Kirjoittaja Aihe: Jupiter Ascending: Leijuluistimista ja avaruusihmissusista (siivekkäistä), K-11, Jupiter/Caine  (Luettu 1020 kertaa)

Kaarne

• Unenkutoja
  • Kellopelihurmaaja
Fandom: Jupiter Ascending
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: keveää jutustelua, avaruusoopperaa
Paritus: Jupiter/Caine
Vastuuvapautus: Elokuva kuuluu tekijöilleen ja tuotantoyhtiölleen, minä vain sormiharjoittelen hyötyä tavoittelematta.
Haasteet: 5 x jotain uutta (uudenlainen kerronta), Valloita fandom (Jupiter Ascending), Hetslashfemme (het), Genrehaaste (het).

K/H: Halusin kokeilla uudenlaisena kerrontana tällaista jokapäiväistä, jutustelevaa ja hieman humoristista tyyliä. Yleensä kirjoitan sellaista taiteellista ja herkkää tekstiä, jossa jokaisella lauseella on paikkansa, joten tämän kirjoittaminen oli aika metkaa. Täytyy tosin varmaan tästä fandomista tehdä jotain "tavallisemmallakin" tyylilläni, kun Jupiter/Cainesta niin kovasti pidin. :)

*

Otto yksi. Toivottavasti tämä nyt toimii - en osaa käyttää näitä nauhoituskapineita. Ihan totta - pari nappia riittäisi, mitä minä teen kaikilla näillä säätimillä ja valoilla ja katkaisijoilla?

Mistä aloittaisin? Olen Jupiter Jo-

Äh, hirveän tylsää. Sitä paitsi se varmaan lukee tämän äänitteen tiedoissa muutenkin. Jotain juhlavampaa, jotain majesteetillista…

Aurinkokuntamme sijaitsee yhdessä Linnunradan kierteishaaroista. Keskustaan on matkaa arviolta 27 000 valovuotta - ja valo matkustaa kuitenkin nopeasti. Nopeammin kuin mikään, mistä ihmiskunta olisi tietoinen.

Kun sanon ihmiskunta, tarkoitan tietenkin sitä osaa meistä, joka elää Maassa. Tarkoitan niitä yli seitsemää miljardia ihmistä, jotka kansoittavat kuutta mannerta ja saaria. Tarkoitan meitä, joille Mars on vielä valloittamatta, avaruus tutkimaton ja nuoruus jotakin, jonka jokainen elää vain kerran. (Jos saivarreltaisiin, tässä kohtaa joidenkin uskontojen edustajat varmasti ottaisivat esille jälleensyntymisen tai ikuisen elämän, mutta annetaan sen väittelyn nyt olla.)

Jos astutaan ulos maailmasta, johon vielä muutama viikko sitten kuuluin, joudutaan toteamaan, että totuus on jotain aivan muuta. Siihen totuuteen kuuluu leijuluistimia, avaruusihmissusia (siivekkäitä sellaisia, jos onni on myötä), ikuisen nuoruuden antavia kylpyjä ja sellaisia byrokratiahelvettejä, joista Maan lakimiehet eivät osaisi uneksuakaan. Siinä maailmassa minun kotiplaneettani ja sen ihmeet ovat vain farmi. Tuotantolaitos, josta saadaan nuoruuden eliksiiriä.

Tuon totuuden piiriin kuuluvassa todellisuudessa Maan ihmiset ovat oikeastaan omaisuuttani. Jos Abrasaxeilta (minun sukuni - tai oikeastaan eivät, mutta sitä on vähän hankala selittää), ihmiset Maapallolla ovat käytännössä karjaa. Maapallo on vain viihtyisämpi versio häkkikanalasta ja kun Korjuun aika tulee, on aika suorittaa massateurastus ja kääriä voitot.

Minä yritän totutella ajatukseen siitä, että Maapallo kuuluu minulle. Sen sijaan en aio ikinä opetella ajattelemaan, että sen ihmiset kuuluisivat. Ei ihmistä voi omistaa. Ei ainakaan pitäisi voida. Galaktinen sivilisaatio voi olla kehittynyt teknologiassa mitattuna paljon edemmäs kuin mihin me olemme Maassa kyenneet, mutta orjuuden sentään olemme jo älynneet kieltää. (Ainakin osittain. Kuulen taas, miten Amnestyn jäsenet kritisoivat naiiviuttani, mutta en ikinä saa kerrottua tarinaani loppuun jos pitää jatkuvasti pysähtyä halkomaan hiuksia. Hei, ratkaisen epätasa-arvon aiheuttamat ongelmat, nykypäivän orjuuden ja liikakansoittumisen tässä ihan kohta. Minulla on tiimi sitä varten. Ihan oikeasti.)

Ajatukseen totuttelu ei ole kovin helppoa. Kulissien säilyttämiseksi - ja ne on säilytettävä, jos mielin säilyttää perheeni - olen jatkanut vessojen siivoamista ja rikkaiden ihmisten korulipasten tirkistelyä. Maan ihmisille olen edelleen Jupiter Jones, parikymppinen siivoja, jonka elämä pyörii paremmasta haaveilemisen, somettamisen ja kuumien miesten ympärillä.

Välillä toivon, että olisinkin.

Toisaalta, on kuninkaallisuudessakin puolensa. Kuten esimerkiksi se tosiseikka, että ilman tätä sotkua en olisi todennäköisesti koskaan tavannut avaruusihmissuttani, Cainea.

Caine on… Mistä aloittaisin? Caine on lycantant, mutta usko pois, avaruusihmissusi kuvaa asiaa todennäköisesti aivan yhtä hyvin tai ainakin helpommin ymmärrettävästi. Hänellä on tarkka vainu ja suuret kädet, joita voisi erehtyä pitämään kömpelöinä, ellei olisi nähnyt, kuinka hän käyttelee asettaan tai kuinka hän… Krhm, ehkä en nyt takerru siihen.

Jos minun pitäisi selvitä kaikesta rooliini liittyvästä byrokratiasta yksin, olisin varmaan aika nopeasti heittänyt pyyhkeen kehään. Onneksi Caine on kuitenkin vilpittömän innokas auttamaan ja lisäksi tuntuu nauttivan siitä, että määrään asioita hänen hoidettavakseen. Minä, pahainen siivooja - mutta Caine ottaa tämän kuningatarjutun vakavasti. En juurikaan nauti statuksista tai arvonimistä, mutta kun hän kutsuu minua Majesteetikseen, jokin kyllä sykähtää. Ehkä se johtuu siitä katseesta: vilpittömästä ja luottavaisesta. Tai ehkä se johtuu siitä, että tiedän tasan tarkkaan, miten tehokas ja empimätön Caine on käskyjä toteuttaessaan.

On meilläkin toki kiistamme. Viimeksi leijuluistellessani olin vähällä jäädä rekan alle - pysähdyin vain säätämään asetuksia ja ilmeisesti ajauduin alemmas kuin oli tarkoitus - ja Caine joutui syöksymään alas ja kiskaisemaan minut sivuun juuri ennen kuin liiskauduin tuulilasiin. Pidin sitä aika romanttisena, mutta ilmeisesti Caine ei, koska sain kestää murjotusta koko viikon. Ja kaiken lisäksi hän piti siipensä laskostettuna seuraavat kolme päivää eikä suostunut lähtemään luistelemaan. Siivet ovat myös oiva lisämauste säng-

Sängen lisäksi. Cainella on tosi kiva sänki. Siis jos hän ei ole ajanut partaansa pariin päivään. Tiedättehän.

Kuningattarena minun on ilmeisesti pidettävä lokikirjaa teoistani ja aina tasaisin väliajoin - taisi olla suunnilleen joka viideskymmenes vuosi - lähetettävä päiväkirjani arkistoitaviksi tuleville sukupolville. En usko, että ketään ihan oikeasti kiinnostaa lukea vessojen siivoamisesta tai siitä, kuinka intensiivinen katse Cainella on tai mistä kulloinkin olemme kinanneet, mutta määräys on määräys ja sellaisia on noudatettava, ellei halua joutua Aegiksen kurinpalautukseen.

Joten tässäpä tämä ensimmäinen merkintä kai sitten on. En usko, että tarinastani tulee galaktista bestselleriä - mutta tämä riittää minulle toistaiseksi. Caine istuu jo pilvenpiirtäjän katolla odottamassa minua ja pullo kuohuviiniä jäähtyy Atlantin aalloissa erään pienen, hylätyn majakkasaaren rannassa. Majakka on rapistunut ja tomuinen, mutta siellä on kaasulamppu ja natiseva heteka - ne ovat juuri riittävästi meille.

(Oletan tosin, etteivät tämän lokimerkinnän tulevat kuuntelijat edes tiedä, mitä ovat kaasulamppu ja heteka - mutta toisaalta, tytöllä on oltava omat salaisuutensa.)
sinä tarjosit salmiakkia
minä olin hölmö, panin peliin koko elämän

Larjus

• Отабекқызы
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
Bongasin tämän eilen stalkkerinapin kautta :D Sähän oot joskus todennut (jokusen kerran), että mulla on vieraita fandomeita, niin sitä samaa, koska en muista edes kuulleeni tästä elokuvasta ;D Mut yhtä lailla fandomtietämyksen puute ei minun lukemistani haitannut, miksipäs olisikaan. Sen kyllä myönnän, että heti alussa automaattisesti otaksuin, että Jupiter olisi kundi, mutta kyllä totuus lukiessa lopulta selvisi minulle :D Tais olla tuo sänkikohta se, jossa viimeistään olin et hei, Jupiter onkin nainen ja Caine mies ;D (Tai no, kai sitä vois avaruusihmissusinaisillakin olla partaa/sänkeä)

Tätä oli kiva lukea, tällainen kertojatyyli on hauska :) Se myös sopi mielestäni hyvin siihen, etten etukäteen tiennyt mistään mitään. Asioita selitettiin tarpeeksi kattavasti, että mukaan pääsi eikä mikään mennyt liiaksi yli hilseen, mutta missään vaiheessa ei tullut sellaista infotulvafiilistä tms. Tämän pohjalta saa myös luotua aika hyvän kuvan Jupiterista itsestäänkin, ja Cainesta (vaikka tosiaan en aluksi käsittänyt edes hahmojen sukupuolia oikein ;D). Ja minun likainen mieleni ilahtui sekaan ujutetuista pienistä härskeistä vitseistä ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tämä fici sai sisällöllään ja tyylillään minut myös uteliaaksi tuon elokuvan suhteen! Vähän jo googlettelin, ja täytyykin katsoa, löytyisikö se jotain kautta katsottavaksi... Kiitos tästä tutustumisesta uuteen fandomiin ^^

Жүрегім сені таңдады.