Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145230 kertaa)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #300 : 24.09.2017 22:00:30 »
Mun mielestä DW:n 10.kausi oli oikein hyvä. Tykkäsin todella paljon.

Ihan yleisesti? Tohtori yritti keksiä keinon, jolla pelastaa Bill (ja muut). Samalla hän itse teki kuolemaa. Kyyneleet olivat tärkeässä osassa.

Juonipaljastuksellisesti?
Spoiler: näytä
 Missy kohtasi kohtalonsa - kahdesti. Bill kohtasi jälleen Heatherin ja siten sai happy endinginsä. Nardole jäi suojelemaan kyläläisiä kybermiehiltä. Tohtori kieltäytyi regeneraatiosta, TARDIS kuljetti Tohtorin johonkin lumiseen paikkaan, jossa Tohtori tapasi Tohtorin. Jouluspessussa siis kaksi Tohtoria, twelve ja first (kuulostaa mun korvaan paremmalta ku one). En siis malta odottaa sen näkemistä!
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #301 : 15.11.2017 20:42:45 »
En tiedä, onko täällä jo kuultu tästä, mutta luin eilen toiselta foorumilta, että Tarusta sormusten herrasta on suunnitteilla ison budjetin tv-sarjasovitus. Ilmeisesti tällä hetkelle diilistä kilpailevat Amazon ja Netflix

Tämä tieto on musta yhtä aikaa sekä kiinnostava, että hiukan pelottava. Mutta mitä mieltä täällä ollaan asiasta?
« Viimeksi muokattu: 19.11.2017 14:12:02 kirjoittanut Natura Morta »
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #302 : 15.11.2017 21:27:50 »
Itseasiassa luulenkin kuulleeni tosta TSH tv-sarjasta huhuja joskus aikoja sitten mutta sillon ei viel tainnu olla varmaa(?) mutta hmm vähän pelottaa se toteutus koska tosiaa TSH on niin massiivinen hanke jossa voi mennä moni asia pieleen ja vähän mietityttää meneekö se liikaa leffojen kopioimiseksi. Toinen ääripää on sitten se että siitä tulee Game of Thronesin kaltanen buumi, riippuu tosi paljon ihan niistä tekijöistä ja miten ne sen hoitaa.

(Tuo linkki ei kyl toimi mulla)

Never underestimate the power of fanfiction

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #303 : 15.11.2017 21:57:19 »
Ohoh, jännää! Siihen nähden, miten paljon TSH-sovituksia on jo tehty, suhtaudun mieluummin positiivisella asenteella tällä kertaa. Meinasin saada hirmuisen hepulin (no, sainkin...  ::) ) silloin kun elokuvasarjan teosta alettiin puhua, ja vastustin syvästi niin Galadrielin kuin Frodonkin näyttelijävalintoja, en uskonut että siitä osattaisiin tehdä "tarpeeksi hieno" kirjaa kuvastamaan ja olin todella epäluuloinen sen suhteen kaikin puolin, ja sitten kuitenkin olin haltioissani kun sen elokuvissa lopulta näin.  ::) Ja nytkin vielä sitä katsoessa ei se minusta ole mitenkään pahasti ajan kuluttama vaan toimii edelleen. :) Cate Blanchettista Galadrielina en tykkää vieläkään, mutta kaikkea ei voi saada. ;)

Ja minusta se Hobittikin oli ihan ok, vaikka sitäkin kohtaan olin todella skeptinen. Ei se edeltäjänsä tasolle yllä, mutta kyllähän sen kertaalleen katsoi ihan tyytyväisenä ja tykkäsin siitäkin. Nykytekniikalla ja kaikella voisi kuvitella, että saisivat siitä näyttävän ja hienon sarjan? (Tosin nyt kun näin menin sanomaan, siitä varmaan tulee edelliseen logiikkaan vedoten täysi floppi... ;) )


Ja kun nyt kerran tässä ketjussa ollaan, niin pitääpä ihkuttaa vähän sitä, että innostuin Stranger Things -sarjasta! :) Minulla ei ole Netflixiä, niin en ollut vielä nähnyt, mutta olin kuullut siitä kehuja ja lukenut joitakin mainintoja joista ajattelin että tuon voisi joskus tarkistaa. Katsoin viikonloppuna siskon kanssa kuusi jaksoa putkeen ja jäin heti koukkuun. :D En tiedä, millaisena se näyttäytyy nykynuorille, mutta 80-luvun lapselle se oli tosi kotoisan tuntuinen. Siihen on ympätty niin paljon tuttuja elementtejä sen ajan jutuista, sarjoista, elokuvista ja yleisestä meiningistä, että se vei ihanalla tavalla mennessään heti saman tien.

Lisäksi olin nuorena tosi kova Winona-fani, ja vaikka julkisuuden tuomat ongelmat ja ikääntyminenkään eivät ole kohdelleet sitä kaikkein kauneimmin, olen tosi iloinen että se on saanut vielä ison roolin ilmeisesti aika menestyneeksi nousseesta sarjasta. :) Olen ollut vähän pahoillani, että se ei enää ole kovin kivoja rooleja pitkään aikaan saanut.

Onko täällä muita sarjaan koukuttuneita? Aika lyhythän se on, pari vastaavaa maraton-iltaa ja kaikki on nähty, mutta olen siitä aika innoissani.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 21:59:32 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #304 : 15.11.2017 22:11:34 »
Ja kun nyt kerran tässä ketjussa ollaan, niin pitääpä ihkuttaa vähän sitä, että innostuin Stranger Things -sarjasta! :) Minulla ei ole Netflixiä, niin en ollut vielä nähnyt, mutta olin kuullut siitä kehuja ja lukenut joitakin mainintoja joista ajattelin että tuon voisi joskus tarkistaa. Katsoin viikonloppuna siskon kanssa kuusi jaksoa putkeen ja jäin heti koukkuun. :D En tiedä, millaisena se näyttäytyy nykynuorille, mutta 80-luvun lapselle se oli tosi kotoisan tuntuinen. Siihen on ympätty niin paljon tuttuja elementtejä sen ajan jutuista, sarjoista, elokuvista ja yleisestä meiningistä, että se vei ihanalla tavalla mennessään heti saman tien.

Lisäksi olin nuorena tosi kova Winona-fani, ja vaikka julkisuuden tuomat ongelmat ja ikääntyminenkään eivät ole kohdelleet sitä kaikkein kauneimmin, olen tosi iloinen että se on saanut vielä ison roolin ilmeisesti aika menestyneeksi nousseesta sarjasta. :) Olen ollut vähän pahoillani, että se ei enää ole kovin kivoja rooleja pitkään aikaan saanut.

Onko täällä muita sarjaan koukuttuneita? Aika lyhythän se on, pari vastaavaa maraton-iltaa ja kaikki on nähty, mutta olen siitä aika innoissani.

o/ Katoin putkella tässä kaikki jaksot jokunen aika sitten ja pidin kyllä. Tosiaan hauskaa kun on 80-luvun juttuja paljon ja muutenkin sarja oli hyvä, mitä nyt jaksoja oli tullut. Toki paljon semmoista plääh elementtiäkin, mutta silti oli jotenkin virkistävän erilainen mitä monet sarjat tuppaa nykyään olemaan. Minustakin Winona varsinkin on oikein hyvä lisä sarjaan ja mielestäni hän on oikein nätti ja hyvässä kuosissa edelleen. Jotenkin tuo kyseinen rooli vaan saa hänet jotenkin vähän räjähtäneeksi, mutta sellainen hänen hahmonsa vähän on, köyhä perhe yms. Muutenkin osuvia näyttelijöitä rooleihinsa ja mukavaa, että suurin osa kuitenkin on aika tuntemattomia. Musta on ihanan raikasta saada uusia kasvoja mukaan kuvioihin. Odotan kyllä innolla lisää!

Outlander - faneja? Olen tykittänyt sitä putkella nyt kaikki jaksot mitä on vaan voinut ja olen koukussa. Eka kausi oli aika mahtava (hui kauden loppu, kuinka järkyttävän mahtavasti tehty), mutta toinen ja kolmas on kyllä vähän haparoinut omassa mielessäni, koska olen ikuinen romantikko ja aina jos päähenkilöille sattuu vähääkään jotain niin olen ihan itkupotkuraivareissa. Mulle vissiin sopis sarja, missä ei ole muuta juonta kun lässynläätä. ;D Voisin puhua tästä sarjasta ihan taukoamatta tällä hetkellä. Varsinkin niistä asioista, mitkä on itseä harmittanut sarjan aikana, kuinka juoni voi olla niin ilkeä, mutta kuinka ihastuttava pääpari. <3

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #305 : 16.11.2017 20:47:45 »
Lainaus
Ja kun nyt kerran tässä ketjussa ollaan, niin pitääpä ihkuttaa vähän sitä, että innostuin Stranger Things -sarjasta! :)

Aaaahhh, katsoin molemmat kaudet vihdoin viime viikolla (ma-to), kun niin moni sitä hehkutti ja suositteli, ja kyllä, pidin ihan hirveästi. Vaikka olinkin pieni 90-luvulla, niin silti tuossa oli tosi paljon kaikkea ihanan nostalgista. Näyttelijät on hyviä, mutta ehkä vieläkin suuremman vaikutuksen teki se, että ihan oikeasti pelotti kun tuota katsoi, ja vielä jälkikäteenkin :o
Nyt tappelen itseni kanssa, kun tekisi mieli aloittaa koko höskä uudestaan alusta xD Ehkä yritän vielä jonkin aikaa hillitä itseni :'D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #306 : 16.11.2017 21:02:11 »
Lainaus
Outlander - faneja? Olen tykittänyt sitä putkella nyt kaikki jaksot mitä on vaan voinut ja olen koukussa. Eka kausi oli aika mahtava (hui kauden loppu, kuinka järkyttävän mahtavasti tehty), mutta toinen ja kolmas on kyllä vähän haparoinut omassa mielessäni, koska olen ikuinen romantikko ja aina jos päähenkilöille sattuu vähääkään jotain niin olen ihan itkupotkuraivareissa. Mulle vissiin sopis sarja, missä ei ole muuta juonta kun lässynläätä. ;D Voisin puhua tästä sarjasta ihan taukoamatta tällä hetkellä. Varsinkin niistä asioista, mitkä on itseä harmittanut sarjan aikana, kuinka juoni voi olla niin ilkeä, mutta kuinka ihastuttava pääpari. <3

Mun syksy on ollut pelkkää Outlanderia, koska katsoin vasta nyt 1-2 tuotantokaudet yhtä rytkyä tyyliin 1-2 jaksoa illassa, jotta ehdin sitten siihen perään seuraamaan tuota nyt tulevaa kolmosta. Olen hankkinut itselleni auttamattoman Skotlantikuumeen. Minunlaiselleni lapinkävijälle olisi mukavaa päästä patikoimaan Skotlantiin (Olen pikaisesti käynyt Invernessissä v. 2005). Puvustuksesta tykkään ihan hirmuisesti. Haluaisin itsellenikin muutaman tuollaisen ihanan hameen, toinen arkinen ja toinen vähän juhlavampi. Tykästyin myös gaelin kieleen, jota sai kuulla erityisesti ensimmäisellä tuotantokaudella. Monissa sarjoissa on usein kutkuttava alku, mutta sarjan jatkuessa siihen tulee vähän kuin rutiini. Jännitettä tähän on saatu juuri siinä, kun seurattiin yhtä aikaa 1700 ja 1900 luvuilla tapahtuvia asioita ja edelleen odotan milloinka Clairen tytär menee sen historioitsijapoitsun kanssa naimisiin ja päättää mennä kivien läpi äitinsä ja isänsä luo.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2017 09:18:12 kirjoittanut Fairy tale »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #307 : 19.11.2017 11:56:12 »
Mä olen katsonut Outlanderia melko paljon, mutta on jäänyt välistä sitten taas jaksoja, joten en ole aivan perillä siitä, mitä siinä on tapahtunut. Tajusin vasta nyt, että ykkös - ja kakkoskausi löytyvät Viaplaysta, joka mulle on ollut viime aikoina pakkohankinta änärin takia, vaikka ei oikein olisi rahaa siihenkään.  ;D Pitää siis varmaan katsoa alusta asti uudestaan, jotta pääsisi oikeasti paremmin jyvälle. Sarjan kanssa mulla on ollut vähän sellainen ongelma, että en jostain syystä voi sietää Jamie Fraseria. ;D Se ärsytti mua suunnattomasti heti alusta alkaen ja ärsyttää vieläkin enkä voi ymmärtää, miten siihen sarjassa niin moni ihastuu ja rakastuu. Sarjan seuraamisen kannalta haastavaa, jos päähenkilö ottaa päähän.  ;D Lainasin kirjastosta nyt viimeksi tuohon liittyvän kirjan, kun olen spoilaantunut muutenkin sarjan tapahtumista ja mietin, että jos Jamie Fraser olisi kirjassa vähemmän ärsyttävä ja se näyttää toimivan. Sinänsä se varmaan auttaa sarjan draaman seuraamista, että ei niin tykkää päähenkilöstä.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #308 : 31.01.2018 21:28:43 »
Outlander päättyi toistaiseksi ja Poldark tuli katsottavaksi.
Outlander muuttaa niin paljon muotoaan tuossa viimeisessä kaudessa, että välillä sitä mietti onko edes sama sarja enää menossa. Liikaa toistuu se sama teena, että joku joutuu vankilaan ja sitä täytyy lähteä kiipelistä pelastamaan. Nyt kun Poldark jatkui, huomaan paremmin näiden kahden sarjan joitakin samanlaisuuksia paremmin. Englannin ja Ranskan sota on taustalla.

Seuraan myös Skandinavisia sarjoja. Näistä parhaillaan menossa Silta ja uusintakierroksella oleva brittisarjaFortitude-Ikiroudan kirous. Näihin sarjoihin on löydetty tietynlaista karmeutta ja omanlaisensa hiuksia nostattava juoni.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #309 : 04.02.2018 03:29:50 »
Jos omistatte Netflixin, katsokaa The end of the f***ing world.
Australialaiset osaa absurdin ja mustan huumorin ihan hemmetin hyvin.

//flawless en tosiaan ole varma onko aussien vai brittien käsialaa, tuli vaan tästä tosi vahvasti mieleen Please like me:n (aussisarja) huumori ja siksi kai jotenkin oletin. *shrug*
« Viimeksi muokattu: 05.02.2018 01:26:37 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #310 : 04.02.2018 09:56:52 »
Jos omistatte Netflixin, katsokaa The end of the f***ing world.
Australialaiset osaa absurdin ja mustan huumorin ihan hemmetin hyvin.
Seconded! Eikös tuo tosin ole Brittisarja eikä Aussien tekemä, ainakin oon koko ajan ollut siinä käsityksessä että Brittilästä olisi lähtöisin. Mutta oli mistä oli, niin kannattaa katsoa! Sarja on lyhyt mutta silti paljon tarinassaan kertova, juoni on pähkähullu mutta todella kiinnostava. Musta huumori on sarjassa todella onnistunutta enkä muista milloin olisin nauranut näin paljon jotakin sarjaa katsoessa. Se on oikeasti hauska, huumori ei ole yhtään väkinäistä ja se vaan toimii. Paljon oli tilannehuumoria ja sellaisia kohtauksia, että tapahtuma oli niin absurdi että oli pakko vaan nauraa. Sarja on myös kuvattu hyvin, se on visuaalisestikin hieno. Ihan tosi, katsokaa. Parhaita uusia sarjoja pitkään aikaan, juoni on mahtava ja hahmot todella hyvin rakennettuja. Netflixin originaalit sarjat on kyllä monet tosi hyviä, ne uskaltavat rikkoa rajoja ja niin uskalsi tämäkin. Todella laadukas ja viihdyttävä sarja, komppaan suositusta vahvasti.

bannu by Ingrid

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #311 : 15.02.2018 21:52:53 »
Sherlockista tulee kuulemma joskus vielä viideskin kausi (ja Benedict on ymmärrykseni mukaan siihen ns. kiinnitetty). Monet vaikuttaa olevan innoissaan, mikä saa vähän tuntuu silt, ett oon tyyliin ainoa, joka on "ei, huono idis". :-\ Sherlock oli ihan hyvä ohjelma. Tykkäsin kahdesta ekasta kaudesta, kolmas oli ihan ookoo, ja oli se jouluspsessukin ihan hyvä, mutta neloskausi oli sellasta kuraa, että huhhuh (mikä neloskausi? someone is in denial here). Sen olis jo saanut jättää tekemättä.

Vituttaa hiukan, ku hyviä ohjelmia ei osata lopettaa ajoissa. Ja Sherlock sattuu nyt olemaan yksi niistä. Sen jatkaminen vaan pilaa sitä enemmän, mikä on tosi harmittavaa, kun kuitenkin tykkään Sherlockista paljon. Joskus pitäis vaan osata lopettaa ajoissa, silloin kun sarja on vielä oikeasti hyvä. Mutta kai se on se suosio sitten, joka saa tekijät jatkamaan sarjoja...

Vähän täällä toivon, ettei uutta kautta enää tulis. Ett toi on vaan huhupuhetta.


>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #312 : 15.02.2018 22:19:35 »
Sherlockista tulee kuulemma joskus vielä viideskin kausi (ja Benedict on ymmärrykseni mukaan siihen ns. kiinnitetty). Monet vaikuttaa olevan innoissaan, mikä saa vähän tuntuu silt, ett oon tyyliin ainoa, joka on "ei, huono idis". :-\ Sherlock oli ihan hyvä ohjelma. Tykkäsin kahdesta ekasta kaudesta, kolmas oli ihan ookoo, ja oli se jouluspsessukin ihan hyvä, mutta neloskausi oli sellasta kuraa, että huhhuh (mikä neloskausi? someone is in denial here). Sen olis jo saanut jättää tekemättä.

Vituttaa hiukan, ku hyviä ohjelmia ei osata lopettaa ajoissa. Ja Sherlock sattuu nyt olemaan yksi niistä. Sen jatkaminen vaan pilaa sitä enemmän, mikä on tosi harmittavaa, kun kuitenkin tykkään Sherlockista paljon. Joskus pitäis vaan osata lopettaa ajoissa, silloin kun sarja on vielä oikeasti hyvä. Mutta kai se on se suosio sitten, joka saa tekijät jatkamaan sarjoja...

Vähän täällä toivon, ettei uutta kautta enää tulis. Ett toi on vaan huhupuhetta.
MITÄ? en oo kuullutkaan OMG! Mutta joo samoissa fiiliksissä kyllä... ennen fanitin kunnolla mutta neloskaus oli niin pettymys että fanitus jäi. Kun ton sun viestistä luin ton uutisen niin olin vaan vähän että ai... Neloskausi oli tosiaan järkyttävän huono, varsinkin finaali hyi hyi että, joten en ole ees enää niin innoissani koko sarjasta, vaikka toki jos 5. kausi tulee niin varmasti se hypetys ehtii nousta. Sinäänsä toivon, että vitoskaudessa sitten korjataan näitä aikaisempia virheitä jos se nyt kerran tulee, mutta jaa... en kovain suuria toiveita pidä yllä, varsinkin kun se varmaan tulee sarjan tuntien hyvällä tuurilla jonkun viiden vuoden sisään :D

Aloin googlailemaan jotain artikkeleja eli jos ne ei tässä vaiheessa ole vielä mitään kauheasti varmuudella tiedä, niin sanoisin et menee vähintään kolme vuotta ennen kun se saadaan tv-n ruudulle asti, joten en ala vielä tässä vaiheessa hypettämään tai pitämään toiveita yllä.

(Oonko ainoo jonka mielestä oli niin huvittavaa, että se yleinen mielipide neloskaudesta oli niin pettynyt, että fanit alko teorisoimaan että olis tulossa salainen neljäs jakso, koska se lopetus ei voinut olla niin huono XD Joo se oli paras anti mitä neloskaudesta seuras)

Never underestimate the power of fanfiction

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #313 : 15.02.2018 22:40:11 »
Mä en edes katsonut koko neloskautta, koska kolmoskauden jälkeen olin 100% kypsä sekä sarjaan että fandomiin, erityisesti Johnlock-osastoon (hyvä luoja miten ärsyttävää porukkaa). Vitoskausi... joo, kiitti ei, lopettakaa ajoissa pliis. Hyviä sarjoja on ennenkin pilattu sillä, että pitää lyödä kuollutta hevosta. Tosin koska mitään ei ole vahvistettu, niin elän toivossa että tämä torpataan ennen pitkää.

Netflixiin tuli viimeinkin Clone Wars ja Star Wars Rebels. Molemmat mun on ollut tarkotus katsoa jo ikuisuuden ajan, mutten ole saanut aikaiseksi. Etenkin Rebels vaikuttaa tosi hyvältä, mitä olen nähnyt pätkiä sieltä sun täältä tumblrissa (yksi parhaita ystäviäni on iso Rebels-fani, joten totta kai kiinnostuin). Clone Warsia olen nyt katsonut, mitä, viis jaksoa, ja pidän kovasti. Anakinin padawan Ahsoka Tano on ehkä söpöin ikinä <3
We had each other. That's how we won.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #314 : 16.02.2018 11:57:50 »
Mä kanssa toivon, että mitään vitoskautta ei tule. Mä tykkään kyllä kahdesta ekasta kaudesta, mutta kolmas kausi ja etenkin nelonen tappoi pitkälti koko innostuksen fandomiin, koska ne oli vaan niin huonoja. Mä en ole vieläkään katsonut koko neljättä kautta, enkä tiedä tuunko katsomaankaan. Vähän siitä kaudesta jotain tiedän, ja sekin vähä on sellasta, että ei kauheasti innosta katsomaan. Mm. ilmeisesti finaalissa on eräs tapahtuma, jonka aiheesta oon nähnyt painajaisia jo muutenkin, niin ei innosta tahallaan mennä ottamaan sitä riskiä, että ne painajaiset tekevät paluun. En pelkää mitään aiheeseen liittyvää, mutta Ukrainan sota sai sen nousemaan painajaisiin. Joo, en ole into piukassa odottamassa viidettä kautta. Jos sellainen tulee, niin todennäkösesti en katso. Mua vaan harmittaa, että miksei kukaan tunnu osaavan lopettaa hyvien sarjojen kanssa ajoissa. Sherlock olis mun puolesta voinut loppua tokaan kauteen ja Doctor Whotakin mun mielestä on jo alettu venyttää liikaa.

Mä oon jotenkin tehnyt itseni kanssa diilin siitä, että jos Sherlockia katson, niin katson vain kahta ekaa kautta, koska ne on ne parhaat. Osaan ne toki jo kohta ulkoa, mutta niiden kausien jälkeen ei oo tehty oikeestaan mitään hyvää sarjassa. Yhhh, mä niin toivon, että sarjan tekijät ymmärtäis lopettaa ennen kun sarjan laatu on aivan surkea, vaikka tuntuu, et se juna meni jo. Mutta ei, en ole innossani ajatuksesta, että Sherlock jatkuisi viidennelle kaudelle.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #315 : 18.02.2018 12:02:03 »
Lainaus
Tuosta DW:n jatkumisesta taas en oo yhtään samaa mieltä, enkä oikein ymmärrä verrantoa. DW on pyörinyt säännöllisen epäsäännöllisesti 50 vuotta ja konseptiin kuuluu, että ohjaus ja näyttelijät vaihtuvat.
Jep. Mä en itse ole pariin vuoteen katsonut sarjaa enää, mutta mulle ongelma ei ole sen jatkuminen. Doctor Who on varmaan ainoa sarja, joka voi ja jonka kuuluu jatkua aina vaan lisää, se kuuluu asiaan ihan täysin ja osa sarjan hohdosta tulee juuri siitä. Oon ehkä vähän kasvanut DW:n yli plus inhoan Claraa, mutta varmaan uuden Tohtorin vaihtuessa on sellainen kohta sarjaa jossa voisin taas hypätä takaisin mukaan. Sehän Doctor Whossa onkin niin hienoa, että se on sarja jonka pariin voi aina palata ja nostalgisoida.

bannu by Ingrid

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #316 : 08.03.2018 21:30:14 »
Murdochin murhamysteerit tuli katsottavaksi tänään uusin jaksoin. Tässä sarjassa viehättää moni asia ja myös uuden kauden avausjaksossa oli sellaisia elementtejä. Julia Ogden on naishahmona vain niin monipuolinen ja yllättävä, että tämä jakso sopi ehdottomasti tähän naistenpäivään, jolloin pohdinnan alla on myös kaikenlainen feminismi ja tasa-arvoasiat. Tämän sarjan huumori on sellaista hykerryttävää, mikä kolahtaa minuun täysillä. Myös synkät ja surulliset aiheet ja esimerkiksi William Murdochin hengellisyys on käsitelty jotenkin niin sykähdyttävästi. Mieleni tekee aloittaa koko sarjan katsominen alusta alkaen uudelleen.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #317 : 23.03.2018 00:25:39 »
Tämä ei nyt ole yhtään samanlainen kuin aikaisemmat tv-sarjat, mutta tulen silti kertomaan oman suositukseni tämän hetken viihdyttävimmästä tv-sarjasta. Olen virkamiesruotsikurssin takia joutunut tsekkailemaan ruotsinkielistä tarjontaa ja Katsomostosta ihan muuta sarjaa etsiessäni löysin Ruotsin surkein kuski -sarjan. Se on siis ruotsalainen versio Suomessakin pyörivästä sarjasta, jossa etsitään huonointa kuskia. Ja ai jösses, tää on niin viihdyttävä. Mä en edes muista, millon oon nauranu näin paljon. Ehkä tää sarja antaa enemmän, jos itsellä on ajokortti ja edes jonkunverran ajokokemusta, mutta uskon, että tää viihdyttää ihan kaikkia. Paitsi, jos ei tykkää runsaasta kiroilusta, haha. Suuri suositus siis! Jos kaipaa tylsään iltaansa jotain viihdykettä, niin tää on ihan paras. Juontajan vitsit on hauskoja (ainakin mun huonolle huumorintajulle) ja nää tyypit on vaan niin hienoja, ai että. Suomalainen versiokin on tällä hetkellä menossa ja sekin on kyllä ihan hyvä, suositus sillekin.

Muista sarjoista venailen tällä hetkellä ensi viikolla toisen tuotantokautensa aloittavaa Victoriaa, jonka eka tuottari oli tosi paljon mieleeni. Ah, kunnon historiallinen pukudraama, otan kaiken innolla vastaan, ja Jenna Coleman sopii valloittavasti rooliinsa.
Toisena Hakekaa kätilö! -sarjan öäämh, onkohan tämä seitsemäs, kausi. Ihanan elämänmakuinen sarja, jonka päätyypit on ihanan karismaattisia.
Hyppää lehtikasaan!

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #318 : 28.03.2018 20:22:20 »
Voidaanko jutella Riverdalesta! Oon jotenkin ihan fiiliksissä. Aloitin sen joskus ajat sitten mutten oikein lämmennyt sille, ja tovi sitten annoin toisen mahdollisuuden ja se lähti jotenkin ihan eri tavalla siivilleen! (Varmaan koska siitä draamailusta josta en tykännyt oli päästy yli (ja päästy draamailuun josta tykkään).) Oon nyt katsonut kaiken ja olen ihan suunniltani että pitää odotella uutta jaksoa. :D Se on niin hämmentävä ja karu ja nuori! (Enkä välitä juurikaan siitä että se on pullollaan epäloogisuuksia ja äkkikäännöksiä.)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #319 : 09.10.2018 13:01:38 »
Ah, uusi Doctor Who kausi. Aivan mahtavaa. Jodie on aivan uskomattoman loistava Tohtorina, nappi valinta rooliin. Hänen Tohtoristaan ei vain voi olla pitämättä.

Uudet kumppanitkin vaikuttavat mahtavilta.
Spoiler: näytä
Pidin paljon siitä, että Ryanilla on dyspraksia. Hän taitaa olla ensimmäinen kumppani, jolla on jokin vamma. En ainakaan muista toista kumppania, jolla olisi ollut. Toivottavasti sitä tuodaan myös muissa jaksoissa esille.

Oli myös mukavaa, että Ryan, Graham ja Yaz tunsivat toisensa entuudestaan (Ryan ja Yaz entisiä koulukavereita, Graham on Ryanin ukki avioliiton kautta). Jotenkin oletin, että he olisivat kaikki toisilleen uusia tuttavuuksia, jotka tapaisivat Tohtorin kautta.

Vaikka arvasin Gracen kohtalon, olin hiton pettynyt kun hän kuoli. Grace oli aivan mahtava! Hän olisi ollut heti valmis lähtemään Tohtorin matkaan.

Tim Shaw (;D) oli kyllä vähän karmiva, ku se repi niitä hampaita naamaansa. Hyi. Ois voinu pitää sen kyprynsä naamansa edessä koko ajan.

Oon hiukan innoissani siitä, että Tohtorilla on nykyään läväri. En välitä vaikka se sitten sattuisi paljastumaan feikiksi. Se on kiva yksityiskohta ja sopii Jodien Tohtorille.

Uusi sonic screwdriver on hieman oudon näköinen kuin vanhat, mutta eiköhän siihen totu myöhemmin. Nyt kun näkisi vielä, että miltä TARDIS nykyisin näyttää. Sitä odotellessa.



En malta odottaa miten Tohtorin ja uusien kumppanien matka tästä jatkuu. Ja Lee Mack tulee olemaan mukana (ainakin) yhdessä jaksossa.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor