Kirjoittaja Aihe: KnB/Fini: Ee mikkään donkkailija • S • Junpei Hyuuga/Odo  (Luettu 1887 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Nimi: Ee mikkään donkkailija
Fandom: Kuroko no Basuke/Finfanfun
Genre: muka hauska
Hahmo(t): Junpei Hyuuga/Odo
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: KnB:n tekijöille kunniaa ja minulle hatunnostot hauskuudesta, eiku - ♥
A/N: Minä haaveilin koripalloharrastuksesta ja urasta natiaisena, mutta minä olin kuulemma liian lyhyt, enkä koskaan osoittanut kovin hurjia lahjoja lajissa (tai alkanut edes harrastaa sitä). :D Toki, ystävät sanoivat minun voivan juosta muiden pelaajien jalkojen välistä aina korille asti, mutta... Ei mennä siihen! Tämä osallistuu Parita itsesi fiktiiviselle hahmolle -haasteeseen, jota toivoin ihan vain Hyuugan takia, koska kapteeni Hyuuga (eli Junpei). ♥♥ Tyrkätään myös Ficlet300 sanalla 23.Huonoin ainakin.

On muuten harvinaisen vaikea parodisoida itseään, mutta tässä on pala teinivuosien Odoa ilman räjähdyksiä ja sen sellaisia sekä mukana tietennii myös rakasta savvoo. ♥ Hyuuga on varmaan ihan OoC, mutta ei anneta sen haitata, vaikka olisin halunnut saada vähän paremmin hahmosta irti. :D Junpei on siis etunimi, mutta sarjassa puhutaan useammin Hyuugasta kuin Junpeistä, mutta tahdoin tässä savolaesittain suomalaisittain käyttää etunimeä tai jotain sellaista kai ajattelin. Kuva Hyuugasta eli Seirinin lukion koripallojoukkueen kapteenista! ♥

Ps. Tuolla alempana Larjus kommentoi, että minun ja Hyuugan The Biisi olkoon Nylon Beatin Viimeinen (linkki vie Youtubeen) ja oli ihan pakko laittaa se tähän aloitusviestiinkin, koska !! itkunauran tälle liikaa. ;D

Spoiler: "Biisin lyriikat" • näytä


Hei sä auton kaadoit taas
kun ootin suudelmaas
sua aina jännittää

Katson sua kun kentälle sä meet
ja oman maalin teet
et osaa enempää

Kerto:

Sä oot sellainen
kaikki tietää sen
Sä oot viimeinen
sua jättäis en

Sä oot köyhinkin
heikkoluontoisin
mutta kuitenkin
sinut tahtoisin

Hei me juhliin lähdetään
et pääse sisäänkään
kun katsot portsariin

Ja mä tiedän niin
sä et oo niin kuin muut
taas myöhässä sä tuut
kun eksyit kaupunkiin

Kerto x5




EE MIKKÄÄN DONKKAILIJA

"Sun pelitaktiikassa on vielä jonkun verran hiomista", Junpei sanoi ja yritti välttää hampaiden kiristelyä. Junpei yritti olla kohtelias tytölle, jonka valkku oli päättänyt noin vain ottaa mukaan poikien joukkueseen. Valkun päähänpistoista ei tuntunut ottavan koskaan selvää. Junpei myös uskoi, että valkun pettämätön pelaajasilmä oli tullut sokeaksi.

"Vae niin? Jännä." Odo vaikutti hölmistyneeltä, mutta lopulta vain kohautti olkapäitään kuin ilmaistakseen, että eihän sille mitään voi. Sattuuhan näitä, ja Junpei mietti, ketä kohta sattuisi. Pelaajana Odo oli toivoton tapaus, eikä siihen olkien kohauttelu auttanut.

"Sä olet myös... sanotaanko, ettei sun rakenteella oikein onnistu, tuota... donkkailu?" Junpein teki mieli luovuttaa, mutta valkku antaisi hänelle läksytyksen ellei hän edes yrittäisi olla kapteeni tälle... Odolle. Odo oli lyhyenläntä ja donkkauksista ei tarvinnut edes haaveilla. Eikä pahemmin muistakaan koreista. Junpei oli jättänyt toivonsa syöttämisen varaan, mutta Odosta ei ollut Kurokoksi.

"Voehan se olla niin, mutta ee kaekki voe olla mittään hongankolistelijoita." Odo pyöritteli silmiään ja poimi lattialta koripallon. Odon silmissä kipinöi, mutta Junpei vain huokaisi. Valkun päähänpistoista tämä oli kaikista oudoin.

*

Odo ei tuntunut oppivan koripalloa millään, mutta sen sijaan Junpei oppi, että ainakin Odolla oli intohimoa. Koripalloon ja Junpein ärsyttämiseen nimittäin. Miksi tyttö ei ollut voinut valita vaikka karatea? Kömpelöhän Odo olisi varmaan siinäkin…

"Hei kapu, millonkoha tuota piäsen iha oekeeseen ottelluun? Hei kapu, joko tällä kertoo? Kapu, kuuleppas siitä ottelusta..." kuului joka toinen sekunti, mikä sai Junpein lähes hulluuden partaalle. Odo näytti pitävän siitä, kun Junpein toinen puoli paljastui, eikä hän kursaillut sen esiin saamiseksi.

"Kapu hei..? Kapu! Kapu, mulla ois yks juttu... Kapu..?"

*

Kapteenin roolissa Junpei yritti parhaansa, mutta valkku soimasi häntä jatkuvasti siitä, että Odo istui enemmän vaihtopenkillä kuin koski koko saamarin koripalloon. Osittain pallon puute johtui yksinkertaisesti siitä, ettei Odolla yksinkertaisesti pysynyt pallo käsissään yrityksistä huolimatta. Se karkaili useammin kuin Kuroko heitti ohi korista.

Jossain kohtaa Junpei kuitenkin alkoi pitämään palavasta intohimosta, jääräpäisyydestä ja siitä oudosta huumorista, joka ei muistuttanut Shun Izukin surkeita sanaleikkejä. Odon huumorissa oli jotain kieroa, mitä hän itse sanoi murteista mahtavimmaksi.

Kuka hitto sanoo tosissaan voe tokkiisa, kun heittää huti? "Anna kaekkes vuan elä periks", Odo viisasteli usein, eikä se enää ärsyttänyt Junpeita niin paljon. Hän huomasi kerran omastakin suusta karkaavan "voe tokkiisa", minkä jälkeen hänen teki mieli pestä suunsa saippualla.

Kun Odo sitten hymyssä suin sanoi kerran, että hän piti Junpeista, Junpein pelisukat pyörivät jaloissa. Eikä Junpei osannut sanoa siihen mitään. Odolla kuitenkin oli tapana puhua enemmän kuin ajatteli ja Junpein ei oikeastaan tarvinnutkaan sanoa mitään. Lopulta Junpei kuitenkin vastasi silmiin asti yltävään hymyyn ja huomasi, että hänkin piti Odosta.

"Suatanpa lopettoo koriksen", Odo totesi, kun Junpei ensi kertaa oli myöntänyt omat tunteensa. Junpei ei tiennyt, mitä ajatella… Odo oli surkea koriksessa, ehkä surkein kaikista, mutta silti. Kentällä olisi tyhjää ja hiljaista ilman Odoa. Junpei odotti, oliko toinen tosissaan.

Lopulta Odo lopetti koripallon, mutta… jotain muuta tuli sen tilalle, eikä Junpeita oikeastaan haitannut, ettei hän ollut enää kapu tälle omituiselle tytölle. Hän oli jotain enemmän.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2021 15:48:55 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 727
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Voi että tämä oli ihana! <3   ;D

Junpein turhautumisen ihan tunsi tänne ruudun toiselle puolelle, mutta vielä enemmän nauroin pienelle sawolais- Odolle, joka halusi oppia pelaamaan koripalloa. (Tai ärsyttämään Junpeita) Tai molempia. Eehän tästä ota Erkkikään selevee, niin kuin ei savolaisten puhheista ylleensäkkään.

Tätä luki sellainen omituinen virne huulilla, mutta samalla lämpenin toden teolla näille molemmille. Loppu jäi kutkuttavan avoimeksi, lukijan huulille höpsö hymy ja lämmin tunne sydämeen.

Kiitos tästä hauskasta pikkupalasesta. <3


zilah

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Aww ihanaa zilah, että jätit kommentin tähän hassutteluun! <3 Minä itseasiassa aika heti julkaisun jälkeen laitoin mursuhillerille viestin, että "onko tämä ihan nolo ja sidonko itseni häpeäpaaluun", mutta nukahdin ennen mursuhillerin vastausta (hänestä tämä oli hyvä! ;D) ja sikeitä vetelin myös sinun kommentoidessasi, mutta ai että, kuinka ilahduin huomatessani sen herätessä!! Minusta oli jotenkin tosi omituista, hassua, kummallista ja naurettavaa (sillee hyvällä tavalla) lopulta shippailla itseäni ja parodisoidakin tätä savolaesuuttani ja surkeita lahjojani urheilijana, vaikka en minä ehkä oikeasti ihan noin huono ollut peruskoulu- tai amisaikojen liikunnassa kuin tässä ficissä. ;D

Huikeaa kuulla, että hymyilytti ja sawolaisvitsailut upposi, koska olen ylpeä kotimurteestani ja seudustani, vaikka mietin, voiko sitä hyödyntää Japaniin sijoittuvassa ficissä. Taiteilijan vapaudet sen sallikoon ja voihan lukija kuvitella sen olevan jonkun takapajuisen japanilaiskylän murre ja japanilaissavolaesta asennetta (oispa japanilaissavolaenen oikea asia!). ;D ;D Jätin kuitenkin kalakukot ja suoraan sawon mainitsematta... :D

Kiitos zilah siis kommentista, huippua oli huomata se aamulla ja lämmitti kovasti mieltäni. <3 <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 727
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Kyllä sawosta suap ylypee olla.  ;D Ihan kalakukkoineen kaikkineen! Allekirjoittanutkin on savolaenen.  ;)


zilah

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Ihan mahtia että oot saanut tän jo kirjotettua. Hyuuga on ihan mahtava hahmo (ärjyvät meganet on mun heikkous, ja Hyuugalla on vielä Hosoya Yoshimasan äänikin ♥), et en kyllä yhtään ihmettele miksi oot parittanut ittes nimenomaan hänelle. Pakko myöntää et se olis munkin eka valinta tästä sarjasta ;D

Lainaus
Genre: muka hauska
Eikä vain muka, mä nimittäin sain tästä mainiot naurut ;D

Lainaus
Junpei yritti olla kohtelias tytölle, jonka valkku oli päättänyt noin vain ottaa mukaan poikien joukkueseen.
Rikon aivoituksista ei tuu kukaan ottamaan koskaan selvää ;D Ihanasti kyllä fanifiktiologiikka nostaa päätään tässä ficissä, mut se lisää tämän hauskuutta. Tykkäsin kans siitä että oot käyttänyt vuorosanoissasi savoa ♥ Tuo ihanan lisäsäväyksen tähän! Ja muistuttaa mua siitä, että oon pitkään halunnut ficata Stadin slangilla (vaikken mä sitä normisti pahemmi sprookaakaan, juuristani huolimatta 😅)! Mut kyl mä vielä joku päivä!

Lainaus
Hän huomasi kerran omastakin suusta karkaavan "voe tokkiisa", minkä jälkeen hänen teki mieli pestä suunsa saippualla.
Mielessäni kuulen Hosoya Yoshimasan sanovan "voe tokkiisa" ja naurattaa 😂😂 Ihana myös toi Hyuugan reaktio omiin puheisiinsa. Kehtaaks täs ees myöntää et mul ois varmaa about sama reaktio? ;D No joo ei ihan, mut pakkoha sitä stadilaisena vähä tökkiä!

Tossa lopussa mulla alkoi soida päässä ihan puskista Nylon Beatin Viimeinen ;D Se olkoon sinun ja Hyuugan soundtrack ja The Biisi!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Lainaus
Tossa lopussa mulla alkoi soida päässä ihan puskista Nylon Beatin Viimeinen ;D Se olkoon sinun ja Hyuugan soundtrack ja The Biisi!
Larjus olet paras! Oon iät kaiket kuunnellut Nylon Beatia, vaikka se onkin vuosien jalkoihin jäänyt aikalailla, mutta piti ihan verestää muistia ja iski itkunaurut, enkä voi lopettaa nauramista, koska Viimeinen osuu ja uppoo. ;D <3 Ehkä paras mielleyhtymä ikinä tuo biisi ja älä pahastu, mutta lisään sen alkutietoihinki !!! :D Parasta ikinä..! <3

Nauran ihan liikaa tuolle ja kuuntelin biisin varmaan kolmesti, enkä voinut olla nauramatta. :D Oikeasti mulla ja Hyuugalla oma biisi ja mikä surkuhupaisinta (oikeasti äärettömän hauskaa), että oon juuri se tyyppi, joka todennäkösesti tekee oman maalin, on köyhä ja heikkoluontonen ja aivan varmasti se, joka tulee myöhässä paikalle "sori eksyin!!!" -lausahduksen saattelemana (been there, done that!). ;D

Mun piti oikeasti vastata tähän kommenttiin jotain järkevää, mutta jäi levy päälle tämän biisin kanssa, koska !! ;D <3 <3 ...mutta Vakavasti ihanaa, että nauratti ja oli hauskaa! Voi stadilaisuus ja suun pesu saippualla, voe tokkiisa on paras lohkaisu! :D Hauskaa, että kommentoit jne. kiitos siis! Ja superkiitos biisistä! :D

zilah, ah ihanaa kanssasawolaisia <3 ;)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Odo en todellakaan pahastu! Ihana vaa kuulla että random heittoni osui ja upposi noinkin hyvin ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Odo en todellakaan pahastu! Ihana vaa kuulla että random heittoni osui ja upposi noinkin hyvin ;D
Osu liikaa, nauran yhä. Oon joko tosi väsynyt oikeasti tai sitten mulla on kieroin huumorintaju ja nauran liikaa itselleni. ;D

Hyvä ettei haittaa! :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Aww, voi että, olipas tää kiva ja söppänä. ^^ Nauroin ääneen, kun Hyuuga marisi sitä, että Riko oli ottanut lisäystä poikien joukkueeseen. :D Rikosta ei koskaan tiedä, aina keksimässä kaikkea uutta tyyppien päänmenoksi. Mahtavaa myös, että oli otettu mukaan murteita, tuo lisää fiilistä tekstiin ja muutenkin kivaa törmätä ficeissä murteisiin, vieläpä otsikkotasolla. Ja onhan murre totta kai tärkeä osa Odoa. :D
Hyppää lehtikasaan!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Grenade, kiva että löysin tämän pariin! :) Ihana kuulla, että nauratti (ihan ääneen!). :D <3 Riko on kyllä tapaus, josta ei voi koskaan olla ihan varma, joten kiitos Rikolle tarjotusta mahdollisuudesta osallistua joukkueeseen. ;D  Ja ehdottomasti piti savolaenen murre saada mukaan!! Fakta muuten otsikosta, että sillä on tekemistä erään painetun kirjan kanssa, nimittäin tuntemamme Pikku Prinssi käännettiin savonmurteelle nimellä Ee mikkää kaaheen iso ruununperilline. Ee mikkään donkkailija siis kumpuaa hieman siitäkin... :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) Halusin tarttua tähänkin tekstiin, koska vaikken KnB:tä pahemmin tunnekaan, tunnen kuitenkin Odon näin Fini-kontekstissa - ja halusin paitsi selvittää, millainen rakkaustarina tästä kehkeytyykään, myös ilmaista kannatukseni fiktiivisen hahmon ja finiläisen parittamiselle! Minusta on ihan huikeaa, että olet kirjoittanut tekstin, jossa oletkin itse toisena päähahmona. Se vaatii niin itseensä menemistä kuin ulkopuolistakin tarkastelua, ja täytyy todeta, että minusta olet onnistunut aivan mainiosti! Sen perusteella, mitä itse sinusta tiedän, tämän tarinan Odo tuntuu ilahduttavan tutulta. Parasta on mielestäni kuitenkin se, miten Odo tulee tekstin myötä tutuksi varmasti sellaisellekin lukijalle, joka ei ennakkoon välttämättä mitään tiedä, ja se tapahtuu ilman kummempia selittelyjä, toiminnan ja hahmojen vuorovaikutusten keinoin. Oikein oivasti rakennettu teksti siis!

Osittain pallon puute johtui yksinkertaisesti siitä, ettei Odolla yksinkertaisesti pysynyt pallo käsissään yrityksistä huolimatta. Se karkaili useammin kuin Kuroko heitti ohi korista.
Samaistun Odon hahmoon kovasti, koska oi voi, minäkin olen tosi lyhyt ja ihan hyödytön joukkuelajeissa. Olin kyllä näppärä heittämään koreja, mutta ei se paljon koulun liikuntatunneilla auttanut, kun muuten en tajunnut pelistä tuon taivaallista! Tässä tapauksessa Odosta paljastuu kuitenkin hauskasti ihan aitoa hyötyäkin, mikä ilmenee kivasti siinä, miten loppua kohden Junpei tuumii, että kentällä olisi tyhjää ja hiljaista ilman Odoa. Hiljalleen kapteeni selvästi kiintyy Odoon, vaikka valmentajan päähänpistot ihmetyttävätkin, ja alkaapa hän jopa arvostaa tämän sinnikkyyttä ja intohimoa. Lopetus onkin tosi hymyilyttävä, kun suhde syveneekin kenties vastoin odotuksia. ♥ Ja looginen, koska onhan joukkueen kapteenissakin varmasti samanlaista intohimon paloa ja (savolaista) sisua kuin Odossakin!

Tässä tarinassa on jotenkin ihastuttavan ja vetoavan letkeä ja suorasukainen tyyli, ja siihen sopii savolaismurre mitä mainioimmin. Nautin kovasti tällaisena murteiden ja puheenparsien ystävänä! Voe tokkiisa Odon vakihokemana on mielestäni erityisen ilahduttava, etenkin kun se tarttuu Junpeihinkin, koska murteilla ja sanonnoilla todella on tapana tarttua! Minun ei tarvinnut kuin pari vuotta asua Etelä-Savossa, kun jo aloin työkavereille puhuessani automaattisesti sanoa miä ja siä, vaikka ennen olin ihan reilusti venyttänyt mää ja sää. ;D

Tosi sympaattinen hyvän mielen teksti, kiitos kovasti! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 499
Mäkin tykkäsin tän tekstin suorasukaisuudesta ja siitä, miten Odo surkeilla koripallotaidoillaan, murteellaan ja nokkelilla vitseillään ajoi ensin Junpein hulluuden partaalle, kunnes tämä sitten lopulta huomasikin lämpenevänsä savolaistytölle ;D

Kieltämättä jäin miettimään, että miksi valmentaja oli päättänyt ottaa Odon mukaan poikien joukkueeseen - intohimon ja innokkuuden takia, vai olikohan valmentaja nähnyt, että Junpei tarvitsee kapteenina vähän harjoitusta ja Odo oli sopiva "uhri" tähän harjoitukseen? :D Kaikki kääntyi kuitenkin Odon ja Junpein kannalta parhain päin, joten heillä tuskin on mitään valittamista ;)


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku