Vapaa keskustelu > Saivartelija

Miten on: rakastutteko hyviksiin vai pahiksiin?

(1/11) > >>

Helyanwe:
Eli siis, rakastutteko/ihastutteko/tunnetteko vetovoimaa leffojen/kirjojen/sarjojen/sarjakuvien jne hahmoista pahiksiin vai hyviksiin?

Saako Voldemort sinut kuumaksi vai haaveiletko yhteisestä yöstä Legolasin kanssa? Vai ehkä pidätkin hahmoista siltä väliltä, kuten Loki?

Juu siis, itse rakastan pahiksia. Ne ovat yleensä paljon mielenkiintoisempia kuin hyvikset ja kaikenlisäksi paljon komeampia! ;D Ei sille minkään voi, että evil is so sexy! <3
       Mutta inhoan sitä kun pahikset kuolevat/häviävät lopussa, vaikka heidän suunnitelmansa oli kuinka hyvä tahansa. Ja sitten se hemmetin kiiltokuvapoika hyvis voittaa  *epätoivoista itkua*
      Rakastan sellaisia synkkiä, ovelia pahiksia. Ei sellaisia mustavalkoisia pahiksia, joissa ei ole ihmisyyden häivääkään. Parasta on, jos pahiksella on  tummansävyiset hiukset ja vaatteet.

Esimerkkejä lempipahiksistani: Severus Kalkaros, Loki, Darth Vader, Lucius Malfoy, Grima Kärmekieli, Saruman (tosin ei ulkonäön puolesta)

Kertokaa toki oma mielipiteenne asiaan :3

Ellizia:
Aah, tästä aiheesta sitten on kiistelty iät ja ajat. Mun tapauksessa se taitaa vähän riippua, mut mä tykkään näistä ns. pahoista pojista, siis niistä jotka ei varsinaisesti mitään pahiksia, mutta ei kyllä mitenkään kilttejä. Mun ikisuosikkini on TVD:n Damon, jolla on ihanat hiukset (ja silmät) sopii muuten tohon sun tummat hiukset-ja vaatteet kategoriaan. Se nyt ei oikeestaan oo pahis, muttei se (ainakaan ekalla kaudella ollu) oo mitenkään hirveen hyväkään ja mä ihastuin siihen ensisilmäyksellä. Ja myöskin Tyler (kaikessa kusipäisyydessään, joskin se muuttuu muöhemmin) ja Kol, vetoaa muhun suuresti. Kol noista nyt on ainoo "oikee" pahis. Ja inhoon kaikkia marttyyrimaisia hahmoja (esim. Stefan ja Edward). Ja toi Kalkkaroshan on silleen vähän erikoinen hahmo, et oikeestihan se on hyvis, mut koko sarjan ajan lukijaa johdatellaan ajattelemaan, et se on pahis. Kunnes sitten selviää ajatusseulasda et, hups, sehän olikin hyvis...
   Mut mulla riippuu suuresti sen hahmon luonteesta, oli sitten hyvis tai pahis. Esim. Troijassa (elokuva) Akhilleus (Brad Pitt) on kans jotain siltä väliltä, kun ei varsinaisesti oo kummankaan puolella, ja se helvetti vie mene ja kuolee, tosin sehän nyt tiedettiin alusta asti. Ja Annukka Salaman Faunoidi-sarjan Rufus on tosi ihana (tumma ja pelottava) mut se on kyl täys hyvis. 
   Tiivistelmä, mä inhoon yltiötäydellisiä, marttyyrimaisia ja täysin psykopaattisia hahmoja. Niis pitää olla jotain syvyyttä. Mut ehkä mä tykkään eniten hahmoista, jotka on jotain siltä väliltä. Jotka tekee niin kuin parhaaksi näkee, oli se sitten ihan oikein tai sääntöjen mukaista tai ei. Periaatteet ne olla pitää.

Liz

Helyanwe:
Ihanaa, joku vastasi <3 Luulin jo että kaikki pelkäävät minua xD

No, itse tahdon, että hahmossa on syvyyttä ja tunnetta. Se ei saa olla mustavalkoinen. Oli kyse sitten hyviksestä tai pahiksesta. Esimerkiksi Darth Vader on kolmen ensimmäisen (eli viimeisen :D) leffan ajan täysi pahis, kunnes viime hetkillä päättää pelastaa poikansa hengen. (anteeksi spoilaus)
    Toisinsanoen, haluan että hahmot eivät ole sellaisia "Tapan koska minulla ei ole muuta tarkoitusta". Hahmoilla voisi mielellään olla jokin syy julmille teoilleen. Syy, joka tekee heistä inhimillisiä, muttei silti vähennä heidän pahuuttaan. Pahiksen ei ole pakko muuttua, mutta hänestä voisi paljastua jotain aivan uutta, jonka jälkeen en katso hahmoa enää samalla tavalla. Esimerkiksi juuri tämä kuuluisa Kalkaros.

Mielestäni suurin ongelma hyviksissä on se, että he eivät juuri muutu tarinan aikana. Tai siis kasvavat esimerkiksi kuninkaan rooliin jne. Mutta sellaista WTF? Onko se oikeasti tollainen?-ajatusta ei synny. Lisäksi hyvikset voittavat aina, vaikka pahisten suunnitelma olisi nerokas. Toki minullakin on monta lempihahmoa, jotka ovat hyviksiä, mutta silti rakastan pahiksia enemmän.

Haluaisin kuulla muitakin mielipiteitä, etten yksi puhu täällä koko ajan xD

Lily-Rose:
Riippuu henkilöstä. Taidan tykätä molemmista, sekä hyviksistä että pahiksista.

Ikisuosikkini on kyllä ehdottomasti Sirius Musta, hyvis siis, mutta aah, sen huumorintaju ja kaikki! Mä sulan. Lisäks tykkään Charlie Weasleystä ihan mielettömästi, oon aina tykänny. Muita suosikkeja on sitten mm. Lucius Malfoy, Severus Kalkaros ja Bellatrix Lestrange. Kuten jo itse listasta huomaa, niin mun kohdalla tää on tosi vaihtelevaa. Sekä että. Tykkään yleensä itse hahmosta, en siitä, et onko se pahis vai hyvis. Helpommin ihastun/rakastun kyllä pahiksiin, sen myönnän.

Taru Sormusten Herran Legolas on kyllä mulle ehdoton ykkönen, jos mennään muihin fandomeihin. Samoin Nälkäpelien Peeta Mellark ja Finnick Odair, voi luoja. Percy Jacksoneiden Luke Castellan ja Nico DiAngelo on kans suosikkeja.

Mutta tosiaan, toisissa sarjoissa pahikset on kuvailtu niiin eri tavalla kuin hyvikset, että on vaikea sanoa, kummista tykkään enemmän. Rowlingin kohdalla lista menee reilusti enemmän pahisten puolelle, ehkä siksi, että osa Rowlingin hyviksistä on liian hyviä, mikä ei taas mua kiehdo ollenkaan. Hahmossa pitää olla molempia, sekä pahuutta että hyvyyttä, hyvä esimerkki tästä on Severus Kalkaros.

Mutta sit jos joku pahis tai hyvis on kuvailtu just oikeella tavalla ja sillai, et se iskee muhun ihan täysiä, niin oon jo mennyttä. Esimerkiks Bellatrix Lestrange, Charlie Weasley ja Peeta Mellark kuuluu tähän listaan. Samoin Luke Castellan.

Vesiolento:
Tuo riippuu mullakin henkilöstä
tai siiis ~
Yleinen käsitykseni on se, että pahikset ovat ihania ^^ oikeastaan lempihahmokuntani koostuu suurinpiirein pahiksista. Mutta esimerkiksi BBC!Sherlockissa pidän lähes kaikista hahmoista (eteenkin Moriartysta ja Sherlockista - pääpahiksesta ja... etsivästä!) Pottereissa taas pahislistani on kattava, kun taas hyviksistä mieleeni tulee vain Tonks ja Lupin.

Njääh, tuo on vaikeaa -pahikset tekevät minuun useimmiten vaikutuksen. (taas) Esimerkki, Hannibalissa tykkään itse Hannibalista, mutten Willistä lainkaan

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta