Vapaa keskustelu > Saivartelija

Game of Thrones

(1/23) > >>

Odo:
Game of Thrones
Winter is coming.
Tämä topic on perustettu tv-sarjalle ja sisältää spoilereita!

Huomaathan, että uusien jaksojen spoilaaminen ja muualta kuultujen juonipaljastusten kertominen on kiellettyä! Eli saadessasi tietoon jotain jaksoista merkitse siihen normaalisti spoiler-varoitukset, esim. tietäessäsi ettei näyttelijä x tule jatkamaan sarjan parissa, tai kuka kuolee seuraavalla kaudella. Näyttelijät ovat toisinaan tehneet juonipaljastuksia tulevalta kaudelta, joten niitäkään ei saa jakaa.

Nyt, kun ollaan päästy pakollisesti spoilervouhutuksesta voimme siityä aiheeseen eli kaikkien rakastamaan Game of Thronesiin. Wikipedia kertookin vielä varmuuden vuoksi, mistä on kyse:


--- Lainaus ---Game of Thrones on yhdysvaltalainen fantasiadraamasarja, jonka ovat luoneet David Benioff ja D. B. Weiss. Se perustuu George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -fantasiakirjasarjaan.
--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus ---Game of Thrones sijoittuu Westerosin ja Essosin maanosiin, missä yhdeksän vuotta kestänyt kesä on muuttumassa talveksi. Westerosin aatelissuvut kamppailevat sen Seitsemän kuningaskunnan vallasta sillä aikaa kun kylmässä pohjoisessa valtavan jäämuurin takana vanhat taruolennot tulevat uudestaan esiin uhaten koko Westerosin turvallisuutta. Sarja käsittelee hahmojensa kautta monia teemoja ja ongelmia, kuten yhteiskuntaluokkaa, uskontoa, sotaa ja väkivaltaa, seksiä, rikosta ja rangaistusta, sekä lojaaliutta ja oikeutta.
--- Lainaus päättyy ---

Täällä saa fiilistellä uusimpia jaksoja, pohtia menneitä, itkeä suosikkejensa kuolemille. Näyttämö on täysin vapaa. Keskustelkaa asiallisesti, pitäkää hauskaa, väitelkää. Mitä vain! Spekuloikaa tulevaa!

Kuka on suosikkisi? Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle? Kenen kuolema riipi eniten? Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi? Siitäpä heti ensi alkuun kysymyksiä keskustelua herättelemään unohtamatta tietenkään viimeisintä jaksoa. ;)

Grenade:
No hiiskatti, ne kirjatkin olis ollu ihan hyvä keskustelunaihe... Vaikka välillä ovatkin melko puuduttavia, niin silti ihan luettavia.

Njooh, en ole ehtinyt katsoa vitoskauttakaan vielä, mutta kyllä vielä jossain vaiheessa. Eniten mua aina on kiinnostanut se, miten johonkin lopputulokseen päästään, eikä niinkään se lopputulos, joten mua ei spoilaantuminen haittaa, siksipä tuunkin avaamaan päätäni tähänkin keskusteluun. :D Kunhan tuun lätisemään jotain, ehkä tää keskustelu jopa potkis mua katsomaan vihdoin ja viimein ne edelliset jaksot ja nää seuraavatkin!


--- Lainaus ---Kuka on suosikkisi? Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle? Kenen kuolema riipi eniten? Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi?
--- Lainaus päättyy ---
Hmmmmh, tää suosikkikysymys on jotenkin vaikea. Sarjassa mun lemppari on jostain syystä Theon Greyjoy, enkä edes tiedä miksi. Ehkä Alfie Allen vaan on söpis... :D Myös hänen siskonsa on mielenkiintoinen. (siis Theonin sisko) Toisaalta myös Daeneryksen neuvonantaja ser Jorah Mormont on kiva hahmo. Ja tietysti kaiken lisäksi Tyrion, jonka toivon selvityvän, vaikka milloinpa GRRM on kuunnellut fanien piipitystä. Tyrion vain on jotenkin niin nokkela hahmo, että toivon hänen selviytyvän, vaikka nyt joutuikin hiukan oudommalle maaperälle.

AINIIN, miten saatoin unohtaa. Tietysti Brienne of Tarth. Ah, Brienne x Jaime on yksi sarjan lempiparituksistani, miten saatoin unohtaa hänet. Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?

Valtaistuimelle saleen nousee joku tosi random hahmo. :D Joku Rickon Stark tai Kuuma Piiras, vain jotta GRRM pääsee nauramaan partaansa. (ellei kuole ennen sitä) Toisaalta, järkevästi puhuen ehkä Daenerys, koska hänellä olisi siihen mahdollisuudet. Tai jos Muurilla tapahtuukin jotain jännittävää. (Jännittävämpää kuin Jon Snown epätiedoton kuolema, koska Jon nyt vaan on jotenkin urgh hahmo)

Tämä oli nyt tällainen aloitusviesti, tulen uudestaan apajille, kunhan saan raivattua itselleni aikaa jostain ja katsottua sarjaa eteenpäin.

Odo:
Otan niin osaa, että sun suosikkisi on Theon, Grenade! Ilmeisesti olet päässyt jo siihen asti, mitä Ramsay tekee sille? Sehän alkoi kolmannelta tuotantokaudelta, vissiin... Mä en aiemmin tykännyt Theonista yhtään, mutta siihen suuntaan lähti sitten säälipisteitä. Tässä (kuudennessa) kaudessa "Löyhkästä" alkaa jopa tulla taas Theon itse, joka oli musta aika jee.

Mun tekis hirmuisesti mieli jauhaa vaan tästä uusimmasta jaksosta, mutta ootan, et tänne tulee joku muukin sen katsonut! Sain jo Fracin kanssa puhuttua aika paljon. :D

Mullakin kävi mielessä, että Valtaistuimelle nousee joku random, mutta kyllä se ehkä ennemmin Bran saattaisi olla kuin joku ihan puskista napattu. Dany on liian selvä vaihtoehto siihen, etten jaksa uskoa, että se sinne lopulta päätyy. :D Vaikka Dany ois kyllä hienoa nähdä valtaistuimella, mutta sitä tullaan tuskin näkemään. Mua muuten vaivaa se, että siellä puussa Branille sanottiin, että se tulisi lentämään? Ehkä tää on toteutettu hienosti, mutta tällä hetkellä mulla on vaan hyvin koomisia mielikuvia Branista leijailemassa, mutta ehkä se selviää tällä kaudella, ehkä...

Lempiparitusta mulla ei oikeestaan oo tästä sarjasta! Ygritte/Jon oli aika kivaisa, josta tykkäsin, mutta sekin meni sitten... Tällä hetkellä molemmat on heittänyt lusikan nurkkaan, ettei siinä hyvin käynyt. :D Dany/Khal Drogo oli kanssa aika kivaisa, mutta sekin loppui saman tien, kun alkoi mennä hyvin. Tästä muuten tuli mieleen, että Dany yritti veritailla herättää henkiin Drogon ja huonostihan siinä kävi. Joten hmm., kyllä mä edelleen uskon jonkunlaiseen Jonin ylösnousemukseen, mutta tuo pistää taas miettimään.

Oon ihan liian väsy nyt ajatustyöhön, mutta palaan keskustelemaan.  Hienoa Grenade, että tulit mukaan juttuun! Toivottavasti saadaan aktiivinen keskustelu. (En kyl voi ymmärtää, miten kestät spoilereita. : D Taitolaji kai?)

LillaMyy:
Ahh, Game of Thrones, tuo ihanakamala tv-sarja, johon koukuttuu liian herkästi, terkuin, Myy, joka epäili sarjan olevan liian raaka ekaa kertaa katsoessani (pääsin ekaa jaksoa siihen kohtaan, kun Ned katkaisee kaulan siltä yhdeltä randomilta Muurilta karanneelta) ja sitten antoi sarjalle toisen mahiksen ja jumitti kolme ekaa tuotantokautta viikossa pukteen. Ohoh? :D

Kuka on suosikkisi?
Yhtä ainoaa suosikkihahmoa on aika mahdotonta sanoa, mutta mun suosikkiperheeni on alusta asti ollut Starkit, joten inhoan GRRM:ää sydämeni pohjasta, kun hänellä tuntuu olevan joku anti-Stark kampanja menossa koko ajan. >: Miksi hitossa ne kaikki parhaat tyypit pitää tappaa ensimmäisinä? >: Starkien lisäksi Tyrion on kyllä aivan supersymppis. Grenaden mainitsema Theon Greoyjoy ei ole ikinä kuulunut lempihahmoihini, mutta kyllä ne säälipisteet nousi siinä kohtaa kun Ramsay sai tämän käsiinsä. Kutoskauden ekan jakson perusteella myös alan muutenkin tykätä tästä, koska jee, Theon auttoi Sansaa pakenemaan Ramsaylta! <3

Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle?
Ei suoraan sanottuna aavistustakaan. Jos olisitte kysynyt, että kenen TOIVOISIN päätyvät valtaistuimelle, olisi tähän ollut semihelppoa vastata, koska Robbin kuoltua Daenerys on ehkä ykkösvaihtoehtoni hallitsijaksi. Mutta ihan suoraan sanottuna näitä hahmoja kuolee siihen tahtiin, että tällä hetkellä en oikein usko kenenkään päätyvän sille pirun valtaistuimelle. :'D

Kenen kuolema riipi eniten?
Varmaankin Robb Stark ja Jon Snow (kieltäydyn käyttämästä Nietosta, koska wtf, mikä käännös!), koska hitto oikeasti. Can't these Starks catch a break ever? Robbin kuoleman jälkeen en halunnut hetkeen katsoa koko sarjaakaan, koska ihan törkeetä tällainen ja Jonin kuolema vaan pysäytti tosi pitkäksi aikaa. Tuijotin mun ruutuani varmaan 10 min jakson loputtuakin, että "ei se voinut kuolla!!!!!". >:

Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi?
Nyt ei voi enää edes verrata kirjoihin (ei sillä, en muutenkaan ole edes päässyt näin pitkälle vielä kirjoissa :'D), mutta sanoisin, että Meereenissä nousee jonkinlainen kapina Danyn poissaollessa, Jorah ja Daario jatkavat Danyn etsimistä (tosin, miten he aikovat saada tämän dothrakien kynsistä onkin sitten ihan toinen kysymys). Aryan kuviot on ihan täysin epäselvät, mutta Sansa ja Theon varmaan matkaavat Briennen ja Podin mukana joko Muurille etsimään Jonia tai sitten jonnekin muualle Starkin suvulle uskollisten luokse, jotta Sansa pysyy turvassa. Kuninkaansatamassa Jamie ja Cersei varmaan kehittelevät jotain High Sparrow'n (miten tää on edes käännetty?) pään menoksi, Margaery ja Loras tuskin pääsevät kovin nopeasti vankilasta jajajajaja... jotain, en tiedä? :D

Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?
Jon/Ygritte oli aika söpö, samoin Brienne/Jamie. Dany/Khal Drogo oli aluksi aika mehh, mutta loppuvaiheessa mä aloin lämmetä sillekin, mikä sitten meni aika persiilleen lopuksi. Ei vissiin pitäisi tykätä yhdestäkään parituksesta, kun kaikki menee mönkään. Muutoin sitten mulla ei oikein ole sarjan pohjalta mitään lempiparituksia. Luin joskus jonkun ficcin AO3:sta Robb/Margaerya, mikä oli mun mielestä hieno (muutenkin kuin vain sen takia, että siinä Robb ei kuollutkaan!).

Mutta nyt sitten, tää uusin jakso!!!! Eli suomeksi sanottuna SPOILEREITA!!

Ääää, jo se aloitus oli ihan tuskaa, kun kuuluu vaan Ghostin ulvontaa ja wääää! Muutoin koko jaksossa ei ollut oikein mitään ihmeellistä tai odottamatonta, mutta siis herramunjee sitä Melisandren muutosta lopussa. Tuijotin ruutuani silmät selällään, että mitä VITTUA tässä oikein tapahtuu? Onkohan siinä kaulakorussa sitten ollut jokin ihmeellinen taika, joka on pitänyt Melisandren nuorena kaikkien näiden vuosien ajan ja sitten, kun hän otti sen pois kaulastaan, hänestä tuli sen näköinen kuin minkä ikäinen hän oikeasti on? Vai mitä mitä häh? Se oli kyllä oikeastikin aika... erikoinen ratkaisu mun mielestä, kun mä ainakin olin odottanut, että tällä kaudella nähtäisiin vähän lisää tulitaikoja yms. mutta ei sitten vissiinkään. Tai, jos nähdäänkin, niin ei ainakaan Melisandren käsien kautta.

Odo:
LillaMyy, tämänkin kauden jaksoja saa spoilata ilman varoituksia! Eli tosiaan kaikkia, mitkä on Suomeen rantautunut. Myös kuudennetta kautta! Erityisesti sen takia mahtispoilervaroitukset.

Tuosta avausjaksosta tosiaan. Ei mitään hurjan odottamatonta tapahtunut, mutta kyllä Dorne hieman pysäytti. Odotin kyllä jonkunlaista juonittelua ja valtapeliä kenties, mutta homma hoidettiin aika suoralta kädeltä. :D Mietin kyllä, mitä siellä sit seuraavaksi tapahtuu, että rupeaako se nainen jonka nimeä en ikinä muista hallitsijaksi... ja jos rupeaa niin se luultavasti hyökkää Kuninkaan satamaan ennemmin tai myöhemmin ellei Lannisterit ennen sitä lähetä sinne porukkaa. Yhteenotto on joka tapauksessa varmasti luvassa. Melisandren (vai miten kirjoitetaankaan, kutsun sitä aina punaseks akaks) vanhuus oli kanssa aika wou, mutta tuossa spekuloitiin sitä, että kenties se herättää tavalla tai toisella Jonin. Uhraa ehkä itsensä? Tuntui kiintyvän Joniin ja oli varma, että se taistelee vielä Talvivaarassa. Tosin niin se oli varma Stannisistakin, ja miten kävikään...

High Sparrow on käännetty Ylivarpuseksi tai joksikin sellaiseksi muistaakseni. :D Veikkaan, että Cercei tosiaan kääntyy niitä vastaan ja siivoo omat sotkunsa luultavasti väkivalloin. Muistaako joku millä valtuuksilla se edes antoi näille uskontyypeille tyyliin kaikkein suurimmat oikeudet yli kuninkaallistenkin? Mä niin toivosin, että Tommen ryhdistäytys ja hankkis Margaeryn ulos sieltä, mutta se on vähän vässykkä. Jos Margaery olisi vielä Joffreyn kanssa se polttattaisi elävältä tai muuta vastaavaa joka uskontyypin välittämättä seurauksista. Tommen taas käänty  ovelta pois, kun sille sanottiin, että "et nyt saa tulla", niimpä niin.

Kenestä muuten tulee hallitsija, jos Tommen potkasis nyt tyhjää muuten vain? Kun tää eka kuningas (Baratheon, etunimeä en muista) kuoli niin Cercei tais kuningattarena olla sijaishallitsija siihen asti, että Joffreysta tuli isopoika. Joffreyn jälkeen tuli tietenkin Tommen seuraavana "perijänä", mutta hänellä ei oo perillisiä, mutta hän on naimisissa Margaeryn kanssa. Mutta eihän Margaery voi jäädä yksin kuningattareksi ilman kuningasta, kun ei ole lapsiakaan tai Cercei sen paremmin entisenä kuningattarena. Jonkunhan on periaatteessa oltava kuningas... Ottajia kyllä ois, ei sen puoleen, mutta kuka sinne kuuluisi "oikeasti", jos maailma siis uskoisi edelleen, että Tommen oli oikea hallitija (eikä äpärä).

// Laillista kuningastahan ei tällä hetkellä oikeastaan edes ole millään logiikalla. Lannisterin muksut on alunperinki ollu äpäriä, Baratheonit on kuolleita. Dany tietysti viimeisenä Tarqaerynina voisi olla periaatteessa laillinen kuningatar, mutta toisaalta Tarqaeryt syrjäytettiin vallasta ja tilalle tuli Baratheonit, joten Danylla ei ole mitään mitä periä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta