Vapaa keskustelu > Saivartelija
Kysymyksiä Potter-kirjoista, # 2
marieophelia:
Kiitos vastauksista! :) Tuo Liekehtivän pikarin lause olikin hyvä löytö, samoin huomio siitä, missä Jalostamo sijaitsee! Ylipäätään Britanniassa lapsen laittaminen sisäoppilaitokseen ei liene niin ihmeellistä, että sitä pitäisi erikseen kauheasti painottaa. Eihän Tylypahkaakaan missään vaiheessa sanota sisäoppilaitokseksi, eikä kukaan lapsi vaikuta siellä surevan, että joutuu olemaan niin paljon poissa kotoa. Dudleyn Jalostamo-ajasta pitäisi kyllä jonkun kirjoittaa ficci! ;)
Odo:
Muistaako joku jotakin kiinnostavia yksityiskohtia Kalmanhanaukiolta Feeniksin killan aikaan? Puolin ja toisin kohtauksen, kun Sirius kertoo Reguluksesta Harrylle sukupuun äärellä? Mulla on Pottereiden uudelleenluku kesken, enkä haluaisi hypätä LP:n ylite FK, mutta ficcini sijoittuu aikaan, kun kiltalaisia oli Kalmanhanaukiolla, etenkin Sirius (no se oli 24/7 jumissa :( ), Remus, ja sen verran sitä Harrya on mukana, että tuo sukupuukohtaus tulisi sivuutetuksi keskeisesti. Mulla on tässä kesäkuuma, Mollyn siivousurakka, mutta sijoittuiko esim. tuo sukupuu kuitenkin trion joululomalle, tmv. kun hämärä muistikuva? Tällaisia pieniä nippeleitä kaipailisin. :) Onneksi on a/n-lätinä mahd0llisuus, ettei oo tuoreimmassa muistissa ja taiteilijan vapaudet, mutta canonfaktat auttaisi ehkä jumituksessa. :) Jos sukupuu oli talvella, se ois tärkeä! Osaan levittää tarinan aikajanaa sitten kesään ja talveen (jos se oli talvi!) ja nippelinappaleita saa olla molemmista, mieluiten kerrottuna, mitä ja milloin. :D En oikeesti tunnu muistavan tuon taivaallista, mutta ehkä se johtuu siitä, että mun sata ja yksi uudelleenlukua keskeytyy aina FK:ssa. :D
Larjus:
Odo: Pläräilin vähän omaa Feeniksin killan kopiotani, ja se kohtaus, jossa Harry näkee Mustan sukupuuseinän ja juttelee Siriuksen kanssa tämän sukulaisista, on kirjan alkupäässä, ennen kuin he menevät taas kouluun (ja ennen ministeriön oikeudenkäyntiä). En muista ihan varmasti, oliko leffassa kohtaus laitettu myöhemmälle, mutta kirjassa se on ainakin vielä ennen koulun alkua. Joululomalla he kävivät Pyhässä Mungossa Arthuria katsomassa, ja samalla Harry ystävineen tapaa siellä Lockhartin ja Nevillen. Ihan loman lopussa myös Kalkaros tulee käymään ja kertoo aikovansa opettaa Harrylle okklumeusta.
marieophelia:
Odo: Sirius esittelee sukupuuta Harrylle elokuussa. Joululomalla sukupuun edessä on iso, elävin keijuin koristeltu joulukuusi -- tämä on muistaakseni ainoa kerta, kun sukupuu joulukohtauksissa mainitaan. Jouluna myös aulan kotitonttupäät on koristeltu laittamalla niille tonttulakit päähän, ja matoilla on tekolunta. Joululomalla Kalmanhanaukio on siis hyvin erihenkinen kuin muuten. Syksyllä se oli sotkuinen, hämähäkinseittejä ja hutsunmunia oli joka paikassa. Minun mielestäni kiinnostavin yksityiskohta, joka nyt tulee mieleen on, että Sirius on yllättänyt Oljon pussailemassa Orion Mustan vanhoja housuja. :D Mut en siis ihan saanut viestistäsi kiinni, onko jotain tiettyjä yksityiskohtia (ihmiset, sisustus, tapahtumat, huoneiden sijainti...), joita nimenomaan kaipailisit. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta