Kirjoittaja Aihe: Nokkosunelmia |K11| Peter/OFC | 2/7  (Luettu 3533 kertaa)

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Nokkosunelmia |K11| Peter/OFC | 2/7
« : 21.04.2014 23:08:10 »
Raapalesarjan nimi: Nokkosunelmia
Kirjoittaja: Nide
Ikäraja: korkeintaan K-11
Pari: Peter/OFC (Nide)
Tyylilaji: draama ja ehkä jotain muuta, ehkä
Vastuuvapaus: Nide omistaa vain itsensä
Haasteet: Parita itsesi fiktiiviselle hahmolle II (Peter Piskuilan), Spurttiraapale III & OTS20 (drama)

A/N: Vihdoin, VIHDOIN. Tämä on se, mitä mä olen hauduttanut mielessäni yli vuoden: Nidepeter. VIHDOIN. Eheh, voi olla että mä olen vähän väsynyt ja huuruissa ja kaikkea, eikä tää ole ihan sitä mitä alunperin ajattelin, mutta silti. Seitsemän päivää, seitsemän raapaletta, seitsemän palaa Nidepeteriä. Jee. Ja toi nimi... oli kesä, oli mielikuvitukseton Nide, oli neljäs versio Nidepeteristä - nyt on vain kevät, mielikuvitukseton Nide ja ties kuinka mones versio Nidepeteristä. Silleestä - ja palaute on aina jees, varsinkin ko en oo kirjotellu oikein mitään kuukausiin ja oon ehkä vähän ruosteessa. :>


sanoja: 100
ikäraja: sallittu
E N S I M M Ä I N E N

”Aivan kuten eilenkin”, Nide sanoi kerran Peterille.

Kenelle?

”Peterille.” Peter oli Peter, rohkelikko. Ei ihmekään, meinattiin sanoa, mutta onneksi kukaan ei sanonut. Hyväksi onneksi, onnekseen.


Peter oli Peter Piskuilan ja rohkelikko ja Niden ystävä. Mutta:

Nide: Eivät he sopineet keskenään.
Peter: En minä tiedä.


”Me tulemme tänne huomennakin.” Peter ei hymyillyt vaikka Nide virnisti oikean suupielen kohotessa. Puolittain kuten hekin, ja hän yritti sanoa välitän. Hän ei sanonut, koska:

L U I H U I N E N
                          ja
R O H K E L I K K O

ja Nide ehkä yritti kutoa tupakaulahuiviinsa raidan punakultaista.


Mutta silti Nide oli Peter ja Peter Nide ja he olivat yhdessä Nidepeter – niin Nide (kuraverinen) käsitti. Peter (puoliverinen) ei kuullut kuiskausta.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014 21:42:03 kirjoittanut Nide »
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Vs: Nokkosunelmia |K13| Peter/OFC | 2/7
« Vastaus #1 : 22.04.2014 23:55:52 »
sanoja: 100
ikäraja: sallittu

Takaisin

Peterrr.


Kerran (neljästiseitsemästi) Nide yritti päästä yli – silloin Peter palasi. 

Paitsi. Nide ajatteli sen (Peterin) turhan vaikeasti. Oikeastihan kaikki oli vain ajoitus ja näkymättömyys ja mielenkiinto, mutta hän ei osannut sitä kokonaisuutena.

(Ei osannut aina edes itseään.)

Sunnuntaina hän istui tornissa, katseli ylös ylös ylös taivaalle, maahan, sitä. Viikonloput olivat vaikeita. Nide ei ollut yksin, oli Peter, mutta Peter oli liikaa ja hän upposi alas
                                                                                                                                                                                                                                                                             alas.

Nide ei muistanut saiko Peter kiinni, mutta muisti värit, oh värit, jotka tanssivat loputonta voimaa näkökentässä, ja hän kertoi niistä toiselle. Merensininen oli todella kaunista ja ne loistivat ja

alut eivät olleet helpompia.


Nide?
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Letizia

  • ***
  • Viestejä: 269
Vs: Nokkosunelmia |K13| Peter/OFC | 2/7
« Vastaus #2 : 27.04.2014 15:28:48 »
Auts, tämän haasteen deadline taisi juuri mennä, ja minä taisin jänistää siitä. On muuten minusta kiinnostava haaste pohjaksi kokeiluille, jos uskaltaa. Itsehän melkein kirjoitin itseni ulos koko tarinasta, kun jotain yritin kirjoittaa. :D

Pidin tästä lähestymistavastasi, jossa kuului kertojan ääni, kuitenkin henkilö-Nidestä erillisenä.

Muistan, että tarinasi ovat ennenkin olleet ilmavia, ja antelias enterin käyttö toimii ainakin minuun. Otsikosta pidin myös melkoisen paljon. En osaa arvailla, mihin tarina johtaa, mutta tunnelma oli ilmavirroista huolimatta juureva, nokkosentuoksuinen. Se tuntui kiinnittyvän johonkin paikkaan, tänne, ehkä johonkin muurinkupeeseen tai unohtuneelle aidalle, jossa luihuinen ja rohkelikko saattavat istua keskenään.

Lainaus
Paitsi. Nide ajatteli sen (Peterin) turhan vaikeasti. Oikeastihan kaikki oli vain ajoitus ja näkymättömyys ja mielenkiinto, mutta hän ei osannut sitä kokonaisuutena.

Kerrassaan mainiota toki myös, että Peter pääsee kirjoittajan kynsiin ilman niitä kavereitaan. Onko Peter vaikea vai helppo, siinäpä vaikea kysymys. Oliko hän väärässä paikassa väärään aikaan, oliko kyse sattumasta vai tuvasta vai verisäädystä vai mistä ihmeestä sitten. Jännää. :>
Katharsis. Kello neljä keitän kahvin ja porkkanan. Istun verhon väliin kuulemaan kosmosta, yön sirkkuja ja postinkantajaa.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Nokkosunelmia |K11| Peter/OFC | 2/7
« Vastaus #3 : 08.10.2017 22:47:03 »
Mmäh. Vaikeaa. Lukea vaikeaa. Tajuta vaikeampaa. Kommentoida, suorastaan mahdotonta.

Mutta koska mikään ei ole koskaan mahdotonta (no nyt valehtelin, aikamatkustus on mm. mahdotonta - paitsi mun tulevassa ficissä, heh), niin kai mä sitten jotain yritän sanoa.

Kuten jo sanoin, nää oli tavattoman vaikeita. Mä olen yksinkertainen ihminen ja ajattelen yksinkertaisia ajatuksia. Mun ajatukset pyöri sellaisissa suht onnellisissa sfääreissä ekan raapaleen aikana, mut sit upposi syvälle (sinne merensiniseen kenties) toisessa. En mä väitä tajunneeni mistään mitään, mut mun fiilis.. hm, koitan selittää paremmin.

Eka. Tää oli ristiriitainen. Tavallaan mä sain tosiaan onnellisen fiiliksen tästä, sellaisen toiveikkaan, mutta tavallaan (ja voi johtua siitä että luin palvonnan eleitä ennen tätä [enkä kommannut!!1]) tässä on sellaista jalustointia, tiäks, kaukaa katsomista ja ehkä hivenen sitä itseään palvontaakin. Mut kuitenkin sellaista, ääh, haurautta tai huopaamista tai jotain sekavaa syttyrää, niinkuin lankakerä solmulla.

Toka. Tän mä otan niin synkeänä ja syöksyvänä, että pelottaa ajatellakin, mitä tää symbolisoi. Jotenka en siis ajattele sitä ;) mut nostan tän:

Lainaus
mutta muisti värit, oh värit, jotka tanssivat loputonta voimaa näkökentässä
Koska tää oli aivan parhautta ja sai mun sydämen sykähtämään silleen tu-TUMM ylimääräisen kerran ja niinq ilmapallon paisumaan rintakehässä. Äh. Voimakas.

Joo, en tiedä tykkäsinkö :P mut kyllä mä tavallaan tykkäsin joo. Meen yleensä sieltä missä aita on matalin enkä hae lukemisesta minkäänlaista haastetta, joten nää oli vaikeita (kuten oon jo sanonut miljoona kertaa ;) ), mut aina välillä pitää yrittää rikkoa rajojaan, eiks?

Kiitos <3



(nii ja mis ne viis seuraavaa on??  8) )
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Nokkosunelmia |K11| Peter/OFC | 2/7
« Vastaus #4 : 09.10.2017 08:19:25 »
Nämähän on melkein kuin runoja lukisi! Whiii.

Joo, olen samaa mieltä Bbuttiksen kanssa, että nämä eivät ole helpoimmasta päästä lukea, mutta ah, tykkäsin kyllä!

Lainaus
- - ja Nide ehkä yritti kutoa tupakaulahuiviinsa raidan punakultaista.
Tämä oli ihana! Tosi söpö ja hellyttävä. Aww, ihastuksen huumaa.

Se minua jäi hämmentämään, että miten Nide kuraverisenä on päätynyt Luihuiseen. Mutta toisaalta miksi Peter on joutunut Rohkelikkoon, joten tämä jääköön mysteeriksi.

Tykkäsin tästä. Tämä oli kiinnostava ja vaikea ja erityisesti tekstin asettelu vetosi minuun vahvasti. Oisin tahtonut lukea ne viisi seuraavaakin osaa, kyllä sä pystyt siihen!!

PS. Tykkään nimestä, hieno nimi. Ja minusta se kuvaa ylipäänsä tätä tarinaa varsin hyvin! Nidellä on paljon unelmia, mutta ne ovat ns. pahaksi hänelle ja polttavat kuin nokkoset. Tykkään!
« Viimeksi muokattu: 09.10.2017 08:30:23 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Nokkosunelmia |K11| Peter/OFC | 2/7
« Vastaus #5 : 09.10.2017 18:38:51 »
PS. Tykkään nimestä, hieno nimi. Ja minusta se kuvaa ylipäänsä tätä tarinaa varsin hyvin! Nidellä on paljon unelmia, mutta ne ovat ns. pahaksi hänelle ja polttavat kuin nokkoset. Tykkään!
Mä tykkäsin nimestä kans, mutta en tajunnut ollenkaan, että sen voi tulkita näin! Tai siis olen hidas. Tai tyhmä. Tai luin tän liian myöhään eilen x)

Mut kiitos selvennyksestä ;D
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain