Vapaa keskustelu > Saivartelija

Jääkiekko #3

<< < (3/59) > >>

Felia:

--- Lainaus käyttäjältä: Saphira - 09.05.2016 23:40:05 ---
--- Lainaus käyttäjältä: BadKarmaGirl - 09.05.2016 22:58:57 ---Leksa :D
Ihana että meillä on Komarovin kaltainen hämmentäjä kehissä
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä ^^ Komarovia on aina ilo katsella, kun hän on kentällä. Näytti kans hauskalta, kun kävi vähän lähemmin juttelemassa jonkun amerikkalaisen kanssa kesken pelin.
--- Lainaus päättyy ---
Leksa on kyllä paras! Sen menoa on aina yhtä hauska katsoa. :D

--- Lainaus käyttäjältä: BadKarmaGirl - 09.05.2016 22:58:57 ---Olipa huono peli Suomelta, vaikka voitto tulikin. USA päästettiin turhaan mukaan peliin kun Laine menetti kiekon ja Koskinen hörppäs USAN kavennuksen. Toki Koskinen paransi peliään ja etenkin vikassa erässä otti pari tärkeää koppia, mutten silti ymmärrä miksi Juusea ei peluuteta, koska kyllähän Mikko pomputtelee tota kiekkoa ihan helvetisti ja varmaan olisi päästänyt useamman maalin ilman Kukkosen ja Jaakolan muutamaa hienoa blokkausta.
--- Lainaus päättyy ---
Kieltämättä peli oli ajoittain ihan järkyttävää säätämistä, mutta voitto kuitenkin lopulta irtosi. USAn eka maali meni kyllä aikalailla Koskisen piikkiin, vaikka Laineesta kavennusmahdollisuus lähtikin. Ymmärtääkseni Laine oli luullut, että peli oli vihelletty poikki ja sen myötä tapahtui sitten pieni "jäätyminen". Mutta virheitä sattuu ja niistä voi ottaa opiksi. Miekään en ymmärrä, miksi Saros ei ole vielä päässyt tolppien väliin, ja mielestäni olisi jo tuohon USA-peliin pitänyt antaa sille torjuntavastuu. Koskinen ei edelleenkään ole vakuuttanut mua, vaikka kyllähän se loppua kohti paransi peliään. Silti siitä vaan ei ole tullut mulle sitä varmaa fiilistä...

Ja mitä tulee tuohon Laine-Matthews -asetelmaan, niin alkaa sekin jo tympiä. Edelleenkin kyse on joukkuepelistä eikä kahden yksilön keskinäisestä matsista. Matthews taisi kyllä vetää pidemmän korren pelissä, mutta ei se nyt kuitenkaan hirveesti esillä ollut. Patelle tuli nyt se huono peli, mutta ei aina voi sujua eikä aina voi myöskään odottaa sitä parasta. Kyllä se siitä vielä lähtee taas sujumaan. :)

Kyllä noita jäähyjä vihelletään tai jätetään viheltämättä ihan ihmeellisesti. En oikeesti voi käsittää tuota tuomaritoimintaa. Välillä tosiaan tuntuu siltä, että jos suomalainen edes hipaiseekin vastustajaa niin siitä vihelletään jäähy ja vastaavasti vastustaja saa latoo poikkarilla vaikka miten eikä jäähyä tule. Tänäkin vuonna jää vain haaveeksi hyvä tai edes joten kuten kohtuullinen tuomaripeli...

USA oli jo hyvä mittari joukkueen tasolle, mutta lopullisesti se punnitaan vasta Kanadaa vastaan pelatessa. Peliä täytyy kyllä joiltakin osin parantaa aikalailla, jos mielii Kanadan kaataa. En silti ole tässä vielä toivoani menettänyt. Hyökkäyspuolen pelaaminen on kuitenkin tuloksellisestikin ollut hyvää, samoin kuin erikoistilanteet (yv ja av), joten ei tässä ole vielä järin suurta huolta Suomen pärjäämisestä. Mulla on nyt poikkeuksellisen vahva usko tähän joukkueeseen eikä se ihan pienestä horju. :)

leofurioso:
Nyt käy kyllä Leijonia sääliksi, kun tollanen peli takana. Toki voitto on aina voitto, mut osoitti ikävästi, sen mitä,ajattelinkin eli asennevammaa. Ehkei ois tarvinnut ajatella marssivan niin vaan sukulaiskansan ylitse, miltä niiden asenne näytti vähintään ekan erän ja sit jopa välillä muissakin erissä. Meinaan eniten naurua itselle aiheutti Leijonien vaatimaton yrittely 5 vs 3-pelissä jota ne sai kyllä ekassa erässä melkein sen pari minuuttia pyörittää. Ehkä siinä asenne ei ollut kohdillaan tai sit jostain muusta syystä johtuen yllätti pahan päiväisesti. Nautin siitä ja sain jopa sinvalkoisimmatkin silmälasit omaavat kaverit ja sukulaiset myöntämään, että Unkarin peli viihdyttävää ja hyvätasoista. Ei vielä voittanut Suomea, mut eiköhän tässä voiteta myös joskus, kuten muissa palloilulajeissa on käynyt viime vuosina.

Unkari oli ihana väriläiskä ja ei se niin huono maa jääkiekossa ole kuin monet saattaa luulla, vaikka nyt 7 vuoden jälkeen nousi uudelleen A-tason maiden joukkoon. Tokihan laukausmäärässä huomaa Suomen hallinneen, muttei Unkarin maalivahditkaan kuitenkaan ihan nimettömiä kavereita ole, kun tän päivän 2. maalivahti Hetenyi pelannut Tampeereellakin Liigassa ja Mestiksessä jne. Ja tänään kyllä Adam Vay näytti, mitä hyötyä on olla iso maalivahti ja suhteellisen ketterä kokoisekseen. Tykkäsin senkin tyylistä ja ois voinut kuvitella varmaan jostain 50 laukauksen tai torjunnan määristä kuvitella useammankin uppoavan. Jostain syystä tää peli sai enemmän mut näkemään selkeämmin Leijonien ongelmakohdat ja nauttii siitä kuinka kovasti Unkari uhraa itseään ehkä jopa eri tavalla kuin monet kaaviossa paremmaksi merkityt joukkueet.

Saphira:
Minua ilahdutti Unkarin hyvä pelaaminen, olin iloinen heidän puolestaan, mutta samalla oli ahdistavaa katsella Suomen peliä. Suomea ei oikein näyttänyt kiinnostavan oma hyvä pelaaminen. Tuomareista minulla ei ole mitään valittamista, kerrankin oli hyvä tuomarointi, paitsi Suomi taisi saada ensimmäisen ylivoiman vähän helpohkosti.

Saksa-Kanada-pelissä oli mukavaa huomata, ettei Kanadakaan nyt niin ylivoimainen ole, tosin kolmannessa erässä Saksa ei enää pysynyt vauhdissa. Ja Tanskan puolesta harmittaa.

Karma91:
Näissä kisoissa huikeinta on kyllä ollut nuo Unkarin kannattajat tuolla katsomossa! Jääkiekko on Unkarissa ihan vaan marginaalilaji, mutta hienoa nähdä että sieltä löytyy intohimoa kannattaa omaa joukkuetta. Iso peukku faneille, ja vihainen mulkaisu sinne IIHFn suuntaan, kun ovat laittaneet samaan lohkoon Unkarin kanssa Saksan ja Ranskan, jotka eivät voi edes pudota alempaan sarjaan kun ovat molemmat seuraavissa kisoissa isäntinä. Unkari on siis tuomittu jo nyt putoamaan takas jonnekin kakkossarjaan, mutta toivottavasti nousevat sitten seuraavissa kisoissa.

En tiedä mitä Suomen pelaamisesta pitäs ajatella, koska Unkari-peli oli ihmeellistä säätäistä taas. Pakit oli ihan kujalla ja etenkin Jokinen oli umpisurkea. Menikö sillä ehkä joka kolmas syöttö omille? Tuntui että koko aika veteli vastustajan luistimiin. Pakeilla sama vika, etenkin ylivoimalla. Koko kauden kun kävi Pelsujen peleissä ja kattoi miten Lepa alisti laukauksellaan vastustajia, niin vituttaa että sen selkä meni rikki, koska vaikka se ei oo mikään maailman paras puolustaja niin sen laukauksella olis tehty tuolla jo useampi maali. Nyt Ohtamaat, Lindellit ja Hietaset vetelee viivalta jatkuvasti ohi tai päin ekaa vastustajaa, vaikka yvllä vois tarjoilla sitä lättyä parille kovalle maalintekijälle (köhköhPuluköhköhLaineköhköh"). Leksakin oli Unkaria vastaan näkymätön, eikä mieleen jäänyt muuta kuin se, miten se yks Unkarilainen alisti Leksaa taklauksellaan.

Enitenhän mättää se, etten Jalosesta pidä valmentajana, jotenkin huono pelikirja sillä, ja boi ketjut ei vaan toimi. Mikellä ja Koivulla toimii kemia, mutta Aho jää vähän ns ulkopuolelle. Samoin Patella ja Sashalla toimii homma, mutta JJ on ihan yössä ja hyödytön. Etenkin kun Pate on tottunut pelaamaan vasemmalla, mutta se paikka annettiin jostain syystä Jussille, niin Patekaan ei pääse käyttämään parhaita avujaan. Jos mä olisin valmentaja niin muuttaisin noita ketjuja jotenkin näin:

Laine - Barkov - Aho
Granlund - Koivu - Pulkkinen/Rantanen

Jalonen on kyllä niin jääräpäinen, ettei se tuu Jokista tiputtaan pois ykkösketjusta, mutta Ahon ja Laineen kemia toimi nuorten kisoissa niin hyvin, että olis mun mielestä kokeilemisen arvoista. Pulkkisen laukaus menee alemmissa ketjuissa vähän hukkaan, mutta se on kyllä ollut myös aika huono ylivoimalla, joten Rantastakin vois kokeilla. Saros vois pysyä maalissa - Unkari ei mikään kova mittari ollut, mutta kyllä Saros oli kiekon kanssa varmempi kuin Koskinen.

Ja ennen kuin painetaan paniikkinappulaa, niin on muut ennakkosuosikitkin ollut vaikeuksissa ajoitellen (paitsi Kanada). Venäjä neppaili pari ekaa peliä, Ruotsi menetti pisteen Latvialle, ja Tsekkikin voitti Kazaktanin vaan parilla maalilla. Kyllä mulla on vielä jätkiin luottoa, vaikka luulenkin Kanadan vievän mestaruuden.

leofurioso:
Olin kyllä periaatteessa iloinen siitä, että Venäjä sai koneen torstaina käyntiin. Tokihan se oli jopa näin Venäjän karhua kannattavana surullista katsoa, sillä 10-1. Ja ei käy kateeksi, kun muuan ketjulle tuli 14pistettä, jos muistan oikein. Ja oli jotenkin iloista seurata kuitenkin mm. Panarinin pelaamista silloin, kuten muidenkin. Muutenkin alkaa vihdoin Venäjän peli näyttää siltä, miltä sen nyt luulisi näyttävän tuolla joukkueella. Ehkä jopa pientä punakone-tyyliä siinä oli näkyvissä.

Iloisin olin kyllä siitä, että Unkari yllätti ja voitti 5-2 Valko-Venäjän. Se oli tilastollisesti tärkeä voitto, kun edellisestä A-sarjassa tapahtunut 77 vuotta sitten. Oli kuitenkin ihanaa seurata sitä peliä ja nähdä mm. Vasin onnistuvan maaleissa kuten Nagyn ja kumppanien. Nyt mä odotan melkein, että Valko-Venäjä häviäis Ranskalle ja, että Unkari voittais huomenna, sillä se säilyttäisi Unkarin A-sarjassa ja mahdollistaisi ensi vuonna myös Unkarin näkymisen MM-kisoissa. Ja ne fanien tunnelmat ja reaktiot ihan mahtavia sen pelin jälkeen. On se hienoa niille voittaa, kun tietää kuinka pieni laji kyseessä Unkarissa ja reaktiot kuin oisivat voittaneet kultaa. Täytyy toivoa, että Unkari tekis huomenna Saksaa vastaan samanlaisen yllätyksen, kun Saksa teki tänään Yhdysvaltoja vastaan. Sekin historiallinen voitto, kun edellisestä USA-voitosta oli 23 vuotta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta