Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Välimatka on vain fyysinen este (S, Otabek/Yuri, oneshot)  (Luettu 2077 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Välimatka on vain fyysinen este
Author: Larjus
Chapters: Oneshot
Fandom: Yuri!!! on ICE
Pairing: Otabek Altin/Yuri Plisetsky
Genre: drama, lievä angst romancemausteella
Rating: S
Disclaimer: Alkuperäistarinasta ja -hahmoista kiitos ja kunnia Kubo Mitsuroulle ja Yamamoto Sayolle sekä muulle YOI-staffille. Fici on kirjoitettu vain viihteeksi, eikä kukaan ole hyötynyt siitä rahallisesti.
Summary: Heidän nopeasti syntynyt ystävyytensä ja nuori, orastava rakkautensa sai heidät molemmat kuitenkin unohtamaan, etteivät he voisi olla aina yhdessä.

A/N: Osallistuu haasteeseen Aina eka kerta IV, aiheena ensimmäinen ero. Missään ei sanottu, että kyseessä pitäisi olla parisuhteen päättymisero, joten… tämänkin kirjoittaminen oli tarpeeksi sydäntä raastavaa. Tuun tarttee tän jälkeen niiin paljon onnellista Otayuri-fluffia.

// Oon kirjoittanut tälle myös irtonaiset jatko-osat: Kaipuuta kahdessa kaupungissa (k-11) ja Onhan meillä heinäkuu (S).



Välimatka on vain fyysinen este


He eivät olleet tunteneet toisensa kuin vasta muutaman päivän, mutta yhteys heidän välilleen oli muodostunut niin nopeasti, että välillä, paikoitellen, ja oikeastaan jatkuvasti tuntuikin siltä, että he olisivat olleet ystäviä jo vuosia. Otabek oli ensimmäinen ihminen, jota Yuri osasi kutsua ystäväkseen, ja siksi hänestä olikin heti tullut joku, jonka seurassa Yuri pystyi rentoutumaan täysin ja olemaan avoin myös sillä epävarmalla, hauraalla tavalla.

Ystävyys ja sen luoma yhteys olivat syntyneet hetkessä, yhden suoran kysymyksen ja Barcelonassa vietetyn illan myötä. Vaikka Yurilla ei ollut sen enempää käytännön kokemusta ystävyydestä, romantiikasta puhumattakaan, hän tajusi nopeasti, että heidän välillään oli
jotain enemmänkin. Jotkut sanoivat sitä jännitteeksi, jotkut kemiaksi. Yuri ei tiennyt, miten itse sitä kutsuisi, mutta se oli aivan varmasti sitä samaa ”jotain”, mitä hän näki Victorin ja Yuurin välillä, niin pahaa kuin hänen tekikin se myöntää. Hän ei halunnut olla samanlainen nolo rakastunut kyyhkyläinen kuin ne kaksi, mutta… Otabekista oli muutamassa päivässä ehtinyt tulla hänelle tärkeä. Todella tärkeä.

Heidän ensisuudelmansa oli tapahtunut vain vajaa tunti sen jälkeen, kun Yuri oli luistellut Grand Prix’n gaalan luistelunäytöksensä raskaan hevimetallin säestyksessä. Kun Otabek oli sitten spontaanisti riisunut kynsikkään hänen kädestään luisteluesityksen aikana hampaitaan käyttäen, Yuri oli tajunnut, että halusi sen suun koskettavan häntä muualtakin, kaikkialta, ei vain sormista. Onneksi Otabek oli ollut selvästi samaa mieltä, eikä Yuri edes tiennyt, kumpi heistä oli lopulta tehnyt aloitteen. Heidän välillään todellakin oli jokin erityinen yhteys.

Otabekista oli tullut hetkessä hänen ensimmäinen ystävänsä, ja ensisuudelman jälkeen Yuri oli ollut varma, että tästä voisi tulla myös hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa. Kokemuksen puutteen vuoksi Yuri ei rehellisesti sanottuna tiennyt, miten ilmaisisi tunteensa ja toiveensa, mutta oli lopulta päätynyt tarttumaan Otabekia kädestä ja katsekontaktia vältellen mutisemaan, että hänen oli hyvä olla tämän seurassa. Otabek oli hymyillyt ja sanonut todella pitävänsä Yurista ja tämän seurasta. Yuri ei koskaan ennen ollut ollut yhtä punainen. Onnellinen, mutta punainen.

Heidän nopeasti syntynyt ystävyytensä ja nuori, orastava rakkautensa sai heidät molemmat kuitenkin unohtamaan, etteivät he voisi olla aina yhdessä. Heidän välillään olisi…



”3610 kilometriä”, Yuri parahti katsoen Otabekin olan yli näkemättä mitään.

”Muutama päivä junalla, viisi tuntia lentäen”, Otabek vastasi, eivätkä hänenkään silmät nähneet mitään.

Kenenkään mieliala lentokentällä ei ollut hilpeä, mutta Yurista ja Otabekista eroaminen tuntui niin pahalta, että heidän rinnallaan kaikki muut näyttivät suorastaan paraatikulkueelta. He olivat viettäneet upeita päiviä yhdessä Barcelonassa ja saavuttaneet Grand Prix’ssä paljon, varsinkin Yuri, mutta nyt oli aika kunkin palata kotikaupunkiinsa ja palata arkeen. Eivätkä Otabek ja Yuri halunneet enää vanhaa arkeaan, elämää ilman toisiaan.

”Minä… minä tulen käymään Almatyssa!” Yuri sanoi ja puristi kätensä tiukemmin Otabekin ympärille.

”Minä tulen Pietariin heti, kun se on mahdollista”, Otabek lupasi. Hän sulki silmänsä ja yritti parhaansa mukaan pidätellä kyyneliään.

”Soitetaan toisillemme joka päivä!” Yuri sanoi rutistaen hänkin silmänsä kiinni. Sen he olivat tosin luvanneet toisilleen jo ainakin viisikymmentä kertaa. ”Minä ainakin soitan.”

”Jos en ehdi ensin”, Otabek sanoi. ”Videopuheluita.” Yurin pää nytkähti hyväksyvästi.

Kukaan ei häirinnyt heidän hyvästelyään, ja hyvä niin, sillä tilanne oli heille jo muutenkin niin vaikea. Vaikka kukaan ei sanonutkaan mitään, kaikki tuntuivat ymmärtävän, miten tärkeitä heistä oli tullut toisilleen muutaman hassun Barcelonassa vietetyn päivän myötä.

Yuri nosti äkisti päänsä Otabekin olalta ja tuijotti tiiviisti tämän kasvoja. Hän ei sanonut mitään, mutta Otabek näytti ymmärtävän sanomattakin, sillä tämä avasi silmänsä ja vastasi Yurin vihreään, intensiiviseen katseeseen. Sitten, aivan niin kuin heidän suudellessaan ensimmäistä kertaa, he molemmat lähestyivät toisiaan kunnes heidän huulensa koskettivat. Heidän suudelmansa oli pitkä ja täynnä hellyyttä, mutta samaan aikaan niin haikea. He unohtivat itsensä toistensa syleilyyn täysin. Otabek ei enää yrittänyt estää kyynelien pakoa silmäkulmistaan.

”Ehkä...” Otabek aloitti, kun heidän huulensa lopulta irrottautuivat toisistaan. ”Ehkä on parempi, ettei tällä ole mitään nimeä.”

”Tällä? Millä?” Yuri kysyi surullisena ja pelkäsi saamaansa vastausta.

”Meillä”, Otabek vastasi, ja oli ilmiselvää, että niiden sanojen sanominen satutti häntä suuresti. Hetken hän näytti katuvan sanomaansa. ”Ainakaan vielä. Ka-katsotaan, miten tässä käy, kun välissämme on tuhansia kilometrejä.”

Yuri nyökkäsi pyyhkien kyyneleitään takkinsa hihaan. Otabekin sanojen kuuleminen teki pahaa, mutta sisimmässään hän tiesi, että tämä oli oikeassa. Ehkä olisi liian hätiköityä päättää mitään muutaman päivän jälkeen, niin paljon kuin siinä ajassa oli ehtinyt tapahtuakin. Yhtä lailla paljon ehtisi tapahtua sinä aikana, jonka he joutuisivat viettämään toisistaan erossa.

Mutta Yuri ei luovuttaisi. Vaikka se kaikki olikin alkanut nopeasti ja hänelle jotain uutta ja ainutlaatuista, hän tiesi vuorenvarmasti, että halusi Otabekin olevan osa hänen elämäänsä. Hän ei voisi mitenkään hylätä sitä kaikkea, jonka oli Barcelonassa saanut, ei ensimmäistä ystäväänsä, ei ensimmäistä potentiaalista seurustelukumppaniaan, ei ensirakkauttaan. Hän oli varma, että Otabek ajatteli samoin.

”Hyvin tässä käy”, Yuri sanoi ehkä enemmän itselleen kuin Otabekille. Hän tarttui tämän käsistä ja piti niistä tiukasti kiinni. ”Se välimatka on vain fyysinen este. Minä en aio luopua sinusta.”

”Enkä minä sinusta”, Otabek vastasi, ja hänen kyyneleisillä, haikeilla kasvoillaan häivähti hymynpoikanen.

”Sinusta on tullut minulle liian tärkeä”, Yuri sanoi hiljaa ja lopulta madalsi ääntään niin, että Otabek’kin kuuli sen vain hädin tuskin. Hän tuijotti Otabekin käsiä. ”Minä… minä luulen, että olen rakastunut. Sinuun.”

Otabek henkäisi ja vetäisi hänet äkkiä jälleen tiukkaan halaukseen.

”Minä olen rakastunut”, Otabek kuiskasi Yurin korvaan. ”Sinuun.” Yurin sydän oli saada hepulin.

He suutelivat toistamiseen, ja heidän huulensa koskettivat toisiaan niin kauan, kunnes Otabekin valmentaja lopulta tuli koputtamaan tämän olkapäätä ja sanomaan, että heidän oli pakko jatkaa matkaa, ettei kone lähtisi ilman heitä. Otabek irtautui Yurista erittäin vastentahtoisesti, ja Yurinkin oli tehtävä kaikkensa, ettei tarttuisi Otabekiin tai juoksisi tämän perään.

”Soita kun olet perillä!” Yuri vielä huusi Otabekille ennen kuin tämä katoaisi matkalaukkuineen ties miten pitkäksi ikuisuudeksi.

Otabek käännähti ympäri ja nosti peukalonsa ylös. Yuri vastasi eleeseen tärisevin käsin, lisää kyyneleitä silmissään. Hän puri hampaansa yhteen, kun Otabek muodosti kädestään aseen ja esitti ampuvansa sillä Yuria. Sitten Otabek kääntyi ympäri, ja hetken kuluttua hän oli kadonnut Yurin näköpiiristä.

Yuri peitti kasvonsa käsiinsä ja sähisi, kun Yakov ja Lilia yrittivät vuoron perään lähestyä häntä. Lopulta hekin tajusivat jättää hänet yksin tunnevyörynsä pariin. Hänen olisi selvittävä tästä omin neuvoin, niin pahalta kun se tuntuikin. Miten Yakov ja Lilia olisivat edes voineet auttaa häntä? Yuria lohduttivat ainoastaan tieto siitä, että hänen tunteensa olivat samat kuin Otabekillakin, ja se, että tämä pieni ”jokin” heidän välillään voisi kasvaa, välimatkasta huolimatta, jos he vain jaksaisivat nähdä sen vuoksi vaivaa.

Ja Yuri jaksaisi. Hän ei antaisi heidän yhteisen suhteensa loppua ennen kuin se oli ehtinyt kunnolla edes alkaakaan. Hän ei koskaan antaisi periksi, hän oli luvannut Otabekille ja lupaisi myös itselleen. Eihän heidän välissään loppujen lopuksi olisi kuin 3610 kilometriä. Eihän se ollut vielä mitään.

Eihän?

He olivat olleet erossa vasta muutaman minuutin, mutta ikävä poltti Yurin sisuskaluja kuin raivokkaasti leviävä metsäpalo. Hänestä oli tullut Grand Prix’n voittaja, uusi maailmanmestari, mutta sisimmässään hänestä tuntui, että oli vain hävinnyt. Mitali, josta hän vielä eilen oli iloinnut suuresti, ei enää tuntunut miltään.

Hän ehkä olikin voittanut Barcelonassa kultamitalin, mutta olisi vienyt mukanaan kotiin Pietariin mieluummin aivan toisenlaista kultaa.




A/N: Otabekin sukunimi Altin tarkoittaa kazakiksi kultaa, mihin tuo loppukin viittaa. Ja Otabekin sormipyssy on viittaus Yurin Grand Prix-gaalan esitykseen (ja itse asiassa myös sitä edeltävään iltaan, kun Yuri sniikkaa luvatta klubille, jossa Otabek on DJ:nä. Ja mun tämänhetkiseen avaankin hih (/w\)). 
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020 22:15:26 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Nyyh, äläääää.

Voi toisia, kun arkielämän haasteet ja vaatimukset uhkaavat tulla eteen ja vesittää niin lupaavasti alkaneen ystävyyden ja ehkä-jotain-enemmänkin. Onneksi tässä ei ollut kyse lopullisesta erosta, sillä totta ihmeessä sellainen särkisi sydämen ja pilaisi hyvä ettei lukijankin päivän. D: Toisaalta näen etäisyyden jotenkin lujittavana tekijänä Otayurin keskinäisessä kiintymyksessä. Sitä saa nopeasti tuta, miltä tuntuu kaivata toista niin, että fyysisesti on epämukava olla. <3

Lainaus
”Ehkä...” Otabek aloitti, kun heidän huulensa lopulta irrottautuivat toisistaan. ”Ehkä on parempi, ettei tällä ole mitään nimeä.”
Tämä oli jotenkin niin sydäntä lämmittävää, enkä oikein tiedä miksi. :3 Jotenkin siten, että siinä on mukana jotain niin paljon enemmän kuin vain parisuhde. Ehkei sellaiselle yhteydelle edes ole nimeä.

Pidin myös tuosta, miten myös Otabek joutui räpyttelemään kyyneliä tiehensä! Olisi ollut helppoa antaa hahmolle sellainen hiljaisempi osa, jolloin tunteita koetaan kyllä, mutta ne kätketään niin hyvin, ettei kukaan pääse lähelle, ja siitä taas jäisi helposti tunnekylmempi tunnelma. Pidin siitäkin, että ensin ikään kuin kerrattiin mistä kaikki lähti, mitä tapahtui Barcelonassa ja sitten ollaan taas nykyhetkessä. ^^

Lainaus
Hän ehkä olikin voittanut Barcelonassa kultamitalin, mutta olisi vienyt mukanaan kotiin Pietariin mieluummin aivan toisenlaista kultaa.
Voih. :D Ajattelin ensin, että kulta viittaisi johonkin abstraktiin, mutta ai niin, sehän oli Bekan sukunimikin samalla!

Tämä oli kyllä samaan aikaan katkeransuloinen ja ennen kaikkea suloinen. Kiitoksia! <3

- Mai


"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No nyyh hyvinkin. Tän kirjoittaminen kävi sydämeen, koska normaalisti haluan vain kaikkeen hyvän mielen höttöä ja arkisöpöilyä. Mutta oon samaa mieltä tosta, että etäisyys ja toisessa erossa oleminen on tärkeä osa Otayuria ja heidän välistään yhteyttä, vaikka se kipeää tekisikin </3 Vaikka parasta onkin kirjoittaa ne lopulta saman katon alle asumaan, niin kyllä oli omalla tavallaan vaihteeksi kiva käsitellä sitä erossa olemisen haikeutta ja hyvästien jättämisen vaikeutta. Ja sen jälkeen jälleennäkemiset ja yhdessä oleminen onkin vain entistä palkitsevampaa ♥

Ja ehdottomasti halusin kirjoittaa myös Otabekin itkemään! Vaikka hän onkin sitä tyyppiä, joka kätkee tuntemuksensa hyvin ja näyttäytyy ulkoisesti about aina samalla naamalla, se ei olis mun mielestä sopinut tähän. Jos multa kysytään, tollaisessa tilanteessa Otabekilla ei kyllä pokerinaama pidä, eikä hän sitä loppujen lopuksi edes yritäkään. Otabek haluaa, että hänen tunteensa eivät jää kakkoseksi Yurille :D (sekä erotilanteesta johtuva suru ja haikeus sekä hänen hellät tunteensa Yuria kohtaan)

Vähän mietin sitäkin, että onko liian vahvaa laittaa molemmat sanomaan, että ovat rakastuneita vai pitäisikö tyytyä ihastumiseen, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että kun tunteet ovat pinnassa niin olkoot sitä sitten kunnolla :D Ja kyllähän sitä nopeaa rakastumista on + ainakin mulle rakastuminen ja rakastaminen ovat vielä eri juttu, sen takia en laittanut kumpaakaan sanomaan, että rakastavat.

Kiva että tykkäsit "taustojen" avaamisesta. Musta oli kiva pohtia, miten heidän suhteensa ja tuntemuksensa toisiaan kohtaan syntyivät ja kehittyivät nopeasti. Oon varma, että viimeistään Welcome to the Madnessin aikana molempien päässä loksahti et vau, toi ♥ Siinä esityksessä oli just sitä jotain, mitä tossa alussakin pohdittiin :D

Ja joo kyllä sillä kullalla siinä oli myös se abstraktimpi omaan rakkaaseen viittaava merkitys, mutta kun Otabekista on kyse niin kyllähän se on kultaa koko jätkä nimeään myöten ♥

No hyvä että tää oli ennen kaikkea suloinen! Vaikka tässä haikeutta ja katkeransuloisuutta riittikin niin halusin myös jättää semmoisen pienen häiveen yhteisestä tulevasta ja hyvästä, että vielä nähdään ja eihän tässä pysyvästi erota. Kuten Yuri itsekin toteaa, välimatka on vain fyysinen este! Sitten vain kehittelemään keinoja sen kokoon kuroamiseksi :3

Kiitos kommentistasi, pisti hymyilyttämään ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Ensirakkauden ja ikävän synnyttämiä suuria tunteita kuulosti nyt just siltä, mitä tähän iltaan kaipasin!

Lainaus
He eivät olleet tunteneet toisensa kuin vasta muutaman päivän, mutta yhteys heidän välilleen oli muodostunut niin nopeasti, että välillä, paikoitellen, ja oikeastaan jatkuvasti tuntuikin siltä, että he olisivat olleet ystäviä jo vuosia.

Ai että, tällänen on niin parasta fiktiossa! Love at first sight, vaikka tässä Yuri ajattelikin heidät ensin ystävinä... No, eipä se ainakaan kovin kauaa ottanut kun ystävyys tuntuikin jo joltain vielä syvemmältä ;D

Lainaus
”Ehkä...” Otabek aloitti, kun heidän huulensa lopulta irrottautuivat toisistaan. ”Ehkä on parempi, ettei tällä ole mitään nimeä.”

”Tällä? Millä?” Yuri kysyi surullisena ja pelkäsi saamaansa vastausta.

”Meillä”, Otabek vastasi, ja oli ilmiselvää, että niiden sanojen sanominen satutti häntä suuresti.

Haha, mä varmaan luin tän vähän erilailla kuin Maissinaksu, koska mun eka ajatus oli että ai hitto kun sattuu :D Muutenkin nuo hyvästit olivat jotenkin niin katkeransuloiset </3 Itkua ja epävarmuutta, mutta sitten lopulta nuo rakkaudentunnustukset.... aaaah, sydän sulaa ♥ Musta oli jotenkin niin ihana ajatella, että vain muutamassa päivässä Otabekin ja Yurin välille oli ehtinyt kehittyä näin vahva yhteys, että vaikka he joutuvatkin erkanemaan ja heidän väliinsä jää tuhansia kilometrejä, ei kumpikaan halua luovuttaa. Haluan uskoa että nämä kaksi onnistuvat, vaikka etäsuhteet ovatkin usein ihan myrkkyä :'<

Mun täytyy lukea muitakin tän sarjan tekstejä, koska täytyyhän mun nyt tietää miten näiden käy! (Vaikka oletan, että hyvin. Ainakin toivottavasti. Ethän sä nyt voi kirjottaa näille kurjaa loppua) Kiitos, tää oli kovin söpö vaikka vähän sattukin :'') <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Angelina: Mäki niin tykkään fiktiossa siitä, että rakastutaan nopeasti, käytännössä heti. Siinä on jotain niin idyllistä... 🥰 Ja romanttista, tietysti. Nää kaksi muutenkin canonissa ystävystyivät nopeasti, sen jälkeen kun Otabek selkeän aloitteen teki, ja musta on ihana leikkiä sillä ajatuksella, että he voisivat ihan yhtä lailla myös rakastua hetkessä.

Lainaus
Haha, mä varmaan luin tän vähän erilailla kuin Maissinaksu, koska mun eka ajatus oli että ai hitto kun sattuu :D
Sen kirjoittaminen sattui minuunkin  :'( Halusin tuoda vähän mukaan semmosta ero-eron makua, niin siksikin Otabek tarjoaa tuollaista - miksipä sitä nyt oikein sanoisi - takapakkiakin. Ja on se ehkä muutenkin järkevintä, ettei heti muutaman päivän jälkeen julistauduta seurustelevaksi pariksi vaan selvitetään rauhassa ajan kanssa, mihin suuntaan suhde menee. Onhan siinä aina mahdollisuus, että kun saadaan etäisyyttä toiseen, tunteet laantuvat ja palataan entiseen, aikaan ennen kuin tutustuttiin. (Vaikka kun on mun ficistä kyse niin ei ole sitä mahdollisuutta XD)

Lainaus
(Vaikka oletan, että hyvin. Ainakin toivottavasti. Ethän sä nyt voi kirjottaa näille kurjaa loppua)
Enhän minä tietenkään, en mun OTP:lle ♥ Enkä kyllä tyyliin millekään parille 😅

Hurjasti kiitoksia ihanasta kommentistasi, ja oli niin mieltä lämmittävää kuulla, että tämän lukemisen jälkeen halusit lukea lisää ♥ Sellaisesta tulee aina niin onnistunut olo. Kiitos ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中