Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

BBC!Sherlock: Kiitos (Sherlock/John, K-11, one-shot)

<< < (4/4)

Sisilja:
Pöytään on heitetty pining-kortti ja sehän on vähän kuin ässäkortti, koska pahapa sitä on enää peitota (ja heittelenpä mä nyt villejä ja tarpeettomia metaforia). Ilahduin kovasti sun selityksestä Angelina ja sun toyhto myös, koska täytyy sanoa, että omallakin kohdalla minkään muun parin välinen hiljainen kaipaus ei tunnu yhtä täydelliseltä kuin Johnlockin. Mutta sitten tahtoisin myös sanoa että minkään muun parin välinen seksi ei ole yhtä täydellistä kuin Johnlockin! Joten joo, se Angien mainitsema m00din vaihtelu on hyvä selitys myös, tosin mulla vaihtelee ehkä enemmän sen suhteen, tahdonko lukea näistä angstia vai silkkaa onnea. Niin, siinä on ehkä enemmän vaihtelua ja semmoista "tänään ei tee mieli lukea tätä" kuin seksijuttujen ja ikärajan kanssa. Väittäisin että mulle kelpaa aina seksi, eli mieluummin piningia tunteiden tunnustamisella ja seksillä kuin piningia pelkällä piningilla. Vaan myös se pelkkä pining on joskus oikein paikallaan ja vääntää sydämestä ihanasti, mutta mutta, sitähän on jo se itse sarja täynnä! Että ehkäpä mä kuitenkin päädyn tässä pohdiskelussani siihen, että tykkään siitä, kun fikeissä mennään vielä pidemmälle kuin itse sarjassa, koska sarjan tekijöiltä taisi loppua kantti ja rohkeus kesken kaiken ja oon näemmä edelleen siitä pahoillani, vaikka yritän aina välillä muuta väittää.

// Oho, meni ehkä vähän semmoiseksi fikkisuositteluksi ilman niitä varsinaisia fikkejä. Jospa yrittäisin korjata tilannetta hieman sillä että kommentoin vielä sitä, että jännä että tässä fikissä oli toyhto sulle nykyään vieraampia juttuja! Hauskaa tosiaan että maneerit muuttuu, mutta toisaalta ihan ilolla lukisin sulta lisää myös tällaista jos yhtäkkiä löytäisitkin uudestaan tällaisen tyylin ja sanavalinnat! :) Ja Angelina, kannattaa joskus kurkata myös enkkupuolelle jos yhtään innostaa, siellä on vaikka mitä helmiä! Vaikka tosiaan yksin jo Finistäkin löytyy tosi paljon ihania fikkejä! :)

lurikko:
Sisilja kyllähän mun pitää vielä rehellisyyden nimissä lisätä että siis vaikka juuri väitin että monesti se pining ennen seksikohtausta on fikin paras osa tai toimivin osa, niin kyllähän mä siis lähtökohtaisesti luen korkean ikärajan fikkejä joissa toiveena on että pining päättyy seksikohtaukseen (tai ooh vielä parempi on jos pining jatkuu monen seksikohtauksen yli, sepä onkin parasta mutta sitä on vaikea toteuttaa). Käytännössä vaan mulle monesti käy niin että se seksikohtaus onkin sitten pettymys, ehkä just siksi että kun tarinaa on rakennettu sitä kohti, niin on vaan jotenkin tarinankerronnallisesti vaikea juttu säilyttää jännite sen kohtauksen yli. Tai toki voi myös olla niin, että kun oon tällainen vähän nirsonlainen lukija, niin mulle vain harvoin käy niin että tykkäisin samassa tarinassa sekä piningista että seksikohtauksesta. Suomeksi luen kyllä mitä vaan ikärajoja ja ehkä mieluummin vähän matalamman ikärajan tekstejä jopa, niin suomeksi lukiessa tää on vähän erilainen ilmiö mulle. Seuraava henkilökohtaisen analysoinnin kohde oiskin sitten se että mikä niissä seksikohtauksissa mättää kun kyllästyn niihin usein saman tien, mutta jätän ne pohdinnat nyt toisaalle!

Ja hihii Sisilja mä näen tässä riskin/mahdollisuuden että kun lukee vanhoja omia tarinoitaan, voi löytää uudestaan vanhoja omia juttujaan, ja sittenhän se kirjoittaminen kulkee nätisti kehää kun omaksuu omat vanhat tapansa joista oli jo siirtynyt "eteenpäin" tai randomisti valikoituneeseen suuntaan :') Ja enkkupuolen Johnlock on kyllä ihana asia kun niitä on vaan niiiiin paljon, on varaa mistä valita.

Angelina:

--- Lainaus käyttäjältä: Sisilja - 01.03.2021 22:38:03 ---Ja Angelina, kannattaa joskus kurkata myös enkkupuolelle jos yhtään innostaa, siellä on vaikka mitä helmiä! Vaikka tosiaan yksin jo Finistäkin löytyy tosi paljon ihania fikkejä! :)

--- Lainaus päättyy ---

No siis --- munhan on pitänyt tutustua enkkupuolen Johnlockiin jo aikoja sitten, mutta se on aina jäänyt ja nyt oon niin Marvelpärinöissä etten oo kyllä saanu ollenkaan aikaseks ;D Ajatus niiden kahlaamisesta ja hyvien seulomisesta on tuntunu vähän ylitsepääsemättömältä myös. Otan kyllä mielelläni suosituksia vastaan, joten jos on heittää hyviä niin paiskatkaa ihmeessä yksärillä!

Felia:
Oih, Johnlockia pitkästä aikaa! ♥

Heti ensimmäiseksi - vau. Ja toiseksi, olen hämmentynyt. Hyvällä tavalla. ;D Tämä oli myös mielenkiintoinen - Sherlockin käytös oli niin... Sherlockia, että eihän siitä oikein selvää ottanut. Ei siis ihme, jos John oli myös vähän hämmentynyt ja turhautunutkin. Kyllähän sitä nyt haluaisi vain hetken olla rauhassa koettelemuksen jälkeen, mutta se ei vaan onnistunut. Keskustelusta tulikin astetta erikoisempi, kun Sherlock esitti pienen pyyntönsä ja sitten asiat lähtivät vähän kuumempaan suuntaan hetkeksi. ;) Hmm, Sherlock on kyllä yksi suuri mysteeri, jonka ratkaisu varmasti vie koko loppuelämän. ;D Hienovaraisesti tässä taisi kuitenkin tulla esiin molempien tunteet, vaikka hämmennystä se hieman aiheuttikin.

UST on aina yhtä ihanaa - sitä ei kyllä väsy lukemaan. ♥ Musta tälle kaksikolle sopiikin tällainen hieman varovaisempi lähestymistapa ja että intiimimpiä tapahtumia ei viedäkään ihan loppuun asti. Tässä oli erittäoin kiva tunnelma, ja tykkäsin tosi paljon tuosta pohdiskelevasta vivahteesta ja hämmentyneistä fiiliksistä. Tuntui, että kaksikon välinen hetki oli todella paljon avaava molemmille. Tai koko "oltiin lähellä kuolla" -kokemus ylipäätään on voinut hieman avartaa katsetta ja selventää, mitä siellä molempien pintojen alla on vyörynyt (eli ne tunteet siis).

Ai että, oon ihan fiiliksissä tästä! Tämä oli hämmentävä, mutta hauska ja tunteikas lukukokemus! Tykkäsin hirmusen paljon, kiitos! ♥

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta