaan pelaajat saadaan luottamaan, että se tuottaa tulosta.

Karma91:

--- Lainaus käyttäjältä: Karvalakkirakastaja - 16.05.2016 11:22:57 ---Jokaisella valmentajalla on omat fiksaationsa. Mulle on jäänyt itse asiassa Jukka Jaloselta juuri tällainen kuva kuin mikä sulla on Kari Jalosesta, mut se varmaan juontaa juurensa Vancouverin olympialaisista, jotka vei mun hermot ihan totaalisesti.

--- Lainaus päättyy ---

Ei Jukkakaan mun suosikkivalmentajia oo, mutta se on nyt ollut pari kertaa valmentajana kun Suomi on voittanut kultaa, joten ehkä sen huonot valinnat on painunut vähän sinne unholaan hyvien saavutusten tieltä. Varmaan sitten jo seuraavana vuonna itken Kariakin takas kun tilalle tulee Marjamäki, jota pidän sitten vaihteeksi maailman surkeimpana valmentajana. Faktahan on kuitenkin se, että kyllä meillä on täällä Suomessa tosi hyviä valmentajia, mutta mehän ollaan niin perusnegatiivisia, että mikään ei kelpaa.  Luin eilistä jatkiksen otteluseurantaa ja nauraa räkätin epäuskoisena sille, miten jokaisesta Suomen virheestä syytettiin kokoonpanosta puuttuvaa Pulua. Suomalaisilla on aina pakko olla joku sylkykuppi, ja nyt kun vakiokohteet on pelanneet niin hyvin, että niitä ei voi haukkua, on siellä otettu muita kohteita tilalle. Vaikka Karin pelitapa ei erityisemmin miellytä, niin kyllä pidän sitä parempana kuin esim Ruotsin kahta viimeisintä valmentajaa. Tässä viimeisten vuosien aikana tosi monet NHL tähdet on järjestään jättäneen MM-kisat väliin, ja liikkellä on ollut paljon huhua siitä, että se johtuu valmennuksesta.

No, pari sanaa tähän vielä änäristä, negatiivissävytteitä sellaista, koska ketuttaa vietävästi, että joudun toivomaan Lightning-Blues finaalia, vaikka runkosarjan jälkeen näytti hyvältä, kun siellä oli Stars, Wild, Panthers, Capitals, Ducks ja Rangers jatkossa, ja aattelin josko kerrankin saatas hyvä joukkue mestariksi, mutta ei väkisin. Käsittämätöntä miten jokaisessa liigassa ratkaisut pelataan aina inhokkijoukkuedeni kesken. Tampa Bayn voin vielä kelputtaa Stanley Cupin voittoon, mutta muuten kyllä ottaa päähän taas tosi paljon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta