Kirjoittaja Aihe: Alex [D/Hrm, romance, fluff, one-shot, S]  (Luettu 9198 kertaa)

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #20 : 01.04.2010 18:03:22 »
Voi että...  :) Hymyilin vain koko ajan kuin luin tätä, olin kuin mikäkin naantalin aurinko  ;)
Alex oli niiiiiiin ihana ja vaikka Draco olikin vähän OC, rakastin hänen luonnettaan. Aivan ihana tarina ja ihanaa kuin kerrot näinkin tarkasti pienestä hetkestä aivan tavallisesta päivästä. Ihanaa söpöilyä, tää oli niin aww, että...

Kerrassaan ihana lukukokemus :D

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #21 : 01.04.2010 18:16:45 »
Awws <3 Ihanaa kamalaa perhearkea, piristi päivää kummasti :) Todellinen, pystyin kuvittelemaan mielessäni koko ficin tapahtuvaksi, ja nosti hymyn kasvoille. Virheitäkään en bongannut ainoatakaan, pisteet siitäkin. Kieltä oli käytetty värikkäästi ja elävästi, tekstistä huomaa että lahjoja ja taitoa löytyy! Ja Alex... aluksi ajattelin että viimeisenä Dracon pojasta tulisi nimeltään Alex, mutta oikeastaan se olikin loppujen lopuksi olikin varsin passeli. Sopi hyvin ficciin.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #22 : 09.04.2010 20:15:37 »
Oi.. tää oli aivan ihana. :D Tää oli tosi ihanan sellanen kevyt.. Aivan loistava näin alku illal luettava. :D
Alex vaikutti tosi suloselta, mut eniten ihastuin Dramioneen.. :D Draco oli suloinen.
Tätä lukiessa ei vain oikeesti voinu olla hymyilemättä, koska Alex vaikutti tuovan sellast leikkisyyttä Dracon ja Hermionen arkeen.. Se oli sulosta. :D
Tykkäsin tosi paljon tästä!
Sry, ettei oo mitään järkevää sanottavaa!

NeitiMusta. 8)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #23 : 03.05.2010 15:44:13 »
Tikkis, tosi ihanaa, että säkin oot eksyny pitkästä aikaa lukemaan mun ficcejä! Kiitos kauheesti kommentistasi, pisti hymyilyttämään.

mmariaä, kiitän! :)

Lotazi, kiva että kelpasi! Ihana lukea tuollaisia kommentteja, kiitos paljon!

shayl, heh. Itse olen rakastunut Alex nimeen, niin olihan se pakko ficciin tunkea! Mutta kiitoksia kauheasti sanoistasi, arvostan. :)

NeitiMusta, ei aina tarvitse olla järkevää sanottavaa, mutta ainakin sait minutkin hymyilemään. Onneksi minä sinutkin ficillä. Mutta kiitos kamalasti kun jaksoit kirjoittaa palautetta!

niiina
Dramione

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #24 : 28.12.2010 10:24:51 »
Tää oli tosi sulonen ficci! :D En yleensä pidä hirveestu Draco/Hermione parituksesta mut tää oli yksi parhaista.
Alex oli tosi sulonen ja just sellanen kun kuvittelin.

Chiyo-chan

  • ***
  • Viestejä: 175
  • Maybe the world will change if we try hard enough?
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #25 : 28.12.2010 12:44:40 »
Tälläiset "ihan vain arkipäivää" ficit ovat yllättävän mukavia lukea... Vaikka niissä ei ole mitään juonta tai käännekohtaa niin ne saavat ainakin minut hyvälle tuulelle. Tottakai voisi käydä lukeminen hiukan tylsäksi, jos lukisi tälläisiä päivästä päivään, mutta  näin silloin tällöin luettuna nämä ovat oikein kivaa vaihtelua siihen tavalliseen... ^^

Itsekkin olen tälläisen ficin raapustanut... Se oli yllättävän hauskaa ^^ Ja näin kun ajattelee niin saa sitä olla aika onnellinen siitä mitä itsellänsä on... Vaikka sitä joskus asioista valittaakin niin kokonaisuudessaan sitä kuitenkin taitaa olla aika paljon asioita joista saa olla kiitollinen ^^

En taas saa oikein aikaiseksi mitään kovin rakentavaa...
~Chiyo
Näyttäisikö taivas kauniimmalta toiselta puolelta maapalloa katsottuna?
Olisivatko tähdet kirkkaampia ja kuu lähempänä?
Olisimmeko me pienempiä vai vuoret suurempia?
Vai jäämmekö sittenkään mistään paitsi jäämällä kotiin?
Ajatuksia maailmalta

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, oneshot, K-7]
« Vastaus #26 : 31.03.2011 13:26:48 »
ReginaRiddle, heh. Mähän olin ennen himoficcari, kunnes mun inspis katos ja aloin modeemaan.. Syytän tätä ylläpitoa mun inspiraation sammuttamisesta, kun Fini ei oo mulle enää paikka pelkkään ficcaamiseen! :D No ei, oonhan mä ylläpito aikanakin kirjottanut, mutta huomattavasti vähemmän. Ja oot kyllä löytäny multa sen kaikkein hömppälömppä ficin, onnea. :D Mut kiitos kun jaksoit kommentoida!

cassable, ihana, kiitos! Nojoo, iteki tykkään aina pitkän kaavan jutuista mut ku ite on laiska kirjoittamaan kymmentämiljoonaa osaa ja sit päädyn yleensä ratkaisuun, missä heillä ehkä onkin jo säpinää ja vaan jossain sivulauseessa mainitsen miksi näin on käynyt. Mun oli vaan pakko kirjoittaa tämmöinen söpö juttu välillä, kun tunnun itekin aina uivan siellä angst maailmassa. Mutta ihanaa kun olet pitänyt, alkoi itseänikin hymyilyttää!

ssenja-, kiitos paljon kun jaksoit kommentoida! Oli mukava kuulla. :)

Chiyo-chan, kiitos! Ja onhan se totta, välillä on kiva lukea sitä "arkipäivää", ei sen ihmeellisempää aina tarvitse olla. Mukavaa kun jaksoit raapustaa kommentin, tuli heti mieli paremmaksi lukiessa se!

niiina
Dramione

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, one-shot, S]
« Vastaus #27 : 23.08.2020 22:30:55 »
Kommenttiarpajaisista hei!

Ihanaa ja huippua, kun löysin tällaisen vanhan helmen! Alex oli suloinen pikkupoika ja tyypillinen lapsi. Lakanoissa myöryäminen on parasta, itsekin muistan tykänneeni lapsena. Se miten olit Dracon taustatarinaa muuttanut oli kiva. Hän oli mukana killassakin. Hetken mietin linkittyykö tämä jotenkin siihen suht uuteen ficciisi, jossa Draco myös ottaa Dumbledore tarjouksen vastaan, mutta ei sentään taida, kun välissä on niin monta vuottakin :)
Minusta tuo sängyssä vätystely oli muutenkin ihanaa. Hermione, Draco ja Alex ovat selvästi toisilleen rakkaita. Sitä vain jäin miettimään eikö Hermione käy töissä ollenkaan? Mikähän on saanut hänet jäämään kotiäidiksi?

Kiitos tästä kauniista palasesta! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, one-shot, S]
« Vastaus #28 : 29.08.2020 22:02:43 »
Voi miten söpöä ♥ Tämmönen arkinen perhefluffeilu on kyl niin mun juttu, joten tätä oli miellyttävä lukea. Jostain syystä tykkään myös tosi paljon lukea ficejä, joissa on hahmoina (pieniä) lapsia, johtunee ainakin tämänhetkisestä uravalinnastani (oon varhaiskasvatuksen opettaja). Mulle tuli tätä lukiessa itse asiassa mieleen pari skidiä, joita oon joskus töissä hoitanut ja opettanut. Alex oli tässä ficissä kivan osaava, sellainen mitä keskiverto 2-3-vuotias onkin (koska joissain ficeissä kaksivuotiaistakin tehdään käytännössä vauvoja ja vaikka lapset eri tahtiin kehittyykin, se ei oo kiva jos menee liian pieleen)! Söpösti olit myös nuo Alexin vuorosanat kirjoittanut, niitä oli hauska lukea, kun r ja s puuttuivat :D

Lainaus
Pian kumminkin pienen pojan kirkaisu sai hänet havahtumaan ajatuksistaan, ja alaston nuori poika juoksi pitkin käytävää hyökäten nopeasti isänsä taakse, takertuen Dracon jalkaan kuin henkensä uhalla.

”Kylpyaika?” Draco naurahti ja sotki poikansa hiuksia kun tämä käänsi tuiman katseen isäänsä.
”Älä kello äitille, että olen täällä.”
Awwws, ihana ♥ Tykkäsin myös siitä, kun Hermione päivitteli, miten muksu on niin vaikea saada aina kylpyyn, kun sitten ei kuitenkaan halua tulla poiskaan, koska mood :D Mä oon vieläkin semmoinen, että saan melkein pakottaa itteni suihkuun, mutta sitten kun sinne pääsen, voisin olla siellä vaikka tunnin, enkä haluais pois ollenkaan ;D

Tässä oli kyllä kaiken kaikkiaan ihana tunnelma! Selkeesti niin täynnä rakkautta tuo perhe ♥

お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, one-shot, S]
« Vastaus #29 : 09.09.2020 15:52:06 »
Kiitos teille kommenteista!

Kelsier, helmen? Ihana. :D Kiitos aivan ihanasta kommentista sinulle! En muista mitä olen ajatellut tekstiä kirjoittaessa, että miksi Hermione on jäänyt kotiäidiksi, vai olenko ajatellut, että menee töihin kun Alex täyttää 3 vuotta tai tekeekö kenties tuossa ohella jotain. Näissä one-shoteissa on joskus se ongelmana, ettei ole ehkä edes miettinyt taustatarinaa tarpeaksi. Hermionea itse harvoin näkisin vain kotiäitinä, mutta ehkä Alex on onnistunut viemään koko sydämen mukanaan, että Hermionekin on sallinut itselleen breikin. ;) Katkeamispiste ja tämä teksti ei liity toisiinsa, mutta toki näinkin saa ajatella jos ne saa mielestään täsmäämään, niin toki! Kiitos sulle, tuli hymy. <3

Larjus, ihanaa jos tää oli niin sun juttu! :D Kiitos sun aivan mahtavasta kommentista ja tulin siitä todella hyvälle mielelle! Ihana kuulla, että Alex tuntuu suhkot uskottavalta ikäisekseen, koska varsinkaan tuolloin mulla ei ole ollut lapsista kauheasti kokemusta, mutta olen ajatellut sen niin, että kyllä tuon ikäinen jo osaa olla suhkot fiksu. Ihana jos noiden rakkaus ylettyi myös sinne asti. Kiitos sulle. <3

niiina
Dramione

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Alex [D/Hrm, romance, fluff, one-shot, S]
« Vastaus #30 : 06.06.2021 16:17:39 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Perhefluff tuntui oikein sopivalta tähän sunnuntai-iltapäivään, joten päätin kunnostautua ja palata kommentoimaan tätä tekstiä, jonka lukeminen joskus jäi minulla jostain syystä hieman kesken!

Rakastan arkisia hetkiä niin kirjoittaessa kuin lukiessakin. Aina tunteiden välittämiseen ei todellakaan tarvita suuria mullistuksia ja dramaattisia käänteitä, vaan ihan vain arjen ja hahmojen sisäisen mielenmaiseman kuvaaminen riittää luomaan koskettavan ja sykähdyttävän lukukokemuksen, mistä tämä tarina on oiva esimerkki. On helppo samaistua tällaiseen aamuun, jona aluksi tekisi vain mieli jäädä nukkumaan pikkuisen pidempään tai vähintäänkin rötväämään peiton alle, mutta joka lopulta sitten jopa piristää ja virkistää mieltä, kun arkisten asioiden ja tapahtumien ansiosta tajuaa, miten onnellinen onkaan juuri tässä ja nyt. Minusta tästä tarinasta ja sekä Hermionen että Dracon ajatuksista välittyy ihanasti sellaista hetkeen keskittymistä ja kykyä arvostaa kaikkea sitä hyvää, mitä elämä on tuonut tullessaan. Alex on heidän yhteisen rakkautensa tuloksena selvästi heitä yhdistävä tekijä, joka ikään kuin sitoo kaiken onnen yhteen tehokkaammin kuin yksikään sormus tai ulkoinen symboli. Minusta onkin todella kaunis se Hermionen ajatus, että hän olisi aivan yhtä onnellinen ilmankin sormusta, vaikka se kuvastaakin pienen perheen nykyisyyttä ja yhteistä tulevaisuutta. Riittää, kun saa joka aamu herätä uuteen päivään Alexin kanssa ja joka ilta olla Dracoa vastassa. ♥ Tämä teksti saa minut hyvälle mielelle ja iloiseksi näiden hahmojen puolesta. He ansaitsevat kaiken mahdollisen onnen kaikkien kurjien koettelemustensa jälkeen.

Pidän kovasti siitä, miten tekstissä on sekä Hermionen että Dracon näkökulmaa, koska ne täydentävät hienosti toisiaan ja soivat samoja rakkauden säveliä, mistä tulee ihana molemminpuolisuuden tuntu. Pieni Alexkin on ihanasti kaiken keskipisteessä vanhempiensa silmin tarkasteltuna, ja lukiessa tuleekin sellainen fiilis, että tässä lukee nimenomaan perheestä - ei pelkästään kolmesta yksittäisestä ihmisestä, vaan siitä, miten heidän elämänsä kietoutuvat toisiinsa harmoniseksi ja levolliseksi yhteiseloksi. Kaikesta vuorovaikutuksesta välittyy mielestäni hauskasti se, miten läheisiä hahmot ovat ja miten hyvä heidän on olla juuri toistensa kanssa. Voi että, perhefuffia parhaimmillaan!

”Äitii, en tahdo tuohon tyhmään tuoliin. Otaan ittua itse itojen tuolitta, katso!” Alex huudahti ja koetti kiivetä keittiön tuolille. Hermione hymyili itsekseen ja auttoi pojan tuolille, jossa tämä keikkui ja heilui huutaen äitiään katsomaan kuinka hän osaa.
Alex on niin symppis, ja hänen sanomisistaan ja tekemisistään välittyy ihan sellainen fiilis, että kyse on pienestä lapsesta jolla on valtavasti virtaa ja energiaa ja tietysti halua todistaa olevansa isompi kuin onkaan! ;D Minulla ei ole juuri kokemusta lapsista, mutta minusta ainakin tämän tekstin kuvaukset tuntuvat todella aidoilta ja uskottavilta. Pidän lisäksi kovasti siitä, miten Alex puhuu osaamatta vielä ihan ärrää ja ässää, jotka usein ovatkin vaikeita pienille puhujille. Aww!

”En, mutta äiti saa puttailla vaan minua!”
”Niinkö todella?” Draco naurahti.
”Niin!” Alex sanoi napakasti ja irvisteli isälleen.
”Hermione, minusta tuntuu, että olen saanut taloon kilpailijan, pitäisikö minun huolestua?”
Hermionen tavoin minäkin näen Alexissa ja Dracossa paljon samaa, sellaista samanlaista särmää ja pilkettä silmäkulmassa, ja se on kamalan sympaattinen ajatus! :D

Kiitos kovasti tästä ihanasta tarinasta, jonka lukemisesta tuli kaikin puolin levollinen olo. :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day