Kirjoittaja Aihe: Frozen/Rise of the Guardians | Koska taivaalta satoi jäisiä kyyneleitä | raapale, S  (Luettu 1429 kertaa)

Deathless

  • Haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 101
    • Kuolemattoman kollaasi
Fandom: Frozen ja Rise of the Guardians
Ficin nimi: Koska taivaalta satoi jäisiä kyyneleitä
Kirjoittaja: Deathless
Ikäraja: S
Tyylilaji: angst, romance
Paritus: Elsa/Jack Frost
Vastuuvapaus: Osa, jossa totean etten omista fandomin luojan maailmaa, hahmoja tai tapahtumia enkä saa teksteistäni rahaa.
Yhteenveto: Opetit mitä on nauru ja ilo, mitä on kauneus lumihiutaleessa.
A/N: Tämä syntyi silloin kun piti käydä nukkumaan - kuten aina tällaisten tekstien kanssa. Toivottavasti kuitenkin tykkäätte!

sanoja: 100


Kaikki oli ensin hyvin. Sitten minä murruin, putosin pohjalle, josta ei tuntunut olevan paluuta.
Mutta sinä tulit. Tulit ja pelastit tämän pakkomielteisen sielun. Opetit mitä on nauru ja ilo, mitä on kauneus lumihiutaleessa.

Tuli kuitenkin se aika, kun minun täytyi astua valtaan. Minun täytyi riisua itseni ja ottaa jonkun muun vaatteet, jonkun muun arvokkuus ja taidot. En halua kahlehtia sinua siihen samaan vankilaan. Olet liian vapaa.

Sinä sanoit, ettet sinä itke. Etteivät miehet itke. Eivät suuret sankarit, jotka ovat eläneet satoja vuosia voi itkeä, he ovat liian vahvoja sellaiseen.
Mutta minä tiedän. Tiedän, että itkit.
Koska taivaalta satoi jäisiä kyyneleitä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015 22:18:51 kirjoittanut Deathless »
It doesn't make you weak if you fall down.
It makes you weak if you don't get up.
Is love Deathless?

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
En ole vielä kertaakaan lukenut Elsa/Jack Frostia, vaikka jossain vaiheessa se taisi olla aika suosittu. En oikeastaan tiedä miksi, mutta jottenkin se on vain jäänyt. Päätin avata tämän ja katsoa, mitä löytyisi ja tämähän oli kiva. Raapaleita on hankala kommentoida, mutta yritän nyt saada edes muutaman sanan aikaiseksi.

Tässä oli ihanasti otettu esille lumihiutaleet ja jäiset kyyneleet (pidin otsikosta, vaikka se oli aika pitkä), joka yhdisti hyvin hahmoja raapaleeseen. Erityisesti pidin siitä, miten olit kuvannut Elsan siirtymistä valtaan ja sitä, miksi hän ei halunnut enää jatkaa Jackin kanssa. Virheitä en huomannut ja tämä toimi tosi hyvin tällaisena lyhyenä pätkänä. Harvemmin törmää yksittäisiin raapaleisiin, jotka kertovat tarinan. Tässä sellainen oli, miten Elsa oli vajonnut pohjalle, kuinka Jack oli auttanut hänet ylös, millaista heillä oli ollut ja kuinka se kaikki päättyi. Pisteet siis siitä!

Kiitos tästä! Olen iloinen, että klikkasin tämän auki.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”